MF Voxan rijders deel II

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
16.113
449
voxan_logo_flag.gif


WELKOM IN DEEL II VAN VOXAN RIJDERS!!

BLACK%20MAGIC%20PROFIL.jpg



Dit is het MF Voxan rijders topic waar iedereen met een Voxan of interesse in de Voxan welkom is. Ken je het merk niet? dan ben je hier uiteraard ook welkom.

Hier staat het vorige deeltje: .....MF Voxan rijders! ....

Het merk Voxan :

Voxan is een historisch Frans merk van motorfietsen.

Voxan Motos, Issoire.

Het werd opgericht door de voormalige coureurs Alain Chevallier en Marc Fontan en ontwerper Sacha Lakic met financiële steun van Jacques Gardette. Voxan presenteerde in 1997 drie prototypes van 1000 cc V-twins. De motorblokken werden zelf ontworpen, maar geproduceerd bij het bedrijf Sodemo, dat ook de racemotoren voor Renault maakt.

Hoewel er een aantal financiële problemen ontstonden kwamen de machines in 1998 in productie en werden vrij goed ontvangen. Toch waren de problemen nog niet over, maar in 2002 leek men steun te krijgen van Merker Yshima, een fabrikant van truckcarrosserieën en semi-opleggers. Toen bekend werd dat de directeur daarvan verschillende veroordelingen wegens fraude op zijn naam had ging dit niet door.

Uiteindelijk werd Guy Couach, een motorjachtenbouwer, als investeerder gevonden, maar begin 2003 kwam het nieuws dat het merk gekocht was door zakenman Didier Cazeaux. Eind 2003 verschenen er zelfs prototypes van twee nieuwe modellen. Toch verdween het merk intussen van de Nederlandse markt, maar in 2005 was er toch weer sprake van een come-back. Van de 165 personeelsleden waren er in 2005 nog 30 over.

De grote concurrentie met zware V-twin motoren (bijvoorbeeld van Ducati, Moto Morini en Aprilia) bleek echter een niet te nemen hindernis en begin 2010 werd het faillissement van Voxan uitgesproken ;(

untitled.jpg


Meer info over de ins en outs omtrent dit Franse merk is te vinden bij de Nederlandse Voxan Club die al de nodige info over Voxan op hun site hebben staan dus verwijs ik bij deze iedere Voxan liefhebber graag naar onderstaand Forum toe omdat daar eigenlijk alles wel over de Voxjes te vinden is en er tevens meer personen aanwezig zijn met een Voxan.

Helaas is Voxan dus met de productie gestopt en is het merk inmiddels doorverkocht aan een bedrijf dat nu geen Voxans op de markt brengt en wslijk alleen de markt induikt met Electrische motorfietsen vandaar ook geen link naar dit bedrijf zolang er door hun geen Voxan wordt geproduceerd.


THIERS MOTO VOX

Dit is een Frans motorbedrijf wat na het faillisement van Voxan per January 2011 besloten heeft zich in te gaan zetten om de Voxans in leven te houden , Zie hiervoor onderstaand bericht.

Beste motorvrienden, beste collega-dealers,

Het jaar 2010 heeft het verdrietige einde gezien van de geschiedenis van een Franse mythe, de sluiting van de productiefabriek van Voxan in Issoire, deze keer jammer genoeg definitief.

De geschiedenis van dit merk heeft ons allen in spanning gehouden gedurende meer dan een decennium, met haar sterke momenten, haar inzinkingen, maar ook haar teleurstellingen en haar talloze oplevingen. Er zal altijd een speciale verbondenheid blijven, een zekere passie te zien, voor allen die een Voxan bezeten hebben of nog steeds een motor van Voxan hebben.

Voor deze laatste groep spreekt vanzelf dat de geschiedenis voortleeft, de passie aan het stuur van hun mooie Française.

Hoe kan ik jullie mooier mijn beste wensen voor 2011 geven dan aan te kondigen dat begin dit jaar een voorziening opgezet wordt m.b.t. Voxan, waarmee dit merk niet slechts een collector's item blijft, maar ook zal kunnen blijven rijden?

Garage Thiers Moto Vox biedt jullie een compleet serviceprogramma aan: verkoop, onderhoud en reparatie van jullie motorfietsen, van alle merken en accessoires, maar vooral ook van de levering van talloze nieuwe en originele onderdelen voor de modellen van Voxan.

Met ruim 20 jaar ervaring in de motorwereld, waarvan veel in de wereld van Voxan, zal het mij een genoegen zijn om jullie te verwelkomen of jullie advies te geven in alles wat jullie maar nodig mogen hebben. Jullie kunnen mij bereiken via telefoonnummer +334.73.53.57.96, van dinsdag t/m zaterdag of via een e-mail naar thiersmotovox@orange.fr

Een mooi en gelukkig 2011!

Antoine PACHECO
THIERS MOTO VOX
ZI du Felet, rue Edouard Michelin
63300 THIERS
E-mail : thiersmotovox@orange.fr
Tel. : +334.73.53.57.96
Website : http://www.thiers-moto-vox.fr/

Einde vertaling. Opmerking: Thiers ligt oostelijk van Clermont-Ferrand, niet echt naast de deur dus. Evengoed de moeite waard om langs te gaan, mocht je in de buurt zijn. Alleen: wie is daar ooit in de buurt?

Hier de link naar de Nederlandse Voxan club :
voxanforum

Op MF beperken we ons tot ons eigen Vox topic waar we met een beperkt aantal mensen toch alweer het tweede deeltje hebben geopend.

.De Vox bezitters op MF :

Sinds de openingspost van het vorige deel op 05-07-2010 was er 1 Vox bezitter aanwezig namelijk driver.
Daarna zijn Vox88000 en JFJ er bijgekomen met een Café Racer als regelmatige posters in het topic. Tevens heeft Vox88000 een zijspan laten aanbouwen door BSC Bij BSC in de Build-off en, in de loop van het vorige topic zijn droom motor de Black Magic kunnen overnemen van Levox. Trotse eigenaar van een van de vier BM's in NL. Een van zijn Café Racers heeft hij verkocht aan Rien, die ook al een tijdje vaste bezoeker was in dit topic.
Verder incidenteel ook Greenwhite met een Scrambler en Hooiberg met een CR.
Eddy uit Belgie komt ook nu en dan langs en Mille108 is begonnen met het ombouwen van zijn CR (inmiddels in ijskast) en TimCR2001 heeft zich ook gemeld, maar sinds dien ook niets meer van vernomen.

JFJ is zijn Voxan aan het verbouwen naar deels Black magic, zie: Voxan Café Racer

1.driver / Cafe racer zie foto hieronder :



2.vox88000 / Black Magic, Café Racer en zijspanvox zie foto's hieronder :



3ca89a5938dff3332887610305241bee


3.JFJ / Cafe racer (special)

Foto-WV8HVSHS-D.jpg

Foto-83UPASZ7-D.jpg


4.Iron Rien / Café Racer (de grijze)

GetAttachmentvoxan.jpg


5.hooiberg / Café racer (forumbaas Voxanforum)
6.Greenwhite / Scrambler
7.M108 / Café Racer ombouw momenteel in ijskast
8.Eddy de Moor / Café Racer (verkocht en andere aan het opbouwen)

EDDY4O.jpg


EDDY_039.jpg


untitled-2.jpg


VOXAN LINKS :

De Nederlandse Voxan Club :

www.voxanforum.com


Voxan club Frankrijk :

www.voxanclubdefrance.com/

Voxan club Duitsland :

www.voxan-freunde.de

vox.jpg


Voxan gerelateerde motorzaken / dealers in Nederland :

Kiel-Windeweer/Hoogezand : HMI

www.hmimoto.nl

Noord Scharwoude : MadRacing

www.madracing.nl


Ommen : Twin-Performance


http://www.voxan.nl/index.htm (Voxan motoren)

scrambler.jpg



Testen / info en beschrijvingen van de Voxjes zowel Nationaal als Internationaal :

www.bikez.com/brand/voxan_motorcycles.php

http://www.motorfreaks.nl/2005/test-voxan-black-magic-10.html

Voxan op you tube:

voxan - YouTube

Voxan in boekvorm :

voxan - YouTube

Franse websites :

http://www.voxan.org/

http://web.mac.com/fredoc2/VoxanBlackMagic55/Bienvenue.html

http://moto.caradisiac.com/+-Voxan-+ (Voxan : Tout sur Voxan - Moto & Scooter - Caradisiac Moto)

http://charade.pagesperso-orange.fr/ (Mon Site)

Poly26 Carénages motos

http://www.mgcomposites.com/voxan.php

Racing Composites : Créateur de carénages Racing

http://www.boxer-design.com/New/Moto.html

Geleend van een Belgisch Forum uit 2008:

Moest ik ooit geld genoeg ebbe en nen nieven kopen, is 't nen voxan-caferacerke, heb dat al in onderdelen gezien, zoals 't multifunctioneel kader, das pas vakwerk, kzou der wel 2 moeten hebben, 1 voor wisselestukken want idd, qua service is 't zoeken en hoe lang wachten achter stukken?


Een kleine rechzetting.

Het is niet omdat het merk al 2 keer failliet is gegaan dat de produkten dan ook slecht zijn.
Ik rijdt al 5 jaar met een Voxan Café Racer zonder problemen en ik kan U verzekeren dat dit een zeer plezante en performante motor is.
Mijn Café Racer heeft 2 open carbonuitlaten en het geluid dat deze voortbrengen is goddelijk.
Tegelijk is het verbruik voor een 1000 CC aan de lage kant (gemiddeld tussen 5 en 6 liter)ook al rij je sportief.

Verschillende duurtesten hebben de degelijkheid bewezen.Het enige nadeel is inderdaad de service.

Sinds begin December 2013 is het merk Voxan weer geintroduceerd met de nieuwe "Wattman", de electrische motorfiets die ontwikkeld werd na overname door Venturi. Deze Wattman is naar onze mening niet wat we hoopten te zien bij het presenteren van de nieuwe Voxan, maar een Vox is een Vox dus hoort hij hier ook |( :') :r

voxan_wattman_001.jpg


voxan_logo_flag.gif
 
Laatst bewerkt:
Tnx! Drivert gaan op vakantie dus heb ik het maar op me genomen. Vind leuk om te doen ook!
 
Tnx! Drivert gaan op vakantie dus heb ik het maar op me genomen. Vind leuk om te doen ook!

en drivertje gaat veel foto's maken van zijn motor avontuur in het oerwoud dus met en maand of zo weer veel foto's in topic voxan deel 2 ;)
 
Eg nie...dit is een Voxan topic dat gaat ik niet vervuilen met fotoos van een Kawa KLX 250 en D-Tracker 250 :+ .

Deel 1 is vol en nu ben ik het kwijt aan JFJ met deel 2 -O- '( ....

Maar ja....Hij heb natuurlijk wel zin om dit deel 2 kicking and alive te houwen of hoe noem je dat en dusz...gaan we hier weer vrolijk verder en om dan maar direct serieus en goed te beginnen :

De eerste Voxan MF topic rit boys...wanneer en waar ?

gr drivert
 
Eg nie...dit is een Voxan topic dat gaat ik niet vervuilen met fotoos van een Kawa KLX 250 en D-Tracker 250 :+ .

Deel 1 is vol en nu ben ik het kwijt aan JFJ met deel 2 -O- '( ....

Maar ja....Hij heb natuurlijk wel zin om dit deel 2 kicking and alive te houwen of hoe noem je dat en dusz...gaan we hier weer vrolijk verder en om dan maar direct serieus en goed te beginnen :

De eerste Voxan MF topic rit boys...wanneer en waar ?

gr drivert

Volgende deeltje is weer aan jou hoor opperdrievert, ik kijk altijd nog tegen jou op :9

Ja goed plan! Laten we een weekendje prikken ergens, dan hebben we dikke kans dat het weer lukt.
 
Volgende deeltje is weer aan jou hoor opperdrievert, ik kijk altijd nog tegen jou op :9

Ja goed plan! Laten we een weekendje prikken ergens, dan hebben we dikke kans dat het weer lukt.
Volgend deeltje is voor het Voxan Boegbeeld Tsjeerd wat mij betreft :+ .
En tegen mij opkijken moet je niet doen jfj ik ben maar 186 cm hoog toch ;)

Eerst ffe zien dat we deel 2 binnen een jaar vol krijgen O-)

Weekend April bij jou toch las ik ergens ?
Maar ja...als het dan nog niet sneeuwt worst het ook niks _O-
k,ga douchen en pittuh k,begin oud en traag te worden dus s.x duurt ook al veel langer en ik wil voor 24.00 uur slapen duszzz :W
 
Ja 11, 12 en 13 april is in Genemuiden. Is zijspandingetje, maar dat maakt niks uit.
 
wist iedereen al dat ik ook van alles verzamel wat ook maar en beetje met voxan te maken heeft :N nou bij deze dus :Y ook gelukkig deze folder aan mijn verzameling kunnen toevoegen. *O* [ hee heeft er dan vandaag nog niemand in deze deel 2 gepost :? dan ben ik dus de eerste van vandaag ] *D

full
 
Laatst bewerkt:
dan ben ik de 2de...mooi foldertje .
hebbie nog folders van dat elektriek ding meegenomen of andere dingen want ik lees er niks over verdurrrr.

Zijspantreffen.....k,wee nie of ik daar heen kom of krijgen we een aparte plek op ut terrein met de Voxen ?
 
Laatst bewerkt:
komt goed schatje drivertje hij komt wel naar jou toe [ ga eerst maar lekker op vakantie ] :]
full


ps. echte folder kun je het niet noemen. meer een folderkaart.
 
Laatst bewerkt:
Owkeejjj Tsjeerd.
Ziet er wel sjiek uit die folder vinnik.
De motor op zich boeit me niet echt maar zo te ien zitten er wel wat leuk bedachte details op en aan maar toekomst zie ik het niet worden.

gr driver
 
Moet dat hier nu meteen al over die batterij fiets gaan? Weg ermee, topicvervuiling :+
 
jfj..is deze foto te kopieeren zodat je deze ipv mijn andere in de OP post kunt plaatsen ?

 
Laatst bewerkt:
Jazekers, ik copieer hem vanaf jou foto emmer. Ja, straf me maar af hoor ;)
 
Jazekers, ik copieer hem vanaf jou foto emmer. Ja, straf me maar af hoor ;)
ik vinnut allemaal best jfj die emmer heeft geen geheimpjes.
Foto staat er al zag ik net als wat andere nieuwe dus goed gedaan meneerrrr :W
 
ik vinnut allemaal best jfj die emmer heeft geen geheimpjes.
Foto staat er al zag ik net als wat andere nieuwe dus goed gedaan meneerrrr :W

Blijkbaar wel, want al jou albums zijn privaat 8-)
 
Rien, drop jij hier ook nog even een mooie foto?
 
Terug
Bovenaan Onderaan