MF NachtRit 2019 21/6 22/6

Nachtelijke rite 21/22 juni


  • Totaal aantal stemmers
    33
leuk idee, nooit eerder een nachtrit gedaan. Route gaat zo ongeveer rondom thuis dus ik denk dat ik hem voor de helft zal rijden. Dan heb ik nog wat aan de nacht.
vooralsnog ben ik er bij
 
Op eerste pagina staat vertrek en aankomst mac, maar de route vertelt 2 verschillende adressen voor vertrek en aankomst, ligt dat bij elkaar of meedere mac's in ijsselstein


Baronieweg is de weg langs de McD. En Lorentzlaan het adres waaraan de McD zich bevind.
Als je voor het verzamelen een adres nodig hebt, dan is Lorentzlaan misschien het handigst.. Maar kan eigenlijk niet missen ;)

als start en eindpunt hetzelfde is kan het zijn dat de GPS zich erin verslikt (vooral bij geen gebruik maken van een track , maar van een route als ik het goed heb begrepen)


1 kleine route opm.. Als ik met de TOMTOM kaart of Garmin kaart kijk, zitten er soms wat verschillen in de route. Das logisch gezien de verschillen in berekenen en kaart materi. maar tussen pt 8 > pt9 van deel 1 van de route... dat is nogal een verschil De Here (MRA/Garmin) stuurt je daar ws. vrolijk de a12 op.. Wordt ws wel opgevangen door de voorrijder .... maar wil hem toch even meegeven
 
Als je eenmaal gestart bent gewoon meerijden met de meute.
Wanneer er ineens iets anders staat op je GPS is niks erg. Je voorganger blijven volgen!
 
Baronieweg is de weg langs de McD. En Lorentzlaan het adres waaraan de McD zich bevind.
Als je voor het verzamelen een adres nodig hebt, dan is Lorentzlaan misschien het handigst.. Maar kan eigenlijk niet missen ;)

als start en eindpunt hetzelfde is kan het zijn dat de GPS zich erin verslikt (vooral bij geen gebruik maken van een track , maar van een route als ik het goed heb begrepen)


1 kleine route opm.. Als ik met de TOMTOM kaart of Garmin kaart kijk, zitten er soms wat verschillen in de route. Das logisch gezien de verschillen in berekenen en kaart materi. maar tussen pt 8 > pt9 van deel 1 van de route... dat is nogal een verschil De Here (MRA/Garmin) stuurt je daar ws. vrolijk de a12 op.. Wordt ws wel opgevangen door de voorrijder .... maar wil hem toch even meegeven

Bedankt voor de uitleg.
 
Als je eenmaal gestart bent gewoon meerijden met de meute.
Wanneer er ineens iets anders staat op je GPS is niks erg. Je voorganger blijven volgen!

Followup systeem.... dus je zou geen GPS nodig moeten hebben.....
Alleen de voorste....

Wel handig is een herkenbare "achterste"... zodat de persoon die dus de richting aan moet geven weet wanneer de "laatste" rijder voorbij is.
 
@ dopey85

Graag onduidelijkheid wegnemen........................... 🤪

Ik dacht even de gpx op te halen bij topic-start.
Dan krijg je bij dropbox de melding: 404 That file isn’t here anymore
Je hebt GPX weggehaald bij dropbox. Blijkt dat ie nu staat bij #57..................??

Mss zou je nog even op de plaatsen waar voorheen GPX-download mogelijk was, deze weghalen.
Ook dan vermelden dat GPX bij antwoord #57 is te vinden.:)
 
@ dopey85

Graag onduidelijkheid wegnemen........................... 🤪

Ik dacht even de gpx op te halen bij topic-start.
Dan krijg je bij dropbox de melding: 404 That file isn’t here anymore
Je hebt GPX weggehaald bij dropbox. Blijkt dat ie nu staat bij #57..................??

Mss zou je nog even op de plaatsen waar voorheen GPX-download mogelijk was, deze weghalen.
Ook dan vermelden dat GPX bij antwoord #57 is te vinden.:)
Ooh apart ga ik vanavond dan aanpassen ben nog aan het werk.

Helaas kunde ook lezen dat ik zelf niet in staat ben om hem voor te rijden :(
 
Route-aanpassing??

Je rijdt met jouw route door midden NL in mijn achtertuin. Rondom de Veluwe ben ik aardig bekend.
Ik zag eerst enkele onvolkomenheden, maar dacht toen van 'laat maar' ...................

Toch zie ik nu wel een fout wat verwarring kan gaan geven en dat is in Deel 1 net ná de Mc Donalds-Veenendaal.
Je wil van daar de weg vervolgen het spoor over. De spoor-overgang is sinds enkele weken afgesloten. Niet getreurd want een stukje verder is er nu een tunnel.

En omdat ik nu toch bezig ben...................
Verder geconstateerd dat we zowel in Wekerom als in Otterlo stukken zandweg gaan nemen.
Dat is simpel op te lossen door bij de (oude) cooperatie net voor de rotonde in Wekerom niet linksaf de zig-zag in te gaan maar gewoon rechtdoor te blijven rijden naar Otterlo. Dan vermijd je iets verder ook de (zand) Hoefweg.

Tot vrijdagavond 21.30-22.00h:W
 
Nee, dat heb ik niet aangepast. Zo spannend is het ook niet!

Bij de Mac in Veenendaal bij naar buiten rijden niet terugrijden waar je vandaan komt maar bij uitrit rechtdoor gewoon oversteken.
Ik weet niet of alles nu al klaar is, maar wrs staan bij de Mac nu al wel borden richting de Klomp/ Ederveen.
(morgen overdag kom ik er langs. Ik zal er speciaal op letten)

Bij aankomst in Wekerom gewoon rechtdoor blijven rijden en borden Otterlo volgen. (rotonde rechtdoor)
Bij rotonde(s) rijksweg in Otterlo borden Apeldoorn blijven volgen, dan kom je vanzelf weer op de route.
 
Ik ben er bij de nachtrit in 2013 ook bij geweest.
Was zeker gaaf en deze wil ik dan ook niet missen.
Ik ben er bij:]
Vandaag een onverwachte wortelkanaal behandeling.
Helaas voor mij een " no go "
Helaas, helaas.....
 
Net nog even gekeken toen ik er langs kwam bij de Mc D in Veenendaal.
Nee, geen borden richting Ederveen of De Klomp.

Bij vertrek Mc D bij uitgang op rotonde rechtsaf en bij de volgende rotonde linksaf.
Dan kom je vanzelf in De Klomp.
 
Voor dat stukje met die Benz....? Of was er nog meer wat ik niet gezien heb. Ik denk er is heel wat gebeurd:?

Voor het stuk aan de telefoon met die automobilist nadat de politie hem op heeft gebeld.
-edit: besluit ik om binnen te blijven en "af te koelen" om mijn humeur niet naar andere automobilisten te projecteren.
 
Kon niet aansluiten in IJsselstein, maar dacht iets verderop de route aan te haken, maar op de Lekdijk Oost bij Nieuwegein tot 22.20 gewacht. Niemand gezien, heb ik de route niet goed ingeschat of zijn jullie eerder vertrokken? Ook niemand bij de McDonalds in V'daal gezien rond 23.00..
 
Mean machine en arjan op triump bedankt voor de korte versie van de nacht rit, jammer dat we maar met zn drieen waren, volgende keer beter.
 
Kon niet aansluiten in IJsselstein, maar dacht iets verderop de route aan te haken, maar op de Lekdijk Oost bij Nieuwegein tot 22.20 gewacht. Niemand gezien, heb ik de route niet goed ingeschat of zijn jullie eerder vertrokken? Ook niemand bij de McDonalds in V'daal gezien rond 23.00..

We zijn wel over de dijk gekomen, weet niet precies hoe laat, ben zelf bij amerongen afgehaakt, waren met 3 man, beetje jammer.
 
Wij zijn nog een bakkie wezen doen in Veenendaal. Wijk bij duurstede bij avondlicht is mooi. Had graag met een lang lint motoren over de veluwe gereden. Nu had het weinig toegevoegde waarde.
 
Helaas vanavond een teleurstelling vwb de opkomst met de nachtrit.
Er waren maar 3 motoren: Arjan en Arjan en mijzelf.
Organisator was er niet en daarom zelf maar 'de kop' genomen.

Op de lekdijk naar Amerongen was er een bombardement (ik was de 1e) door wolken van insecten.
De Amerongse Berg bleek afgesloten en daarom hebben we daarvoor de Leersumse Berg maar gedaan.
Gereden tot de Mac in Veenendaal. Daar een bakkie gedaan en ook het vizier weer doorzichtig gemaakt.

Na de Mac zijn we door de nieuwe tunnel gereden, waarna de wegen scheidden richting huis.
Voor Arjan en voor mij niet veel nieuws in vervolg (Veluwe) van de route. Wij beiden komen uit deze regio.
Jammer,........................... Volgende keer beter zullen we maar zeggen! '(
 
Helaas vanavond een teleurstelling vwb de opkomst met de nachtrit.
Er waren maar 3 motoren: Arjan en Arjan en mijzelf.
Organisator was er niet en daarom zelf maar 'de kop' genomen.

Op de lekdijk naar Amerongen was er een bombardement (ik was de 1e) door wolken van insecten.
De Amerongse Berg bleek afgesloten en daarom hebben we daarvoor de Leersumse Berg maar gedaan.
Gereden tot de Mac in Veenendaal. Daar een bakkie gedaan en ook het vizier weer doorzichtig gemaakt.

Na de Mac zijn we door de nieuwe tunnel gereden, waarna de wegen scheidden richting huis.
Voor Arjan en voor mij niet veel nieuws in vervolg (Veluwe) van de route. Wij beiden komen uit deze regio.
Jammer,........................... Volgende keer beter zullen we maar zeggen! '(


En ik probeer de volgende keer ook de spijkers te ontwijken:(. Dus vandaag nog ff een nieuwe laten monteren.
 

Bijlagen

  • IMG_20190622_111252.jpg
    IMG_20190622_111252.jpg
    157,2 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190622_173028.jpg
    IMG_20190622_173028.jpg
    124,1 KB · Weergaven: 14
Helaas vanavond een teleurstelling vwb de opkomst met de nachtrit.
Er waren maar 3 motoren: Arjan en Arjan en mijzelf.
Organisator was er niet en daarom zelf maar 'de kop' genomen.

Op de lekdijk naar Amerongen was er een bombardement (ik was de 1e) door wolken van insecten.
De Amerongse Berg bleek afgesloten en daarom hebben we daarvoor de Leersumse Berg maar gedaan.
Gereden tot de Mac in Veenendaal. Daar een bakkie gedaan en ook het vizier weer doorzichtig gemaakt.

Na de Mac zijn we door de nieuwe tunnel gereden, waarna de wegen scheidden richting huis.
Voor Arjan en voor mij niet veel nieuws in vervolg (Veluwe) van de route. Wij beiden komen uit deze regio.
Jammer,........................... Volgende keer beter zullen we maar zeggen! '(

Ah wat zonde dat is erg jammer dat er zo'n lage opkomst was! Als je naar de vorige nacht ritten met een sliert van wel meer dan 100 motoren o.i.d. dat was echt prachtig.
Ik was er niet bij aangezien ik me niet fit genoeg voelde om de in avond / nacht te rijden.

En ik probeer de volgende keer ook de spijkers te ontwijken:(. Dus vandaag nog ff een nieuwe laten monteren.

Aih altijd balen dat soort dingen maar ja is niet anders dan een nieuwe monteren.
 
Voor het stuk aan de telefoon met die automobilist nadat de politie hem op heeft gebeld.
-edit: besluit ik om binnen te blijven en "af te koelen" om mijn humeur niet naar andere automobilisten te projecteren.
Heb je hier écht de politie deze bestuurder voor laten bellen :? :? :?

En dat deden ze ook nog :? :')
 
Lage opkomst is jammer ja.
Al zou je wel goed achterlijk zijn een rit te willen rijden waar 0,0 moeite voor gedaan is en die iemand even denkt te gaan rijden zonder hem te verkennen.
Die ook geen groepsbelang ziet.

Zonde want in het verleden waren ze enorm leuk en kwamen er zelf mensen voor uit België en Groningen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan