MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Handhaven is inderdaad het enige wat ze zouden moeten doen, dit slaat echt nergens op.

Goedgekeurde originele motoren weren ?
Lijkt me de discussie niet waard.

Weer een typisch geval van algoritmes en mensen die doorslaan in de gekte van tegenwoordig.

Ik heb het al vaker gezegd, het valt mij juist op hoe netjes de motorrijders van tegenwoordig zijn.
Dat ging er "vroeger" toch heel anders aan toe.
 
Interessant filmpje gezien op YT van een motorblad uit Oostenrijk. Volgende punten tav alle afsluitingen in Oostenrijk en Duitsland:

1. het vermoeden van de advocaten is dat de afsluitingen vanwege geluidsoverlast teruggedraaid moeten worden, omdat dit geen stand houdt volgens huidige wetgeving. Een Ducati club (wie anders :) ) is al een procedure gestart
2. ze verwachten dat de wetgeving op termijn zeker aangepast zal worden om dit op termijn wel mogelijk te maken
3. het onderzoek waarop de wegafsluitingen in delen van Tirol gebaseerd zijn rammelt aan alle kanten. Op de vragen aan de bewoners blijkt niet zozeer dat het gaat om geluidsoverlast maar dat ze motoren in het algemeen gewoon niet in hun regio wensen.
Maar nog belangrijker, het onderzoek geeft aan dat er soms wel meer dan 3000 motoren per dag langsrijden. En nu komt het, wanneer is dit aantal gemeten, notabene op de dagen dat de BMW Motorrad Days georganiseerd werden in Garmisch-Partenkirchen!!! Daar komen meer dan 40.000 motorrijders op af en Garmisch ligt om de hoek bij de wegen waar het om gaat! Zeer dubieus dus.
4. De fabrikanten van motoren worden ook opgeroepen om stelling te nemen tegen alle afsluitingen plus hun verantwoordelijkheid te nemen t.a.v. geluidsnormen.

Dus... nu moeten de motorrijders, MAG en KNMV nog wat beter hun best gaan doen om gehoord (wel onder de 95dB graag ;) ) te worden in Nederland
 
Het leven zou een stuk gemakkelijker zijn als de wet gewoon zegt: 90db of 92db, maakt niet uit gaat even om het idee. Een max. niveau voor alle motoren, of het nu een Harley, MV of Kawasaki is.
 
Vandaag half ingeblikt (cabrio) over de Zuiderdijk gereden. Was toch benieuwd of de borden er stonden en of er gehandhaafd zou worden.
De borden staan er nu dus inderdaad en geldt voor augustus en september in het weekend.
Veel te druk nu ook natuurlijk met gekken op een fiets, mensen die zich heel druk maken met de auto in dit weer en een paar verdwaalde wandelaars.
Wel nog 2 motoren gezien, maar die stonden langs de kant.
Handhaving is niet te zien. Maar is er wel.
Ze hebben een camera systeem hangen bij een bepaalde plek. Niet direct aan het begin gezien, maar ze zullen dus wel je kenteken pakken en als je daar rijdt zal je de brief in de brievenbus krijgen. Vooral niet doen dus.
Helaas kan onze rit van de 30e dus echt niet over de Zuiderdijk gaan. Maar ja, met sommige gekken daar, wil je er toch niet rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Zet je naam erbij als je mee wilt :)

Zondag 30 augustus :]
Plaats:
Shell Alkmaar, rotonde kooimeer A9
Tijd: 12:00 uur

- Mike0709
- Bueno
- JC Jorien
- Oscar
- Willem1979
- Evy + vriend
- Brinta
- BigJim

Onder voorbehoud
- Evolx
- Jasper2020 + vriendin
- Diverr xx
-

Als je mee wilt, kopieer dit bericht en zet je naam erbij ✌🏼
 
Het leven zou een stuk gemakkelijker zijn als de wet gewoon zegt: 90db of 92db, maakt niet uit gaat even om het idee. Een max. niveau voor alle motoren, of het nu een Harley, MV of Kawasaki is.

Ik heb niet heel veel verstand van hoe dat werkt met geluid, maar dan nog kan het ene heel anders over komen als het andere, klagende mensen zal je dus toch houden.

Met de cross hebben wij in groningen DB metingen bij de keuring i.v.m. de vergunning.
Ik zit dan 1 DB onder de maximale waarde (met een DB killer erin), maar als je gaat vergelijken zou je denken dat ik, en anderen met vergelijkbare motoren (1.8 8V), met stofzuigers rondrijden zo weinig geluid als er vanaf komt.
Anderen (2.0 16V) maken echt meer herrie, doet meer pijn aan de oren als het ware, maar zitten ver onder de maximale waarde.
Maakt niet uit of het nou stationair is of 7000 toeren, meting is overigens bij 4000 toeren.

Heb er al eens naar gevraagd bij de keurmeesters maar die wisten het ook niet.
 
Ik heb niet heel veel verstand van hoe dat werkt met geluid, maar dan nog kan het ene heel anders over komen als het andere, klagende mensen zal je dus toch houden.

Met de cross hebben wij in groningen DB metingen bij de keuring i.v.m. de vergunning.
Ik zit dan 1 DB onder de maximale waarde (met een DB killer erin), maar als je gaat vergelijken zou je denken dat ik, en anderen met vergelijkbare motoren (1.8 8V), met stofzuigers rondrijden zo weinig geluid als er vanaf komt.
Anderen (2.0 16V) maken echt meer herrie, doet meer pijn aan de oren als het ware, maar zitten ver onder de maximale waarde.
Maakt niet uit of het nou stationair is of 7000 toeren, meting is overigens bij 4000 toeren.

Heb er al eens naar gevraagd bij de keurmeesters maar die wisten het ook niet.

Daar heb je ook helemaal gelijk in (de geluidsbeleving) maar als er een wettelijk maximum is kan de overheid er ook beter op handhaven zonder eerst een hele enceclopedie door te moeten spitten om te zien of een bepaalde motor/auto is toegelaten in NL. Heel simpel net zoals nu met een snelheidsmeting kunnen ze dat ook met een geluidsmeting lijkt mij
 
Is er al iets bekend qua rit etc??
Jij had een mooie route gemaakt zag ik, die kunnen we wel rijden.

Willem had met de vorige rit aangeboden om een route te maken en voor op te gaan rijden :]
@Willem1979 : Zie je het nog steeds zitten om de 30ste de groep te leiden en een route in elkaar te zetten? Je kan die van BigJim gebruiken als je wilt.
 
Daar heb je ook helemaal gelijk in (de geluidsbeleving) maar als er een wettelijk maximum is kan de overheid er ook beter op handhaven zonder eerst een hele enceclopedie door te moeten spitten om te zien of een bepaalde motor/auto is toegelaten in NL. Heel simpel net zoals nu met een snelheidsmeting kunnen ze dat ook met een geluidsmeting lijkt mij

Dat is zeker waar, dan is het wel zwart-wit. En ook voor ''klagende mensen'' is het dan duidelijk of ze klagen om het klagen of dat ze werkelijk terecht klagen.
 
Jij had een mooie route gemaakt zag ik, die kunnen we wel rijden.

Willem had met de vorige rit aangeboden om een route te maken en voor op te gaan rijden :]
@Willem1979 : Zie je het nog steeds zitten om de 30ste de groep te leiden en een route in elkaar te zetten? Je kan die van BigJim gebruiken als je wilt.
Dan gaat het deze worden...Die andere zaten wat foutjes in...
 

Bijlagen

  • 2020-08-11.png
    2020-08-11.png
    189 KB · Weergaven: 6
Ik vind het een mooie route. Zou je hem misschien nog kunnen aanpassen dat we opstappen vanaf Kooimeer en daar weer eindigen?
Ik heb er alvast zin in :t
 
Ik heb niet heel veel verstand van hoe dat werkt met geluid, maar dan nog kan het ene heel anders over komen als het andere, klagende mensen zal je dus toch houden.

Met de cross hebben wij in groningen DB metingen bij de keuring i.v.m. de vergunning.
Ik zit dan 1 DB onder de maximale waarde (met een DB killer erin), maar als je gaat vergelijken zou je denken dat ik, en anderen met vergelijkbare motoren (1.8 8V), met stofzuigers rondrijden zo weinig geluid als er vanaf komt.
Anderen (2.0 16V) maken echt meer herrie, doet meer pijn aan de oren als het ware, maar zitten ver onder de maximale waarde.
Maakt niet uit of het nou stationair is of 7000 toeren, meting is overigens bij 4000 toeren.

Heb er al eens naar gevraagd bij de keurmeesters maar die wisten het ook niet.

Ik kan het niet heel duidelijk uitleggen maar het heeft volgens mij met de frequentie van het geluid te maken.
Ze zullen een aantal frequentie gebieden meten en daar komt een waarde uit.
Het ene type motor producueert in zwaarder mee wegende frequentie gebieden meer geluid dan een ander.

Hierdoor valt een gemiddelde waarde hoger of lager uit.

Ik vraag het na de vakantie nog wel even na bij een collega die geludisexpert is :)

Hiieeerrrr nog heel wat uitleg over geluid en hoe het werkt
 
Laatst bewerkt:
Jazekers... Nagelopen en zal um binnenkort ook nog eens voorrijden.
Bijgevoegd de .GPX bestand
 

Bijlagen

  • NHTOProute 2020.gpx
    275 KB · Weergaven: 5
  • 2020-08-13 (8).png
    2020-08-13 (8).png
    162,8 KB · Weergaven: 4
Zo'n bericht maakt me extra pissig op malloten die menen dat hun demper eruit moet voor een paar extra pk's. Flikker godverdomme op met je kutherrie. Je verpest het niet alleen voor jezelf. Alsof je die paar fucking pk's nodig hebt op de openbare weg. :/
+23PK en 23NM verschil tussen standaard demper en Yoshi demper bij mij(van 100 naar 123)
 
Terug
Bovenaan Onderaan