MF Tour: Frietkotten Abdij Postel (België)

WebEngine

MF veteraan
24 nov 2010
4.020
219
Haarlem
MF-Tour: Frietkotten Abdij Postel (België)

Datum....................................: Zondag 4 Mei
Vertrek Tijd.............................: 09:30 uur (kom op tijd s.v.p.)
Vertrek/Finish..........................: De Meern (Provincie Utrecht)
Verzamel Locatie......................: parkeerplaats AC restaurant (is open met toilet en koffie)
Benzine station .......................: NEE (+/- 8 km. vanaf startlocatie eerste pomp)
Adres......................................: Meerndijk 59
Postcode..................................: 3454 HP
Positie......................................: N52 04.303 E5 01.740
Afstand.....................................: 260 Kilometer
GPS file format ..........................: Garmin GPX
Download route/track.....: https://drive.google.com/file/d/0Bzl1as0jNbI1S1VaY1YzRTduMTA/edit?usp=sharing


Jan-Screenshot Zūmo
pkvp.jpg



Veerdienst informatie/ kosten:
(Houd hier rekening mee en stop klein geld in je zak!)

Heenweg Veerboot 1 = 1,20 euro per motor.
Veerdienst Brakel / Herwijnen veerboot over de Waal
http://www.voetveren.nl/sub-overzicht/detail/Ge-0027.htm

Terugweg Veerboot 2 = 1,30 euro per motor.
Veerdienst Lith / Alphen veerboot over de Maas
http://www.voetveren.nl/sub-overzicht/detail/Ge-0036.htm

Terugweg Veerboot 3 = 1,20 euro per motor.
Veerdienst Wijk bij Duurstede / Rijswijk veerboot over de Neder Rijn / Lek
http://www.voetveren.nl/sub-overzicht/detail/Ge-0013.htm

Jan-Screenshot route CN Navigator NT 2014.4 Basecamp
720RouteEcht.jpg

Jan-Screenshot vertrek locatie
gjc0.jpg

Jan-Screenshot 2 vertrek locatie
0ie0.jpg


Aanvullende info:

Om de rit lengte niet onnodig lang te maken, heb ik hier en daar er helaas wel
stukjes snelweg zoals b.v. (A2) (A12) van +/-10 km. in moeten verwerken.
We vertrekken en komen dus weer aan bij "AC restaurant De Meern!"
Wees niet bang als je op een 125 cc rijd om achterop te raken, het is immers een tour en geen wedstrijd, iedereen is gelijk, dus we rijden met gepaste snelheid die voor een ieder haalbaar is.
Wel is het handig als b.v. motoren met het minste motorvermogen en de kleinste tankinhoud op de snelweg zo veel mogelijk proberen vooraan in de groep te rijden!
Zodra we van de snelweg af zijn maakt het niet zo veel meer uit

Ook iedereen is welkom, dus of je nou op een scooter, geschakelde motor of MP3 rijd, het mag/kan allemaal.
Onderweg zullen we ook enkele stops in lassen om een peukie etc.te doen.
Kom zo veel mogelijk af getankt aan op de start locatie, onderweg komen we heel veel benzine stations tegen.
Eerste benzine station is +/- 8 kilometer vanaf vertrek locatie de Meern
Probeer er zo veel mogelijk rekening mee te houden dat tanken voor 1 persoon meer tijd
kost als tanken voor 8 man.
Als er dus getankt dient te woorden tank dan gerust eens wat eerder in plaats van te wachten
tot je tank op reserve staat, dit alles natuurlijk om e.a. vlotjes te laten verlopen.

Op brede wegen wil als advies mee geven waar mogelijk om zo veel mogelijk baksteen-gewijs te rijden.

Aankomst in Postel zal tussen 12:30 en 13:00 uur zijn.
Postel ligt vlak over de grens in België, aldaar op de Abdijlaan is voldoende parkeer gelegenheid.
Helaas zijn er op de route in België geen benzine stations!
Ook zijn er een aantal horeca gelegenheden als ook een hele batterij met frietkotten.
Er zal voldoende tijd zijn om die heerlijke frieten etc. te proeven of eventueel ter plekken een horeca gelegenheid aan te doen om een maaltijd te nuttigen.

Tip van Martin vd V :
Pak bij de abdij bij die dikke madam een hamburger en zeg bij alles ja, lol.
uien ja, mayo ja, curry ja... een hele ervaring!


Hou t.b.v. updates te alle tijde dit bericht en het 2e bericht hieronder in de gaten !
Als er updates/mededelingen zijn zal ik in losse berichtje telkens op de laatste pagina jullie er op attenderen dit bericht alhier opnieuw te bekijken.
Wil je mee?... Laat dan in dit topic een berichtje achter, en kijk dan later nog eens terug of je naam daadwerkelijk door mij op de deelnemers lijst in het 2e bericht hieronder is toegevoegd.

Wil je alvast een indruk krijgen van hoe we gaan rijden en beschik je over "Google Earth"
download hier onder dan nu alvast de 'KMZ' file á (38kB)
Open url / Links boven Open Bestand / Scroll in de lijst naar beneden / En click op download.
Url......: https://drive.google.com/file/d/0Bzl1as0jNbI1VUo3Zi1tbXhuNDg/edit?usp=sharing


Met vriendelijke groet,

Jan aka: WebEngine *D


Motor-forum en de uitzetter van de rit (WebEngine)
zijn op geen enkele wijze verantwoordelijk voor wat er onderweg gebeurd.
De geldende verkeersregels dienen gewoon te worden toegepast,
er zijn geen uitzonderingen ten behoeve van het samen rijden!
 
Laatst bewerkt:
Deelnemers:


01/ WebEngine...........: 400cc eelt op z'n reet :]
02/ Mish....................: 350cc haakt eerder af dus solliciteert naar nog een blauw oog |(
03/ Karl ....................: 300cc heeft wel een adresje voor een hele dure zeemelap })
04/ CrisScoot.............: 250cc ligt op de loer voor cilinder 'tjes' :9
05/ Johnv..................: 300cc komt nooit meer van zijn snipper dagen af :N
06/ nutty...................: 500cc Honger? :o
07/ dirkdewild1984.....: 125cc (onder voorbehoud) Goedgelovig.. denkt namelijk dat het leuk wordt _O-
08/ Marco0174...........: 700cc heeft er zin an :9
 
Laatst bewerkt:
Wat leuk, count me in! Ik vind het persoonlijk wel een hele rit, zal eerder afhaken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen.

De mogelijkheid om eerder af te haken bestaat natuurlijk altijd Mish.
Voor mij persoonlijk zijn het niet eens zoveel kilometers, ik heb er vaak
veel en veel meer gedraaid op tourtjes met meerdere mensen tegelijk.

Ik zal er alles aan doen om de rit nog korter te maken, maar dan bestaat er wel de kans
dat er hier en daar meer stukjes snelweg bij zitten, en das eigenlijk niet de bedoeling.
Na een goede 120 km. zal er in Postel ook voldoende tijd zijn om de beentjes te strekken.
Ook met een grotere groep kunnen we aldaar +/- 90 minuten relaxen.
Ook zal ik er de komende tijd alles aan gaan doen om er nog op een leuke manier
kilometers af te snoepen!


Het is dus goed mogelijk dat ik hier en daar in Basecamp nog een paar kilometers
weet in te korten.
Er is voorlopig nog zat tijd om het toertje aan te passen aan het deelnemers veld etc. etc.

Prettig weekend gewenst :)
 
Laatst bewerkt:
Bij een gunstige wind kan ik de frietkotten zowat ruiken. Ga dus niet de gehele tocht rijden. Zou anders 600km op 1 dag worden.
Ik ken de omgeving van Postel goed en kan evt wat kleine aanpassingen van de route geven om zo wat leuke stuurweggetjes toe te voegen of een aantal drempels te vermijden.
 
Hoi DT125

Ik ben gek op meedenkers :)

We rijden reeds hier en daar over de door jou zo genoemde stuurweggetjes.
Desalniettemin wil ik graag van al je adviezen gebruik maken, want ik ben ook maar een Jan :)
Ik sta dus voor alles open, daarom heb ik de route ook reeds al als KMZ toegevoegd zodat
leden er even met Google Earth en vervolgens nog een stapje verder met StreetView in kunnen
duiken.
Met StreetView kun je ook elke drempel of van mijn part verkeersbord zien staan.

Cheers WebEngine

Nog eens screenshotje vanuit de motorkaart
xhlt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuke rit hoor, ik wil me onder voorbehoud aanmelden, weet niet of ik die datum kan.
Denk ook niet dat ik de hele rit mee rijd de route gaat op een 15 km na langs mijn woonplaats (Eindhoven).

Maar het klinkt goed en de wat je zo laat zien van deze rit ziet er top uit!! :]

~[edit]
Hhmm volgende keer eerst in mijn agenda kijken en dan pas aanmelden.. :$
4 mei zit ik in zuid limburg met de Vespa samen met vrienden en hun motor. :Y
Kan dus niet mee sorry voor de loze aanmelding
 
Laatst bewerkt:
Pak bij de abdij bij die dikke madam een hamburger en zeg bij alles ja lol.

uien ja mayo ja curry ja een hele ervaring
 
Ja ze laait er van alles op en daarna zit je echt ramvol voordeel als je daar bent met de scooter kan je altijd parkeren.
 
Als ik kan en het weer redelijk is, ben ik erbij! Je hebt er werk van gemaakt Jan, gaaf!
 
Thanks Karl,

ik houdt van duidelijkheid daarnaast heb ik wel vaker met het bijltje gehakt, dus een makkie voor mij.
Ik zet je er gewoon bij met als toevoeging "onder voorbehoud".
Kun je niet jammer dan, daarnaast wordt Teun zijn tour ook nog hoogst aangenaam interessant.

Cheers
 
Jan begrijp ik nou goed dat je met basecamp een speciale motor wegen kaart kunt selecteren..??
Ik ben een noob wat dat betreft en meestal zoek ik gewoon op het net een route die ik in mijn tom tom kan zetten. Indien nodig pas ik de route een beetje aan met tyre.
 
Jan begrijp ik nou goed dat je met basecamp een speciale motor wegen kaart kunt selecteren..?? .

Kaart materiaal staat in de gps, daarnaast staat kaart materiaal ook in Basecamp.
Naast City Navigator, kun je dus b.v. ook de motorkaart in Basecamp draaien.
Je kunt zelfs een "Open source" fiets-kaart in Basecamp en ook gps laden etc. etc.
Motorkaart zit er overigens niet standaard in hoor, daar moet je wel zelf achteraan.
De materie is zwaar uitgebreid, te veel om hier zo even op te noemen.

Ik heb overigens nog nooit een motor of andere kaart route zomaar in de gps aangetikt.
Ik maak alleen maar zelf routes, of een heel doodenkele keer trek ik er een van
het net, maar dan ook ga ik hem eerst controleren/aanpassen in Basecamp, want je kunt
er nooit helemaal vanuit gaan dat het ook goed is.... ik heb genoeg foutjes in routes gezien.
Daarnaast is zelf maken hartstikke leuk om te doen, en je hoeft geen credits te geven aan
de maker ;)

Mvg WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Kaart materiaal staat in de gps, daarnaast staat kaart materiaal ook in Basecamp.
Naast City Navigator, kun je dus b.v. ook de motorkaart in Basecamp draaien.
Je kunt zelfs een "Open source" fiets-kaart in Basecamp en ook gps laden etc. etc.
Motorkaart zit er overigens niet standaard in hoor, daar moet je wel zelf achteraan.
De materie is zwaar uitgebreid, te veel om hier zo even op te noemen.

Ik heb overigens nog nooit een motor of andere kaart route zomaar in de gps aangetikt.
Ik maak alleen maar zelf routes, of een heel doodenkele keer trek ik er een van
het net, maar dan ook ga ik hem eerst controleren/aanpassen in Basecamp, want je kunt
er nooit helemaal vanuit gaan dat het ook goed is.... ik heb genoeg foutjes in routes gezien.
Daarnaast is zelf maken hartstikke leuk om te doen, en je hoeft geen credits te geven aan
de maker ;)

Mvg WE Jan
Met een groep rit kan ik me voorstellen dat foutjes niet echt fijn zijn maar als ik alleen of met 2 motoren ga rijden maakt het me niet heel veel uit. Zit er een foutje in stop ik ff kijk in de navi verwijder een route punt en ga weer door.
Het juist niet compleet geplant zijn en gewoon rijden heeft ook zo zijn charmes.
 
Laatst bewerkt:
Zet mij er ook maar bij, heb vrij genomen .... Zal dit jaar eens proberen van m'n snipperdagen af te komen :P

Vespa 300
 
Laatst bewerkt:
De mijne is eigenlijk 280cc dus ik zit maar net boven Chris' 250cc. Maar qua snelheid gaat dat gelijk op volgens mij :)
 
Update:

1/ Rit lengte gereduceerd naar 259 kilometer.

2/ Vernieuwde KMZ file

3/ Veerdienst informatie

-------------------------------

Tot de volgende update allemaal :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan