MF NachtRit 2019 21/6 22/6

Nachtelijke rite 21/22 juni


  • Totaal aantal stemmers
    33
Ik had twijfels voor stuk naar Hoog-Buurlo en Radio Kootwijk en naar Hoog Soeren of dat je daar 's nachts zou mogen rijden.
Voor zover ik kan checken op google-streetview zie ik nergens verbodsborden voor nachtelijk rijden. Wel staan er in dat gebied bordjes met 'natuurgebied'.
Wat ik verder heb gevonden is dat je kan overnachten in Radio Kootwijk. Dan moet je er wel in de avond kunnen komen...……...

Mss ben je nog niet klaar met de route??
Wat ik niet begrijp is dat je de dijk naar Wijk bij Duurstede 2x wilt rijden? (weet trouwens ook niet of je daar dan wel in de nacht mag rijden?)
 
Veel routepunten zijn niet "soft" gemaakt, zou ik wel doen. Je zal iedere keer terug gestuurd worden totdat je het routepunt daadwerkelijk raakt. Als deze per ongeluk net naast de dijk in het water is gezet, dan heb je wel iets van een uitdaging. Ik zou overigens alleen de track verspreiden en helemaal geen route delen. Track importeren in het apparaat en vervolgens converteren naar route.
 
heren vandaag wat aan de route gedaan en denk dat dit een leuk en mooi rondje is.

Enigste weet ik dus niet of je overal snachts mag rijden :+:]

Kan je de route ook alsjeblieft anders verzorgen? PDF oid? Dropbox doe ik helaas niet aan. Woon zelf in Woerden, dus ik zou graag aansluiten. Maar even eerst inlezen kan geen kwaad. Bestandje per PB kan dat ook?
 
Ergens eens, maar ik word gek van al die apps. En ik word oud. Maar, wat moet moet... mocht ik het toch vandaag via PDF oid binnen kunnen krijgen, zou dat alleen maar een zege zijn.
 
5 minuten werk jongens :P

VOORLOPIGE ROUTE
 

Bijlagen

  • nachtrit 2019.gpx
    312,1 KB · Weergaven: 10
  • nachtrit 2019 deel 1.JPG
    nachtrit 2019 deel 1.JPG
    200,9 KB · Weergaven: 36
  • nachtrit 2019 deel 1.pdf
    110,7 KB · Weergaven: 12
  • nachtrit 2019 deel 2.JPG
    nachtrit 2019 deel 2.JPG
    176,1 KB · Weergaven: 29
  • nachtrit 2019 deel 2.pdf
    100 KB · Weergaven: 6
Ja en nee.... vrijdag avond rijden en dan zaterdag een gat in de dag te slapen en een fijne zondag te hebben is ook wat waard.

Ik kom ovb van het weer met mn buurman 😎
 
Dit weekend wordt er weer gewerkt aan de route en gaan alle punten even mee nemen.

Aanvullende informatie alvast

Motorrijden met een groep: het 'Follow-Up' systeem.
Een prima manier om relaxed in groepsverband een route te rijden, zonder kaart/navi te lezen.

Er is een vaste voorrijder en een vaste achterrijder en die blijven de hele rit op hun 'positie'. Iedereen rijdt tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en andere (mogelijk) onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. De motorrijder die achter de voorrijder rijdt moet op deze plek stil gaan staan (in de richting van de route) en functioneert zo als 'wegwijzer'. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder).

Aanvullend:
  • De wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden.
  • De wegwijzer krijgt bij kruispunten/splitsingen e.d. altijd een plek na de genomen kruising en in de richting van de te volgen route, zodat het vervolg van de route duidelijk is zonder een gebarende wegwijzer. Zorg daarbij dat je voor de aankomende rijders op tijd zichtbaar bent zodat zij hun afslag niet missen.
  • De wegwijzer blijft te allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten).
 
Wat ik niet begrijp is dat je de dijk naar Wijk bij Duurstede 2x wilt rijden? (weet trouwens ook niet of je daar dan wel in de nacht mag rijden?)

In een andere richting rijden is toch weer anders ;):]
Daar gelden geen beperkingen voor rijden in het weekend / 's nachts.
Of eventueel wat andere binnendoor weggetjes rijden, maar of dat erg "spannend" is?
 
Ik ben er bij de nachtrit in 2013 ook bij geweest.
Was zeker gaaf en deze wil ik dan ook niet missen.
Ik ben er bij:]
 
Laatst bewerkt:
Als organisatie net weekend luxemburg gehad en dacht mijn achterband is nog wel goed :X
Nou helaas is die nu echt op en kan ik voor komende vrijdag geen nieuwe monteren!

Helaas kan ik hem dus niet zelf rijden !-O-👎
 
Op eerste pagina staat vertrek en aankomst mac, maar de route vertelt 2 verschillende adressen voor vertrek en aankomst, ligt dat bij elkaar of meedere mac's in ijsselstein
 
Terug
Bovenaan Onderaan