MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Ik meld me ook maar hier denk ik dan :)
Hubert, 39 rij sinds vorig jaar een Suzuki GSX 750 F en kom uit zaandam.
 
Ik ga mij ook aanmelden in dit topic.
Ik ben Dean, 38 jaar uit het mooie Blokker en sinds december in het bezit van motorrijbewijs.
Afgelopen zaterdag mijn motor mogen ophalen, een BMW S1000R.
Dit jaar lekker wat mooie ritjes maken!
 
Ik ga mij ook aanmelden in dit topic.
Ik ben Dean, 38 jaar uit het mooie Blokker en sinds december in het bezit van motorrijbewijs.
Afgelopen zaterdag mijn motor mogen ophalen, een BMW S1000R.
Dit jaar lekker wat mooie ritjes maken!
Hoe Dean, veel plezier gewenst.
Ben je voorzichtig, een S1000R is nu de fiets die ik je als beginner zou aanraden, dus let op. laat je niet te veel verlijden om meteen erg gek te doen.
 
Ik hoop het maar, ze zeggen ook hoe ouder hoe gekker en ik kan het weten O-)
Rij zelf niet op zijn monster omdat ik mijn rijbewijs nog ff wil houden ;)
Komt zeker goed. Gebruik hem niet als racer. Gewoon lekkere stukken op touren met normale snelheid.
Kwam er met het lessen op de motor al achter dat 600cc niet genoeg uitdaging had. En dat ik spijt zou krijgen als ik een 600 of 750 zou aanschaffen.
 
Eerst maar eens kijken wat deze motor mij brengt de komende tijd. Mocht het tegenvallen kan ik altijd nog kijken naar een ander type motor natuurlijk.
Lekker genieten als het straks weer wat beter weer wordt in ieder geval!
 
Eerst maar eens kijken wat deze motor mij brengt de komende tijd. Mocht het tegenvallen kan ik altijd nog kijken naar een ander type motor natuurlijk.
Lekker genieten als het straks weer wat beter weer wordt in ieder geval!
Dean, tegenvallen zal niet zo een vaart lopen, meer dat je zonder dat je het in de gaten hebt snel hard rijd. En wat Strikkie zegt, er zijn zoveel elektronische middelen op die motor dat je wellicht niet zo goed leert rijden als op een "oudere" motor zonder al die zaken.
Maar doe het rustig aan, laat je niet gekmaken door anderen en dan komt het vast goed.
 
Dat valt me nog best mee! Er zijn dus aardig wat mensen die dat geen probleem vinden. De kou kan mij ook niet zo interesseren, daar kun je je inderdaad op kleden. alleen regen en sneeuw vind ik gewoon niks aan haha!

Wellicht leuk om een winter tourtje door de kop te doen bij droog weer?

Net als paar jaar terug haha, chocolademelkrit wordt het fakking 20gr in november:')
Was wel gezellig
 
Heren, Dames, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat elektrotechnische kennis.

Ik heb een dubbele schakelaar bij mij voor de badkamer. Ene schakelaar is voor de afzuiger/ventilatie en de andere is voor 3 spotjes in de badkamer. Nu zegt m'n vriendin pas geleden; ja ineens gingen de spotjes uit en vervolgens niet meer aan, alle 3 ook echt. Dus dat ze alle drie tegelijk kapot zouden gaan zou iets té toevallig zijn :)

Nu komt het, ik loop er al de hele middag mee te kutten.
- Ik heb de schakelaar vervangen met een schakelaar beneden in de keuken die het prima doet. Maakt geen verschil. Als ik de ventilatie op die schakelaar aansluit doet ie het wel, verlichtingsspotjes niet. Hieruit concludeer ik dat de schakelaar prima is.
- Met spanningsschroevendraaier gecheckt of overal spanning op staat. De drie draadjes die in de dubbele schakelaar gaan zijn prima (2 zwarte die waarschijnlijk naar spotjes en ventilatie gaan, en 1 bruine die wellicht toevoer is?) Deze drie staat overal spanning op.
- Als ik de spotjes eruit haal en in die dingetjes priegel met m'n spanningsschroevendraaier (die dingetjes zijn deze), gaat het lampje van de schroevendraaier niet branden. Op alle drie die dingetjes staat dus geen spanning.
- Toch voor de zekerheid maar nieuwe spotjes erin gedraaid; die doen het natuurlijk ook niet omdat er geen spanning op staat.

Nu voel ik hem al aankomen; er zal wel ergens een trafo tussen de dubbele schakelaar en de spotjes zitten. Kan dit ding uit zichzelf zomaar kapot gaan? Of zie ik iets anders over het hoofd? Ik ben best een redelijke huisklusser, maar mijn kennis is wel vrij beperkt.

Het is enorm kut dan, want dan moet ik of planken van m'n zoldertje lostrekken om erbij de komen, of het plafond in de badkamer eruit slopen.

Jullie hulp wordt gewaardeerd :)
 
Je hebt de conclusie al getrokken, hoogstwaarschijnlijk zit er een transformator tussen die 'poef' gedaan heeft..........
 
Zijn het 220v of 12v spotjes? Als het 12v spotjes zijn, ligt er vaak op je plafond een trafo, hopelijke naar buiten te halen via een gat van de spotjes. Lukt dat, test dan of er op de ingaande 220v kan spanning staat. Zoja, dan is je trafo kaduuk.
 
Zijn het 220v of 12v spotjes? Als het 12v spotjes zijn, ligt er vaak op je plafond een trafo, hopelijke naar buiten te halen via een gat van de spotjes. Lukt dat, test dan of er op de ingaande 220v kan spanning staat. Zoja, dan is je trafo kaduuk.
Goeie ja. Spotjes zijn 12v. Er zit nog wel zo'n ronde afdekkap op plafond, ben even vergeten daar in te kijken. Wellicht vanuit daar bereikbaar.

Dan check ik dat even, daarna wanneer kapot even op zoek naar een nieuwe trafo :)
 
Net even gecheckt, door de spotgaatjes heen gaat niet en die afdekkap in badkamer leidt dood in zo'n blauw vierkant bakje met draadjes erin.

Van het weekend maar even de planken losschroeven op zonder, even gecheckt en zoveel werk is het niet denk ik.
 
Net even gecheckt, door de spotgaatjes heen gaat niet en die afdekkap in badkamer leidt dood in zo'n blauw vierkant bakje met draadjes erin.
Dat blauwe vierkante bakje is juist je centraaldoos waar ook de bruine en twee zwarte draden van de schakelaar weer uitkomen waarschijnlijk. De bruine (voeding) zijn alle samen gevoegd in een lasklem (Wago) en de zwarte (schakeldraden) gaan door (samen met een blauwe nul draad) naar de ventilator en de trafo. Kan je niet aan die zwarte draden rommelen om te horen/lokaliseren waar deze heen gaan?

Van het weekend maar even de planken losschroeven op zonder, even gecheckt en zoveel werk is het niet denk ik.
Als dit inderdaad niet zoveel werk is....de trafo hoort op een plek te liggen waar die wel z'n warmte kwijt kan, heb je geen wastafelmeubel waar de trafo op ligt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan