MF op TV (wegmisbruikers)

Aaaaah shit, man waar ik gekocht zei bromfiets...

Of zei die snorfiets... ??

Ooh nee, ik altijd deze brommer uh snorfiets al hebben op vakantie nederland

:+ _O-

Mooi gebit had ie ook trouwens, hoezo drugsgebruiker.

Ik snap trouwens niet dat ik nu weer naar de herhaling zit te kijken, zo ook top gear. Heb ze al engelstalig gezien en nederlands... en nu weer. Ach ja blijft leuk.
 
vond dit op de website van de rdw:

Sticker op kentekenplaat verboden

Het plakken van stickers op Nederlandse kentekenplaten is volgens de Wegenverkeerswet 1994 verboden. U mag geen sticker over de letters NL op de kentekenplaat plakken, omdat er volgens de regelgeving geen wijzigingen mogen worden aangebracht aan of op de kentekenplaat. De politie kan hiervoor minimaal een bekeuring van 65 euro uitschrijven.



Door een sticker op de kentekenplaat aan te brengen, komt de kentekenplaat niet meer overeen met het wettelijk vereiste model. Hierdoor moet de auto worden afgekeurd bij de Algemene Periodieke Keuring (APK). Daarnaast lopen bestuurders een risico op een boete in het buitenland, omdat niet zichtbaar is uit welk land het voertuig afkomstig is. De RDW adviseert voertuigbezitters daarom geen stickers op de kentekenplaat te plakken.



maar zegt nog steeds niets over het plakken van een sticker aan de andere kant he
 
zxr(on):

Laat je niet in de luren leggen door het verschil tussen de 'machten': de wetgevende, controlerende en rechterlijke.

De WvW is opgesteld door de wetgevende macht.
De RDW valt onder de controlerende macht!
De rechterlijke macht beslist uiteindelijk hoe de regel toegepast moet worden.
 
Laatst bewerkt:
zxr(on):

Laat je niet in de luren leggen door het verschil tussen de 'machten': de wetgevende, controlerende en rechterlijke.

De WvW is opgesteld door de wetgevende macht.
De RDW valt onder de controlerende macht!
De rechterlijke macht beslist uiteindelijk hoe de regel toegepast moet worden.

ik laat me door niemand in de luren leggen B| ...
ik heb geen sticker op m'n nummerplaat ;) _O-
 
Nee, maar wat ik er mee bedoel is dat de RDW kan schrijven wat ze willen: uiteindelijk zijn zij noch degenen die de regels maken, noch degenen die ze interpreteren :)
 
maar wat wil je er nu aan doen? gaan rijden met het wetboek op zak? (wel leuk als rugprotector :P ) als een agent zegt je moet hem er af halen zul je dat moeten je MOET namelijk bevelen van een agent opvolgen
 
Hoe kom je erbij dat je de bevelen van een agent zomaar moet opvolgen? Het bevelen moeten opvolgen geldt alleen voor: 'aanwijzingen boven verkeerstekens boven verkeersregels'. In andere gevallen kan hij/zij je verbaliseren, maar nooit verplichten iets te doen (hoogstens aanhouden of verbieden verder te rijden).

Je kunt op z'n minst het de diender moeilijk maken door in discussie te gaan in dit geval. Als dat niets oplevert, zou er geen rechter mogen zijn die de zaak niet seponeert als jij de zaak voor laat komen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan