MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Als je veilig wilt rijden moet je niet over een smalle, hobbelige dijk racen, waar ook fietsers en wandelaars zijn.

Nog zo'n ouwe lul.
Maar we zijn niet voor niks ouwe kirrels geworden
 
Maar je kan toch ook positief reageren. De wereld vergaat toch wel....hahaha

Wij, met uit zonderlingen daar gelaten, rijden om het motor rijden en denken heus wel aan anderen.

Simpel gedachte dat je niet veilig wilt rijden, je bent in principe altijd de mindere qua veiligheid op een motor.
 
Racen doe je toch op het circuit, hihihi

Hebben eindelijk discussie .... geen ruzie, toch .... hahaha
 
In mijn prive werkauto, Tesla Model 3 Performance, rij ik het liefst over de dijken en b wegen.
Deze is bijzonder snel, geruisloos en heeft een extreme acceleratie die bijna geen motorfiets bij kan houden.

Maar ik rij wel lekker relaxed over de dijken en groet vrijwel iedereen vriendelijk.
 
Wat ben jij toch een negatief persoon, of kortzichtig anders beperk met denken individu.

Voor onze veiligheid is het belangrijk om te weten of wij niet anderen dan ons zelf in een penibele situatie brengen.

Ga jij maar aan het strand liggen en wachten tot het tij wordt en dan zeggen dat er een stormvloed komt. Haha.

Ga eens bij jezelf te raden of je nog wel motor kan besturen, ouwe.

WTF wat ben jij een oenoemelijke eikel. Je komt hier net kijken en schept gelijk op over racen en hard rijden over dijken met je KTM en Tesla. Blijf in 020 als je daar zoveel plezier hebt met die showmobielen en laat ons lekker over de dijken rijden op onze manier. 🖕

Daarnaast weet jij helemaal niet hoe ik rij en of ik nog wel een motor kan besturen. Voor wat het waard is: met 15 tot 20 k per jaar in binnen- en buitenland denk ik dat ik dat wel kan.

En voor de rest zeg ik er niks meer over en over tot de orde van de dag.
 
De dijken zijn toch niet zo breed voor mijn elektrische autootje, even verkenningstocht gedaan met vrouw en mijn trouwe bull terrier.
Wat wel vervelend is al die zondagsrijders op zaterdag.

Voor morgen een mooie ritje gepland op de motor met mijn maatjes in de regio Alkmaar en Den helder en dan richting Groet terug naar 010.

Vandaag ook nog, op advies van Hansss, even tempo gemaakt in zijn 3e en 4e versnelling. Jeetje wat gaat die motor ook gretig te keer.
Volgens mij heb ik maar 3 versnellingen nodig op dijk, tja maar waarom heeft hij dan meer dan 3 versnellingen.
 
Gezellig topic zeg hier!

Hier nog iemand uit Julianadorp! Afgelopen zaterdag eigenaar geworden van een Street Triple R. Zie jullie ongetwijfeld nog wel eens voorbij komen.
 
Man ik kijk hier weer eens sinds iets van 6 weken, er gebeurt weer wat, pak m'n popcorn er wel ff bij 8-)*O*

Wat strikkie zegt, denk dat je het gewoon af ga leggen tegen hans de ouwe lul :+

Oja en nogwat, dat voorrijden is leuk maar als jij een bocht anders inschat ga je er gewoon vanaf.
Vergeet ook niet dat je achteraan in de groep pittig moet doortrappen t.o.v. vooraan in de groep.
Kan me nog wel een rondje herinneren door de Schermer met een groep van hier, lag een ''beginner'' mooi beneden aan de dijk met z'n fiets tegen de woning omdat hij een breuk in het asfalt in de bocht verkeerd inschatte.
 
Heeft er iemand nog een leuke route Noord Holland.
Ik rij KTM 1290GT, ik hou van vlot rijden in zijn 2 en 3 versnelling.
Liefst met dijkwegen, zo min mogelijk snelweg en bebouwde kom.

Ben benieuwd,
groet Richard uit de Zaanstreek
de Zeedijk tussen Assendelft en de provinicale weg Krommenie. Je komt uit bij de Krokodil. Krap slingerdijkje. Wel oppassen voor steentjes, rijdt veel boerenverkeer.
 
de Zeedijk tussen Assendelft en de provinicale weg Krommenie. Je komt uit bij de Krokodil. Krap slingerdijkje. Wel oppassen voor steentjes, rijdt veel boerenverkeer.

Maar dat is wel een heel kort stukje :)

En om de hele dag heen en weer te rijden vind ik ook weer wat.

Welkom overigens :W
 
In mijn prive werkauto, Tesla Model 3 Performance, rij ik het liefst over de dijken en b wegen.
Deze is bijzonder snel, geruisloos en heeft een extreme acceleratie die bijna geen motorfiets bij kan houden.

Maar ik rij wel lekker relaxed over de dijken en groet vrijwel iedereen vriendelijk.

ik ben blij voor jou, dat jij er blij mee bent. ik vind het een lelijke auto, sorry. komt bij dat ik regelmatig zo'n Tesla in de fik zie staan (via nieuws). geef mij mijn Jaguar met V6 motor en mijn ZX9R maar. gaat hard zat en lekker geluidje als je gas geeft.
 
Parallel eraan, de st. aagtendijk... maar daar moet je nóg langzamer rijden (veel steentjes, en je rijd eigenlijk naast de dijk waardoor je de bochten niet goed kunt overzien).
 
WTF wat ben jij een oenoemelijke eikel. Je komt hier net kijken en schept gelijk op over racen en hard rijden over dijken met je KTM en Tesla. Blijf in 020 als je daar zoveel plezier hebt met die showmobielen en laat ons lekker over de dijken rijden op onze manier. 🖕

Daarnaast weet jij helemaal niet hoe ik rij en of ik nog wel een motor kan besturen. Voor wat het waard is: met 15 tot 20 k per jaar in binnen- en buitenland denk ik dat ik dat wel kan.

En voor de rest zeg ik er niks meer over en over tot de orde van de dag.
 

Bijlagen

  • F9C4F396-3196-49C7-9286-563AF974D717.jpeg
    F9C4F396-3196-49C7-9286-563AF974D717.jpeg
    59,6 KB · Weergaven: 5
WF dijk is best een leuk stukje :) uitkijken bij Krabbendam. Daar woont iemand die graag doet alsof ie een steen naar je gaat gooien als je wat te hard over het dijkje ga _O-

Nu hoor je jou ook wel heel duidelijk aankomen natuurlijk :')
Als ik buiten in m'n tuin zit kan ik aan het geluid al horen of jij voorbij knalt :P (Ik vind t overigens heerlijk hoor O-))
 
Terug
Bovenaan Onderaan