MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

De nieuwe wordt, als alles doorgaat, een stukkie nieuwe ook 😇
A990780F-081D-4655-AD7A-B1EC00972B53.jpeg
 
Vandaag maar eens een TomTom Rider 50 (nee, geen typo) aangeschaft voor 179 euro. Werd hoog tijd nu alle knoppen uit de Zumo 550 vallen :+
Vorig jaar ook maar de Zumo 550 vervangen nadat ie steeds vaker op zwart viel.
Overgestapt op de Tomtom rider 550. Was wel ff wennen, het doet hetzelfde, maar toch anders.

Vooral redelijk pissig geweest dat de bluetooth verbindings schijnbaar in 12 jaar alleen maar brakker zijn geworden. Kreeg het niet voor elkaar om verkeersinformatie via de iphone op de tomtom te krijgen.Gebruikersfout uiteraard, iedereen weet dat je je nieuwe apparaat eerst terug moet zetten op fabrieksinstellingen om dat soort functies te laten werken...

Maar ben er nu toch wel goed tevreden mee. Vooral de informatie die wordt weergegeven is veul beter dan de zumo en de snelheid waarmee routes berekend worden is ook een verademing. Geen hese stem meer die constant "Herberekenen" blijft roepen omdat de nieuwe route pas berekend is als je net de afslag voorbij bent..

Agelopen weekend wat km's gemaakt in Teutoburgerwald met wat gedownloade routes en dat liep reed eigenlijk ook best goed
 
Ik heb dan wel de Rider 450, maar ik heb ook een tijdje zitten klooien idd met de verbinding van de telefoon en de Rider zelf, lag uiteindelijk ook aan mezelf :+

Routes werkt idd heel mooi, duidelijk weergegeven, heb hem nog niet gebruikt icm met de Cardo, maar dat zal vast helemaal goud werken. Ook de kronkelroutes zijn top!

Gebruik de TomTom ook in de auto, het is gewoon een fijn navigatie systeem :Y
 
Dit jaar ook een nieuwe cardo set gehaald, de Packtalk slim. Werkt idd erg goed met de rider (550).
Grote voordeel voor mij tov de cardo Q2 is dat conversaties niet meer afgekapt worden als de navi tussendoor komt, maar
gedempt worden. De navi krijgt dus nog wel voorrang, maar je raakt niet meer (een deel van) het gesprek kwijt.
 
Ik heb dan wel de Rider 450, maar ik heb ook een tijdje zitten klooien idd met de verbinding van de telefoon en de Rider zelf, lag uiteindelijk ook aan mezelf :+

Routes werkt idd heel mooi, duidelijk weergegeven, heb hem nog niet gebruikt icm met de Cardo, maar dat zal vast helemaal goud werken. Ook de kronkelroutes zijn top!

Gebruik de TomTom ook in de auto, het is gewoon een fijn navigatie systeem :Y
Geloof dat zelfs ik na 15 jaar Garmin een TT zou kopen als ik de keuze zou hebben. Maar BMW leverde wel een heel fijne Garmin bij de F800GS, die ook kan worden voorzien van OSM topografische kaarten en gebruik deze tegenwoordig vaker bij wandelingen dan bij motorrijden O-)
 
Geloof dat zelfs ik na 15 jaar Garmin een TT zou kopen als ik de keuze zou hebben. Maar BMW leverde wel een heel fijne Garmin bij de F800GS, die ook kan worden voorzien van OSM topografische kaarten en gebruik deze tegenwoordig vaker bij wandelingen dan bij motorrijden O-)

Wandelen met de BMW:? Dacht dat BMW wel op zijn kwaliteit bekend stond:+
 
komo grijs! helemaal in de mode!

ik meen daar een 600rr in the herkennen ? of ist een duizend?
Hmmm of helemaal wat anders, volgens mij klopt t ook niet mer een RR...
 
komo grijs! helemaal in de mode!

ik meen daar een 600rr in the herkennen ? of ist een duizend?
Hmmm of helemaal wat anders, volgens mij klopt t ook niet mer een RR...
Tis een Fire(warm)Blade(mes) 1000 volgens mij... of zoals het officieel heet een CBR1000RR :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan