MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
WTF :? nog geen 00:00 uur en je zit al met een bierkegel te posten hier terwijl je druk hoort te klussen :?

Weet je al of er leuke buurvrouwen zijn? :)
 
Buurvrouwen niet gespot maar ik vermoed het ergste. De buurvrouw links van ons is een paar maanden geleden het huis uit getild, die was te oud geworden om adem te halen. Aan de overkant staat een villa-achtig ding achter een hoog hek, geen idee wat daar rond loopt.
 
2019-03-03 16.37.45.jpg
 

Bijlagen

  • 2019-03-03 16.37.28.jpg
    2019-03-03 16.37.28.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 7
  • 2019-03-03 16.38.08.jpg
    2019-03-03 16.38.08.jpg
    107,5 KB · Weergaven: 5
Het is goed weer om in de schuur te rommelen ja. Jaloers op het werkbankje met bankschroefje trouwens. Moet het hier nog steeds een keer afmaken. :/
 
Ik was ook lekker aan het klussen. In twee dagen tijd van een bruikbare badkamer naar een bunker zonder plafond.

1551649414755.png


1551649388392.png
 
De VStrom is geen spannende motor maar doet het op alle vlakken gemiddeld zo'n 80% net zo goed als de GS bijvoorbeeld. Maar dan voor 50% van het geld. Dan ga ik even van de 650 uit want die is nagenoeg identiek aan de 1000 maar dan voor minder. En heb je echt meer dan die 75pk nodig? De meesten hier zullen waarschijnlijk ja roepen totdat iemand je er het snot mee voor de ogen rijdt. Op dat moment weet je beter... ;)
.

klopt. Ik heb zo een v strom. Die gele met die goudkleurige wielen. Vloekt zo lekker. Maar rijdt ook zo lekker.
volgens mij geen 75 maar 71 pk.... is het genoeg ? Ja hoor, mits je geen pk pakhuis wilt.
De soes loopt prachtig rond en het blok wordt niet voor niets geroemd.
Formaat van de motor is vrij groot vergeleken bij de tracer en versys.
Als ik erop rijd denk ik vaak, waarom in godsnaam het dubbele uitgeven voor een gs. Rijdt echt goed zonder ergens in uit te blinken..
Maar als ik dan weer op de gs stap, besef ik ook weer waarom die zo veel duurder .....en beter is...
 
klopt. Ik heb zo een v strom. Die gele met die goudkleurige wielen. Vloekt zo lekker. Maar rijdt ook zo lekker.
volgens mij geen 75 maar 71 pk.... is het genoeg ? Ja hoor, mits je geen pk pakhuis wilt.
De soes loopt prachtig rond en het blok wordt niet voor niets geroemd.
Formaat van de motor is vrij groot vergeleken bij de tracer en versys.
Als ik erop rijd denk ik vaak, waarom in godsnaam het dubbele uitgeven voor een gs. Rijdt echt goed zonder ergens in uit te blinken..
Maar als ik dan weer op de gs stap, besef ik ook weer waarom die zo veel duurder .....en beter is...
Dat blok is een pareltje. :Y
 
Anita heeft een SV met volle kuip gehad met hetzelfde blok. Ik heb er wel eens een rondje mee gereden en ik kon er niets negatiefs over zeggen, het is echt een goed ding. Spannend zal het niet snel worden, dat dan weer niet.
 
Maar dat beweer ik ook niet...
De v strom is absoluut niet spannend.
Ik verbaas mij wel.steeds over de soepelheid van het blok..
Afgelopen zomer deed hij het best goed in oostenrijk. Gas kan tegen de stuit en dat is wel.zo leuk..
Met 160.pk moet je wel.iets behoedzamer omgaan, tenzij je graag zonder hulpmiddelen wilt vliegen...
 
Is ook maar net hoe je er mee rijdt. Plus wat jij zelf als spannend ervaart op de motor. De één vindt acceleratie spannend, de ander niet. Persoonlijk boeit acceleratie me niet zo. Op de DRZ met 40pk heb ik de meeste lol. Wat ik persoonlijk spannend vind is laat aanremmen en de bochtsnelheid zo hoog mogelijk houden. Dat kan dus met elke brommer spannend zijn :Y
De Triumph trekt er zo leip hard aan dat ik het eerste weekend Eifel standaard spierpijn in de onderarmen heb van het accelereren. Moet ook wel want de bochten snelheid ligt aanzienlijk lager dan met een lichtere fiets. Dat moet dan weer elders geconpenseert worden.
Dat bedoelde ik dus eerder met de voorkeur voor een lichtere fiets. Hoe spannend het wordt (voor mijzelf) bepaal ik dan alsnog zelf wel en bijkomend voordeel (vind ik zelf) is dat je je op je lijntjes moet concentreren en daardoor dus technisch een betere rijder wordt. Je moet wel, anders hou je de zwaardere kanonnen op het rechte eind niet achter je ;)
Kortom: meer “in-the-flow” dan de “hit&run” rijstijl waar een zware motor sneller toe verleidt. Plus dat ik de fun factor belangrijker vind dan hoe ik er bij aankomst op het terras uitzie. 8-)
 
ik had rond 1995 een CR500SM. Dat was spannend. Altijd alle hens aan dek en afstappen met de adrenaline kabbelend voor je ogen. Verder wat @ToSiE zegt enzo. Ik wil op straat een motor die altijd exact doet wat ik denk. Geen tijd voor verrassingen met wat hogere snelheden, late rempunten enzo
 
Alle lovende recensies ten spijt, liever een 20 jaar oude CB500 dan een nieuwe V-strom als ik het zelf moest betalen. Dan kan je er in ieder geval nog plezier van hebben als je het ding door het weiland trekt zonder je druk je maken om de afschrijving.
 
Vriend had vroeger een CR500 crosser. Daar heb ik nu nog de littekens van... Die dingen zijn echt bizar. 8-)
 
Ilja: jij bent geen referentie wat motor betreft... :X ;) ;)
Waar is die Kawa gebleven als je hem nodig hebt! Whahahahaha.... Wat heb ik toen gelachen :]
 
lekker bezig Detox! verkijk je niet op een klus. slopen gaat sneller dan opbouwen. ik ben onderhand al een jaar bezig in Soest. zo ongeveer alles is/wordt vervangen. maar ja: een huis van 40 jaar waarin 40 jaar niks gedaan is (op kunststof kozijnen na, dan).

*kak*: cv-ketel kaduuk (begin november 2018 nieuw vanuit de doos gemonteerd). nadeel: zelf opgehangen, dus dat wordt nog een dingetje om reparatie onder garantie te regelen met Vaillant.
 
Anders ik wel. Dat zou helemaal ideaal zijn, een dikke 1190 voor het terras lange ritten en een oud barrel voor het weiland. :)
 
klopt. Ik heb zo een v strom. Die gele met die goudkleurige wielen. Vloekt zo lekker. Maar rijdt ook zo lekker.
volgens mij geen 75 maar 71 pk.... is het genoeg ? Ja hoor, mits je geen pk pakhuis wilt.
De soes loopt prachtig rond en het blok wordt niet voor niets geroemd.
Formaat van de motor is vrij groot vergeleken bij de tracer en versys.
Als ik erop rijd denk ik vaak, waarom in godsnaam het dubbele uitgeven voor een gs. Rijdt echt goed zonder ergens in uit te blinken..
Maar als ik dan weer op de gs stap, besef ik ook weer waarom die zo veel duurder .....en beter is...

Heb zelf ook het 2017 650cc model. Ik ben er ook zeer tevreden over. Toch ben ik langzaam aan het kijken naar een upgrade. Ietsjes meer PK en comfort zoals digitale cruise control lijkt me wel wat. Maar een GS vind ik echt niet mooi ten opzichte van een V-Strom. Ik denk dat Tiger de beste optie is.. ook makkelijke cardan andrijving.

Trouwens; de "Adventure" modellen zijn fantastisch als vervanging voor de wat ouderwetsere logge toerfietsen. Maar adventure rijden doe ik er niet mee, puur toeren.
 
niemand die de achterschokbreker van de vstrom kut vind? Ik wel!!
 
niemand die de achterschokbreker van de vstrom kut vind? Ik wel!!

Ik heb nog te weinig ervaring om er wat over te zeggen. Heb hem al flink stugger gezet, maar ook zachter en geen verschil gemerkt. Hoe dan ook rijdt het voor mij prima... misschien veranderd dat als ik binnenkort wat proefritjes heb gedaan.
 
Ik heb alleen de veer voorspanning volledig opgedraaid..vanwege mijn 2m lengte...
De rempartij had voor mij wel wat steviger mogen zijn....dat kan nl echt beter..
 
Terug
Bovenaan Onderaan