MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

@Denn666 Welkom en misschien zien ik jouw ook wel een keer rijden in Alkmaar. Mij zal je helaas niet de komende weken met de motor herkennen maar zal een oogje open houden voor de CBR
 
hey hans,
nee, ik ben om kwart voor 7 al op de zaak
en ga het kleine stukje nooit op de motor
Idem hier, rij bij AZ de A9 op, of binnendoor via Heiloo, moet richting Amsterdam.
@Denn666 Welkom en misschien zien ik jouw ook wel een keer rijden in Alkmaar. Mij zal je helaas niet de komende weken met de motor herkennen maar zal een oogje open houden voor de CBR
Ik heb trouwens een CBR met de zelfde kleurstelling omgeving Alkmaar zien rijden, of het was een eenmalig iets :? misschien op doorreis..
Gaat ie de winterstalling in ?
 
Gaat ie de winterstalling in ?
Nope, lang verhaal. Maar ik rij een ZXR 400 92 met een A2 rijbewijs. Vermogen van de motor is teruggedraaid naar 35KW en is ook verzekerd en alles echter omdat er nog geen type goedkeuring was voor deze motor zou ik hem naar het RDW moeten rijden en keuren. Dit zou ongeveer 650,- gaan kosten dus heb ik hier niet voor gekozen want dat is gewoon abnormaal duur, zeker omdat dit weer moet worden betaald als A2 eraf gaat.

Maar goed, vorige week rij ik naar m'n werk en zie ik opeens het bordje stop politie omhoog klappen. En ja hoor, rijden zonder geldig rijbewijs. Mag niet verder rijden en een volgende keer zou inbeslagname worden. Dus ik zit nu te kijken wat het beste is om kentekenbewijs te fixen op goedkoop mogelijke manier. Maar voorverlopig niet rijden helaas.
 
€650,- Da's een bak met geld zeg, dacht dat RDW keuring rond de €170,- zaten.
En dan 2x om terug naar je orignele vormogen te gaan.
Ja, andere fiets, maar dat zal ook niet zomaar gaan natuurlijk.

Kan je niet ergens anders een vermogens uitdraai laten maken ?

En zal je altijd zien, gaat 100x goed.. balen man.
Wanneer heb je volledige A ? Hierbij neem ik aan dat je A2 code 80 heb ..
 
€650,- Da's een bak met geld zeg, dacht dat RDW keuring rond de €170,- zaten.
En dan 2x om terug naar je orignele vormogen te gaan.
Ja, andere fiets, maar dat zal ook niet zomaar gaan natuurlijk.

Kan je niet ergens anders een vermogens uitdraai laten maken ?

En zal je altijd zien, gaat 100x goed.. balen man.
Wanneer heb je volledige A ? Hierbij neem ik aan dat je A2 code 80 heb ..
Omdat het A2 verhaal nog niet bestond in 92 is er geen versie met de ZXR400 L2 op A2. Daarom moet deze een vermogens keuring krijgen bij het RDW. En dat kost een duit. Vermogensuitdraai naar RDW is niet voldoende helaas.

En moet nog 1.5 jaar, heb A2 zonder code 80 gezien ik 20 was toen ik examen haalde. Dus moet er nog 1je doen over 1.5 jaar.
 
Nope, lang verhaal. Maar ik rij een ZXR 400 92 met een A2 rijbewijs. Vermogen van de motor is teruggedraaid naar 35KW en is ook verzekerd en alles echter omdat er nog geen type goedkeuring was voor deze motor zou ik hem naar het RDW moeten rijden en keuren. Dit zou ongeveer 650,- gaan kosten dus heb ik hier niet voor gekozen want dat is gewoon abnormaal duur, zeker omdat dit weer moet worden betaald als A2 eraf gaat.

Maar goed, vorige week rij ik naar m'n werk en zie ik opeens het bordje stop politie omhoog klappen. En ja hoor, rijden zonder geldig rijbewijs. Mag niet verder rijden en een volgende keer zou inbeslagname worden. Dus ik zit nu te kijken wat het beste is om kentekenbewijs te fixen op goedkoop mogelijke manier. Maar voorverlopig niet rijden helaas.
Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad. Belgische ingevoerde bandit 600. kon origineel NL wel op kenteken 25kw, import fietsen niet.
Ik heb de motor toen bij Robs aso gekocht en naar 25kw laten voeren met een uitdraai.

Uiteindelijk staande gehouden voor controle, 200 euro boete voor het rijden zonder geldig rbw.
Toen naar Rob gegaan, hoe of wat. Hij heeft toen een juridisch adviesbureau ingeschakeld en uiteindelijk is het geseponeerd.
 
Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad. Belgische ingevoerde bandit 600. kon origineel NL wel op kenteken 25kw, import fietsen niet.
Ik heb de motor toen bij Robs aso gekocht en naar 25kw laten voeren met een uitdraai.

Uiteindelijk staande gehouden voor controle, 200 euro boete voor het rijden zonder geldig rbw.
Toen naar Rob gegaan, hoe of wat. Hij heeft toen een juridisch adviesbureau ingeschakeld en uiteindelijk is het geseponeerd.
Ja, Ik ga ook in bezwaar. Moet de boete nog ontvangen dus dat duurt een beetje lang en daarnaast nu maar contact met RDW op genomen voor een keuring. Maar man man man wat is het ook slecht geregeld voor motoren zonder type goedkeuring
 
kwa km net 2 k denk en anderhalf jaar doe elk jaar nieuwe koppakking plaatsen alleen nu dus net te laat
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal.
Ik ben vrij nieuw op dit forum. Na een xx aantal jaren geen motor te hebben gereden heb ik sinds kort een honda magna. Ik heb er nu zo'n 500km opzitten in de omgeving van Almaar.
 

Bijlagen

  • 1382340_10.jpg
    1382340_10.jpg
    202,1 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan