MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

Komt daar de aap uit de mouw? :+

Ja hier is 't redelijk winter...
VFR staat er wel weer klaar voor.
Remblokken voor&achter vervangen voor Brembo (véél beter dan de Nissin/OEM die erop zaten), versche olie+filter, PAIR systeem afgedopt, speedohealer & gearindicator geinstalleerd, snelgas gemonteerd, hoger kuipruitje erop en van top tot teen schoon gemaakt.
Nog op de planning is koelvloeistof vervangen en andere demperset, die komt ergens tussen Kerst & Oud/Nieuw *O*

Kawasaki staat nu op de brug.. Daar komen alle vloeistoffen (en olie filter) aan bod en wat algemeen onderhoud en andere kleine dingetjes. Wel moet daar een nieuw klepdekselpakking op... Die er nu op zit zweet nogal..
Leuke winter klusjes :) :Y
 
Heb de motor ook in de garage staan, maar de temperatuur daar is maar een paar graden meer dan de buiten temperatuur. Dus te koud om er aan te klussen. Volgend jaar maar weer.
 
4 post op 1 dag! *O**O*

Hier kan ik in de garage wel de kachel iets opstoken, maar ik ben meer van het uitstellen.
Dus gok dat de werkzaamheden aan de motoren de avond voor de het eerste weekend met mooi weer pas plaats gaan vinden in maart ofzo O-)
 
Afgelopen zaterdag nog even een rondje gereden en getankt met de Youngtimer en de Mediumtimer.
Was goed fris, maar wel te doen met 3 lagen kleding 🤪

De Oldtimer heeft nog wat onderdeeltjes nodig, dat komt in het voorjaar wel weer. 6 of 7 jaar stilstaan maakt ook niet veel uit🤓
 
97CCBBD3-0E44-4B10-B304-EE3FBF9A4044.jpeg
A9EBFC26-B2B7-44D5-A386-D213B29A95B9.jpeg


Deze pas gekocht
 
Jep :)
Op de mijne zitten nu nog de standaard dempers, maar ergens tussen kerst en oud/nieuw komen GPR dempers binnen.
Meer dB's hoef ik niet, maar iets zwaarder geluid is wel leuk :Y *O*
Inlaat grom is ook wel tof :9~
 
Ik heb nog steeds niet de pair en snorkel mod uitgevoerd....ding draait vlgs mij nu super goed.
 
Pair mod heb ik wel gedaan.
Uitvoerig heb ik het nog niet getest, maar bij lage toerentallen lijkt hij een stuk minder bokkig.
Snorkel mod heeft alleen dat je een iets prominenter inlaat geluid krijgt.
 
Ok, toen ik hem pas had ik wel last van maar een potje injectiereiniger heeft geholpen. Noodzaak om de pair-mood te doen was eigenlijk over, afblijven dus....
 
Ok, toen ik hem pas had ik wel last van maar een potje injectiereiniger heeft geholpen. Noodzaak om de pair-mood te doen was eigenlijk over, afblijven dus....
Is heel simpel te proberen. Even de tank omhoog (2 bouten aan de voorkant loshalen) en dan de PAIR connector loshalen.
Dan ben je er in feite al. Als je merkt dat het geen verschil maakt is het heel makkelijk weer om te keren.
Zelfde voor de snorkel. Tank omhoog en je kan erbij. Ik vind het (extra?) inlaatgeluid wel tof, dus ik laat 'm eruit :)
 
tot je 1 van die tankboutjes laat vallen tussen je tank en frame naar beneden. Dan is het iets meer werk :+
 
Tja :+
Wat ook wel iets meer werk is...
Als je snelgas installeert met zo'n universeel model.. Moet je zo'n messing tonnetje aan de gaskabel vast maken.
Die komt dan aan het hendeltje aan het gasklephuis..
Als je het tonnetje niet vast genoeg maakt en los springt... Springt ie... ergens naartoe...
Daar ben je ook wel ff zoet mee..
Vraag me niet hoe ik dat weet... :+ O-)
 
Schroef vd airbox heb ik niet terug kunnen vinden..... _O-

Sleutel op die manier ook tussen gevallen....daar ben je ook zoet mee...|(

Volgende blunder was het visje van de duplexketting vd nokkenas aandrijving van een alfa blok, die donderde naar beneden in de carter..dan maar de onderste deel vd carterpan maar opengehaald en eruit gevist.

Nu hoef ik geen nokkenassen eruit te halen, stelschroef met moer...en spiegel want tis krapjes met een 6 cilinder boxer.

4192F2CF-6F06-4BC4-8457-9D9D1F1775BD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het iemand van het forum is, maar deze CBR1000 liet er ook geen gras over groeien 😂

 
Weet niet of het iemand van het forum is, maar deze CBR1000 liet er ook geen gras over groeien 😂

Altijd leuk als er effe een auto mee rijdt op die snelheden. Ik zou dat nooooit doen hoor O-)
 
Schroef vd airbox heb ik niet terug kunnen vinden..... _O-

Sleutel op die manier ook tussen gevallen....daar ben je ook zoet mee...|(

Volgende blunder was het visje van de duplexketting vd nokkenas aandrijving van een alfa blok, die donderde naar beneden in de carter..dan maar de onderste deel vd carterpan maar opengehaald en eruit gevist.

Nu hoef ik geen nokkenassen eruit te halen, stelschroef met moer...en spiegel want tis krapjes met een 6 cilinder boxer.

Bekijk bijlage 1572265
O my.... gelukkig voor jou is de winter nog lang. Voor mij ook... nog zat werk aan onze motoren :X
 
Bubbel scherm zit erop
Smoke knippers is wel veel werk
Weet niet of ik dat nog ga doen
 

Bijlagen

  • 7AA240AC-2B76-44C0-B292-D9426B9AD232.png
    7AA240AC-2B76-44C0-B292-D9426B9AD232.png
    38 KB · Weergaven: 5
  • 17DB1F47-CC19-45AB-A601-17A0BFF99FC6.png
    17DB1F47-CC19-45AB-A601-17A0BFF99FC6.png
    38,7 KB · Weergaven: 4
Nee hoor die knippers heb je er zo uit. Even de zijkappen eraf, ruitje eraf dan kun je zo de hele voor unit eraf halen (2 moeren en de verlichting connectoren loshalen).
Dan is het appeltje eitje.
Ik zit (ook) na te denken over smoke knippers... Wel chique.
 
Terug
Bovenaan Onderaan