MF ** Zuid-Holland Topic 40 ** De lente begint!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks Ilmar! Gopro was voor mij idd al een beetje afgevallen door de vorm en de prijs.

De drift lijkt mij ook wel wat, maar hij ziet er wat lomp uit. In werkelikheid dus dezelfde afmeting als de Contour. De contour is pas goed waterdicht met plastic huls en is dan dus groter dan de drift. Verder hebben de Drift en de Contour min of meer de zelfde opname kwaliteit. Accu van de Drift gaat iets langer mee zo te zien (3 uur) tov de Contour (2 tot 2,5 uur). Afstandbediening is leuk, maar bij de Contour niet nodig omdat die makkelijk aangaat met één grote knop. Beiden kunnen via de telefoon bediend worden. Zal ook nog eens goed naar de Drift kijken.
 
Zit er al een tijdje aan te denken om een actiecamera te kopen. En nee, ik ga niet bloggen :N
Maar welke?

Gopro Hero3.
Voordelen: goede (beste?) beeldkwaliteit, veel accessoires, wifi (telefoon als viewfinder),
Nadelen: Duur (vooral de H3 black, andere modellen vallen mee), vormgeving, issues met de Hero3?, geen draaibare lens
Extra´s: zeer hoge resoluties en framerates op de black edition

Contour+2.
Voordelen: goede beeldkwaliteit, vormgeving, bluetooth (telefoon als viewfinder), draaibare lens, spatwaterdicht zonder plastic doosje.
Nadelen: minder accessoires dan Gopro, geen superslomo op redelijke kwaliteit
Extra's: GPS functie, misschien wel leuk om toe te voegen aan de video

Drift HD Ghost
Voordelen: goede beeldkwaliteit, wifi (telefoon als viewfinder), draaibare lens, waterdicht zonder plastic doosje.
Nadelen: accessoires ter bevestiging??, geen superslomo op redelijke kwaliteit, zwaar/lomp?
Extra's: Afstandsbediening

Sony HDR AS15
Voordelen: prijs, goede beeldkwaliteit, wifi (telefoon als viewfinder)
Nadelen: accessoires ter bevestiging??, geen draaibare lens
Extra's:?

Zijn er nog andere opties? Uiteraard ben ik een Nederlander en wil ik niet de hoofdprijs betalen. Een Hero3 black valt dus eigenlijk al af, misschien de silver? Ben zelf altijd meer geneigd richting de contour te gaan, puur vanwege de mooie behuizing en de draaibare lens. Eigenlijk zijn mijn belangrijkste criteria dat je hem via de telefoon kan instellen, zodat je niet veel tijd kwijt bent met het richten en het vinden van de juiste settings. Verder moet de beeldkwaliteit goed zijn, de accu´s verwisselbaar en de camera goed te monteren op de motor, met bij voorkeur een slank design voor aan de helm. Waterdichtheid tot 60 meter boeit me dus niet zo, als hij maar een regenbuitje overleefd
het heet VLOGGEN, DIGIBEET!!!!




:9
 
ik weet niet hoe het met de contour zit, maar met de drift heb je 4 modus:

Filmen
Foto
Burst foto
Drift Flashback Video Tag/Loop

Als je tussen deze 4 opties wil switchen kan dat via de afstandsbediening, deze veranderd dan van kleur. Elke modus een andere kleur, zo zie je makkelijk welke modus je in zit en of hij filmt, of foto's neemt. Foto's nemen tijdens het filmen kan ook door een druk op de knop. Terug halen van 5 min film die je niet hebt opgenomen kan ook.

De Contour heeft alleen film modus? als je niks anders dan filmen wilt is dat prima natuurlijk. Stil-foto en foto modus.

Accu zal niet veel uitmaken. Je koopt toch een 2de erbij.
 
Laatst bewerkt:
Waterdichtheid? ga je in de regen met de ZX opnemen? Of wil je m voor offroad ook kunnen gebruiken? :+
wel handig tijdens een onverwachte regenbui... tijdens het wintersporten.. tijdens het trial gebeuren misschien. En als je een keer onder water wilt filmen kan dat. met de drift tot 3 meter en bij de contour krijg je een waterdichte behuizing.


slomotion met trial gebeuren is misschien wel weer interessant. Dan heeft de contour weer een dikke +
 
Laatst bewerkt:
ach... ik heb een action pro
enige nadeel, geen externe micro! maarja, ik kan toch geen Nederlands en in het engels zijn mijn flauwe grappen niet leuk :X
 
de accu van GoPro 2 was 1110mAh, de nieuwe van GoPro 3 is minder krachtig 1050mAh en verbruikt meer door de hogere resolutie opnames etc.

Ik doe meer dan lang genoeg met mijn (standaard) accu van GP3 :) Film altijd 720p 60FPS, Wide.
Deze week in Lapland gebruikt met Husky Safari, temperaturen tussen de -10 en -25.. De standaard batterij hield het 3 a 3.5 uur vol (filmen) in totaal 6 uur mee gedaan ongeveer.

De "Extreme Ways" batterij, gemaakt voor kou, hield het ruim 4 uur vol met filmen (bijna 32GB sd kaartje vol). waarvan totaal standby/aan tijd ook rond de 6 a 7 uur bedroeg.. Ruim voldoende dus en bij die kou boven verwachting moet ik zeggen..

GoPro heeft mijn voorkeur sinds lange tijd al.. Duiken, motorrijden, surfen, KNRM footage, alles doe ik ermee.

Mijn keuze is de GoPro silver editie geworden, want waarom 100 euro meer betalen voor opties die ik toch never nooit gebruik :) 720p 60FPS is qua beeldkwaliteit/grote bestand gewoon ideaal. Black editie is geinig hoor, maar ik ben maar een simpele ziel die leuk/goeie/mooie filmpjes wil maken en geen extreme redbull sporter/producent met professionele beelden voor reclames ;)

P.S. wil ik super slowmo gebruik ik wel Twixtor, daar heb ik geen extra opties voor nodig op mijn cam :)

http://philipbloom.net/2011/09/13/twixtor/ Zulke slowmo krijg je dus al met 50FPS :).
 
wel handig tijdens een onverwachte regenbui... tijdens het wintersporten.. tijdens het trial gebeuren misschien. En als je een keer onder water wilt filmen kan dat. met de drift tot 3 meter en bij de contour krijg je een waterdichte behuizing.


slomotion met trial gebeuren is misschien wel weer interessant. Dan heeft de contour weer een dikke +
De drift en contour hebben beiden 720p bij 60 fps, dus even geschikt voor slomo werk. De gopro kan nog naar 120 fps of (60 fps op 1080p).

Denk dat ik toch voor een Drift ga kijken, nog even kijken voor een goede handlebar mount. Die is handig op zowel de GasGas als de omgebouwde 10 :+
 
Ik doe meer dan lang genoeg met mijn (standaard) accu van GP3 :) Film altijd 720p 60FPS, Wide.
Deze week in Lapland gebruikt met Husky Safari, temperaturen tussen de -10 en -25.. De standaard batterij hield het 3 a 3.5 uur vol (filmen) in totaal 6 uur mee gedaan ongeveer.

De "Extreme Ways" batterij, gemaakt voor kou, hield het ruim 4 uur vol met filmen (bijna 32GB sd kaartje vol). waarvan totaal standby/aan tijd ook rond de 6 a 7 uur bedroeg.. Ruim voldoende dus en bij die kou boven verwachting moet ik zeggen..

GoPro heeft mijn voorkeur sinds lange tijd al.. Duiken, motorrijden, surfen, KNRM footage, alles doe ik ermee.

Mijn keuze is de GoPro silver editie geworden, want waarom 100 euro meer betalen voor opties die ik toch never nooit gebruik :) 720p 60FPS is qua beeldkwaliteit/grote bestand gewoon ideaal. Black editie is geinig hoor, maar ik ben maar een simpele ziel die leuk/goeie/mooie filmpjes wil maken en geen extreme redbull sporter/producent met professionele beelden voor reclames ;)

P.S. wil ik super slowmo gebruik ik wel Twixtor, daar heb ik geen extra opties voor nodig op mijn cam :)

http://philipbloom.net/2011/09/13/twixtor/ Zulke slowmo krijg je dus al met 50FPS :).

prima toch :Y ik vind het een nadeel dat je niet weet of de goPro daadwerkelijk filmt ja of de nee. Lees op meerdere forums dat de gopro sd kaarten kapot maakt en software problemen heeft. maar dit is bij de Black versie. Misschien doet de silver het prima.

Voor mij niet weggelegd. Wil niet zeggen dat het een slechte camera.
 
Zuid-Holland Posse's Paasrit

Maandag 1 april 2013​

funny_easter_bunnies.jpeg

Voorrijder:
Verzamelpunt:
Vertrekpunt:
Afstand:
Tempo: Normaal
Deelnemers:

01. Ilmar
02. NightMagic
03. Xiz
04. Kwakboy (ovb iets met lappen en een mand)
05. Joyce (ovb)
06. Marcel (ovb)
07. Whouzz (ovb als zijn hoofd weer volledig werkt)




Iemand al een route bedacht? Thijs jij had een rondje noord holland?
 
Ben nu ook meteen maar bezig met bestellen van banden...Pilot Road 3 of Pilot Powers 2CT... ik neem aan dat de PR langer meegaan maar iets minder sportief mee te rijden ofzo? Ik haal toch het maximale niet uit de Z maar het is wel de bedoeling dat ik een beetje fatsoenlijk door bochten heen kan jassen.

Dus PR of PP? of maakt het geen reet uit :)
 
ff google gebruiken en lezen jongen!

PP gaan gem. de helft aan km mee zo te zien... als ze niet veel verschillen met rijden en ik kan gewoon sportief blijven rijden ga ik die PR bestellen natuurlijk... o o o wat de ballen verstand heb ik ervan..kunnen ze niet gewoon 1 band maken die alles kan? :+

edit: fuck it geen zin om alles uit te zoeken ook...ik bestel de pp wel, dan maar weer nieuwe banden erop volgend jaar
 
Laatst bewerkt:
prima toch :Y ik vind het een nadeel dat je niet weet of de goPro daadwerkelijk filmt ja of de nee. Lees op meerdere forums dat de gopro sd kaarten kapot maakt en software problemen heeft. maar dit is bij de Black versie. Misschien doet de silver het prima.

Voor mij niet weggelegd. Wil niet zeggen dat het een slechte camera.

Gelukkig heeft ie dat niet gedaan op mijn Lapland reis (sd kaart kapot maken), want dan had ik hem getript haha _O-

Bedoel je trouwens dat je niet ziet wat je filmt? Want je ziet namelijk wel met rood lampje dat ie filmt + in het schermpje loopt de tijd en je kan het herkennen aan de piepjes die die geeft als je de knoppen indrukt (dit laatste gebruikte ik vooral toen ik hem op mijn head strap mount had tijdens de husky safari's).

Heb net ff naar die Drift gekeken en qua design is die inderdaad wel strakker dan de GoPro, maar zoals bij zoveel producten blijft de persoonlijke voorkeur met het soort gebruik doorslaggevend :+
 
pilot power heeft zachtere compound voor meer grip. Dus ze slijten sneller.

Pilot road heeft in het midden hardere compound zodat je bij snelweg ritten voor bv. woon-werk iets langer met de band doet.

Verder doet de PR2/3 het ook goed onder de wat zwaardere fietsen 220-250Kg. Iets slijtvaster.


Voor lekker goed plakken zijn de PP goed maar snel op.
 
pilot power heeft zachtere compound voor meer grip. Dus ze slijten sneller.

Pilot road heeft in het midden hardere compound zodat je bij snelweg ritten voor bv. woon-werk iets langer met de band doet.

Verder doet de PR2/3 het ook goed onder de wat zwaardere fietsen 220-250Kg. Iets slijtvaster.


Voor lekker goed plakken zijn de PP goed maar snel op.

laatste domme vraag: voor 70 als maat en achter 50..dat klopt? :P
 
maar misschien zijn er andere mensen die zeggen dat onder de z1000 je perse de PP moet hebben, Ik zou even wachten met overhaast bestellen en even goed informeren!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan