MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Zet er maar wel bij dat ik alleen kom als het knap weer is hoor :$
mooi weer rijder _O-

Was vandaag even naar Hyperpro in Alphen ad Rijn om mijn schikbrekers en veren af te laten stellen.
Op de terugweg zat net op de A4 ter hoogte van Roelofarendsveen, een hoosbui niet normaal meer, hooguit 50 mtr zicht puur door deregen en spray van de koekblikken.
Conclusie, pak handschoenen en laarzen perfect waterdicht, wegligging van de Tracer in stortregen perfect.
 
Zal me ook eens even officieel voorstellen in dit topic, ondanks dat ik al het eea hier gepost heb.

Ik ben Victor, begin dit jaar 62 jaar jong geworden.
Ik woon in Alkmaar sinds 1996, daarvoor in Zoetermeer.
Ik rijd motor vanaf mijn 18e jaar, en heb dit volgehouden tot ik 50 was.
Mijn toenmalige motor toen verkocht voor alle verkeerde redenen, te druk, werken, 4 kinderen enz.
Wel mezelf voorgehouden dat als het zou blijven kriebelen ik zo rond mn 60e weer rond zou gaan kijken voor iets op 2 wielen met een benzine verbrander onder de tank.
Vorig jaar heb ik dat plan opgepakt, en ben serieus rond gaan kijken, alle motorzaken hier in NH afgereden, kijken kwijlen jullie kennen het wel.
Uiteindelijk had ik min of meer mn oog laten vallen op een Royal Enfield interceptor, een vreselijk mooi ding. (vindt ik nog maar dan voor erbij)
Afijn na een proefrit vond ik dat, gezien wat ik wilde doen, lange toertochten maken net effe te licht.
Kort daarna liep ik binnen in hippo en zag daar de tracer 900 GT staan en was op slag verliefd (ben wel een Yamaha freak hoor al vanaf mn 16e)
Alhier een afspraak gemaakt voor een proefrit.
Op de dag des oordeels, mooi op tijd daar aangekomen (zo rond 11:00) en de tracer meegenomen, netjes medegedeeld dat ik best wel effe een fors blokkie om zou gaan, eerste stukje natuurlijk wat onwennig, maar na een paar kilometer zat ik weer lekker in het zadel en kon ik gaan genieten.
Mooie rit gemaakt door de kop, en rond 16:30 was ik weer in Hippo.
Kort bondig gesprek en even later was ik eigenaar van de tracer.
Dit was in mei, en nu staat er al bijna 10.000 km op de klok en heeft ie al een beurt nodig.

Het lijkt me leuk om jullie te ontmoeten en kennis te maken.
Zien jullie een blauwe tracer, en draagt de bestuurder een bijbehorende blauwe helm, dan is de kans groot dat ik het ben.
 

JCJorien

Zet mij er ook maar bij.​

Voorkeur voor wat voor soort route en hoe lang ongeveer ?
Zitten hier de nodige kronkelige dijkjes waar je lekker kunt sturen.
 
Ik moet wel direct even eerlijk zijn,gezien mijn nog prille motorrijden,weet ik niet of ik direct de rit mee rijd,ik moet echt nog wennen aan het wat serieuzere sturen na een tijd niet rijden,en voor de gixxer nooit een zware fiets gehad.
 
Motorrit op 23 mei om 14.00 uur
Verzamelplek: Shell Alkmaar
Als iemand het leuk vind om voor te rijden en een leuke route kent.. altijd goed!

Aanmeldingen:
* JCJorien + Oscar
* Willem1979
* Jean2Cilinder
* Bueno
* Evy + Thijs
* Mike
* Wouter
* Rentenier
* Hansss
* Brolli21
* VictorJK
*
*

@victorjk Welkom, geen voorkeur en idee voor route, als je een leuke route weet is het altijd goed!
Het is geheel vrijblijvend qua tijd, haak je af omdat je een uurtje mee wil rijden is het ook prima toch?!
Wil je extra pret-km's maken, ben ik iig van de partij ;)
 
Als in zo een grote groep gereden wordt....zal er denk ik niet hard gereden worden. Dat is sowieso tegenwoordig al lastiger.
Dat moet je lekker doen in je 1tje.... ;)
Het was toch een toertochtje ;)
De wegen waar ik op doel, hebben een maximum snelheid van 60km, gewoon lekker rustig zodat je ook van de omgeving kunt genieten.

Hard rijden doe je op Assen of Zandvoort
 
60 is met sommige fietsen lastig. Heb op beide ducs al se eind gearing lager gezet om het bokken tegen te gaan.
Veel 50 rijden in bv dorpen zorgt voor polsen ellende. Daar zijn cruisers meer voor geschikt.
Heb al es gekeken voor een hypermotard haha
 
60 is met sommige fietsen lastig. Heb op beide ducs al se eind gearing lager gezet om het bokken tegen te gaan.
Veel 50 rijden in bv dorpen zorgt voor polsen ellende. Daar zijn cruisers meer voor geschikt.
Heb al es gekeken voor een hypermotard haha
Harder als 60 de westfriese dijk af is toch een uitdaging.
Ik zet hem gewoon in 6 en pruttelen maar
 
welkom Victor!!
geinig nog een tracer uit Alkmaar.
ik heb de standaard zilver blauwe uit 2017

komen elkaar vast een keer tegen:W
 
Zo! Vanmiddag eindelijk mijn 749s mogen ontvangen. Gebracht door de dealer na 5 weken wachten. Direct even de koppelingsdeksel vervangen voor een mooie halfopen carbon versie. Ook begonnen met het verwijderen van de striping, wat een rotklus is dat. Morgen maar even verder mee en een stuk rijden :)

749s 2.jpg

749s 3.jpg

749s 1.jpg
 
Ieder z'n ding!
Een 600 in z'n 6 met 60 is slopend voor je krukas oa. Als technisch onderlegd doet dat pijn in je hart..
Dus gewoon in zn 4 of 5,rustig rijden kan prima met een SS,maar dan wel af en toe even anders gaan hangen/op de tank liggen.
Zo! Vanmiddag eindelijk mijn 749s mogen ontvangen. Gebracht door de dealer na 5 weken wachten. Direct even de koppelingsdeksel vervangen voor een mooie halfopen carbon versie. Ook begonnen met het verwijderen van de striping, wat een rotklus is dat. Morgen maar even verder mee en een stuk rijden :)

Bekijk bijlage 1626744
Bekijk bijlage 1626745
Bekijk bijlage 1626747
Altijd een zwak gehad voor Ducati,zeker gezien mijn verleden met italiaanse auto's(heb al 13 jaar een alfa 75)
Helaas zijn ze financieel voorlopig niet bereikbaar voor mij, voor de prijs van een 748(droomfiets) koop je 3 stuks 600 Srad -O-
 
Dus gewoon in zn 4 of 5,rustig rijden kan prima met een SS,maar dan wel af en toe even anders gaan hangen/op de tank liggen.

Altijd een zwak gehad voor Ducati,zeker gezien mijn verleden met italiaanse auto's(heb al 13 jaar een alfa 75)
Helaas zijn ze financieel voorlopig niet bereikbaar voor mij, voor de prijs van een 748(droomfiets) koop je 3 stuks 600 Srad -O-
Nadeel is dat die 748, 916, 996, 998 ook alleen maar duurder worden ook, vooral de specialere versies.
Ook een 1098 bijvoorbeeld, prijzen stijgen ook.

Ik weet niet of dat een algemene motortrend is op de tweedehands markt, maar bij Ducati valt het me wel echt op
 
Dus gewoon in zn 4 of 5,rustig rijden kan prima met een SS,maar dan wel af en toe even anders gaan hangen/op de tank liggen.

Altijd een zwak gehad voor Ducati,zeker gezien mijn verleden met italiaanse auto's(heb al 13 jaar een alfa 75)
Helaas zijn ze financieel voorlopig niet bereikbaar voor mij, voor de prijs van een 748(droomfiets) koop je 3 stuks 600 Srad -O-

Mn 749 stond zo lang op z'n standaard vertanding dat je bij 50 in 3 of 4 vaak bokt. Niet cool vond ik dat. Daarom groter achter gegaan. Voordeel..soepeler. nadeel..effect twin wat minder. Tis nou eenmaal geen 4 in lijn.
Mn 1000 daarin tegen pakt dat makkelijker op. Maar net als auto's weet je dat het slecht is om 40 in N 4 te rijden. Elke direct ingespoten motor en diesel gaat op den duur dicht zitten.
 
Maar net als auto's weet je dat het slecht is om 40 in N 4 te rijden. Elke direct ingespoten motor en diesel gaat op den duur dicht zitten.
Daarom rijd ik met een oude carburateurfiets,af en toe ff goed doorhalen is voldoende om die schoon te houden,die srad accepteerd 50 in zn 4 zonder gemorrel
 
Mooie bike, striping verwijderen door het met een föhn te verwarmen werkt beter….
Je kan hem op de laatste foto al zien liggen rechtsonder ;) werkt idd beter, thanks. :) evengoed wel even een klusje hoor. Het zit er al een tijdje op dus het scheurt/breekt snel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan