Mf sticker illegaal?

Drinkyoghurt

MF veteraan
19 apr 2007
25.550
3
Even iets wat me net te binnen schoot. Toen ik een paar dagen geleden staande gehouden werd vertelden de verbalisanten mij dat ik een object op mijn kentekenplaat had wat er niet op hoorde. Ervan uitgaande dat ze niet het roet uit mijn uitlaat bedoelden wist ik dat ze het over de MF sticker hadden. Ik moest deze ook na het bekijken van de videobeelden en het uitschrijven van de bon er even vanaf halen, maar na een heel gesprek over wat andere dingen waren we het beide helemaal vergeten.

Nu vroeg ik me af hoe dat juridisch zit. Is een MF sticker op je kentekenplaat bij wet verboden? Zijn er al mensen die hiervoor een boete hebben gehad, zoja heb je deze aangevochten en gewonnen?

Het is namelijk wel leuk om gespot te worden, maar als dat een boete kan opleveren lijkt het me niet dat ik hem erop ga houden. Met mijn vorige motor had ik er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, terwijl ik toen ook vaak zat door de politie werd aangesproken, waarbij vaak zelfs m'n kenteken werd opgeschreven. Er werd nooit wat gezegd over de sticker.

Dus hierbij mijn vraag, is zo'n sticker op je kenteken illegaal en kunnen ze je er echt een boete voor geven?
 
je mag niets op je kentekenplaat plakken wat de leesbaarheid nadelig beinvloed volgens de wet, dus strafbaar als je het doet en dus kan het je inderdaad een boete opleveren.

who cares?

auto-motorrijden-fietsen levert iedereen wel eens een boete op.........
 
Laatst bewerkt:
Hier is wel vaker over gesproken in topics. Volgens mij is het zo dat je de afleesbaarheid van je kenteken niet mag belemmeren. Of een MF sticker dat doet... Ik denk van niet, maar sommige agenten vinden van wel.

Er is geloof ik wel eens iemand die er een boete voor heeft gehad, dit aangevochten heeft en dit ook gewonnen heeft. Ik zal kijken of ik dat topic nog kan vinden...
 
En elke inwoner van NL dient de wet te kennen.

Lees ze straks !

:P

Forum Infopolitie




Het plakken van stickers op Nederlandse kentekenplaten is volgens de Wegenverkeerswet 1994 verboden. U mag geen sticker over de letters NL op de kentekenplaat plakken, omdat er volgens de regelgeving geen wijzigingen mogen worden aangebracht aan of op de kentekenplaat. De politie kan hiervoor minimaal een bekeuring van 65 euro uitschrijven
 
Laatst bewerkt:
:^
kan me een topic herinneren dat iemand het had aangevochten..
De rechter had in dit geval gezegd dat het de leesbaarheid niet benadeelde als ik het me goed herinner.
 
Ik wou er ook een aanschaffen voor me kenteken, maar ik zit nu te overwegen om een de grotere versie aan te schaffen voor aan de achter-zijkant.
 
En elke inwoner van NL dient de wet te kennen.

Lees ze straks !

:P

Forum Infopolitie




Het plakken van stickers op Nederlandse kentekenplaten is volgens de Wegenverkeerswet 1994 verboden. U mag geen sticker over de letters NL op de kentekenplaat plakken, omdat er volgens de regelgeving geen wijzigingen mogen worden aangebracht aan of op de kentekenplaat. De politie kan hiervoor minimaal een bekeuring van 65 euro uitschrijven

Klopt, gaat niet om de leesbaarheid, maar om het aanbrengen van wijzigingen.
 
:^
kan me een topic herinneren dat iemand het had aangevochten..
De rechter had in dit geval gezegd dat het de leesbaarheid niet benadeelde als ik het me goed herinner.
Ik kan me dat ook herinneren. Alleen heeft de rechter volgens mij geen uitspraak gedaan. Hij zei iets in de trant van; sodemieter op met die onzin. Ik kan m'n tijd wel beter besteden. Next!
 
Ik citeer uit het stickerverkooptopic:

Let op: het is nog steeds onduidelijk of de het wettelijk gezien toegestaan is om de kentekenplaatsticker op je kentekenplaat te plakken. Het kan dus voorkomen dat een politie agent je vraagt om de sticker van je plaat te halen of er zelfs een boete voor geeft. Deze boete is echter met succes aangevochten door o.a. Boekel(tje) (zie Boekel(tje) in "Motor-Forum Boetepot 2007").

Boekel(tje) in "Motor-Forum Boetepot"

Dus, gewoon plakken :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon plakken en als ze zo kleinzielig zijn word er over het algemeen gezegd dat je hem ter plekke moet verwijderen. Voila.... thuis gewoon weer een nieuwe plakken.
 
Mochten ze je ervoor aanhouden dan zullen ze je vast de kans geven om 'm ter plekke eraf te halen.

Bij mensen met verduisterde ruiten (koekblikker uiteraard B| ) mogen ze die ook ter plekke verwijderen.

Dus een boete zal je niet krijgen....hooguit 1,50 verliezen :z


edit: Jazzuki was me voor :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet de eerste die zou verwijzen naar een topic van Panrider vs Baksteen hierover.

Conclusie, de ovj zag het uiteindelijk niet meer zitten om er tijd aan te besteden. Juridisch is het dus geen uitgemaakte zaak.

Echter, op straat geldt nogal eens het I am the law principe van de lokale bromsnor en levert het je wel incidenteel problemen op.
 
Het plakken van stickers op Nederlandse kentekenplaten is volgens de Wegenverkeerswet 1994 verboden. U mag geen sticker over de letters NL op de kentekenplaat plakken, omdat er volgens de regelgeving geen wijzigingen mogen worden aangebracht aan of op de kentekenplaat. De politie kan hiervoor minimaal een bekeuring van 65 euro uitschrijven
Je citeert het RDW, niet de wet. De Wegenverkeerswet uit 1994 zegt:
Artikel 41
Het is verboden:
a.
op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge art. 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken
Als je hem netjes in de hoek hebt zitten, zit je dus goed.
 
Ik ben niet de eerste die zou verwijzen naar een topic van Panrider vs Baksteen hierover.

Conclusie, de ovj zag het uiteindelijk niet meer zitten om er tijd aan te besteden. Juridisch is het dus geen uitgemaakte zaak.

Echter, op straat geldt nogal eens het I am the law principe van de lokale bromsnor en levert het je wel incidenteel problemen op.
In duitsland heb je ook 2 stickertjes op je nummerplaat.
In nederland rijden ook motoren rond met een SCM keur stickertje op de plaat en dit geeft ook geen problemen.
 
Je citeert het RDW, niet de wet. De Wegenverkeerswet uit 1994 zegt:Als je hem netjes in de hoek hebt zitten, zit je dus goed.

Maar met mijn kenteken is het wel een beetje raar

De bovenste letters staan een beetje uit het lood(dronken drukker :') ? ). Sticker komt alsnog niet tegen de letters aan en blokkeert verder weinig
img06622e.jpg
 
Maar met mijn kenteken is het wel een beetje raar

De bovenste letters staan een beetje uit het lood(dronken drukker :') ? ). Sticker komt alsnog niet tegen de letters aan en blokkeert verder weinig
[afbeelding]
Dat zie ik vaker!! Zo stom is dat... Maar ik denk alsnog niet dat ze er een probleem van maken hoor, het is duidelijk wat er staat, zelfs van grote afstand. Dus nu ben je er op aangesproken, maar ik zou hem lekker laten zitten. De agent vond het zo belangrijk dat hij het alweer vergeten was aan het eind van jullie gesprek
 
Laatst bewerkt:
Dag,
Ook ik heb de MF-sticker rechtsboven op de kentekenplaat zitten. Ben nog nooit op de motor voor iets of iets anders aangehouden. Toch heb ik in de zijkoffer van mijn Deauville altijd een uitdraai van dit wetsartikel (zelfs geplastificeerd) bij me. Als er discussie over ontstaat, heb IK de wettekst bij de hand. Dus, ik ben voorbereid.
Mhg, FreBa
 
Terug
Bovenaan Onderaan