MF Weekend Aftermeet September 2020

Ben die week ervoor en hetzelfde weekend al rijden, maar ga even kijken of mijn maat ook zin heeft om langs te gaan voor de zater- of zondag.
 
Wil de lol niet verpesten, maar dit al gelezen?

Na België zet ook Duitsland de Nederlandse provincies Noord- en Zuid-Holland op ’rood’. Wie uit die provincies komt en naar Duitsland wil, moet eerst 14 dagen in thuisquarantaine. Omdat dit ook gevolgen heeft voor Nederlandse reizigers, past Buitenlandse Zaken het reisadvies voor Duitsland aan.
Aanleiding is de sterk oplopende besmettingen met het coronavirus in de provincies Zuid-Holland en Noord-Holland, vooral in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Daarom geven zowel België als Duitsland voor de Nederlandse provincies code rood af.
België vraagt ook mensen uit Gelderland, Noord-Brabant, Utrecht en Flevoland zich bij aankomst in België preventief te laten testen en 14 dagen in quarantaine te gaan. Het test- en quarantaineadvies van de Belgische overheid geldt niet meer voor reizigers die uit de Nederlandse provincie Zeeland in België aankomen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/24225286/ook-duitsland-zet-nederlandse-provincies-op-rood
 
Wil de lol niet verpesten, maar dit al gelezen?

Na België zet ook Duitsland de Nederlandse provincies Noord- en Zuid-Holland op ’rood’. Wie uit die provincies komt en naar Duitsland wil, moet eerst 14 dagen in thuisquarantaine. Omdat dit ook gevolgen heeft voor Nederlandse reizigers, past Buitenlandse Zaken het reisadvies voor Duitsland aan.
Aanleiding is de sterk oplopende besmettingen met het coronavirus in de provincies Zuid-Holland en Noord-Holland, vooral in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Daarom geven zowel België als Duitsland voor de Nederlandse provincies code rood af.
België vraagt ook mensen uit Gelderland, Noord-Brabant, Utrecht en Flevoland zich bij aankomst in België preventief te laten testen en 14 dagen in quarantaine te gaan. Het test- en quarantaineadvies van de Belgische overheid geldt niet meer voor reizigers die uit de Nederlandse provincie Zeeland in België aankomen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/24225286/ook-duitsland-zet-nederlandse-provincies-op-rood

Dat is voor de inwoners van die landen. Ze 'vragen' je preventief te testen, klinkt niet als verplicht. Ik krijg hier op mijn werk bijna dagelijks Belgen over de vloer...
Mondkapjes mee, voldoende afstand houden en in het hotel zal het minder strikt zijn vermoed.
Bij twijfel, angst of ziekteverschijnselen: blijf thuis!
 
Dat is voor de inwoners van die landen. Ze 'vragen' je preventief te testen, klinkt niet als verplicht. Ik krijg hier op mijn werk bijna dagelijks Belgen over de vloer...
Mondkapjes mee, voldoende afstand houden en in het hotel zal het minder strikt zijn vermoed.
Bij twijfel, angst of ziekteverschijnselen: blijf thuis!

Hoe kom je erbij mbt. dat het voor de inwoners is van die landen?
Er staat toch " Wie uit die provincies komt en naar Duitsland wil, moet eerst 14 dagen in thuis-quarantaine "...
Afstand houden doe ik toch wel. Geef het enkel aan, wat je ermee doet is voor je zelf.
En een ieder weet toch wel waar ie zich ophoudt en aan de geldende regels houdt lijkt mij...

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-duitsland
 
Laatst bewerkt:
Staan ze om bekend. Oplossing is bellen.


- eenpersoonskamers zijn vol
- dame spreekt geen Engels (dus zet je beste beentje Duits voor)
- vergeet niet je aan te melden voor de BBQ
- vermeld ook even dat je de Hollandische motorfahrer ' bent

ai dat wordt nog wat.

Ik tetter mijn email wel door de telefoon en hoop op het beste.
 
Dat is voor de inwoners van die landen. Ze 'vragen' je preventief te testen, klinkt niet als verplicht. Ik krijg hier op mijn werk bijna dagelijks Belgen over de vloer...
Mondkapjes mee, voldoende afstand houden en in het hotel zal het minder strikt zijn vermoed.
Bij twijfel, angst of ziekteverschijnselen: blijf thuis!

Nu stond dat bedrijf waar jij werkt al niet heel erg bekend om zijn strikte corona-maatregelen (had ik begrepen) maar ik kan je vertellen dat het in D iets anders werkt. Ik ga er niet heen dus. (gelukkig ben ik 3 weken geleden al geweest voor een lang weekend :) :])
 
Ik ben er dan wel niet bij, maar ik vertrek maandag ook gewoon naar Duitsland.
Het is dat Duitsland geen ingezetenen uit NL wil ontvangen uit de provincie NH en ZH, betekent niet dat het NIET is toegestaan!
En de maatregelen in Dld, BE of Lux zijn simpel, in winkel en restaurants ed. gewoon een mondkapje, afstand van 2 meter aanhouden!
Niet onnodig gaan rondlopen, ga je naar het toilet of toch lopen dan mondkapje op.
 
Nederland. De locatie is definitief aangepast. Duitsland wil geen mensen uit Noord en Zuid Holland en een deel van de vaste groep komt daar toch vandaan. Je kunt dan wel je kop in het zand steken en gewoon gaan, maar als er iets gebeurt heb je de poppen aan het dansen.

We gaan dus naar Sallandshoeve in Nederland.
 
Nederland. De locatie is definitief aangepast. Duitsland wil geen mensen uit Noord en Zuid Holland en een deel van de vaste groep komt daar toch vandaan. Je kunt dan wel je kop in het zand steken en gewoon gaan, maar als er iets gebeurt heb je de poppen aan het dansen.

We gaan dus naar Sallandshoeve in Nederland.

Ai dan haak ik af. Gelukkig nog geen reactie van de camping.

Mijn weekend gaat nu richting Frankrijk.
 
In Frankrijk moet je als Nederlandse toerist voorzichtig zijn. De kleurcodes kunnen van de een op de andere dag wisselen en dan mag je er ineens niet meer zijn.

Sowieso is het advies om niet te verblijven in de oranje zones en dat zijn er nogal wat: info coronavirus covid 19 - carte et donnees covid 19 en france

Ai, dat wordt dan toch binnen de landsgrezen blijven vrees ik

Nederlandse reiseadvies is weer wat anders
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies
Grote delen zijn dan nog geel ipv oranje. Maar dit kan per dag veranderen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Het reisadvies van buitentlandse zaken is een advies voor Nederlanders die naar het buitenland willen. De landen zelf kunnen ook nog regels hebben die gelden voor buitenlanders. Zo moet je in Duitsland in quarantaine als je de afgelopen 14 dagen in Noord of Zuid Holland bent geweest en in Belgie zodra je meer dan 48 uur blijft.

In Frankrijk veranderen die regels per departement en ik zou niet graag de discussie aangaan met de Gendarmerie. Het probleem is een beetje dat je bijna verplicht bent te denken in "what if". Dus wat als je een ongeval hebt, of gewoon onderuit gaat? Dan kun je dus wel in de problemen komen als blijkt dat je ergens bent waar je volgens de Fransen niet zou moeten zijn.
 
Pffff, wat een zooitje... Ik ga gewoon maar dagtochten doen van huis uit. Dan zal ik waarschijnlijk wel af en toe de Duitse of Nederlandse grens oversteken maar geen hond die daar moeilijk over gaat doen. Hoop ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan