MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Zo he, mag ik ff mijn ogen uit mijn kop schamen dat ik nog niet eerder in dit topic terecht ben gekomen....
Afijn... Als jullie het me kunnen vergeten, een monster M620 i.e. Capirex en ik ben geboren en getogen in Blaricum en nu vanwege geldgebre... Eeuhm verstand 😉 woonachtig in Huizen!
 
Mijn zoon heeft via een collega van mij zijn eerste motor gekocht. Een R850RT. Nu nog een rijbewijs 😊
Vandaag een stukkie op gereden. Prima ding :Y
 
Goed bezig, zwaar ding lijkt me?
Binnenkort dus samen :]
 
Die oude boxers zijn een stuk lichter dan de nieuwe. Mijn R80GS woog af fabriek maar 210kg, tegenwoordig mag je er maar zo 50kg bij optellen.

@JDsigns beter laat dan te laat. :t
 
Die oude boxers zijn een stuk lichter dan de nieuwe. Mijn R80GS woog af fabriek maar 210kg, tegenwoordig mag je er maar zo 50kg bij optellen.

@JDsigns beter laat dan te laat. :t

Zit die 50 kilo ten opzichte van vroeger alleen in de motor of ben je zelf evenredig mee gegroeid? Want dan is alles nog mooi in evenwicht.

@JDsigns; welkom. :W
Qua geldgebrek c.q. gebrek aan verstand zijn Huizen en Blaricum toch èèn pot nat? ;)
 
Zit die 50 kilo ten opzichte van vroeger alleen in de motor of ben je zelf evenredig mee gegroeid? Want dan is alles nog mooi in evenwicht.
31 jaar terug reed ik nog geen motor, dus ik heb er geen actieve herinnering aan. :+

De oude BMW's hadden een zwabber frame met bijbehorende voorvork, hadden een uitlaat die de helft aan staal bevatte t.o.v tegenwoordig en een compleet gebrek aan alle shit die wij er tegenwoordig bij verzinnen. Het lagere gewicht is dus wel herleidbaar.
 
Die oude boxers zijn een stuk lichter dan de nieuwe. Mijn R80GS woog af fabriek maar 210kg, tegenwoordig mag je er maar zo 50kg bij optellen.

@JDsigns beter laat dan te laat. :t
Thnx allen! Ik zit met verbazing de OP door te wandelen en zie een hele boel "bekende" motoren voorbij komen... 🙈

Zit die 50 kilo ten opzichte van vroeger alleen in de motor of ben je zelf evenredig mee gegroeid? Want dan is alles nog mooi in evenwicht.

@JDsigns; welkom. :W
Qua geldgebrek c.q. gebrek aan verstand zijn Huizen en Blaricum toch èèn pot nat? ;)
🤫 Niet verder vertellen hoor.... 😉 Maar met name het veranderende volk in vergelijk met vroeger maakte dat Blaricum steeds minder mijn darp werdt... Maar eens een malbak, altijd een malbak!
Hahaha, zo groeit iedere motor naarmate de jaren verstrijken....:X

@JDsigns: Welkom, Ozb in Huizen is idd lager dan in Blaricum. ;)
Hahaha als ik idd zie wat mijn ouders voor een vergelijkbare woning betalen valt dat een stuk suurder uit dan wat ik betaal, en dan heb ik nog het voordeel van geen directe buren aan de achterzijde. 😉
 
Goed bezig, zwaar ding lijkt me?
Binnenkort dus samen :]
280 kilo maar rolt verbazend licht. Verder wel een tractor. Startmotor, versnellingsbak, abs servo... Het klinkt allemaal alsof het elk moment uit elkaar kan vallen. Wonderbaarlijk dat er zoveel van verkocht zijn... 😬
 
280 kilo maar rolt verbazend licht. Verder wel een tractor. Startmotor, versnellingsbak, abs servo... Het klinkt allemaal alsof het elk moment uit elkaar kan vallen. Wonderbaarlijk dat er zoveel van verkocht zijn... 😬
Zo ziet het er al een beetje uit ja, maar topding om op te leren sturen lijkt me.
Heeft hij al gelest?


Tox 👍 op naar een ander soort speelgoed :)
 
Zo ziet het er al een beetje uit ja, maar topding om op te leren sturen lijkt me.
Heeft hij al gelest?


Tox 👍 op naar een ander soort speelgoed :)
Nog geen les. Eerst theorie. Vermoed dat hij zo’n snelcursus gaat doen.
 
Afgelopen weekend de tulpen bezocht, in Lisse met de kawa en het tulpeiland in Zeewolde met de BMW.
cutout_kawa_ik.jpg
bmw_tulpeiland.jpg


Dit jaar al meer kilometers gereden dan vorig jaar, gaat de goede kant op :+ (mits het weekendje eifel van vorig jaar nog even niet meegerekend word haha)

In eerste instantie wilde ik de BMW nog houden voor woon werk verkeer nu ik flink wat dichterbij werk, tenminste als ik naar kantoor toe moet voor de hardware :+

Ik ben er na al die kilometers dit voorjaar toch wel achter dat de BMW de deur uit mag, zodat ik de kawasaki nog iets meer aan mijn smaak aan kan passen als ik die stiekem toch niet in ga ruilen op een R1200RT van 2011. Juist omdat die een elektronische cruise control, iets andere zithouding heeft en wat lichter is.

De kawa verbouwen met de onderstaande onderdelen:
Superbike Kit Kawasaki GTR1400 ABS 08- Zilver LSL - Making good bikes perfect
Atlas Throttle LockCruise Control - Top Kit

Enige wat ik weet op dit moment wat ik fijn vind en een eis is als er een andere motor komt:
- cruise control
- elektrisch verstelbare ruit
- cardan
- zithouding/comfort

Het verschil tussen een zware 4 cilinder en de boxer maakt mij tegenwoordig niet zoveel meer uit, terwijl het vroeger perse een 2 cilinder moest zijn. Ik twijfel zo erg door de sentimentele waarde van de kawasaki, zal binnenkort maar even een proefritje op een r1200rt maken om het beter uit te kunnen sluiten.
 
Proefrit is gelukt :+
BMW is wel toch leuk door het boxer karakter.
Heeft de zithouding die ik mis is alleen niet zo mooi om te zien als de Kawasaki, haha.
20210501_174540.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan