MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Dld hou ik ook in de gaten, prijstechnisch wel voordelig en vaak ook iets groter aanbod. Sommige staan dan wel weer echt een teringeind rijden uit de buurt.

Aan de andere kant, komende week mag ik naar Woensdrecht pendelen, ca. 300km per dag langs de mooiste knelpunten van het Nederlandse wegennet. Een klein stukje rijden voor een motor moet eigenlijk geen issue zijn.
 
SMT is enorm waardevast, met name 't ABS model. Los van een ietwat aangepast subframe en toegevoegde alarmlichten is hij hetzelfde als de eerste generatie, die dan weer doorontwikkeld is van de SD en SM. Het uitzwaaimodel van 2013 is zwaar overpriced, die kan je laten schieten. Ik heb het 2012 model geimporteerd omdat ik 'm in NL veels te duur vind.

SMT is een enorm leuke motor om aan te sleutelen en er is heel veel te halen. Met TuneECU kan je de motor aan de laptop hangen en met de juiste kennis heb je een veel soepelere en (iets) krachtigere motor ervoor terug.


'(

Vorige week een ratel vanuit mijn ventilatiesysteem in de Alfa. Na 30 minuten gepijnigd te zijn door Italiaanse plastice drukknoppen de blower weten te verwijderen. Blijkbaar zat deze vol met bladeren wat dan weer het ratelen veroorzaakte. Kleine research op Alfa fora blijkt dat dit een ontwerpfout was. Auto is geproduceerd van 2008 tot en met 2013. De NASA had in 2008 voet gezet op Mars, om daar vervolgens water te ontdekken. Alfa Romeo ontwikkeld een hagelnieuwe auto met een blower die blaadjes vangt.

Maar goed, verwacht. Daardoor ook een soort van gerechtvaardigd :') .


Mooi weekend besteding, beetje sleutelen :t
 
8k is nog steeds veel voor een scooter.

Uitlaatje is wel een stuk korter Achi, ziet er goed uit. Misschien dat je de bovenste paar popnagels kan gebruiken om de beugel op vast te zetten?

Edit: Hoe zit de kap op het uiteinde van de originele uitlaat eigenlijk vast? Is het geen optie om die in te korten en de originele beugel te gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Ja korte prop met een donkerder geluid dan origineel. Ben van plan een alu beugel te zetten vanaf de aanzet van de originele uitlaatbeugel 2x 45graden naar het boutgat van de uitlaat. Orininele uitlaatbeugel gaat er af.
 
Lekker Achi!

Goedhart was wel ff gezellig. Leren jas voor moeders gekocht. Die is blij.
x adv wel gelijk de enduro steppies bij kopen Teun :Y
Triumph heeft een mooie lijn nu. Zitten echt schitterende modellen bij. Echter zijn de prijskaartjes ook schitterend. 24.000,- voor een nieuwe Explorer.... Dan haal ik liever voor 18 de Versys 1000 denk ik. Die hebben ze flinke upgrade gegeven. Heb er al eens eerder op gereden en daar is weinig mis mee.
Grootste verrassing is voor mij wel die nieuwe Katana. Op foto’s ziet het er allemaal een beetje te moeilijk uit maar in het echt toch wel een zeer fraai ding.
Conclusie van de dag: ik heb voorlopig niks nieuws nodig. Zeker gezien de huidige prijzen.
 
24K voor een 1200 Explorer!!! Ze zijn allemaal gek aan het worden. De nieuwe KTM 790 Adventure kost ook goud en dat terwijl de 790 Duke een leuke aanbieding is. :?
Ik zag op Facebook net een aanbieding in Canada (is niet om de hoek), voor een overjarige Africa Twin. Een 2017 model kost €7300,- zolang de voorraad strekt. Je zou er bijna één gaan halen en de onderdelen hier verkopen, zelfs dan verdien je er nog aan.
 
Bijna 18 uur en nog licht, we gaan de goede kant weer op
 
Terug
Bovenaan Onderaan