MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

met deze onzekere tijden,, denk dat ons nog wel wat (economisch & sociaal maatschappelijk ) te wachten staat
 
Economie is booming, dikke groei cijfers....AEX schiet omhoog!

Dus laat iig geen geld op de spaarrekening staan, behalve een reserve voor een wasmachine mocht die stuk gaan... _O-
 
Als het beter voor je is dan gewoon doen. Een werkgever kan ook wel voordelen hebben natuurlijk.

Zouden zeker wel dingen zijn die ik zou missen aan het vaste van een werkgever. Zekerheid bij langdurige ziekte is een belangrijke en collega's/mensen om je heen, het contact wat ik voor mijn eigen werkzaamheden heb loopt allemaal per e-mail, Skype etc. maar komt geen fysiek contact aan te pas. De vraag is weegt dat op tegen de voordelen als je alles afweegt.

Ook 100% risicio... maar als je er in gelooft zou ik het direct doen, van werk voor de baas wordt maar 1 iemand echt beter.

100% risico maar ook maximale beloning. Ik geloof er zeker in en ik ben er ook van overtuigt dat er de komende 25 jaar voldoende werk in is. Komende weken eens goed uitzoeken wat voor financieel plaatje er minimaal moet uitrollen.
 
Dat zal wel meevallen


ik denk dat er nog wel een recessie komt,, er zijn aardig wat bedrijven op de klep gegaan ,, en andere hebben fors minder omzet gedraaid.
en allerlei gezeik met export en import , dat gaat een reactie geven. de geldpersen draaien nog de aandelen markt is een bear markt.
 
Tis nooit anders geweest, hoogte en dieptepunten…..dus ja, er komt een teruggang. Je moet echter niet op één paard wedden maar spreiden..en vooral op lange termijn. Mocht je depressief van koersdalingen worden dan vooral niet aan beginnen…

Vorig jaar ging het heel hard naar beneden, en op een bepaalde moment - 13%….. _O- en gemiddeld 2020 +2,5%….. en inmiddels weer mooi positief…..ik meende met mijn pakket tot nu toe 3%.

iig vele malen beter dan 0,01% op je spaarrekening.
 
Zoveel rente nog op je spaarrekening?
Ik heb exact 0% rente '(

En hoog- en laagconjunctuur wisselen zich al jaren af. Zal ook niet heel veel anders worden in de toekomst.
Oneindige groei is ook (bijna) onmogelijk.
 
ik denk dat er nog wel een recessie komt,, er zijn aardig wat bedrijven op de klep gegaan ,, en andere hebben fors minder omzet gedraaid.
en allerlei gezeik met export en import , dat gaat een reactie geven. de geldpersen draaien nog de aandelen markt is een bear markt.
Bear markt.... Ik weet niet waar jij kijkt hoor. Records worden verbroken.
 
Zouden zeker wel dingen zijn die ik zou missen aan het vaste van een werkgever. Zekerheid bij langdurige ziekte is een belangrijke en collega's/mensen om je heen, het contact wat ik voor mijn eigen werkzaamheden heb loopt allemaal per e-mail, Skype etc. maar komt geen fysiek contact aan te pas. De vraag is weegt dat op tegen de voordelen als je alles afweegt.



100% risico maar ook maximale beloning. Ik geloof er zeker in en ik ben er ook van overtuigt dat er de komende 25 jaar voldoende werk in is. Komende weken eens goed uitzoeken wat voor financieel plaatje er minimaal moet uitrollen.
Je was toch bezig met vertaal werk of was het wat anders?
 
Bear markt.... Ik weet niet waar jij kijkt hoor. Records worden verbroken.
Hij ziet beren op de weg en heeft dat letterlijk vertaald....

Net als dat er veel bedrijven op de klep (? Fles? ) Gegaan zijn, terwijl faillissement cijfers nog steeds belachelijk laag zijn ...
 
Laatst bewerkt:
Zoveel rente nog op je spaarrekening?
Ik heb exact 0% rente '(

En hoog- en laagconjunctuur wisselen zich al jaren af. Zal ook niet heel veel anders worden in de toekomst.
Oneindige groei is ook (bijna) onmogelijk.

denk dat er dingen gaan gebeuren die buiten de gewone hoog en laag conjectuur gaat vallen, men wil af van contant geld, dat klinkt niet zo spannend maar elke economie leunt op zwart geld zodra dat weg is ga je rare verstoringen zien.
het besteedbaar inkomen van met name de arbeidende klasse hebben dan een probleem, al die bouwvakkers, kapsters, schoonmaaksters, monteurs, etc die zo een centje bij verdienen waar men de leuke dingen van doet.

je ziet dat we aan de voor avond staan van hyper inflatie ,, kijk ff wat dingen ineens kosten als hout, bepaalde chips , te korten aan bepaalde grondstoffen .

het zou me niet verbazen dat er mensen zijn als ze hun kans schoon zien een wereld munt gaan invoeren,

Bear markt.... Ik weet niet waar jij kijkt hoor. Records worden verbroken.
ja omdat men weer is gaan opkopen en met allerlei trucs , en bepaalde bedrijven hebben geen last van corona die kunnen gewoon door gaan

Hij ziet beren op de weg en heeft dat letterlijk vertaald....

Net als dat er veel bedrijven op de klep (? Fles? ) Gegaan zijn, terwijl faillissement cijfers nog steeds belachelijk laag zijn ...
veel verborgen ellende, het personeel is ontslagen het bedrijf is in stasis maar nu alles weer langzaam open gaat en de regelingen stoppen,, dan gaan er heel wat en alles wat de overheid uitgekeerd heeft aan steun, 3 x raden wie dat links om of rechts om gaan terug betalen ???
 
denk dat er dingen gaan gebeuren die buiten de gewone hoog en laag conjectuur gaat vallen, men wil af van contant geld, dat klinkt niet zo spannend maar elke economie leunt op zwart geld zodra dat weg is ga je rare verstoringen zien.
het besteedbaar inkomen van met name de arbeidende klasse hebben dan een probleem, al die bouwvakkers, kapsters, schoonmaaksters, monteurs, etc die zo een centje bij verdienen waar men de leuke dingen van doet.

je ziet dat we aan de voor avond staan van hyper inflatie ,, kijk ff wat dingen ineens kosten als hout, bepaalde chips , te korten aan bepaalde grondstoffen .

het zou me niet verbazen dat er mensen zijn als ze hun kans schoon zien een wereld munt gaan invoeren,


ja omdat men weer is gaan opkopen en met allerlei trucs , en bepaalde bedrijven hebben geen last van corona die kunnen gewoon door gaan


veel verborgen ellende, het personeel is ontslagen het bedrijf is in stasis maar nu alles weer langzaam open gaat en de regelingen stoppen,, dan gaan er heel wat en alles wat de overheid uitgekeerd heeft aan steun, 3 x raden wie dat links om of rechts om gaan terug betalen ???
Contact geld afschaffen, wereldmunt, opkopen met trucs, etc.
Vergeet je alu hoedje niet!!

Hoe verzin je het _O-
 
denk dat er dingen gaan gebeuren die buiten de gewone hoog en laag conjectuur gaat vallen, men wil af van contant geld, dat klinkt niet zo spannend maar elke economie leunt op zwart geld zodra dat weg is ga je rare verstoringen zien.
het besteedbaar inkomen van met name de arbeidende klasse hebben dan een probleem, al die bouwvakkers, kapsters, schoonmaaksters, monteurs, etc die zo een centje bij verdienen waar men de leuke dingen van doet.

je ziet dat we aan de voor avond staan van hyper inflatie ,, kijk ff wat dingen ineens kosten als hout, bepaalde chips , te korten aan bepaalde grondstoffen .

het zou me niet verbazen dat er mensen zijn als ze hun kans schoon zien een wereld munt gaan invoeren,


ja omdat men weer is gaan opkopen en met allerlei trucs , en bepaalde bedrijven hebben geen last van corona die kunnen gewoon door gaan


veel verborgen ellende, het personeel is ontslagen het bedrijf is in stasis maar nu alles weer langzaam open gaat en de regelingen stoppen,, dan gaan er heel wat en alles wat de overheid uitgekeerd heeft aan steun, 3 x raden wie dat links om of rechts om gaan terug betalen ???
Kan er geen chocolade van maken…je hebt net een mooie GS gekocht en dan zo negatief denken…. :?

Maak een leuke toertocht mee, en geniet….:]
 
Vandaag genoten, mooie toertocht naar Bronckhorst, daar op het terras geluncht en retour via een andere weg… :]

tomtom doet zijn best, veel totaal onbekende wegen gereden.

en heel veel ouderen op de weg…. _O-
 
Lekker die weersvoorspelling, geen peil op te trekken.
Ene moment moet het droog blijven, andere moment zou het met bakken uit de hemel moeten komen.... Ik gok t er maar niet op.

Screenshot_20210605-122329.png
Screenshot_20210605-120812.png
 
Ik wou ook ff stukkie sturen...
Accu plat... B|
(niet zo heel verrassend... had hem al lang in leven gehouden door hem veel aan de lader te houden...)
Vandaag maar ff een nieuwe bestellen - kan ik volgende week (weer) rijden :)
 
Ik wou ook ff stukkie sturen...
Accu plat... B|
(niet zo heel verrassend... had hem al lang in leven gehouden door hem veel aan de lader te houden...)
Vandaag maar ff een nieuwe bestellen - kan ik volgende week (weer) rijden :)
Vh voorjaar ook een nieuwe laten plaatsen...accu’s gaan gewoon een keer stuk, niets aan te doen.

Vandaag een rustdag.... :+
 
Vh voorjaar ook een nieuwe laten plaatsen...accu’s gaan gewoon een keer stuk, niets aan te doen.
Klopt :) :Y
Verbaast me ook niet dat deze ten einde is hoor. Is alleen wel beetje jammer als je er helemaal klaar voor zit op 't startknopje duwt en er een heel teleurstellende kringel uit de startmotor komt :+
 
Klopt :) :Y
Verbaast me ook niet dat deze ten einde is hoor. Is alleen wel beetje jammer als je er helemaal klaar voor zit op 't startknopje duwt en er een heel teleurstellende kringel uit de startmotor komt :+
Beter dan onderweg...

Tot op heden altijd start motorseizoen....

Ik wist dat de mijne zwak was en daar kwam Edgar Stijner ook achter tijdens de winterbeurt. Geen idee welke merk hij geplaatst heeft maar hij start uitstekend, druk op de knop en slechts na een paar slagen 2 k draaien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan