MF ** Zuid-Holland Topic 40 ** De lente begint!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt bekent :P
Was een keer mijn oordoppen vergeten en ging maar een klein stukje met de brommer. Had het idee dat het blok elk moment kon ploffen, maar dat schijnt normaal te zijn bij een Kawa (de geluiden, niet het ploffen :+ )
 
In-Earphones op mijn telefoon, spotify aan en de Schubert-C3 op.. Werkt perfect :} hoeft het geluid van de muziek niet eens hard te staan :)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet... Veel geld uitgeven voor zo'n dure hobby als motor rijden.. En dan geen 100 euro over hebben voor goede oordoppen.. |(

Maarja jullie oren.. Zal mij eigenlijk worst wezen *D
 
Nou, lang niet altijd. Dat hangt sterk van de motor en je eigen lengte af, vol in de turbulentie van je ruit maakt iedere helm een pokkeherrie, vol uit de wind met een goede ruit is iedere helm redelijk stil.
Dit zijn de metingen van schuberth zelf.. Dus zal wel onder optimale omstandigheden zijn.. Dus bij 80% of meer van de mensen zijn de dB nog hoger..
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn de metingen van schuberth zelf.. Dus zal wel onder optimale omstandigheden zijn.. Dus bij 80% of met van de mensen zijn de dB nog hoger..
Het zijn Duitsers, dus het zijn eerlijke cijfers :9

Zonder gekheid, de industriestandaard is een naked, dus zonder de zware turbulentie van een schermpje aldus Schubert zelf. Alleen met een hele grote kuip/ruit kom je op lagere geluidsniveau's uit, met een K1600GT bijvoorbeeld is het bijna fluisterstil met mijn lengte, zelfs bóven de 120 :+
 
Nja komt erop neer...

Naast 5 pakken, 5 paar laarzen, 6 helmen, 8 paar handschoenen, kan er ook vaak best wel 100 euro af voor otoplastieken. Eenmaal met gereden wil je niet meer zonder. Spreek uit eigen ervaringen. Had eerst van die standaard dopjes.. Dempte redelijk maat zaten niet fijn.. Otoplastieken zien lekker en dempen zeer goed.
 
Ik snap het niet... Veel geld uitgeven voor zo'n dure hobby als motor rijden.. En dan geen 100 euro over hebben voor goede oordoppen.. |(

Maarja jullie oren.. Zal mij eigenlijk worst wezen *D

Apart van benzine en af en toe een reparatietje vind ik in motor rijden een zeer goedkope hobby, waar je enorm van kan genieten! Duur maak je het zelf :) dat het duur is is zeker niet zo :P

Maar gehoor is wel belangrijk inderdaad, alleen 100 Euro voor iets waar je ook normale in-earphones voor kan nemen en wat het geluid meer dan genoeg dempt (desnoods zonder muziek :P) vind ik naar mijn mening erg overdreven, daar rij ik liever weer 1200km van op me motor :+

Maar ieder zo zijn oplossing en mening :Y
 
Laarzen ook al binnen... Duurt ff maar heb je wat!

imag1511b.jpg
 
Apart van benzine en af en toe een reparatietje vind ik in motor rijden een zeer goedkope hobby, waar je enorm van kan genieten! Duur maak je het zelf :) dat het duur is is zeker niet zo :P

Maar gehoor is wel belangrijk inderdaad, alleen 100 Euro voor iets waar je ook normale in-earphones voor kan nemen en wat het geluid meer dan genoeg dempt (desnoods zonder muziek :P) vind ik naar mijn mening erg overdreven, daar rij ik liever weer 1200km van op me motor :+

Maar ieder zo zijn oplossing en mening :Y
doppen gaan 2 a 3 jaar mee. Voor 2 euro 70 cent per maand dus. Al waren ze 1000 euro kocht ik ze nog, Maarja ieder zijn eigen portemonnee ook. . maarja het ging ook het feit dat iemand hier geen doppen in wil doen omdat het teveel tijd kost. Als jij met die dopjes van jou rijdt prima. Desnoods steek je broccoli in je oren zal ook wel dempen.
 
Laatst bewerkt:
Nja komt erop neer...

Naast 5 pakken, 5 paar laarzen, 6 helmen, 8 paar handschoenen, kan er ook vaak best wel 100 euro af voor otoplastieken. Eenmaal met gereden wil je niet meer zonder. Spreek uit eigen ervaringen. Had eerst van die standaard dopjes.. Dempte redelijk maat zaten niet fijn.. Otoplastieken zien lekker en dempen zeer goed.
Dempt het merkbaar beter dan standaard "oproldoppen"? Die gebruik ik nu voor snelwegritten en ik vond die 100 euro eigenlijk weggegooid geld voor iets meer comfort, maar indien 't ook beter dempt is het te overwegen?
 
doppen gaan 2 a 3 jaar mee. Voor 2 euro 70 cent per maand dus. Al waren ze 1000 euro kocht ik ze nog, Maarja ieder zijn eigen portemonnee ook. . maarja het ging ook het feit dat iemand hier geen doppen in wil doen omdat het teveel tijd kost. Als jij met die dopjes van jou rijdt prima. Desnoods steek je broccoli in je oren zal ook wel dempen.

broccoli, geen slecht idee heb je ook nog wat te eten onderweg als je vast komt te staan _O- en als je geen trek in groente heb doe prop je er gewoon wat bananen in :P
 
Oordoppen discussie !!! :+

Ik gebruik nu sinds het begin de standaard Alpine universele doppen, werken voor mij perfect want ik raak ze best vaak kwijt :9 Als ik lang ga rijden op snelweg+ snelheden doe ik ze in. Vorige week dinsdag, eerste ritje van het jaar niet ingedaan. Totaal 1,5 uur weg geweest en geen snelweg gezien :] Snelheid niet boven de 100km/h geweest en continue snelheid lag beneden de 60km/h. Lekker rustig 'tuffen' :)

Met mijn naked bike heb ik 0 turbulentie rondom mijn hoofd., wel wind maar veel minder erg qua herrie als vroeger op de 650F met kuip/scherm. De woensdag erna wel 2,5-3 uur gereden met oordoppen in. Tempo lag ook iets hoger :9

Ieder inderdaad zijn ding, maar argument dat het teveel tijd kost is wel erg..... :')
 
Klinkt bekent :P
Was een keer mijn oordoppen vergeten en ging maar een klein stukje met de brommer. Had het idee dat het blok elk moment kon ploffen, maar dat schijnt normaal te zijn bij een Kawa (de geluiden, niet het ploffen :+ )
Bij Triumph klinkt het als een koffer met los gereedschap, schijnt ook normaal te zijn :+ Mijn Soes was trouwens niet veel beter. Wil je butter-smooth motor loop dan moet je maar een Honda kopen :P
 
Je hoeft ook niet perse otoplastieken te dragen , al zijn die op de beurs meestal even duur als alpine doppen, als je maat iets draagt en inderdaad zeker niet doen dragen vanwege het argument tijd.

Volgend onderwerp...

Filmen op de weg :+
 
A12 helemaal vast ;) kwam mijn zusje tegen op de oprit. Toen maar even binnendoor gereden naar Gouda maar dat was ook geen pretje :) overal glad en sneeuw, maar we zijn er weer en heel en optijd :)
 
Mogguh :W

Hier ook even vast gestaan op de a12. Desondanks van den haag naar gouda maar een kwartiertje vertraging gehad :)
 
yep yep.... ook vast gestaan... z'meer->gouda 10min langer over gedaan...

577776_348137991973217_539559064_n.jpg


de vlekken op m'n voorruit is geen sneeuw maar pekel!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan