MF OOST #157 ''Voorzichtig de winter in''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo :W
Vanmorgen gesport bij de fysio, ze laat me werken ;( :+ en daarna aangekomen op 't werk, is 't gelijk dikke drama :P Lekker dagje al
 
Mzo, vrijdag maar eens met de doc gaan praten of ik nader onderzocht kan worden op fibromyalgie. Na 20 jaar pijn aan 1 stuk door begint het een beetje te vervelen.
 
zou niet zo best zijn als je dit inderdaad zou hebben.

Het is een proces van eliminatie heb ik begrepen. Aangezien ik de afgelopen decenia zo'n beetje bij iedere arts/ther aan tafel heb gezeten is dat proces al aardig gevorderd. Ergens zou het wel opluchten als ik eindelijk een label heb waar ik wellicht wat mee kan. Maar inderdaad, leuk is anders.
 
Het is een proces van eliminatie heb ik begrepen. Aangezien ik de afgelopen decenia zo'n beetje bij iedere arts/ther aan tafel heb gezeten is dat proces al aardig gevorderd. Ergens zou het wel opluchten als ik eindelijk een label heb waar ik wellicht wat mee kan. Maar inderdaad, leuk is anders.


Label :Y

Wat mee kunnen :N Nog niet toch?
(collega van me heeft fybrodinges)


Hoop voor je dat je duidelijkheid krijgt in de oorzaak van je klachten.
 
Label :Y

Wat mee kunnen :N Nog niet toch?
(collega van me heeft fybrodinges)


Hoop voor je dat je duidelijkheid krijgt in de oorzaak van je klachten.

Een diagnose stellen is nog niet direct mogelijk en een behandeling bestaat ook nog niet volgens mij. Maar ik weet dan wel wat ik heb en desnoods raggen ze me vol met pijnstillers of spierverslappers, Ondertussen kan me dat niet zo heel veel meer schelen.
 
Een diagnose stellen is nog niet direct mogelijk en een behandeling bestaat ook nog niet volgens mij. Maar ik weet dan wel wat ik heb en desnoods raggen ze me vol met pijnstillers of spierverslappers, Ondertussen kan me dat niet zo heel veel meer schelen.

Als't maar helpt.. Kan ik me voorstellen, na 20 jaar.
 
kan uit eigen ervaring vertellen weten waar hoe het zit is wel erg fijn (label), dan kan je ook kijken wat je opties zijn en daar uit het beste ervan maken, en een aantal andere dingen die je eigenlijk graag had willen doen afschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Thnx! Jij hebt toch ook met dit bijltje gehakt? If so, tips?
Nou, ik was er wel bang voor. Ben naar de huisarts gestapt en heb gezegd dat ik door mijn klachten (en wat ik daarover las/van hoorde) dacht dat ik een kans heb op een vorm van reuma. De huisarts verwees me door naar de reumatoloog en die heeft eea laten testen.

Er kwam (gelukkig) geen reuma uit maar wel dat 'k hypermobiel ben en daardoor wel chronische klachten heb. Doorverwezen naar de podoloog (voor steunzolen, die echt supergoed helpen) en doorverwezen naar de revalidatie-arts (waardoor 'k nu 2x per week in het ziekenhuis rondhobbel om te leren 'normaal' te doen :+ )

Na mijn 10-jarig jubileum bij de fysio was ik 't ook zat, jij hebt 't al 10 jaar langer volgehouden :+

En een tip, hmm.. gewoon doorzetten nu. Blijven zeuren tot je de onderzoeken hebt gehad die je zou willen hebben. Desnoods buiten de huisarts om direct naar 't ziekenhuis bellen, of via een second opinion vragen.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik was er wel bang voor. Ben naar de huisarts gestapt en heb gezegd dat ik door mijn klachten (en wat ik daarover las/van hoorde) dacht dat ik een kans heb op een vorm van reuma. De huisarts verwees me door naar de reumatoloog en die heeft eea laten testen.

Er kwam (gelukkig) geen reuma uit maar wel dat 'k hypermobiel ben en daardoor wel chronische klachten heb. Doorverwezen naar de podoloog (voor steunzolen, die echt supergoed helpen) en doorverwezen naar de revalidatie-arts (waardoor 'k nu 2x per week in het ziekenhuis rondhobbel om te leren 'normaal' te doen :+ )

Na mijn 10-jarig jubileum bij de fysio was ik 't ook zat, jij hebt 't al 10 jaar langer volgehouden :+

En een tip, hmm.. gewoon doorzetten nu. Blijven zeuren tot je de onderzoeken hebt gehad die je zou willen hebben. Desnoods buiten de huisarts om direct naar 't ziekenhuis bellen, of via een second opinion vragen.

Ok, dat doorzetten zal niet zo'n issue zijn. De opties waren gewoon op. Heb in de loop der jaren fysio, osteophaat, manueel arts, podoloog, accupuncturist en een hele shitload aan andere alternatieve therapeuten en zowat iedereen en elk onderzoek in een ziekenhuis gehad. Van MRI, CAT-scan tot foto's van mijn hersenen om tumoren uit te kunnen sluiten.

De reumatoloog hoort echter nog niet in dat rijtje en toen ik de lijst met symptomen zag was het eigenlijk gewoon een match van vrijwel 100%. Morgen ga ik dus ook niet vragen om een doorverwijzing. Ik ga er gewoon een regelen. Huisartsen heb je doorgaans geen kont aan is mijn ervaring. Uitzonderingen daargelaten. :)
 
Uitzonderingen :Y

"Ben je nou NOG niet geopereerd, maar wél nog steeds aan de antbiotica?! Ik bel haar wel persoonlijk!"

aldus mijn top huisarts 8-)

[me="Annanas"]klopt af[/me]
 
Ook hier maar ff O-) :+

1236893_567630543314530_1009939599_n.jpg

1549316_567630586647859_575774958_n.jpg


:} *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan