MF ** Zuid-Holland topic 48** zonder ritjes

Typische old skool forum reactie zou zijn: eerst een foto. 😂
Voor mij, als vrouw geldt, motor moet een onderhoudshistorie hebben. Dus bonnen van het gedane onderhoud en of reparatie waar ook het kenteken op staat en kilometers bijvoorbeeld.
Google de verschillende motoren. Wat zijn de mankementen waar ze bekend om staan en ga eerst goed proefrijden. De motoren die je noemde zijn heel verschillend. Zowel in zithouding (hoe kleiner je bent, hoe sneller je dit merkt), als motorblok en daarmee in rijgedrag.
 
*D Ik zal wel een blij ei foto posten als ik m'n avb binnen heb.

Ja sowieso is de onderhoudshistorie belangrijk. Die ducati heeft die er wel bij zitten.
Verder nog nergens voor gekeken. Ik ken mezelf..... dan wil ik kopen.... en dan al erop rijden... *D
 
Ik heb een paar dagen geleden bij een ducati monster 620 gekeken. Ik ga denk nog een proefritje doen, maar twijfel erover.
Daarnaast kan ik misschien een honda ntv650/revere overnemen van een MF"er, maar dat is diep in limburg.
Een honda cb-1 lijkt mij ook leuk. Maar moet gewoon gaan proef zitten en rijden.

Helaas totaal geen technisch verstand....Ben dan bang dat ik enorm opgelicht ga worden. Dus als iemand met technisch verstand een jongedame in (motor)nood wil helpen..... *D _O-
Vraag in ieder geval om de onderhouds historie,maar misschien is kopen bij een motorzaak ook een optie.
 
Typische old skool forum reactie zou zijn: eerst een foto. 😂
Voor mij, als vrouw geldt, motor moet een onderhoudshistorie hebben. Dus bonnen van het gedane onderhoud en of reparatie waar ook het kenteken op staat en kilometers bijvoorbeeld.
Google de verschillende motoren. Wat zijn de mankementen waar ze bekend om staan en ga eerst goed proefrijden. De motoren die je noemde zijn heel verschillend. Zowel in zithouding (hoe kleiner je bent, hoe sneller je dit merkt), als motorblok en daarmee in rijgedrag.
Helemaal mee eens 👍
 
Ziet er gezellig uit! Ik hoop er snel een keer bij te zijn! :]

Was vrijdag gevallen met de halve draai. Motor viel uit en bleef haken achter het stepje... Nu een flinke kneuzing op m'n scheen.
Zaterdag weer verder lessen en de halve draai en het achtje gedaan. Even de angst overwinnen, maar het is gelukt :]

Komt vanzelf goed. Even doorbijten en voor het weet heb je hem en kan je gezellig mee touren ;)
 
Hey iedereen, ik ben nieuw op het forum.

Ik kom uit het groene hart van Zuid-Holland, Alphen aan den Rijn.
1404065


Ik spiek hier mee voor leuke routes en eventueel ritjes waar ik me bij kan aansluiten 😇
 
Ik heb een paar dagen geleden bij een ducati monster 620 gekeken. Ik ga denk nog een proefritje doen, maar twijfel erover.
Daarnaast kan ik misschien een honda ntv650/revere overnemen van een MF"er, maar dat is diep in limburg.
Een honda cb-1 lijkt mij ook leuk. Maar moet gewoon gaan proef zitten en rijden.

Helaas totaal geen technisch verstand....Ben dan bang dat ik enorm opgelicht ga worden. Dus als iemand met technisch verstand een jongedame in (motor)nood wil helpen..... *D _O-
De Ducati lijkt me iets voor na een poosje wennen aan het motorrijden en uit mijn verre verleden herinner ik mij dat de CB-1 nogal een nerveus ding is.
Een motor van een particulier kopen geeft wat meer risico dan aanschaf met garantie bij een gerenomeerde motorzaak.
Een lange proefrit blijft een must voor je tot koop overgaat.
 
Vraag in ieder geval om de onderhouds historie,maar misschien is kopen bij een motorzaak ook een optie.
De Ducati lijkt me iets voor na een poosje wennen aan het motorrijden en uit mijn verre verleden herinner ik mij dat de CB-1 nogal een nerveus ding is.
Een motor van een particulier kopen geeft wat meer risico dan aanschaf met garantie bij een gerenomeerde motorzaak.
Een lange proefrit blijft een must voor je tot koop overgaat.
Is zeker waar.
Alleen bij een motorzaak vragen ze de hoofdprijs voor een ding uit de jaren 90.... Die ouder is dan ik.... 8)7
En het blijven toch mensen die winst willen maken. Zeker als je geen verstand ervan hebt.

Iemand hier die nog goede motorzaken weet in de omgeving den haag?
Hans van Wijk in zoetermeer ben ik al paar keer geweest. Ziet er goed uit. Werd ik steeds goed geholpen met de kleding uitzoeken.
 
Is zeker waar.
Alleen bij een motorzaak vragen ze de hoofdprijs voor een ding uit de jaren 90.... Die ouder is dan ik.... 8)7
En het blijven toch mensen die winst willen maken. Zeker als je geen verstand ervan hebt.

Iemand hier die nog goede motorzaken weet in de omgeving den haag?
Hans van Wijk in zoetermeer ben ik al paar keer geweest. Ziet er goed uit. Werd ik steeds goed geholpen met de kleding uitzoeken.
Als je een motorzaak binnenloopt moet het goed voelen ,hoe is het personeel , nemen ze de tijd voor je ook als je alleen maar informatie wil.
Lees revieuws over de zaak, dan krijg je al een redelijk beeld .
Ben er zelf ook eens geweest, was voor mij een positieve ervaring .
 
*D Ik zal wel een blij ei foto posten als ik m'n avb binnen heb.

Ja sowieso is de onderhoudshistorie belangrijk. Die ducati heeft die er wel bij zitten.
Verder nog nergens voor gekeken. Ik ken mezelf..... dan wil ik kopen.... en dan al erop rijden... *D

Succes met je avb en het vinden van een motor! Klinkt misschien raar, maar probeer je fouten positief te benaderen. Is een leermoment! Dan haal je er het meeste uit ;)
 
Goedhart in Bodegraven, Ron van der Plaats motoren in Zevenhuizen, HP motoren... Maar gevoel is het belangrijkste inderdaad.
Kijk ook waar veel rijscholen mee lessen. Dat zijn fijne vergevingsgezinde motoren om mee te beginnen. En vaak goedkoop in onderhoud.
Bedankt!
Heb ook wat zaken via Google gevonden in delft etc. Met goede reviews.

Groenewold en HN Motoren. Iemand hier bekend met deze zaken toevallig?
 
Bedankt!
Heb ook wat zaken via Google gevonden in delft etc. Met goede reviews.

Groenewold en HN Motoren. Iemand hier bekend met deze zaken toevallig?

Baasten.com die site kreeg ik ook door toen ik mijn motor wilde kopen. Hierop staan bijna alle motor zaken en bijhorende recensies. Misschien kan je hier wat mee....
 
Baatsen is wel een goede site! Maar, ik zou als ik jou was HP Motoren nou niet echt aanraden bij Lotje95.
Die staan wel heul bekend met schade motoren en andere ellende. Ik kan Motostore Barendrecht, en Motoport Rockanje wel aanraden.
Dat zijn goede zaken waar je goed geholpen word. De Motorkelder, bestaat dat nou nog steeds? Daar kwam ik in de jaren 80 al voor m'n spullen en hulp met onderhoud!
 
Baatsen is wel een goede site! Maar, ik zou als ik jou was HP Motoren nou niet echt aanraden bij Lotje95.
Die staan wel heul bekend met schade motoren en andere ellende. Ik kan Motostore Barendrecht, en Motoport Rockanje wel aanraden.
Dat zijn goede zaken waar je goed geholpen word. De Motorkelder, bestaat dat nou nog steeds? Daar kwam ik in de jaren 80 al voor m'n spullen en hulp met onderhoud!
Je bedoeld dan HN Motoren in delft neem ik aan?

Motoport rockanje komt mijn instructeur altijd ja. Daar komen ook zo'n beetje al zijn motoren vandaan.

Vandaag lekker zitten zweten. Alle oefeningen behalve snelle slalom en wegrijden uit parkeervak. Alles ging lekker!
I'm ready. Ik hoef zaterdag niet extra te lessen. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan