MF ** Zuid-Holland topic 48** zonder ritjes

Zaterdag wordt hem niet helaas. Staan al andere dingen op het programma.
Ik ben vanmorgen wel even klein rondje dijk gegaan (ouderkerk naar gouda en toen provinciaal oversteken naar andere kant, via Lekkerkerk/Krimpen ad Lek terug) helaas vreselijk veel pollen in de lucht, waardoor ik het niet meer trok.
 
Hallo allemaal, ik kom mezelf hier ook melden :)
Zelf ben ik met mijn vrouw en kids woonachtig in Spijkenisse en ben nu aan het lessen voor mijn A rijbewijs.
AVB en theorie heb ik al, eind juli afrijden als het meezit.
De grote zoektocht naar 'wat vindt ik leuk als 1e motor' is gaande en ik vermoed dat het een sport versie gaat worden.

Ook hoop ik na het behalen van mijn rijbewijs en het hebben van een motor lekker veel ritjes te kunnen maken. Mochten er na de zomervakantie ritjes gepland zijn in de regio voorne putten dan hou ik mij aanbevolen. Hoekse waard ben ik ook bekend, dus wellicht leuk om daar ook aan deel te nemen.
 
Hallo allemaal, ik kom mezelf hier ook melden :)
Zelf ben ik met mijn vrouw en kids woonachtig in Spijkenisse en ben nu aan het lessen voor mijn A rijbewijs.
AVB en theorie heb ik al, eind juli afrijden als het meezit.
De grote zoektocht naar 'wat vindt ik leuk als 1e motor' is gaande en ik vermoed dat het een sport versie gaat worden.

Ook hoop ik na het behalen van mijn rijbewijs en het hebben van een motor lekker veel ritjes te kunnen maken. Mochten er na de zomervakantie ritjes gepland zijn in de regio voorne putten dan hou ik mij aanbevolen. Hoekse waard ben ik ook bekend, dus wellicht leuk om daar ook aan deel te nemen.
Veel succes met het behalen van je examens en je bent van harte welkom.
 
Succes lotje95 en P.d.H. met lessen en afrijden!

Ja, ik hoop dat er een keer gereden wordt. Voor mijn gevoel ging dat vroeger gemakkelijker. Vaak zat naar een meeting gegaan bij Vianen maar ook Spaanse Polder. Of gewoon met een groepje wezen rijden. Maar misschien omdat er nu veel meer andere social media etc zijn dat fora dan toch niet zo goed scoren.

Deze week iig ook 2x naar de zaak gegaan op de motor. Ook lekker. Dus als je een zilveren Diversion (met koffer) ziet tussen Krimpen en Ridderkerk met een vrouw erop met roze rugzak met roze accenten, kans dat ik het ben. :-)
 
Morgen (zaterdag 15 juni) in de middag wellicht?
Ik wel eens een roze Diversion met zilveren vrouw zien :?
Morgen mijn "nieuwe motor " ophalen weet niet of ik op tijd terug ben.
 

Bijlagen

  • 20190609_210922.jpg
    20190609_210922.jpg
    326,5 KB · Weergaven: 6
Gewoon zorgen dat je lekker op de motor zit en goed overzicht houden .
Ik ben mijn examen vergeten, was 40 jaar geleden maar ging de anders als tegenwoordig.
Ja ik merk dat ik steeds relaxter op de motor zit en minder bang ben om te vallen.
Achtje ging in één keer goed eigenlijk. Was blij verrast. Dat geeft dan ook een hoop vertrouwen. Was gewoon een lekkere les!
Morgen mag ik weer anderhalf uur. Deze week 3x les gehad dan. Ook wel erg lekker zo, liever 'teveel' les voor het examen dan dat je nipt alles red.
Ik les misschien niet bij de goedkoopste rijschool, had ook zo'n all in pakket ergens kunnen nemen. Alleen bij deze instructeur voel ik me op m'n gemak, kende hem al van voor het lessen. En is kwalitatief gewoon goed, die all in rijscholen willen toch verdienen ondanks dat je zo'n all in pakket hebt....
 
Gewoon zorgen dat je lekker op de motor zit en goed overzicht houden .
Ik ben mijn examen vergeten, was 40 jaar geleden maar ging de anders als tegenwoordig.
Mijne is ook alweer bijna 15 jaar geleden... Pas bij de 3e keer geslaagd.
Wat ik vooral erg belangrijk vind is dat je ontspannen op de motor zit. Dat de bediening compleet automatisme is zodat je goed vooruit kijkt en niet verrast wordt door stomme dingen als de bitumen naden of zand op de weg. En genieten van alle dingen die je wel ziet op de motor maar niet in de auto. Ik kreeg dat mee bij mijn slagen. Dat ik eerst te gestresst was, maar bij mijn 3e keer afrijden niet (en dat was met natte sneeuw... In december.) Motor rijden was iets fijns geworden, natuurlijks en niet meer iets engs. 😉
 
Haha hele andere tijden waren dat zeg....
En dat ontspannen komt steeds meer. *O*
Ik hoef steeds minder te denken in welke versnelling ik nu zit en dat ik moet schakelen etc.
We hebben een lekker ritje gemaakt en lekker geoefend. Zou om 8 uur terug en klaar zijn, werd pas 9 uur. *D
Waren alvast naar het examen terrein dus dat was wel fijn.
 
Hoi iedereen, sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald twee weken geleden rijd ik bijna iedere dag wel op mijn goude hornet. Meestal den haag, zoetermeer of leiden. Let me know als iemand leuke plekjes weet of er groepsritten zijn :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen, sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald twee weken geleden rijd ik bijna iedere dag wel op mijn goude hornet. Meestal den haag, zoetermeer of leiden. Let me know als iemand leuke plekjes weet of er groepsritten zijn :]
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers,met zomer in aantocht hoop ik ook op een paar leuke tochten met deze groep 😁🏍🏍
 
Terug
Bovenaan Onderaan