MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Als mijn auto een paar jaar oud is ruil ik hem in zonder een onderhoudsbeurt te geven.
En als de fabrieksgarantie of de banden versleten zijn van mijn motor schaf ik een nieuwe brommertje aan.

Tegenwoordig hebben ze geen noodzakelijke onderhoud nodig, is toch flauwe kul met de huidige techniek en garanties.

Moto: pittig snel weg rijden en niet te hard.

Och och... wat een pretentieus gelul. Het is alleen maar blabla en verder niets. Is er niet een topic waar je beter past?
 
Krabbendam richting veerpont buitenhuis is leuk. Vorige week even aantal keer gereden, om te relaxen en te ontspannen. Lekker strepen trekken, overzichtelijk en weinig boeren te bekennen.
Wel Bromsnor, motormuis, zeker een undercover motor agent, had mij iemand gezien draaide snel om maar was natuurlijk niet in staat mij bij te houden met zijn BMW brommerjte, hihiii, sorry collega. Ik moest bij de rechtbank te Haarlem zijn om 2 stagiaires weg wijs te maken in het recht over rechtmatigheid en aanname van argumenten en betogen. Motormuis even opgewacht bij benzinepomp bij de rotonde en even vriendelijk doch medelevend gesproken over die wegpiraten. Na conclaaf mocht hij wel van mij mijn papieren controleren en zag dat wij in principe provinciaal collega's zijn. Ik zei: ga jij maar verder criminelen of boeven vangen, hahahha. Even geattendeerd dat hij geen onderzoek mocht doen en mijn papieren niet mocht controleren als er geen directe aanwijzing voor was.
Discussie gesloten en gaan met die banaan.
Volgens mij moet je gestudeerd hebben om het allemaal te kunnen begrijpen/verwerken/relativeren/ect.. what ever en met naar school of na het volgen van een opleiding lukt dat hedendaags vaak even net niet.
Met ouwe lullen levenservaring gaat dat echt helemaal niet.....traag, sloom, herhaling, verkeerde aanname, ..watte.

Oja, er was ooit een verschil tussen gestudeerd hebben en naar school zijn geweest.

Maar gelukkig is de radio op de site verdwenen.

Gaat het verder allemaal wel goed met je ?
Hoeveel bier heb je op of wiet?
Je klets een hoop onzin ,
Leuk om stoer te doen voor je vriendjes ,of in de kroeg,maar dit slaat nergens op hier.
Je doet denigrerend over zijn bmw brommertje.
Ik denk als die agent serieus gas gaf jij hem nooit kwijt raakte .
Een hoop bla bla bla gehalte dit alles..
En wat wil je met dit verhaal hier zeggen ,hoe stoer je wel niet bent.
Sorry maar ik vind het sukkeltjes gedrag.(sorry moderator voor taalgebruik).
En nu weer normaal schrijven en doen hier in plaats van popie jopie gedrag richarde62
 
Als mijn auto een paar jaar oud is ruil ik hem in zonder een onderhoudsbeurt te geven.
En als de fabrieksgarantie of de banden versleten zijn van mijn motor schaf ik een nieuwe brommertje aan.

Tegenwoordig hebben ze geen noodzakelijke onderhoud nodig, is toch flauwe kul met de huidige techniek en garanties.

Moto: pittig snel weg rijden en niet te hard.

Ja ok je bent best wel stoer kereltje .
Zo,nu weer trots op jezelf hoe je doet
Of je moet geld te veel hebben als je banden versleten zijn ,en je koopt,daarom een andere motor.
Of verkoopt je auto zonder ooit enig onderhoud eraan gedaan te hebben.
Tjonge vraag me nu echt af welk draadje in je hersens vergeten is aan te sluiten bij geboorte.
 
Nee, dat is ie niet, die kan zich geen Tesla en KTM veroorloven en die moet echt werken voor zijn geld. Hij is hoogstwaarschijnlijk (gezien zijn zelfingenomenheid) een advocaat o.i.d.
 
Ik wilde zeggen dat hij dan wel foutloos Nederlands zou schrijven maar mijn ervaring met advocaten is dat ze mailtjes sturen op of onder het niveau van een lagere school leerling... dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. _O-
 
  • Haha
Waarderingen: Mar_
Als mijn auto een paar jaar oud is ruil ik hem in zonder een onderhoudsbeurt te geven.
En als de fabrieksgarantie of de banden versleten zijn van mijn motor schaf ik een nieuwe brommertje aan.

Tegenwoordig hebben ze geen noodzakelijke onderhoud nodig, is toch flauwe kul met de huidige techniek en garanties.

Moto: pittig snel weg rijden en niet te hard.
ALs motorrijden geniet ik toch ook wel enorm van de techniek en de uitdaging in het uitzoeken van problemen of onderhoud. In mijn ogen hoort dat "gedoe" er een beetje bij en geeft het mij een hobby gevoel. Ik moet er eigenlijk niet aan denken om alles maar meteen in te willen/ kunnen ruilen, maar dat is persoonlijk denk ik. Mij zal je eerder met vieze handen zien dan aan de telefoon hihihihih hahahahah hihihih hahahah
 
Gisteren de motor naar de dealer gebracht met de klacht dat ie niet goed terugschakelt en heel vaak het vervelende geluid maakt van misschakelen zoals in de auto bijvoorbeeld. Word ik net gebeld door de dealer:

- koppelingsplaten versleten (veroorzaken waarschijnlijk dat slechte terugschakelen dus dat ie niet helemaal ontkoppelt)
- ketting volledig versleten en dient dus vernieuwd te worden.
- koppelingscilinder zweet
- rechter voorvorkkeering zweet, dus gaan we vervangen.

Dat is het zo'n beetje. Wordt weer een rekening richting de 1000 euro :P

Maarrr hij moet vrijdag klaar zijn want zaterdag gaat ie op transport voor een circuitweek in Almeria. Wordt weer lekker spannend allemaal.

Daarna ga ik hem denk ik verkopen om er voorlopig even mee te stoppen met het motorrijden. Moet zeggen dat ik dit jaar 1 weekend naar Duitsland ben geweest en verder eigenlijk niet gereden heb.
 
Dat is weer een dure Giel ;(.

Ik ben dit jaar in Nedersaksen, Eiffel en Luxemburg geweest. Gewoon tijd maken 😇

Bij elkaar tot nu toe dit jaar een kleine 13k en er staat er nog een op de agenda in september :]
 
Dat is weer een dure Giel ;(.

Ik ben dit jaar in Nedersaksen, Eiffel en Luxemburg geweest. Gewoon tijd maken 😇

Bij elkaar tot nu toe dit jaar een kleine 13k en er staat er nog een op de agenda in september :]
Als ik echt zou willen zou ik wel meer tijd kunnen maken, maar ik merk dat de behoefte minder wordt en tijd gaat naar andere dingen toe.

Net dealer gesproken, rekening wordt 1500 euro... Maar dan is ie wel woensdag klaar :) Haha.

Daarna gaat de Duc de verkoop in en stop ik voorlopig met rijden denk ik.
 
Kweenie, het zijn allemaal niet echt spannende klusjes maar het totaal loopt natuurlijk lekker op.
 
Tuurlijk wel: eerst was ie door alle technische problemen alleen maar een soort van oud-ijzer prijs waard, en nu toch zeker €1500,- :+:PO-)


Maar ik hoop dat je er veel meer voor krijgt :Y
 
Het siert je wel dat je dat geld er nog aan uitgeeft moet ik zeggen. Je had ook alleen het meest noodzakelijke kunnen laten doen om het ding zo te koop te zetten. :}
 
Het siert je wel dat je dat geld er nog aan uitgeeft moet ik zeggen. Je had ook alleen het meest noodzakelijke kunnen laten doen om het ding zo te koop te zetten. :}
Ik moet er over twee weken nog mee circuitrijden in Almeria, Spanje. ;)

Maar anders had ik het ook gedaan! Een motor die in goede staat verkeert, met facturen erbij levert iets meer op, maar ten tweede verkoopt het ook wel sneller denk ik.
 
Toevallig was ik deze week in de buurt van pontje Buitenhuizen voor een klant en toen dacht ik: laat ik eens kijken of de strepen op de weg zie van Richarde: niet een gevonden, waarschijnlijk weggespoeld door de regen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan