MF motorfiets van het jaar 2009: finale

Welke motor moet de MF motorfiets van het jaar worden?

  • Ducati 1198S

    Stemmen: 202 26,5%
  • Aprilia RSV4

    Stemmen: 210 27,5%
  • Triumph Daytona 675

    Stemmen: 62 8,1%
  • BMW GS1200

    Stemmen: 34 4,5%
  • Suzuki GSX-R 1000

    Stemmen: 59 7,7%
  • Yamaha R1

    Stemmen: 75 9,8%
  • Norton Commando 961

    Stemmen: 72 9,4%
  • Triumph Street Triple R

    Stemmen: 49 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    763
Status
Niet open voor verdere reacties.
R1 vanwege het motorblok, maar kwa looks de Duc....
Kon helaas maar 1 keer voten.
 
Laatst bewerkt:
Daytona 675 SE

Alleen de foto doet het niet:

triumph_daytona_675_se_09.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan hadden ze dat echt wel gedaan, hoor! Zit 'em waarschijnlijk meer in een rekensommetje van ontwikkelingskosten, marketingstrategie en zo. Ducati is "supersportieve tweecilinders" voor Jan Publiek. Eigenlijk een beetje hetzelfde probleem waarom Harley ten opzichte van de cliëntele niet tè innovatief kon zijn/lijken. Anders wordt er geroepen dat het "geen echte Harley" is... :X

Anyhow, ik heb voor de R1 gestemd! :9~~

Het ging volgens Ducati om de sportiviteit. De V4 hebben ze, is zeer goed uitontwikkeld (gaat ook in MotoGP niet stuk), serieproductie geen enkel probleem. Ze hebben 'm ook in 1000 cc. Echter, dat zou betekenen dat ze eigenhandig de Superbike-klasse om zeep zouden helpen. Omdat de D16 gewoon een MotoGP machine is met knipperlichten en verlichting, en een paar extra zuigerveren. Geheel in traditie.

De RSV4 vind ik een uitstekende machine, echter qua design, tja, zoutloos komt in me op. Een beetje geleend model, waarbij het origineel beeldschoon is. De 1198 is geheel zichzelf. Zeker in het echt een verschijning, wat m.i. niet opgaat voor de RSV en de Jappen. Maar dat is een kwestie van smaak.

De R1 vind ik ook een absoluut dieptepunt in design. Bij mij komt bij het zien in me op dat ze maar wat gedaan hebben. Ze hebben het ontwerp om het blok heen geperst.
 
Die Desmo is niet te betalen! :o

So definitely de RSV4 :9~

En anders een mooie circuit geprepareerde nieuwe Fireblade :9~ :9~ :9~
 
Toch voor de Duc gekozen :Y alhoewel ik een Appie RSV4 met een ander uitlaat [Akra] en undertray ook wel erg gaaf vind :9~
Ducati 1198S dus, en het liefst in het zwart...........zoals Zoeperman z'n bike :9~ :}
 
Mooie fiets. Ben gecharmeerd van de Street triple en de Daytona. De Daytona ziet er uitnodigend uit. Lekker lichtvoetig met een fijne driepitter. Lijkt me een feest om op te rijden.

Is het ook. Een gevalletje apart in de 600 klasse als je het mij vraagt.
 
rsv4 1 up-to-date qua looks, techniek en handling (zelf ondervonden/getest). duc bmw toch wat old-fashioned, bijna old-school _O- : neem dan een echte oldschool-look als de norton.
 
STriple R

Zelfs een leek als ik ziet dat dat voor die prijs de meest brute machine is die je kunt bedenken!
 
Idd, plaatjes kunnen beter. De R1200GS die is afgebeeld in OP is het 2006/2007 model (zie o.a. de snavel nabij de tank). Hier is eentje van het huidige model:

[afbeelding]

Zo ziet die er inderdaad stoer uit. Heb daarom ook op de BMW gestemd.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er geen HD VROD MUSCLE tussen stond.
Zeg nou zelf... Mooi plaatje toch (de motor O-) )

marisa-miller-harley-davidson-v-rod-muscle.jpg

marisamillerharley3.jpg

v-rod-2009-300x162.png
 
Kan je voor de R1 niet beter dit plaatje nemen, deze is ook echt leverbaar en komttie wat beter tot z'n recht

[afbeelding]


oei daar vind ik hem weer afschuweliijk.
vind de daytona qua looks dan eigenlijk het mooiste en vanwege de 3 cil.

een van de mooiste bikes ooit blijft de r6 van 2004 en de gsxr750 van 2006.

of een virus :P
kunnen we geen all-time bike verkiezing doen O-) O-)
 
oei daar vind ik hem weer afschuweliijk.
vind de daytona qua looks dan eigenlijk het mooiste en vanwege de 3 cil.

een van de mooiste bikes ooit blijft de r6 van 2004 en de gsxr750 van 2006.

of een virus :P
kunnen we geen all-time bike verkiezing doen O-) O-)
Ja hoor kan best, maar dan wint de RSV Mille, en ik heb zo het vermoeden dat jij het daar niet mee eens zou zijn.
})
:+
:P
 
Heb ooit eens proefgereden op een 1200GS, mist werkelijk iedere emotie. :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan