MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

Uurtje wezen sturen. Lekker man:]
20230402_130022.jpg
 
Ook maar weer eens getankt in Duitsland. Dacht dat het verschil minimaal was. Scheelt toch 25 cent de liter. Dat wordt ook met de auto maar weer die kant op.
 
Hier zijn de eerste 150 km's ook weer onder de VFR gekomen vandaag... Mag weer vanaf gister (01/04) van vadertje staat..
IMG_1911.JPEG
Het kofferrek (aangepast door moi in de winter) geeft tot nu toe geen krimp. Shakedown zogezegd gehad, nog 320 km te gaan dit jaar, en dan heb ik het 'rekord' aan km's van vorig jaar gebroken _O- _O- .. (gaat lukken, met 2 week ga ik een midweek, +- 1500 km, met het ding weg...)
 
Ook maar weer eens getankt in Duitsland. Dacht dat het verschil minimaal was. Scheelt toch 25 cent de liter. Dat wordt ook met de auto maar weer die kant op.
wat heb je dan getankt euro 95 E10 ?

De Skoda en GS lusten alleen Euro 98 dat prijs verschil is maar 8 a 11 cent , dat is te weinig dat het interessant word .
 
wat heb je dan getankt euro 95 E10 ?

De Skoda en GS lusten alleen Euro 98 dat prijs verschil is maar 8 a 11 cent , dat is te weinig dat het interessant word .
Met dat ik dit bericht lees bedenk ik me weer dat ze de "oude" 95 daar nog verkopen :9. Aan de pomp hadden ze E10, super E5 en diesel.

Heb de super e5 getankt. Dus dat is idd 95. Ik tank normaal ook alleen 98, voor zowel auto en motor...volgende keer eventjes oplettenO-).
 
Hier zijn de eerste 150 km's ook weer onder de VFR gekomen vandaag... Mag weer vanaf gister (01/04) van vadertje staat..
Bekijk bijlage 1863851
Het kofferrek (aangepast door moi in de winter) geeft tot nu toe geen krimp. Shakedown zogezegd gehad, nog 320 km te gaan dit jaar, en dan heb ik het 'rekord' aan km's van vorig jaar gebroken _O- _O- .. (gaat lukken, met 2 week ga ik een midweek, +- 1500 km, met het ding weg...)
Je VFR houdt dat wel vol…. _O-

Olie is vrijdagavond afgeleverd en kan ik vd week ermee aan de gang. Is ook het laatste onderhoud dat ik nog moet plegen na de nieuwe achterband die ik bij Stijner erop heb laten monteren. Voor rest heb ik mijn VFR nagelopen zoals remblokjes etc…… Wel een moertje van de gashendel kabel geleiding vast gedraaid want die was los getrild. Gas gaat nu ineens lekker soepel….:+

6910BBBE-418E-4724-B6F2-80B8FF054BF3.jpeg
 
Prijsverschil hou ik niet precies bij, alleen hier bij de pomp naast mijn woonwijk is het ruim 10 ct duurder dan de Tinq aan de Westerval. Vorige week zag ik langs de snelweg bij Rotterdam zag ik 1,99.9 per liter voor e10 staan….|( Uiteraard hier in Twente eerst getankt….._O-

Zoals zo vaak geschreven in mijn oude meuk moet 98 superplus erin…verder nog nooit problemen ermee gehad. Goede benzine erin/druppellader en in het voorjaar starten en rijden. Alhoewel de 888 moet ik nog voor het eerst sinds vorig jaar okt. as zaterdag starten.…8-)

Ik wou nl met mooi weer naar de konningsasserdag bij Startwin in Loenen rijden.
 
ik moet nog olie & filter gaan halen ,, maar eerst het luchtfilter inspecteren of die ook vervangen moet worden.

dit jaar ga ik de versnellingsbak olie en cardan olie en remvloeistof doen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan