MF sticker (kenteken, lang en auto) bestellingen

wanneer ik de link klik van de bestelformulier krijg ik "De gevraagde pagina kon niet gevonden worden."

Kunnen jullie mij hiermee helpen?
 
Het formulier heeft (nog steeds) technische problemen dus dat kan wel kloppen...
Wil me nergens mee bemoeien, maar is het dan niet handiger om de link tijdelijk te vervangen door een 'helaas is een sticker bestellen tijdelijk niet mogelijk' ?
 
Of stoppen met de kentekenplaatsticker nu duidelijk is dat die verboden is en wat voor boete erop staat. Dat wil MF toch niemand aandoen? :?
Natuurlijk, iedereen is zelf verantwoordelijk, maar zo is het met wel meer dingen die verboden zijn. Gewoon andere sticker verzinnen, voor op de kentekenplaathouder e.d.
 
even voor alle duidelijkheid,
in de regeling kentekens geldend vanaf januari 2017 staat het nu duidelijk opgenomen :
artikel 6 lid 2
Ik heb deze quote eens opgezocht op de site van de link en je kan daarin de tekst vergelijken met oudere versies.
Regeling kentekens en kentekenplaten, artikel 6 lid 2
Op de donkerblauwe, groene of gele achtergrond van een kentekenplaat volgens de modellen 11.1 tot en met 18.2 van de bijlage mag niets anders voorkomen dan het kenteken, het keurmerk van de erkende of gemachtigde kentekenplaatfabrikant en de waarmerken van de erkende of gemachtigde foliefabrikant en lamineerder.Op de donkerblauwe, groene of gele achtergrond van een kentekenplaat volgens de modellen 11.1 tot en met 18.2E van de bijlage mag niets anders voorkomen dan het kenteken, het keurmerk van de erkende of gemachtigde kentekenplaatfabrikant en de waarmerken van de erkende of gemachtigde foliefabrikant en lamineerder. Voor zover het betreft een kentekenplaat volgens de modellen 13.1 en 14.1 van de bijlage mogen voorts in witte dan wel gele retroflecterende cijfers op rode achtergrond de laatste twee cijfers van het jaartal voorkomen dat het jaar aangeeft waarin de tenaamstelling in het kentekenregister vervalt. Voor zover het betreft een kentekenplaat volgens het model 18.2A tot en met 18.2E van de bijlage met een gele dan wel lichtblauwe achtergrond is deze tevens voorzien van een lamineercode.
In deze quote wordt de huidige tekst van de regeling vergeleken met die van 1 september 2002. Zoals je ziet is er niks wezenlijks veranderd in die tijd. De tekst is alleen uitgebreid met de voorschriften voor het tijdelijk kenteken.

Dit artikel bepaald echter hoe de plaat gemaakt dient te worden. Voor de montage geldt een ander artikel:
Artikel 7
  • [...]
  • 78De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen zijn bevestigd, dat:De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen bevestigd, dat:
    • a.de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,
    • b.de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, ende karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, en
    • c.de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt.de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt.
  • 89Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.
Artikel 7, Lid 9 (vroeger 8) is het enige artikel en lid dat van belang is en dat is nog steeds onveranderd. Er mag niet op de kentekenplaat bevestigd worden dat de herkenning bemoeilijkt en dat doet de MF sticker niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze quote eens opgezocht op de site van de link en je kan daarin de tekst vergelijken met oudere versies.

In deze quote wordt de huidige tekst van de regeling vergeleken met die van 1 september 2002. Zoals je ziet is er niks wezenlijks veranderd in die tijd. De tekst is alleen uitgebreid met de voorschriften voor het tijdelijk kenteken.

Dit artikel bepaald echter hoe de plaat gemaakt dient te worden. Voor de montage geldt een ander artikel:
Artikel 9 (vroeger 8) is het enige artikel dat van belang is en dat is nog steeds onveranderd. Er mag niet(s) op de kentekenplaat bevestigd worden dat de herkenning bemoeilijkt en dat doet de MF sticker niet.
Art. 6 lid 2 Regeling kentekens en kentekenplaten gaat over wat op de kentekenplaat te zien mag zijn. Dus met een MF-sticker en een beroep op art. 7 lid 9 kom je niet weg.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat er aan willekeur gedaan wordt. Ik gok dat 20% van alle kentekenplaten illegaal zijn vanwege gaten en schroeven om ze vast te zetten, daar krijgt nooit iemand een bekeuring voor. Jammer :)
 
Ik lees dat niet in de regeling. Wil je zeggen dat het de gebruiker vrijstaat van alles op zijn kentekenplaat te plakken, de letter- en cijfercombinaties te veranderen en dergelijke?
Nee, daarvoor is artikel 9 (vroeger 8) bedoeld:
Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.
En het onderstreepte gedeelte is waar het steeds om draaide: bemoeilijkt die sticker de herkenning?
 
Dat doet er niet toe, want in het andere artikel is vastgelegd wat op de plaat te zien moet en mag zijn.
Lijkt me niet waarschijnlijk dat er al 15 jaar een artikel in de wet staat dat er niet toe doet. Jouw andere artikel bepaald wat de fabrikant op de plaat mag en moet aanbrengen: hoe moet de aangeleverde plaat er uitzien.
Artikel 9 bepaald dat je de plaat niet mag afdekken of op ander manier onherkenbaar maken.
 
Als je stickers wil bestellen, moet je bovenaan in de balk op Shop klikken. Dan verschijnt het bestelformulier, de rest wijst zichzelf vervolgens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan