MF-stickers passen niet meer!

René_R1

MF veteraan
30 jul 2002
3.224
1
Sinds deze zomer valt me op dat steeds meer nieuwe motoren op de markt komen waarbij de letters van de kentekenplaat niet meer in het midden van de plaat zijn geslagen maar midden tussen de EU-sticker en de rechter rand van de kentekenplaat.

Het gevolg is een bespottelijk uitziende a-symmetrische kentekenplaat waarbij het niet mogelijk is een MF-sticker te plaatsen :( !

Wie kan info geven waaraan dit ligt, en nou niet zeggen dat een bepaalde letter breder is dan de ander, dat is natuurlijk gewoon bull...

Ik heb me laten vertellen dat in ieder geval de Honda en Yamaha importeurs de kentekenplaten meesturen met de nieuwe motor, de dealer kan er dus niets aan doen dat de plaat is verprutst! Zien de importeurs dat dan zelf niet dat het niet klopt of maakt het ze geen bal uit?

Het lijkt me een beetje onzinnig dat je een tweede plaat - bij een andere firma dus - moet laten slaan om een symmetrische plaat te krijgen...of om een bon te voorkomen, de plaat is wel goed leesbaar maar voldoet niet meer aan de maatvoering lijkt me!
 
Het ziet er ongeveer zo uit (kenteken):

full


Ondanks dat ik een Honda heb komt de kentekenplaat gewoon bij een kentekenboer vandaan...

@René: Ik neem aan dat je dit bedoeld???
 
Ik heb mijn sticker net binnen en idd staan de eerste 2 letters rechts van het midden. En er zat bij mijn plaat ook nog een schroef aan de rechter kant pcies daar waar de sticker moet komen |( Dat ziet er dus lekker uit...
 
Ik heb mijn sticker net binnen en idd staan de eerste 2 letters rechts van het midden. En er zat bij mijn plaat ook nog een schroef aan de rechter kant pcies daar waar de sticker moet komen |( Dat ziet er dus lekker uit...
Jah die schroef maakt natuurlijk niet zoveel uit, ik heb die schroef precies in het midden van de sticker (dus in het "rondje" zegmaar). Dan stak er een klein stukje sticker uit aan de bovenkant (3/5 mm ofzo) en dat stukje er ff afgeknipt.
Enne anders plak je em toch op je helm :P
 
raar hoe zou ik bij mij et dan moeten plakken?, heb belgische plaat :+
151-517811_IMG.JPG


/edit/
aan alle modjes, als julie deze pic te groot vinden zeg het dan even, mij lijkt het niet overdreven, dit is trouwens ook het gemakkelijkskte voor mij om te resizen,dan moet ik 50%verkleinen.
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er ongeveer zo uit (kenteken):

(Afbeelding)

Ondanks dat ik een Honda heb komt de kentekenplaat gewoon bij een kentekenboer vandaan...

@René: Ik neem aan dat je dit bedoeld???

Toch geen gezicht :( !? Ik zal net zo lang zoeken tot ik een kentekenboer heb gevonden die niet scheel is!
 
Toch geen gezicht :( !? Ik zal net zo lang zoeken tot ik een kentekenboer heb gevonden die niet scheel is!
Kan je lang zoeken...
Plaats van de bovenste twee letters was niet duidelijk voorgeschreven en de verschillende platenboeren interpreteerden het voorschrift op verschillende wijzen.
RDW heeft nu voorgeschreven dat de letters in het midden van het gele vlak moeten komen te staan.
Dus helaas moeten ze het allemaal nu zo doen.. |(
 
Op donderdag 27 november 2003 19:18 schreef drsrob het volgende:Kan je lang zoeken... Plaats van de bovenste twee letters was niet duidelijk voorgeschreven en de verschillende platenboeren interpreteerden het voorschrift op verschillende wijzen. RDW heeft nu voorgeschreven dat de letters in het midden van het gele vlak moeten komen te staan. Dus helaas moeten ze het allemaal nu zo doen.. |(

Hebben we eindelijk een redelijk mooie plaat, verpesten die ook nog! Welke maf komt er nou op zo'n bespottelijk idee zul je zeggen! Als je hiermee in het buitenland rijdt word je door iedere diender aangehouden omdat ze denken dat je met een illegale kentekenplaat rondrijdt...

Trouwens, welke wout weet nou vanaf welke kentekenletter combinatie de letters uit het midden moeten worden geplaatst. 'Moeten', vanaf wanneer geldt dat dan? Er zal toch nog wel een kentekenboer te vinden zijn die hem op de normale manier wil maken? Dat wordt dus een rondje bellen vrees ik...
 
Hebben we eindelijk een redelijk mooie plaat, verpesten die ook nog! Welke maf komt er nou op zo'n bespottelijk idee zul je zeggen! Als je hiermee in het buitenland rijdt word je door iedere diender aangehouden omdat ze denken dat je met een illegale kentekenplaat rondrijdt...

Trouwens, welke wout weet nou vanaf welke kentekenletter combinatie de letters uit het midden moeten worden geplaatst. 'Moeten', vanaf wanneer geldt dat dan? Er zal toch nog wel een kentekenboer te vinden zijn die hem op de normale manier wil maken? Dat wordt dus een rondje bellen vrees ik...
Ben bang van niet. Elk stuk plaat moet verantwoord worden. Het is exact vast te stellen of zo'n plaat vóór of na de datum van die aanwijzing gemaakt is. 'n Platenboer die zich niet aan de voorschriften houdt krijgt flinke douw.
 
Hoi Rene_R1
Vandaag op de Rai met RWD gepraat over jouw kwstie.
Bij hun helemaal niet bekend en zeggen dat de kentekenplaatmakerboer :+
de plaat er dan waarschijnlijk verkeerd onder de pers heeft gelegd.
Ze hadden trouwens een nieuwe kentekenplaat staan met de twee bovenste getallen perfect uitgelijnd.
 
Hoi Rene_R1
Vandaag op de Rai met RWD gepraat over jouw kwstie.
Bij hun helemaal niet bekend en zeggen dat de kentekenplaatmakerboer :+
de plaat er dan waarschijnlijk verkeerd onder de pers heeft gelegd.
Ze hadden trouwens een nieuwe kentekenplaat staan met de twee bovenste getallen perfect uitgelijnd.
Nou, ik heb 't rechtstreeks van Van Dorp, die 't eerst op de MF-vriendelijke wijze deed en opeens niet meer.
Morgen die RDW man maar weer 'ns aanspreken.....
 
Hoi Rene_R1
Vandaag op de Rai met RWD gepraat over jouw kwstie.
Bij hun helemaal niet bekend en zeggen dat de kentekenplaatmakerboer :+
de plaat er dan waarschijnlijk verkeerd onder de pers heeft gelegd.
Ze hadden trouwens een nieuwe kentekenplaat staan met de twee bovenste getallen perfect uitgelijnd.

Pfff, een goed bericht dus! Ik heb het al aangegeven bij mijn dealer, als de motor met zo'n plaat wordt geleverd kan hij gelijk op zoek gaan naar een goede...
 
Nou, ik heb 't rechtstreeks van Van Dorp, die 't eerst op de MF-vriendelijke wijze deed en opeens niet meer.
Morgen die RDW man maar weer 'ns aanspreken.....

Uiteraard niet beginnen over een sticker maar het ziet er gewoon niet uit zo a-symmetrisch dus daar zou ik ze over aanspreken.
 
Nou, ik heb 't rechtstreeks van Van Dorp, die 't eerst op de MF-vriendelijke wijze deed en opeens niet meer.
Morgen die RDW man maar weer 'ns aanspreken.....
Ik heb weer ff met ze gepraat. Ze weten het dus gewoon niet... |(
Op zondag 30 november 2003 22:23 schreef René_R1 het volgende:Uiteraard niet beginnen over een sticker maar het ziet er gewoon niet uit zo a-symmetrisch dus daar zou ik ze over aanspreken.
Uiteraard O-)

Ik ga van de week maar 'ns met het RDW en Van Dorp bellen om uit te zoeken hoe het zit...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan