MF sticker

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigscale62

MF veteraan
30 mrt 2011
3.366
2
Ede
De door velen van ons gebruikte MF sticker zou volgens zeggen verboden zijn.
Onze nationale verkeers........ meneer Spee him self wilde dit maar al te graag
vertellen met zoals altijd 1 of andere onzinnige onderbouwing.

Maar hoeveel van de leden hier hebben er een bon voor gehad?
Hoe kinderachtig wordt hier mee om gegaan door onze nationale
trots onze Jan met "die pet past ons allemaal".

Natuurlijk weet ook ik dat er ook best heel goede agenten bij zijn
die zich wel richten op belangrijke zaken waar het echt om gaat.

Maar er zijn er ook echt bij die leven voor het motto:
Wil je geen vrienden en heb je geen ambitie kom dan werken bij de Politie.

Aan elke agent die dit leest zou ik zeggen plaats je zelf in de groep waar je bij hoord.

Maar de vraag aan jullie:
Wie hebben er een bon gehad voor de MF sticker.
 
Statistieken zullen nooit duidelijk zijn, maar wat ik wel herinner gelezen te hebben is dat er iemand op dit forum met succes zo'n boete heeft aangevochten.
 
Je moet even zelf zoeken als je er meer over wil weten maar kort en bondig is het zo:
Op dit moment kan je aan de hand van de Wet Mulder oftwel Wahv geen bekeuring krijgen voor een mf-sticker. Dat komt omdat je geen 'mogelijke' overtreding begaat die via die wet afgehandeld kan worden.
Hoe het dan wel zou moeten, dat is dat de agent een proces verbaal, dan aan de officier van justitie vraagt of diegene naar de zaak kan kijken en eventueel gaat vervolgen. Uitspraak kan belangrijk zijn, want is jurisprudentie voor in de toekomst. Baksteen en Panrider hebben getracht het via deze weg te doen om uit te zoeken wat de rechter ervan vond, het OM heeft de zaak uiteindelijk laten vallen door verschillende redenen (iets met dossier kwijt en waarschijnlijk niet interessant genoeg, want verkeersveiligheid is niet in het geding).
 
Je mag in principe niets extra's toevoegen op de kentekenplaat. Dit doe je wel, dus ben je strikt theoretisch strafbaar.

Ken er genoeg waarbij dit op de 50cc brommert gebeurd is. Staande gehouden, stickertje verwijderd, uitleg waarom (die ik niet meer weet) en vrolijk doorrijden.
 
Laatst nog aangehouden, niks over de sticker gezegd... :N
Er is in de afgelopen 10 jaar heeeel veel over gesproken/geschreven en wat ik eruit kan halen is het dus NIET verboden om een MF sticker te plaatsen.
Hoop bijna dat er een agent mij bekeurt om de sticker, eraf halen doe ik i.i.g. niet en het geld, de tijd en moeite van bezwaar, etc. heb ik er wel voor over.. :Y :P
 
NotThisShit.png
 
ik ben laatst in een algemene controle terecht gekomen, heb de agent toen ook
even gevraagd of het wel of niet is toegestaan of er een MF sticker op het
kentekenplaat geplakt mag worden.
Deze agent vertelde mij dat als het niet op de belettering van het kenteken
geplakt wordt het wel mag.
 
Gaat de hele discussie, die ook al jaren terug gestart was in het bewuste en al aangehaalde topic, hier nu opnieuw plaatsvinden?
 
Gaat de hele discussie, die ook al jaren terug gestart was in het bewuste en al aangehaalde topic, hier nu opnieuw plaatsvinden?
:Y Net als dat er ieder jaar weer nieuwe kleding, zwaai en welke motor topics geopend worden. Het is traditie om oude koeien geregeld uit de sloot te halen. *D
 
Laatst bewerkt:
ik ben laatst in een algemene controle terecht gekomen, heb de agent toen ook
even gevraagd of het wel of niet is toegestaan of er een MF sticker op het
kentekenplaat geplakt mag worden.
Deze agent vertelde mij dat als het niet op de belettering van het kenteken
geplakt wordt het wel mag.
En agenten kennen alle wetten en hun toepassingen feilloos uit het hoofd ("is de motor APK gekeurd?") :Y
 
Gilles,of agente vraagt aan agent waar kan ik dat nummer vinden dan,agent antwoordt
op het balhoofd.
Agente vraagt aan agent waar zit de balhoofd dan,ik wijs en zeg daar.
Ik heb geen problemen met de politie,het is gewoon what you give wat you get.
Het zijn tenslotte ook maar mensen die hun taak proberen te vervullen.
Alhoewel sommige agenten denken dat ze alles kunnen doen en laten,
waar de gewone burger al een flinke boete voor zou hebben gekregen.
Een paar voorbeelden zijn,wildplassen,zonder gebruik van sirene veel te hard rijden,
mobiel bellen tijdens het rijden,geen gordel om en nog meer van dat soort fratsen.
Ze mogen dan boven de wet staan maar, ik vindt wat voor de een geldt,geldt voor
iedereen.
 
ik kom regelmatig agenten tegen en ik ben nog niet aan de kant gezet....

wekelijks wel een paar keer (kom veel in Den Haag.. daar stikt t van de politie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan