MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

een stukje terug staat een route welke op texel kan worden gereden.
Ik ben helaas niet aanwezig, vrijdag zaterdag en zondag heel erg druk om luxemburg onveilig te maken.
 
Ik vind het allemaal goed :).
Wel rekening houden beetje met speeding bij de kust route. Vaak lasers oa. Niet dat ik de behoefte heb om 200 te gaan..maar 120 rijd je zo..als je maar 80 mag bij de dijk van petten.
De westfriese dijk is ook leuk..maar..begrijpelijk dat die gemeden wordt met al die fietsers (wat ik zelf soms ook graag doe). Die dorpjes erom heen zijn ook leuk (goed voor de hooikoorts :P).

10.30 is voor mij goed. Mag half uur eerder ook hoor. Ga wel snachts naar een club toe (jaja ik weet het..pas je op :)) m aar dan zijn we al ff terug als goed is.
 
zaterdag 10 juli
Verzamelplaats: Parkeerplaats MC Donalds ; Terbochlaan 202 - Alkmaar
Tijd: 09:30 uur uiterlijk vertrekken
Voorrijder: Bueno / maakt de route


Wie gaat er mee:

* JCJorien en Oscar
* Bueno
* Evy & Thijs
* Brolli21
* Guppievoer
* NOSFearatu
* Willem1979
* Roy en Stefanie
* Mike


Tot nu toe zijn de weersverwachtingen nog een beetje spannend. Misschien een enkel buitje. 21graden klinkt mij als een goede rit. Duimen op mooi weer! *O*
Een retour met de boot kost 11euro met de motor.

Wederom weer zin in! :]
Verdere info volgt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een route gemaakt vanaf de McDonalds naast het CBR in Alkmaar, via Schoorl richting de boot. Dan een rondje over Texel, met hopelijk een paar leuke wegen daar in. Op de terugweg via de polders van Anna Paulowna richting Koedijk en zo weer terug naar Alkmaar.
Uiteraard kunnen we altijd een beetje van de route afwijken voor een drankje/lunch.
De route is 215 km van Alkmaar, hele rondje Texel en via via ook weer terug naar Alkmaar.
Mocht er getankt moeten worden dan komt dat uiteraard goed.
Nu hopen op mooi weer.
Mochten er vragen/opmerkingen zijn, dan hoor ik ze graag.
Bijgevoegd de route.

GPX viewer
 

Bijlagen

  • routeyou-alkmaar-rondje-texel.gpx
    256,8 KB · Weergaven: 30
Doen jullie nog een tank stop ergens voordat jullie de boot op gaan? Dit kan evt. bij “avia schaap aan de Callantsogervaart”. Kleine aanpassing op de route, duur blijft hetzelfde. Sluit ik daar aan bij jullie (mits het weer goed is 🤓)
 
Goed bezig Mark!! 👍 Ziet eruit als een mooie route. Wij gaan vanuit ons dorp direct door naar Den Helder, dan meeten we jullie daar.
Het weer lijkt op de wadden wel mee te vallen en het blijft nagenoeg droog, laten we hopen dat die voorspellingen zo blijven staan 🙏🏼
 
0930 vertrekken? Dat ga ik denk ik niet redden. Woon zelf in den helder, is het ook mogelijk om later aan te sluiten dan?

Ik zie trouwens dat je een paar hele mooie bochtige weggetjes mist in NH 😉
 
Uiteraard kan je ook vanuit Den Helder bij de boot aansluiten.

Ja. Dit gedeelte van NH ben ik nog niet zo bekend mee. Dus de bochtige wegen in de kop ken ik inderdaad niet.
Maar we doen vaker ritjes @Guppievoer en het staa je altijd vrij om ook een leuke route te maken :t

@Mike0709 we kunnen natuurlijk even afwijken van de route om je daar op te pikken. Ook gelijk een mogelijkheid voor degenen die willen tanken.

Ik denk dat het verstandig is om morgen in ieder geval om 9:30 aanwezig te zijn in Alkmaar. Als wij daar gaan vertrekken moeten we alleen even een update hier plaatsen.
Dan kunnen we hopelijk beetje een schatting geven hoe laat we bij de boot zijn.

Tot morgen, en doe allemaal even een zonnedansje
 
Route ziet er idd goed uit :}
Vergeten jullie niet je mondkapje voor op de boot?
Tot morgen allen. En op weerbericht via Google blijft het droog maar bewolkt :+
 
Net nog even de motor warmgereden op de dijkjes tussen Heemskerk en Assendelft. Ik wilde hem eigenlijk nog even poetsen maar de wasboxen waren al dicht. Ach, hij hoeft ook niet per se in showroom staat te zijn. Zin in een lekker motordagje morgen! Tot morgen allemaal.
 
Wij gaan nu vertrekken vanaf Alkmaar. Over zo'n 40 minuten bij Julianadorp en daarna door naar Den Helder. In totaal denk ik daar over een uur te zijn. Tot straks allemaal.
 
We hadden vandaag een prachtige rit gemaakt op Texel. Het waaide amper, het was droog en af en toe kwam de zon tevoorschijn.
Het was weer super gezellig en leuk dat er weer wat nieuwe gezichten bij waren. Mark, nogmaals bedankt voor het voorop rijden, ik vond het een erg mooie route! :t Op naar de volgende rit!:]
 
Ben al een jaar of wat hier op het forum, maar kom dit topic nu pas tegen... even voorstellen dus maar.
Ik heet Ronald, hoewel mijn forumnaam anders doet vermoeden ;)
Ben 56 lentes jong, woon in Alkmaar, ben getrouwd en we hebben twee zoons.
De jongste rijdt ook motor, momenteel een Honda CB1 en een Yamaha MT3.
Zelf ben ik de trotse eigenaar van een Triumph Bonneville T120 Black.
 

Bijlagen

  • IMG_20210521_153521.jpg
    IMG_20210521_153521.jpg
    423,5 KB · Weergaven: 11
Welkom Ronald. Al een paar jaar op MF en nu pas hier? Waar het allemaal gebeurd? Dan heb je wat gemist hoor.... :P

Nee hoor, valt wel mee. Dit topic heeft een hele tijd een soort van sluimerend bestaan gehad en de laatste tijd is het weer een beetje ontdekt. Zal wel iets met onze vriend Corona te maken hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan