MF NachtRit 2019 21/6 22/6

Nachtelijke rite 21/22 juni


  • Totaal aantal stemmers
    33

dopey85

MF veteraan
15 aug 2007
55.811
790
Eindhoven (Noord Brabant)
ik rij hem zelf niet meer mee door dat me achterband afgelopen weekend echt opgemaakt heb ik luxemburg.


Jawel, in de korstte nacht van het jaar, de nacht van 21 op 22 juni 2019 :]
Vrijdags op zaterdags is dat en lijkt tof om het weer eens te doen.

3 keer mee gereden toen andere MFérs het organiseerde


1370883



Wat is de bedoeling:
Iedereen die nu denkt: LEUK! *O* moet gewoon zorgen dat hij / zij erbij is.

Verzamelen rond 21:30 uur
Vertrek rond 22:00 uur.
begin punt: MacDonnalds Ijsselstein

Eindpunt: MacDonnalds Ijsselstein
https://www.motor-forum.nl/threads/mf-nachtrit-2019-21-6-22-6.442477/post-29087605

Verder van belang:
Allemaal je eigen tempo rijden en op elkaar wachten. Probeer 2 rijders achter je in je spiegels te houden!
Daar zal ik ook rekening mee houden op bepaalde punten, maar het zal rustig en donker zijn, dus makkelijk volgen 8-)
Rijd baksteensgewijs. Waar nodig stopt diegene die zijn achterligger niet meer in de spiegel ziet, en de voorligger stopt als zijn achterligger niet meer in de spiegel zichtbaar is. Let wel op overige verkeer en stop op een veilige plaats.
Ga niet met groot-licht rijden. Je voorgangers zullen daar veel last van hebben.

Een helder vizier is een aanrader :Y

Rijden in het donker is toch nét even wat anders dan met daglicht of kunstlicht.
De route zal groten deels onverlicht zijn en dat kost simpelweg wat meer inspanning en energie, dus zorg dat je ondanks de rare tijden toch redelijk uitgerust en fit bent.
Belangrijk is om het tempo aan te passen en waar mogelijk het licht van je voorganger te benutten, dus een veilige volgafstand, maar ook niet te veel.

Beginnende rijders en mensen die van rustig rijden houden kunnen het best voorin rijden. Ik zal zelf voorin +- de max. snelheid aanhouden.
Achterin is het tempo behoorlijk hoger.
We gaan elkaar niet inhalen.

Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schades, ellende of wat dan ook..
Iedereen rijdt mee voor eigen risico.
Ik wil zorgen dat alles zo goed en veilig mogelijk verloopt en laten we er samen voor zorgen dat we allemaal een leuke rit hebben en heel weer thuiskomen.

Zelf wat drinken meenemen is aan te raden, we zullen regelmatig op plekken stoppen waar op dat tijdstip niet meer te koop is :P


Belangrijkste is allemaal heelhuids weer thuiskomen na een gezellige rit.
We eindigen zoals altijd weer bij een benzinepomp waar iedereen kan eten, drinken , tanken en zich weer kan voorbereiden op de reis naar huis 8-)

Hoe laat we gaan eindigen? Geen idee...... :N:]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze rit gemist!
Een jaar of 8 geleden ben ik ook mee geweest. Was heel erg leuk!
Ik zie steeds vertrekpunt Nieuwegein. Dat jaar zijn we vertrokken in Utrecht-Noord/ Maarssen.............?? Was wel een MF-rit!
Rit ging langs plassen en dijkweggetjes van Hollands Midden. In Noordwijk hebben we toen een rust-stop gehad op een duintop.
Erg leuk voor de deelnemers. Ik zat ergens midden in het peloton. (meer dan 150 motoren?) Voor je uit en ook achter ja aan, tig achterlichten of koplampen.
Je kan je voorstellen midden in de nacht ook een ongelooflijke bak herrie van al die motoren.
Een enkele keer reden we door een dorpje en dan ook nog door een smal straatje. Ik weet niet of de bewoners toen erg blij zijn geweest?
Tussen 02.00-05.00h komt er een horde motoren vlak langs je huis. Dan zit je wel effe rechtop in je bed!!
 
Ik heb deze rit gemist!
Een jaar of 8 geleden ben ik ook mee geweest. Was heel erg leuk!
Ik zie steeds vertrekpunt Nieuwegein. Dat jaar zijn we vertrokken in Utrecht-Noord/ Maarssen.............?? Was wel een MF-rit!
Rit ging langs plassen en dijkweggetjes van Hollands Midden. In Noordwijk hebben we toen een rust-stop gehad op een duintop.
Erg leuk voor de deelnemers. Ik zat ergens midden in het peloton. (meer dan 150 motoren?) Voor je uit en ook achter ja aan, tig achterlichten of koplampen.
Je kan je voorstellen midden in de nacht ook een ongelooflijke bak herrie van al die motoren.
Een enkele keer reden we door een dorpje en dan ook nog door een smal straatje. Ik weet niet of de bewoners toen erg blij zijn geweest?
Tussen 02.00-05.00h komt er een horde motoren vlak langs je huis. Dan zit je wel effe rechtop in je bed!!

Ja die duin rit geweldig toen. Zoiets wil ik ook graag weer mee maken.
Interesse in zo rit heb ik zeker weer en hoop met mijn enthousiasme dat die er ook weer komt
 
Dit jaar wil ik eigenlijk eens weer een nieuwe uitdaging doen net zoals toen met het strand tussenstop!
Jammer dat de Veluwe snachts verboden is voor verkeer
 
Lijkt me gaaf om eens mee te maken! Het is wel vlak voor dat ik met m'n vriendin op de motor naar Frankrijk ga dus ik beloof niet dat ik er ben... Wel een heel leuk idee!
 
Heel veel landelijke ritten komen vaak al snel uit op de Veluwe.
Voor mij is dat niet zo spannend, want dat is mijn achtertuin.
Ik kan wel zeggen dat vrijwel ALLE (rijdbare) weggetjes door mij ieder jaar wel een keer worden bezocht.

Er zijn idd wegen op de Veluwe waar je 's nachts of helemaal niet meer mag rijden.
De laatste 25 jaar zijn heel veel km's bosweg verdwenen en weer terug gegeven aan de natuur.
Ik denk bijv. aan de weg door de Harskamper Dennen (compleet weggehaald!) of de afsluiting van Lange Juffer bij de Posbank.
Het mooiste gebied van de Veluwe (vind ik) dat is de Loenermark. Ook al vele jaren niet meer toegankelijk voor gemotoriseerd.;(

Heb er mixed feelings over. Het is heel jammer, maar mss ook wel weer nodig!
 
Heel veel landelijke ritten komen vaak al snel uit op de Veluwe.
Voor mij is dat niet zo spannend, want dat is mijn achtertuin.
Ik kan wel zeggen dat vrijwel ALLE (rijdbare) weggetjes door mij ieder jaar wel een keer worden bezocht.

Er zijn idd wegen op de Veluwe waar je 's nachts of helemaal niet meer mag rijden.
De laatste 25 jaar zijn heel veel km's bosweg verdwenen en weer terug gegeven aan de natuur.
Ik denk bijv. aan de weg door de Harskamper Dennen (compleet weggehaald!) of de afsluiting van Lange Juffer bij de Posbank.
Het mooiste gebied van de Veluwe (vind ik) dat is de Loenermark. Ook al vele jaren niet meer toegankelijk voor gemotoriseerd.;(

Heb er mixed feelings over. Het is heel jammer, maar mss ook wel weer nodig!
Ja eigenlijk zonde zelfde als je weer een dijkrit van zeg Utrecht denbosch Nijmegen en terug naar Utrecht maakt.

Ook allemaal zo bekend. En Zelfs voor mijn ligt Zeeland weer tever weg.
Zelf kom ik uit Eindhoven en denk als we Limburg by night doen, dat er weinig aanwas is.
 
Ver in NL dat bestaat eigenlijk niet.
Als je uit het buitenland komt en je bent bij Breda of Maastricht, dan ben al zowat thuis!

Ook als het een rondje in Zeeland is, vind ik het niet verkeerd. Start bijv. in Bergen op Zoom, Willemstad of Dordrecht.
Alleen takkenweer, dan blijf ik thuis en is het ook helemaal niet leuk..

Ik weet niet, rondje Limburg ................?
Eerst een stuk in de Peel daarna door Zuid-Limburg en weer terug......................:?
Ik denk dan aan Maasplassen-Hallembaye-Vaalserberg(vanaf de achterkant)

De echte rijders komen toch wel.
Gezien bij FZ750. Eerst toen het startpunt 'ver' was, waren ze er niet want het was 'te ver'.
Uiteindelijk, als compromis, bij een startpunt in midden NL waren ze er ook niet.
Anderen die helemaal uit België komen die zijn er steeds gewoon WEL.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit gedaan (op de brommert wel te verstaan, met mijn toenmalige hobby blikje bijna jaarlijks) lijkt mij wel wat.

Topicje om in de gaten te houden..
 
Geen idee of ik kan, maar (uit ervaring) weet ik dat dit verschrikkelijk leuk en inspannend is. Heb toendertijd met de promotor nachtritten meegedaan. Daar rij je op eigen gelegenheid de route en persoonlijk hou ik daar ook meer van. Je doet toch mee aan een grote toertocht, maar wel in je eigen tempo. Dus niet opgejaagd of boven je kunnen rijden, maar ook niet slaapverwekkend langzaam. Eventueel ook kunnen stoppen als dat nodig, naast de geplande pleisterplaatsen.

Mocht het in de regio Utrecht een route uitgezet moeten worden, kan ik eventueel wel helpen. De dijkverboden gelden toch alleen overdag O-)
 
Heel gaaf! 2x meegereden, ook met de rit die in Noordwijk stopte :}

Dijkverbod bij Lopik / Schoonhoven geldt ook 's nachts ;)

Een enkele keer reden we door een dorpje en dan ook nog door een smal straatje. Ik weet niet of de bewoners toen erg blij zijn geweest?
Tussen 02.00-05.00h komt er een horde motoren vlak langs je huis. Dan zit je wel effe rechtop in je bed!!

Hehe lijkt me niet :+ Uitgaanspubliek stond ook wel even te kijken. Horde motoren meeste zonder dB killer
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee zo`n nachtrit.

Ik heb er nog nooit aan mee gedaan, maar denk wel dat 230 km op onverlichte wegen een aanslag op je concentratie is!

Gelukkig wordt de rit georganiseerd tijdens de kortste nacht, voor de deelnemers die er heeeel lang over doen is dat misschien goed nieuws...
 
Zoals ik deze rit in het verleden heb gereden, is het de bedoeling dat iedereen er even lang over gaat doen. :]
Het was een rit in gewoon toer-tempo, dus echt niet een race-partij, waar je achter zou moeten raken.
Als je meegaat en denkt dat je een snelheidsrecord gaat breken, dan wordt het een teleurstelling.'(
 
hahahah tempo voorin ligt gewoon langzaam en aangepast op de onverlichte straten enzo.
Is een toertocht en geen race :P
230 kmter gemiddeld inc. pauzes deden we andere keren tot gemiddeld 4 uur snachts over!
Dus 5,5 uur totaal onderweg
 
Alle edities meegereden en het was altijd leuk, zonder noemenswaardige incidentjes. Wel altijd in de nacht van zaterdag op zondag en daardoor kon je je ook beter voorbereiden en erna bijkomen ;)
 
Ziet er best vet uit, dit. Tempo ziet er wel gemoedelijk uit op de video.

Nog nooit in groepsverband gereden. Misschien dat gelijk in 't donker dan niet de verstandigste manier is om het te proberen...
 
Ziet er best vet uit, dit. Tempo ziet er wel gemoedelijk uit op de video.

Nog nooit in groepsverband gereden. Misschien dat gelijk in 't donker dan niet de verstandigste manier is om het te proberen...
Nou normaal gezien kan dat best wel goed gaan je bent in een groep die gemoedelijk en relax de nacht wilt doorbrengen.
Wedstrijdje verpissen zit er niet in :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan