MF recentelijk weer trager

NR34

Give us a number 1 score!
1 aug 2008
49.948
12.378
De laatste 2 dagen lijkt MF weer trager te worden bij vlagen. Meer mensen bij wie dat gebeurd?
 
Lijkt me prima...

Waarom blijven opgevraagde pagina's de laatste dagen dan regelmatig hangen? Als ik naar mijn favorieten ga, als ik op pm's klik en zojuist weer toen ik op een notificatie klikte. Rechtsboven zie je normaal ook die groene blokjes bewegen, die zie je niet in de gemaakte screenshot:

1622669433704.jpeg

Hierna krijg ik dan een voutmelding met de melding: Probeer opnieuw. Cookies al verwijderd zonder succes. Config: W10 - Firefox.
 
Zojuist ging het weer mis naar mijn favorieten:

1622670876346.png
 
Hier ook, W10 meer last dan W7, of dat moet toeval zijn maar bovenste heb ik ook vaak
 
Hier ook bij vlagen tergend traag. GIFjes en/of filmpjes direct op M-F geplaatst zijn bijna niet door te komen.
 
Nog een voorbeeld: Foto geplaatst en dan wil je hem terug kijken en dan wordt hij niet geladen. Ditmaal op de Iphone - Safari:

1622832475113.png
 
Nu ik toch bezig ben: Als je naar notificaties gaat en klikt op "pietje heeft gereageerd op jouw bericht", dan springt hij niet naar je eigen bericht, maar een paar berichten erboven of eronder. Edit: Ook dit gebeurd als het trager werkt, dus niet constant.
 
Laatst bewerkt:
Nu ik toch bezig ben: Als je naar notificaties gaat en klikt op "pietje heeft gereageerd op jouw bericht", dan springt hij niet naar je eigen bericht, maar een paar berichten erboven of eronder.
hmmm, ik kan het niet reproduceren, niemand reageert op mijn berichten -O-
 
En wederom hangt MF regelmatig het laatste uur. Voornamelijk weer bij het klikken op notificaties, maar ook bij het plaatsen van berichten...

1622990336157.png
 
Zelfs iets eenvoudigs als een duimpje omhoog heeft hij moeite mee....

1623012727192.png
 
Ik kan het niet reproduceren. Ik zal eens kijken of ik een monitoring tool kan opzetten om dit te meten. Want meten is euh...weten.
 
Ik kan het niet reproduceren. Ik zal eens kijken of ik een monitoring tool kan opzetten om dit te meten. Want meten is euh...weten.
Theoretisch zou het kunnen dat het aan mijn wifi bereik ligt. Daarom zou wat feedback van meer en andere MF gebruikers op bovenstaande probleempjes mooi zijn. Heb zelf deze issues op andere sites niet. Heb ook nog heel even gedacht dat het aan Firefox lag, maar heb het met Safari dus ook. Mooi als je het kan monitoren :t
 
@Duderuud Als toevoeging: Ik kreeg zondag tijdens en na de verschillende races, wanneer er meer posts verschijnen het idee dat het trager werd.
 
@Duderuud : Heb je al iets kunnen monitoren? Ik klaag niet snel omdat ik probeer te begrijpen wat er allemaal bij komt kijken om een site als deze goed te laten functioneren. Maar kan me niet herinneren dat MF zo regelmatig niet correct werkte. Het is momenteel echt irritant, zo vaak als het mis gaat.
 
Monitoring loopt en daar komen geen bijzonderheden in voor. MF is hier ook gewoon snel.

Is het gewoon traag? Krijg je foutmeldingen? Gebruik je 4g of kabel/adsl/glasvezel?

Wel eens een trace uitgevoerd of pc of laptop?

Wil je als het traag is eens WebPageTest - Website Performance and Optimization Test proberen? (Selecteer een server in de buurt van Nederland).
Heb dit meerdere keren per dag:

1624707232076.png


En verder regelmatige issues zoals in eerder geplaatste screenshots. Als ik op zo'n moment naar een willekeurige andere site ga, werken die sites wel. Ik zal de komende week eens met Edge werken ipv met Firefox om te kijken wat dat doet.
 
Laatst bewerkt:
Die melding krijg ik ook af en toe maar dat komt door mijn slechte wifi momenteel.

Graag een speed test uitvoeren als je zo'n melding krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan