MF NachtRit 2019 21/6 22/6

Nachtelijke rite 21/22 juni


  • Totaal aantal stemmers
    33
Zonde van die band!!
Ik zag die schroef wel liggen, maar ik wilde niet alles voor mezelf te hebben! :9

BTW: Die grote ronding rondom de schroef, heb je die zelf zo weggesneden?
Schroef lijkt me er netjes recht in zitten. Heb ik ook precies zo gehad met een vrijwel nieuwe band.
Pluutje erin en daarna gewoon de band op kunnen rijden. (nog ca 10.000km) Als karkas niet beschadigd, dan is plu best mogelijk
 
Zonde van die band!!
Ik zag die schroef wel liggen, maar ik wilde niet alles voor mezelf te hebben! :9

BTW: Die grote ronding rondom de schroef, heb je die zelf zo weggesneden?
Schroef lijkt me er netjes recht in zitten. Heb ik ook precies zo gehad met een vrijwel nieuwe band.
Pluutje erin en daarna gewoon de band op kunnen rijden. (nog ca 10.000km) Als karkas niet beschadigd, dan is plu best mogelijk

Nee dat is sop om te kijken of ie echt lek was, en pluutje was geen optie, band was anders volgend jaar aan vervanging toe, en motorzaak vind pluutjes voor noodgevallen oke maar niet om door te rijden ivm schade karkas wat eventueel een bult kan worden met alle gevolgen van dien
 
Nee dat is sop om te kijken of ie echt lek was, en pluutje was geen optie, band was anders volgend jaar aan vervanging toe, en motorzaak vind pluutjes voor noodgevallen oke maar niet om door te rijden ivm schade karkas wat eventueel een bult kan worden met alle gevolgen van dien

Ik vind zelf pluutjes ook nogal tricky op motorbanden, zeker op het standaard rijvlak. Is vervelend, ik heb het met een zo goed als nieuwe band gehad, maar toch voor de veiligheid een nieuwe erop laten monteren.
 
Lage opkomst is jammer ja.
Al zou je wel goed achterlijk zijn een rit te willen rijden waar 0,0 moeite voor gedaan is en die iemand even denkt te gaan rijden zonder hem te verkennen.
Die ook geen groepsbelang ziet.

Zonde want in het verleden waren ze enorm leuk en kwamen er zelf mensen voor uit België en Groningen :Y

Met een erg grote groep overdag rijden is een verkenningsronde al handig, laat staan voor een nachtrit
 
Nee dat is sop om te kijken of ie echt lek was, en pluutje was geen optie, band was anders volgend jaar aan vervanging toe, en motorzaak vind pluutjes voor noodgevallen oke maar niet om door te rijden ivm schade karkas wat eventueel een bult kan worden met alle gevolgen van dien
Bij plaatsen van plu gelijk al opletten of karkas niet is beschadigd. Dat ZIE je toch?
Verder heb ik bij mijzelf steeds zolang die gerepareerde band bij mij nog erop zat, heel vaak de plek in kwestie gecontroleerd of die daar niet dikker werd.
Dat was en bleef bij mij niet het geval. Als die dikker was geworden, zou ik 'm direct hebben vervangen!

(Voor mijn diensttijd heb ik een jaar bij een bandenboer gewerkt. Vaak word je te bang gemaakt!!)
 
Het heeft wrs ook nog een juridische kant?
Als de dealer tegen jou zegt: 'Meneertje rijd maar rustig verder' en 1 dag later klapt die band er onderuit met grote schade dan zijn de poppen aan het dansen.
Ook weet de dealer natuurlijk niet op voorhand ÒF dat jij wel regelmatig gaat checken op een verdikking.
Duidelijk is dat de dealer voor zekerheid zal gaan.

Laatste over de band/ nu weer on-topic:P
 
Lage opkomst is jammer ja.
Al zou je wel goed achterlijk zijn een rit te willen rijden waar 0,0 moeite voor gedaan is en die iemand even denkt te gaan rijden zonder hem te verkennen.
Die ook geen groepsbelang ziet.

Zonde want in het verleden waren ze enorm leuk en kwamen er zelf mensen voor uit België en Groningen :Y

In het verleden waren het inderdaad hele grote groepen.Op Youtube staan diverse video's van eerdere edities (zoektermen 'nachtrit MF' en 'nachtrit motor-forum').
Dát waren nog eens tijden! Vooral de editie 2013 was geweldig, qua organisatie met het eten en drinken op het strand van Noordwijk, alswel de opkomst. Wat een grote groep was dat:


Deed je goed, Xtra 😉 Dat ging inderdaad letterlijk georganiseerder. Maar goed, daar ging ook heel veel voorbereidende tijd in zitten en met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, want je gaat toch met een grote groep én tijdens de nacht rijden, wat beide risicovol is.
Jammer dat je die tijd en energie er niet meer in wil steken, want je ziet, de nachtrit is niet meer wat ie was en daardoor is er volgens mij ook geen animo. Jouw enthousiasme zorgde ervoor dat de rit zo populair was.
 
:^

En vergeet niet dat er nog een heleboel mensen belangeloos meehielpen aan deze nachtritten.

Bijvoorbeeld dat er mensen zijn die zomaar belangeloos broodjes en koffie uitdeelde tijdens de stops.
Organisatie was echt top!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Xtra
Het is een hoop werk en als je dat er niet in wil steken, niet aan beginnen :N

Maar doe je dat wel.. dan is het super. Wie weet volgend jaar weer als ik er kans voor zie en zin heb :Y
 
Ja, en dan niet op allerlaatste moment afhaken omdat je band vervangen zou moeten worden!!
Dat zie je toch al enkele weekjes eerder dat de band (bijna) aan z'n einde is. Gewoon dan op tijd vervangen!!
Zwak Excuus!!

Trouwens.....Hoe glad is glad??
Als er nog geen draden zijn te zien, kan je makkelijk nog rijden. (zeker met het droge weer op de avond van de rit)
 
:N is deze tijd helaas niet handig ook..

Je zit toch niet bij elkaar op schoot? En als je de regels hanteert van het RIVM (dus bij elkaar zou staan, doe je dit natuurlijk op 1,5 meter. Rijdende doe je dit toch ook al?). Vorige keer waren er ook maar 4 rijders, wilde toen aanhaken maar niemand op de aangegeven plek voorbij zien komen.
 
Je zit toch niet bij elkaar op schoot? En als je de regels hanteert van het RIVM (dus bij elkaar zou staan, doe je dit natuurlijk op 1,5 meter. Rijdende doe je dit toch ook al?). Vorige keer waren er ook maar 4 rijders, wilde toen aanhaken maar niemand op de aangegeven plek voorbij zien komen.

En toch zijn we over de dijk gekomen waar jij zou aanhaken, had halverwege nog spijker in mn achterband ook, duur avond ritje met weinig animo
 
En toch zijn we over de dijk gekomen waar jij zou aanhaken, had halverwege nog spijker in mn achterband ook, duur avond ritje met weinig animo

Maar niet op het afgesproken tijdstip, ben zelf nog de dijk afgereden naar de Mc in Veenendaal, daar stonden ook geen brommers.
Maar dat is niet erg, vraag is of er nog een rit komt...
 
Je zit toch niet bij elkaar op schoot? En als je de regels hanteert van het RIVM (dus bij elkaar zou staan, doe je dit natuurlijk op 1,5 meter
Stel dat het weer een grote groep geworden was. 100 motoren.
Voor nu is dat geen reclame voor ons motorrijders. Dat gaat gedoe opleveren.
 
Ook alle bromfiets-ritten zijn afgelast.

Toch was er onlangs een privé- initiatief met een bromfietsrit in Twente. Ca 70 brommertjes waren aanwezig.
We konden alleen niet ergens een horeca-gelegenheid bezoeken. Iedereen bleef onderling gewoon op gepaste afstand.
Nee, er is absoluut geen 'gedoe' van gekomen! Hooguit mensen langs de route die zijn gestikt in de 2Takt-dampen.
Als wij met onze 2Takt's voorbij zijn gekomen, dan zijn alle virus-deeltjes compleet vergast!

Vraag blijft: Wat is nu het probleem om een rit te organiseren??
Niet te moeilijk doen! Voor ons staat er spoedig weer een nieuwe bromfiets-rit op het programma.
 
Laatst bewerkt:
Ook alle bromfiets-ritten zijn afgelast.

Vraag blijft: Wat is nu het probleem om een rit te organiseren??
Niet te moeilijk doen! Voor ons staat er spoedig weer een nieuwe bromfiets-rit op het programma.


Ik denk door dat afgelopen keer met het eerste mooie weer weekend grote groepen motorrijders gingen rijden en er toen overal corona was dit bij veel mensen verkeerd viel.
Veel herrie motoren ook ,en veel groepen motorrijders overal wat erna snel tot dijkafsluitingen voor motoren geleid heeft.
Als je nu weer in deze tijd met grote groep motoren aankomt zetten verpest je het het meteen weer .
Kortom we zijn als motorrijder in een verdom hoekje gedrukt ,zelf in motorbladen zoals motoplus word er over geklets als ik die opensla.
En ik iriteer me dan dood aan die Eric Bulsink hoofdredacteur van die motoplus met ze betweter geklets erover.
Die reed ook altijd overal wheely trekkend op actie fotos rond en met herrie pijpen helemaal toen hij nog bij moto 73 werkte .
En doet nu Als of hij zo braaf is en dit nooit gedaan heeft.
Maar hierbij vergeet wat hij zelf allemaal geflikt heeft.
Mede door dit stomme geschrijf zelfs in motorbladen door lieden die het zelf ook gedaan hebben en zich nu Nu ze baasje van een ,motorblad zijn populair maken door mee te gaan in de onzin die niet motor rijdend Nederland over motorrijders zegt.
Zijn grote groepen motorrijders niet slim in deze tijd.

Maar afijn ik denk dat wij als motorrijders zelf ons gezonde verstand hierin kunnen gebruiken en gerust wel een nachtrit of iets dergelijks kunnen doen.
 
Ik denk door dat afgelopen keer met het eerste mooie weer weekend grote groepen motorrijders gingen rijden en er toen overal corona was dit bij veel mensen verkeerd viel. Veel herrie motoren ook ,en veel groepen motorrijders overal wat erna snel tot dijkafsluitingen voor motoren geleid heeft.
Kortom we zijn als motorrijder in een verdom hoekje gedrukt.

Maar afijn ik denk dat wij als motorrijders zelf ons gezonde verstand hierin kunnen gebruiken
Dit voorjaar/ deze Pasen is alle ongerief over motoren bij elkaar gekomen door de extreme drukte.

1. Iedereen werd ineens in beperking gezet door de corona en wilde er toch wel even tussenuit.
2. Alleen buitenrecreatie als fietsen/ motorrijden en wandelen was in het begin toegestaan. Dus wat ga je dan doen?
3. Voor veel racefietsers is deze periode ook de start van het nieuwe seizoen.
Er zijn heel veel nieuwe racefietsen verkocht. De nieuwe onervaren rijders maakten het er ook niet veiliger op.
4. In die dagen is iedereen, ook mensen die normaal langs het voetbalveld zitten, maar een ommetje in de buurt gaan maken.
(ik kom veel op de Veluwe, maar ik heb de P-plaatsen voor boswandelingen nooit zo druk gezien als in die periode)
5. Op 2e paasdag is het sowieso al drukker dan gewone zondagen. Ook de refo's trekken er dan op uit. Die mogen dan ook een keer.
6. Het was de eerste mooie vrije dag van het voorjaar. Zelfs motoren die eigenlijk altijd stilstaan worden dan uit de schuur getrokken voor het jaarlijkse ritje.
(nu staan veel van deze motoren de rest van het jaar weer gewoon stof te happen)

Duidelijk is wel dat voor de smalle dijken en leuke landweggetjes deze totale stroom net iets teveel was van het goede.
Gezinnetjes met van die ukkepukkies op kleine fietsjes, wielrenners en brullende Harley's op een smalle dijk samen, dat is niet de goede combinatie.
 
Samenloop van omstandigheden, en nu hebben we de volgende nieuws item: sokkels met omstreden figuren erop......
 
Terug
Bovenaan Onderaan