MF motorfiets van het jaar 2009: finale

Welke motor moet de MF motorfiets van het jaar worden?

  • Ducati 1198S

    Stemmen: 202 26,5%
  • Aprilia RSV4

    Stemmen: 210 27,5%
  • Triumph Daytona 675

    Stemmen: 62 8,1%
  • BMW GS1200

    Stemmen: 34 4,5%
  • Suzuki GSX-R 1000

    Stemmen: 59 7,7%
  • Yamaha R1

    Stemmen: 75 9,8%
  • Norton Commando 961

    Stemmen: 72 9,4%
  • Triumph Street Triple R

    Stemmen: 49 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    763
Status
Niet open voor verdere reacties.

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.360
1.171
Vlaanderen
Instagram
APRILIA RSV4 is MF-motorfiets van het jaar 2009!


Na de preselecties (zie hier) - nu de enige echte poll der finalisten!

De acht genomineerden:

1) Aprilia RSV4

ZmrirkzHM.jpeg


2) Ducati 1198S

2009Ducati1198S5.jpg


3) BMW GS1200

R1200GS_ADVENTURE_RHS.jpg


4) Suzuki GSX-R 1000

gixxer_schraeg_vorne.jpg


5) Yamaha R1

big_yamaha_r1_2009_statiche_07.jpg


6) Norton Commando 961

2009-Norton-961Commandoa.jpg


7) Triumph Street Triple R

2.jpg


8) Triumph Daytona 675

triumph_daytona_675_se_09.jpg
 
Laatst bewerkt:
Idd, plaatjes kunnen beter. De R1200GS die is afgebeeld in OP is het 2006/2007 model (zie o.a. de snavel nabij de tank). Hier is eentje van het huidige model:

R1200GS_ADVENTURE_RHS.jpg
 
Laatst bewerkt:
die ducati begint inderdaad irritant te worden. leuk, zo'n motor, maar het is niks anders dan een 848 met een andere motor. of een 1098 met een andere motor. of een 1198... je snapt het idee. we hebben het gezien, het is leuk, nou willen we iets nieuws!

aprilia durft tenminste wat, met die rsv4. aprilia gestemd!
 
Kan je voor de R1 niet beter dit plaatje nemen, deze is ook echt leverbaar en komttie wat beter tot z'n recht

big_yamaha_r1_2009_statiche_07.jpg
 
die ducati begint inderdaad irritant te worden. leuk, zo'n motor, maar het is niks anders dan een 848 met een andere motor. of een 1098 met een andere motor. of een 1198... je snapt het idee. we hebben het gezien, het is leuk, nou willen we iets nieuws!

aprilia durft tenminste wat, met die rsv4. aprilia gestemd!

:?


lekker éénzijdig... dat verhaal kan je ook over de triumph kwijt.
Zelfde blok. ander kuipwerk.
Model is ook al jaaaaaaren hetzelfde.
Niks speciaals.

over buiten-Europese modellen praat ik niet :X
 
die ducati begint inderdaad irritant te worden. leuk, zo'n motor, maar het is niks anders dan een 848 met een andere motor. of een 1098 met een andere motor. of een 1198... je snapt het idee. we hebben het gezien, het is leuk, nou willen we iets nieuws!

aprilia durft tenminste wat, met die rsv4. aprilia gestemd!

Dat zijn meelopers. Ducati heeft zich zelf opgelegd niet met een V4 te komen voor de Superbikes.

Dit beestje was waarschijnlijk zo snel, dat de rest op zo'n beetje een rondje gezet kon worden.

d16rr_team_lhs.jpg


:W
 
Laatst bewerkt:
Stelletje ducati fanaten.

De enige echt bijzondere bike die ik hier tussen vind zitten is de Norton. Lekker eigenwijs in tegenstelling tot de toch redelijk standaard (zij het een variatie, zij het gewoon niet bijzonder) andere motoren.
 
Stelletje ducati fanaten.

De enige echt bijzondere bike die ik hier tussen vind zitten is de Norton. Lekker eigenwijs in tegenstelling tot de toch redelijk standaard (zij het een variatie, zij het gewoon niet bijzonder) andere motoren.

Hmmm, vind 'm zeker mooi.

Maar niet heel uniek, zo heeft Ducati (om maar eens een merk te noemen :P :+ ) al jaren geleden iets dergelijks gelanceerd.

2006-Ducati-Sport1000f.jpg
 
vind ze allemaal niet echt vernieuwend of supermooi.

maar goed, de 675 heeft dan wel iets...
 
Mwoehaha...
Heb op de Aprilia gestemd.
Vloeken in de Duc-kerk.
Maar mijn inziens gewoon de interessantere motor.
 
Dat zijn meelopers. Ducati heeft zich zelf opgelegd niet met een V4 te komen voor de Superbikes.

Dit beestje was waarschijnlijk zo snel, dat de rest op zo'n beetje een rondje gezet kon worden.
[http://www.finckenhagen.com/ducati/tmp/d16rr_team_lhs.jpg (afbeelding)]

:W

Dan hadden ze dat echt wel gedaan, hoor! Zit 'em waarschijnlijk meer in een rekensommetje van ontwikkelingskosten, marketingstrategie en zo. Ducati is "supersportieve tweecilinders" voor Jan Publiek. Eigenlijk een beetje hetzelfde probleem waarom Harley ten opzichte van de cliëntele niet tè innovatief kon zijn/lijken. Anders wordt er geroepen dat het "geen echte Harley" is... :X

Anyhow, ik heb voor de R1 gestemd! :9~
 
Dan hadden ze dat echt wel gedaan, hoor! Zit 'em waarschijnlijk meer in een rekensommetje van ontwikkelingskosten, marketingstrategie en zo. Ducati is "supersportieve tweecilinders" voor Jan Publiek. Eigenlijk een beetje hetzelfde probleem waarom Harley ten opzichte van de cliëntele niet tè innovatief kon zijn/lijken. Anders wordt er geroepen dat het "geen echte Harley" is... :X

Anyhow, ik heb voor de R1 gestemd! :9~~

Dat staat toch ook in je quote? Je moet het hele verhaal wel lezen. Er staat dat Ducati zelf gekozen heeft voor de twee-cilinder terwijl ze ook een V4 in het gamma hebben. Je marketingreden zou dan wel kunnen kloppen. Wellicht is betrouwbaarheid ook wel een issue.

@Aoleks: idd een 848 is hetzelfde als een 1098 en een 1198. Ander blok erin, andere remklauwen, Ohlinsje hier en daar en dat was het wel zo'n beetje. En toch staat Ducati al jarenlang (748/916/996/998/749/999) bovenaan de verlanglijst van een hele berg motorrijders en niet motorrijders. Ergens doen ze het dan toch goed?

Ik ben het overigens eens met DuKayti dat de RSV V4 de enige technisch vernieuwende fiets is. De R1 blijft een vier in lijn blok met een andere configuratie. Ook interessant natuurlijk maar de RSV4 wint die slag. Voor mij is het uiterlijk van een motorfiets toch ook echt belangrijk en dan staan zowel de RSV alsmede de 2009 R1 onderaan. Met de R1 als absoluut design-dieptepunt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan