MF MegaMeeting 2012 verzamelen en vertrek MF-Oost

KanedaNLD

Die hard MF'er
8 mrt 2012
498
0
Enschede
Facebook
full


FF een topic voor het verzamelen en vertrekken richting Veenendaal.
En gelijk een kleine inventarisatie wie er mee gaan.

De standaard Texaco lijkt mij een prima vertrek punt.
Verzamel tijd Tex: 09:35
Vertrek tijd: 09:45

event.png


Nieuweweg Noord 266 Veenendaal - A12, afrit 23
mcveenendaal.jpg


Mensen die mee gaan:

01 KanedaNLD
02 Soekzoekie


Misschien lijst:

CN
 
Laatst bewerkt:
11 uur aanwezig zijn
Je rijd er +/- een dik uur over,
Inc. keertje verkeerdrijden / rondjes klaverblad (Apeldoorn) 09.45 vertrek zoiets?
 
11 uur aanwezig zijn
Je rijd er +/- een dik uur over,
Inc. keertje verkeerdrijden / rondjes klaverblad (Apeldoorn) 09.45 vertrek zoiets?

Ik vind 09:45 vertrekken prima.
Zorgen dat we rond 09:35 beetje verzameld zijn bij de Tex.
 
Heb je dan de Repsol al klaar btw?

Kappen zijn besteld en liggen bij de spuiter.
Dus hoop met een week of 3 een grote doos in huis te hebben :D
En dan kan het ombouwen beginnen.
Dus we gaan het mee maken of hij voor de MegaMeet klaar is...

Ga er persoonlijk niet van uit.
Tank moet dan nog gespoten worden en wil de hugger nog zwart laten wrappen (zoek nog adres in de buurt)
 
Je mag mij btw wel even onder voorbehoud d'r in zetten...
Ik realiseer mij net dat ik 5 mei een feest heb en misschien niet zo wakker ben 's ochtends :+
 
Deze wil Soekzoekie wél helemaal mee :+ Niet zoals vorig jaar 100km met de groep meerijden en vervolgens tóch rechtdoor waar rechts moest..

Dus met mooi weer ovb'tje -> Soekzoekie
 
Ik vind het een prima route!!!

Het is mijn eerste keer en wat ik zo lees van CN ook.
Dus weet persoonlijk niet precies hoe alles gaat...
@Kaneda, eigenlijk is het eenvoudig als je aan 2 gouden regels hou. Als je in een grote groep rijd, haal je NOOIT in!!! Zit je op een verkeerde plaats dan wacht je tot de volgende stop. De tweede is; dat je ALTIJD je rijder achter je in de gaten hou (behalve als je zelf als laatste bent deeuuuh).

Natuurlijk zijn er meer (sub)regels, maar de bovenste vindt ik persoonlijk het allerbelangrijkste. De (sub)regels leer je gaande weg wel.

Het voordeel van niet inhalen is dat je eigen lijnen kunt rijden in de bochten. Rechtdoor rij je in een baksteenformatie (subregel) maar dat wijst zich vanzelf en is ook geen keiharde regel.
Het in de gaten houden van de rijder achter je heeft als voordeel dat je eigen snelheid kunt rijden. Je hoeft niet bang te zijn dat je de groep verliest. Want je weet dat bij de eerstvolgende afslag iemand op je staat te wachten. Voor de duidelijkheid; bij kruispunten waar je rechtdoor gaat wacht je niet, alleen bij T en Y splitsingen en kruispunten waar je afslaat en je ziet niet de rijder achter je, dan wacht je. Zie je haar, of hem aan komen en je merkt dat je gezien bent, kun jij je weg vervolgen.

Het klinkt theoretisch en complex, echter in de praktijk is het snel duidelijk en kun je heerlijk in een groep rijden. Dan maakt de grote van de groep eigenlijk ook niet meer uit.
Nu weet ik dat er een aantal "ervaren" rijders van MF Oost niet in een groep willen/kunnen rijden. Maar dat heeft mijnsinziens alles te maken met de discipline van de groep betreffende de gouden regels. Mocht het zo zijn dat ik voor rij (voel me dan verantwoordelijk voor de groep) en iemand houdt zich niet aan de goeden regels, dan zal ik haar, of hem daarop aanspreken. Blijft zij, of hij de regels negeren, dan wordt zij, of hij vriendelijk, maar dringend verzocht op eigen gelegenheid verder te gaan.

Hiermee voorkom je scheve gezichten, praat achter de rug en ander kinderachtig gedrag. Om een uitgebreid verhaal kompleet te maken, nog enkele andere (sub)regels;
- direct achter de voor rijder, de minst ervaren (groep) rijder(s), de ervaren mensen achterin.
- indien mogelijk rijden met een sluit rijder, is op de hoogte van de route.
- bij een calamiteit door rijden tot je een gelegenheid ziet waar de gehele groep kan stoppen.
- niet stunten, pompen (gat laten vallen en dan versnellen) en "dom" volgen met inhalen.
- tank, plas, of nicotine stop van te voren afspreken, dus niet groep in halen om bij de voor rijder te informeren, maximale rijtijd tot stop 60 minuten.
Nu zijn er wel meer (sub)regels, maar dat is grote, ervaring en snelheid afhankelijk.

Waarom dit uitgebreide verhaal? Zodat we allemaal met veel plezier samen kunnen rijden en dat we heelhuids thuis komen. Ben me bewust dat het best wel "streng" is, maar ik hou er van om duidelijk te zijn. Vindt het jammer dat de "ervaren" rijders een negatief beeld van het in een groep rijden schetsen. Zelf vindt ik het leuk om juist in een groep te rijden, maar dan wel op een veilige manier. Hopelijk heb ik hiermee iets positief bijgedragen. Graag hoor ik van jullie wat je er van vindt.
 
Lekker duidelijk!
Dank u.


Wil wel ff vertellen dat ik niet mee terug rijd.
Ik moet die dag ook nog op verjaardag namelijk...
 
Lekker duidelijk!
Dank u.


Wil wel ff vertellen dat ik niet mee terug rijd.
Ik moet die dag ook nog op verjaardag namelijk...
Terug is altijd "ieder voor zich", een aantal willen waarschijnlijk nog naar Amersfoort, zelf blijf ik niet te lang hangen en ga op tijd terug. Weet nog niet welke route ik neem, maar als het ff kan een "vlottere" weg. Deels autosnelweg, deels achterlangs. Van Veenendaal over snelweg naar Apeldoorn/Wilp, daar via Bussloo naar Deventer. Dan weer snelweg tot Laren en via Diepenheim en Hengevelde naar de A 35 Hengelo. Maar laten we het weer eerst afwachten, als het met bakken uit de lucht komt, haak ik af.
 
Laatst bewerkt:
Gaan er nog mensen mee?

Als ik buien radar zo kijk gaat het de komende 24 uur goed met het weer!!!
 
Heb net ook gekeken en blijft inderdaad redelijk droog, misschien een spatje. Als het zo blijft rijd ik ook wel mee :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan