Mf sticker illegaal?

ik heb een MF sticker en een scm alarm sticker op mn kentekenplaat :]

heb mn motor nog niet zo heel lang, maar ben nog niet aangehouden :z
 
ja maar ga er bij mijn ritjes maar vanuit dat ik elke rit wel staandegehouden word zowat, dus ze zien m'n kenteken veel vaker :+
 
Even advocaat van de duivel spelen;


Jij rijdt met 170 langs een flitspaal in je spijkerbroekie en doorwaaijas waar je 80 mag. 6 weken later krijg je fanmail en hierna vraag jij de foto op, inmiddels heb je expres de sticker (incl. lijmresten) verwijderd van je motor en ga je de zaak aanvechten. "Maar meneer de rechter, u ziet toch dat het mijn kenteken niet is? Ik heb geen sticker en rijd altijd met pak, dit kunnen mijn vrienden beamen.

Ja het klinkt krom, er zijn niet 2 dezelfde kentekens in Nederland maar toch maakt die sticker het kenteken 'anders'. Dit is het idee erachter, ik heb 't ook niet bedacht :z :') Hoewel de rechter je in dit geval toch nog in het ongelijk zal stellen.. denk ik

Maar zoals al gezegd is, zolang je kenteken goed leesbaar blijft gewoon lekker die sticker erop plakken.
 
Laatst bewerkt:
Dag,
Ook ik heb de MF-sticker rechtsboven op de kentekenplaat zitten. Ben nog nooit op de motor voor iets of iets anders aangehouden. Toch heb ik in de zijkoffer van mijn Deauville altijd een uitdraai van dit wetsartikel (zelfs geplastificeerd) bij me. Als er discussie over ontstaat, heb IK de wettekst bij de hand. Dus, ik ben voorbereid.
Mhg, FreBa

Heerlijk!
En gewoon VET in discussie gaan!
Tot handboeien aan toe!
:+
 
Dag,
Ook ik heb de MF-sticker rechtsboven op de kentekenplaat zitten. Ben nog nooit op de motor voor iets of iets anders aangehouden. Toch heb ik in de zijkoffer van mijn Deauville altijd een uitdraai van dit wetsartikel (zelfs geplastificeerd) bij me. Als er discussie over ontstaat, heb IK de wettekst bij de hand. Dus, ik ben voorbereid.
Mhg, FreBa
Whehe, held!! :}
 
Ik heb nog geen gezeik gehad met de stickers op mijn motoren. Mocht dat wel zo zijn zal ik hem zeker niet verwijderen, dan moeten ze maar een bekeuring uitschrijven en dan zien we wel wat de rechter er van vindt. Maar de ervaringen zijn dus dat het niet zover komt.

Tot dusver hebben politieagenten me slechts verteld dat ik een mooie motor heb *D
 
Ik heb 'm er een keer onder 't toeziend (boze :+ ) oog van oom agent afgehaald. Geen zin om de discussie aan te gaan omdat er genoeg andere dingen waren waar hij een bekeuring voor kon uitschrijven en ik m'n luck niet wilde pushen :X .
 
geen 25kw, herriepijp, kale banden toch :+ ?

Geen 25kw, herriepijp, bijna-kale banden, geen kentekenbewijs bij, plaat te schuin (mocht die ook meteen recht buigen), "iets" te snel (agent was bezig met een busje gelukkig, anders RBW :W ).

Wel al een tijdje geleden, was nog met de R6. Vorige zomer ergens.

Nu ben ik braaf O-) .
 
Laatst bewerkt:
In duitsland heb je ook 2 stickertjes op je nummerplaat.
In nederland rijden ook motoren rond met een SCM keur stickertje op de plaat en dit geeft ook geen problemen.

:^

Dat SCM stickertje zie je inderdaad ook vaak op kentekenplaten.

Je moet dus echt al een diender hebben die met het verkeerde been uit bed is gestapt tegen komen wil je er een boete voor krijgen. En dan kun je hem (zoals al eerder gebleken) met succes aanvechten.
 
Ben nog nooit aangehouden met de motor maar vaak genoeg politie (auto/motor) voorbij gereden. Dus nog nooit wat gehoord dat het niet mag. Zoals hierboven,

Je moet dus echt al een diender hebben die met het verkeerde been uit bed is gestapt tegen komen wil je er een boete voor krijgen.

Of gewoon zwaar de pik op motoren hebben of een gigantische mierenneuker zijn als agent. Maar ik zal artikel 41 uit Wegenverkeerswet wel onthouden, kan ik dat naar meneer agent smijten mocht ie er ooit wat van zou zeggen. :Y
 
Even advocaat van de duivel spelen;


Jij rijdt met 170 langs een flitspaal in je spijkerbroekie en doorwaaijas waar je 80 mag. 6 weken later krijg je fanmail en hierna vraag jij de foto op, inmiddels heb je expres de sticker (incl. lijmresten) verwijderd van je motor en ga je de zaak aanvechten. "Maar meneer de rechter, u ziet toch dat het mijn kenteken niet is? Ik heb geen sticker en rijd altijd met pak, dit kunnen mijn vrienden beamen.

Ja het klinkt krom, er zijn niet 2 dezelfde kentekens in Nederland maar toch maakt die sticker het kenteken 'anders'. Dit is het idee erachter, ik heb 't ook niet bedacht :z :') Hoewel de rechter je in dit geval toch nog in het ongelijk zal stellen.. denk ik

Maar zoals al gezegd is, zolang je kenteken goed leesbaar blijft gewoon lekker die sticker erop plakken.

Dan heb je alsnog precies dezelfde motor, hetzelfde kenteken en geen logisch alibi dat jij daar niet was. Alleen mist er een sticker :'), dan zullen ze idd de boete niet uitschrijven _O-

Dag,
Ook ik heb de MF-sticker rechtsboven op de kentekenplaat zitten. Ben nog nooit op de motor voor iets of iets anders aangehouden. Toch heb ik in de zijkoffer van mijn Deauville altijd een uitdraai van dit wetsartikel (zelfs geplastificeerd) bij me. Als er discussie over ontstaat, heb IK de wettekst bij de hand. Dus, ik ben voorbereid.
Mhg, FreBa

_O- , ghehehe, wel een motie van wantrouwen naar de kennis van onze blauwe vrienden :9

[me="Jellesnietes"] maakt zich meer zorgen over de hellingshoek van de kentekenplaat en de open uitlaat en het ontbreken van kentekenplaat verlichting en reflector. Al kan ik daar ook niet echt wakker van liggen. [/me] :+
 
Ik heb 'm er een keer onder 't toeziend (boze :+ ) oog van oom agent afgehaald. Geen zin om de discussie aan te gaan omdat er genoeg andere dingen waren waar hij een bekeuring voor kon uitschrijven en ik m'n luck niet wilde pushen :X .

hier het zelfde geval, werd aangehouden, kan kiezen of €€ of sticker er af halen, als ze willen krijg je de prent toch wel en dan moet je het weer aanvechten enz enz pffff
 
Er staan ook codes op die minder duidelijk leesbaar zijn. Waar je makkelijk een sticker over kan plakken zonder er erg in te hebben, ik weet niet of dát een probleem is.

beschrijving_kenteken.jpg


Ik heb het dan over 2 en 5.
 
Die codes moet je van af blijven, want anders maak je je kenteken niet volledig leesbaar en dan ben je zeker strafbaar.
 
Jij rijdt met 170 langs een flitspaal in je spijkerbroekie en doorwaaijas waar je 80 mag. 6 weken later krijg je fanmail en hierna vraag jij de foto op, inmiddels heb je expres de sticker (incl. lijmresten) verwijderd van je motor en ga je de zaak aanvechten. "Maar meneer de rechter, u ziet toch dat het mijn kenteken niet is? Ik heb geen sticker en rijd altijd met pak, dit kunnen mijn vrienden beamen.

Ja het klinkt krom, er zijn niet 2 dezelfde kentekens in Nederland maar toch maakt die sticker het kenteken 'anders'. Dit is het idee erachter, ik heb 't ook niet bedacht :z :') Hoewel de rechter je in dit geval toch nog in het ongelijk zal stellen.. denk ik

Ik weet niet waar je deze redenering vandaan haalt want die is in de toelichting van de wetgeving niet terug te vinden.

De redenering gaat ook mank, als ik die sticker onder mijn kenteken plak, kan ik nog steeds hetzelfde trucje uithalen. "Kijk edelachtbare, het moet net zo'n motor zijn als de mijne met een vals kenteken want ik heb daar geen sticker..."
 
Ik heb nog geen gezeik gehad met de stickers op mijn motoren. Mocht dat wel zo zijn zal ik hem zeker niet verwijderen, dan moeten ze maar een bekeuring uitschrijven en dan zien we wel wat de rechter er van vindt. Maar de ervaringen zijn dus dat het niet zover komt.

Tot dusver hebben politieagenten me slechts verteld dat ik een mooie motor heb *D
:^
Ik zal hem netjes uitleggen dat het niet persoonlijk is en dat het ook geen gebrek aan respect van mij richting hem is, maar ik zal hem niet verwijderen.

(In het buitenland ligt dat anders, daar ga ik de discussie niet aan)
 
Er staan ook codes op die minder duidelijk leesbaar zijn. Waar je makkelijk een sticker over kan plakken zonder er erg in te hebben, ik weet niet of dát een probleem is.

[afbeelding]

Ik heb het dan over 2 en 5.
Daar mag je dus ook je schroefjes niet doorheen doen kwam ik achter |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan