MFCD/Freebike circuitdag: Hier eerst de informatie

Circuitrijden wordt niet gedekt door je verzekering... Dus: ja.

Dat is een wat makkelijk antwoord. Lelystad wordt zoals ik begrepen heb, tijdens een van mijn vorige keren daar, als een stuk openbare weg beschouwd. Dus ik hoor dit graag van de organisatoren :)
 
Auke, dat zal je ook horen, en wat je zegt dacht ik ook, maar het schijnt van de maatschappij af te hangen...
 
en als je niet all-risk verzekrd bent ,ben je dan wel ,met zo\'n circuit verzekering, all-risk verzekerd?

Ik weet dit niet zeker, maar dan heb je wel een allrisk verzekering, en ik heb wel eens bedragen gehoord van f75,- maar dan wel met een behoorlijke eigen risico, zo rond de f1500,-
 
Ook ik vind lelystad niet zooooooo\ '( ,maarja het is niet anders.

Porky,het is geen z.a.c of knmv cuppie rijden zet dat even uit je hoofd dit is een vrij?rijdendagje met een belangrijk punt gezelligheid en niet wie de snelste is.
Lekker iedereen???? aan stront rijden is er niet bij ;( ,geef toch wel een lekker gevoel. :9

Maar toch!!! bij een circuitdagje stel ik mij ook iets anders voor namelijk KNALLEN of mijn tijden opgenomen worden maak mij niet zo veel uit.
Of ik de snelste zou zijn maak mij ook niet echt uit,(anderen misschien wel?)maar lelystad is niet 5 maal 20 minuuttjes achter elkaar vrij knallen... helaas. :(

Niet iedereen houd van de duitse Nordschleife ik vind deze baan echt te gek,(porky vind het niks.. gevaarlijk!!)waarom?denk de uitdaging van deze baan:p.,zo hebben we allemaal onze voorkeuren.

Wat betreft het gevaar voor de onervaren rijders op b.v Assen of zolder vind ik onzin,met een goede instucteur is de kans op klappers laag.
En de snelle rijders rijden niet tegelijk met de onervaren circuitrijders toch?

Toch complimenten voor de organisatoren :)

Oja offe ikke ook ga,porky kom op ga ik lekker met je mee ;)
 
Erg goed geregeld organisatoren. Ik heb wel twee vragen:

1. Ik heb al twee keer meegedaan met een circuittraining op Lelystad en de gebruikelijke bijzondere verrichtingen die ze daar doen vond ik leerzaam maar twee keer is wel genoeg. Is het ook mogelijk om die deze keer over te slaan of in te korten en met name het circuitrijden mee te pakken. Ik denk dat dit veel meer ervaren rijders dit meer aanspreekt.

2. Ik zit morgenavond om 20.00 uur in Antwerpen voor mijn werk en kan helaas niet bij een PC komen. Hoe kan geregeld worden dat ik toch mee kan. Ik zou het erg oneerlijk vinden als ik nu geen gelegenheid heb om me in te schijven zeker omdat ik me al bij de vooraanmedling op heb gegeven.

P.S. gezien het grote aantal beginners vind ik Lelystad een goede keuze. Ik vind het ook wel een leuke baan, het gaat mij persoonlijk ook niet om de snelste te zijn maar gewoon lekker plat door de bocht en lol hebben met zijn allen. Alleen die oefeningen heb ik op de dagen in Lelystad altijd een beetje gezien als langdradig voorspel terwijl eigenlijk alleen maar wil n**k**
 
Denken jullie eigenlijk 48 inschrijvingen te halen vrijdag?
Lijkt me best wel veel eigenlijk.

Moet je ook 48 deelnemers hebben om uit de kosten te raken ruud? Of legt het mfcd commitee geen spaarpotje aan voor volgend jaar op Assen? :)
 
btw, start eens polletje ruud:

ik schrijf me zo snel mogelijk in
ik wacht nog effe af
ik ga niet mee
 
Nu ik de informatie nog eens lees zie ik dat jullie het programma nog samen moeten stellen. Ik vrees dat Lelystad dezelfde standaard oefeningen als altijd op wil nemen in het programma, dit zijn:
1. Remproef bij 80 km/hr
2. 8-jes draaien
3. Slalom
4. Uitwijkproef (niet in het gras maar gewoon op het asfalt)
5. De hindernisbaan met wip en heuvels enzovoorts

Hiervoor krijg je overigens geen kortingscertificaat van de verzekering. Ik heb er vorig jaar nog naar gevraagd!!! Informeer even of hier iets aan te doen is. Als jullie kunnen regelen dat er ook andere oefeningen op het programma komen te staan zoals die knee-down oefening of iets waardoor ik WEL dat certificaat met korting krijg dan kom ik graag nog een keer het circuit bezoeken waar mijn knee sliders ontmaagd zijn. :9
 
...
Moet je ook 48 deelnemers hebben om uit de kosten te raken ruud? Of legt het mfcd commitee geen spaarpotje aan voor volgend jaar op Assen? :)

Zou mooi zijn he... Ik nu vast betalen voor die gasten die willen racen op Assen en nu niet mee gaan naar Lelystad :j
 
voor de duidelijkheid.. Lelystad is géén openbare weg (anders zouden we er gratis mogen rijden..logisch..), dus je moet een aparte verzekering afsluiten van een gulden of 60,- per dag..

Tis ook handig als je schade hebt..van meer als 1000,-.. regel je een verzekering van 60,- en laat je de motor omvervallen ofzo.. ;)

Denk dat ik dat maar ga doen tijdens VROII !! :P

Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt?
 
Ik heb het vorig jaar ook nog eesn nagevraagd in lelystad. het is inderdaad geen openbare weg en voor ƒ75 heb je de hele dag all risk.
 
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt?
Ik weet nog een reden...
Ook al is het openbare weg, het heeft de naam circuit... Dus snelheidsevenement, dus valt buiten de verzekering.
Nu ga je roepen \"het is geen snelheidsevenement\", maar zelfs een regelmatigheidsrally-achtig iets (soort combi-puzzelrit-gelijkmatigheidsrit, absoluut niet gericht op snelheid, maar op het zo exact mogelijk plannen van de eindtijd en een reeks opdrachten tussendoor) wordt door sommige maatschappijen als snelheidsevenement uitgelegd... Is natuurlijk gezwets, maar door het onduidelijk bewijsbare karakter van de rit kunnen ze ermee wegkomen...

Daarom worden er ook verzekeringen afgesloten op rijvaardigheidstrainingen in Lelystad, denk ik...
 
Op Donderdag 08 november 2001 22:32 schreef DeGroteMuis het volgende:Daarom worden er ook verzekeringen afgesloten op rijvaardigheidstrainingen in Lelystad, denk ik...

Dat wordt dus € 132 + fl 75,-?

Mag mijn vriendin wel eens lief aan gaan kijken of ik zoveel zakgeld mee mag :+
 
a: je krijgt na afloop een certificaat en is dus goed voor korting bij je verzekeringsmaatschappij!!!...

b: dit is de opvolger van vro II.


Of ik me inschrijf, dat weet ik nog niet.. Ik ga in Mei voor mijn VROII, en das ook op Lelystad !! Ik heb VROI al gehad, en ik denk dat de dag daar heel veel op lijkt..!!

Het is natuurlijk leuk om eens wat gezichten te zien, maar op zo\'n dag is het rijden voornamelijk hoofdzaak, en omdat je met helm oprijdt, kan je niet lekker ouwehoeren tussen door..

Ik twijfel dus.. Of ik doe geen VROII, maar dan loop ik een stevig portie verzekeringskorting mis!!

Ik ben meer voor het lange weekend Eiffel, met op vrijdagavond (en zaterdagavond ook) goede borrels en burnouts op verlaten parkeerplaatsen..!!! })
 
Dus als je 75 piek betaald voor de verzekering en je laat je moet \'per ongeluk\' vallen.Dan krijg je die schade vergoed :?
Zou wel mooi zijn })
 
verzekering!!! JA het is mogelijk, voor 75gld p.dag. een kuip motor allrisk verzekerd, geen val in de no claim. geen kuip motor 50 gld.

het eigen risico hoor ik nog...





Circuitrijden wordt niet gedekt door je verzekering... Dus: ja.
 
ik kan heel snel zijn...

ja je krijgt wel een kortingscertificaat.
nee, er wordt geen kneedown oefening gedaan...

ja je mag wel kneedownen...

Nu ik de informatie nog eens lees zie ik dat jullie het programma nog samen moeten stellen. Ik vrees dat Lelystad dezelfde standaard oefeningen als altijd op wil nemen in het programma, dit zijn:
1. Remproef bij 80 km/hr
2. 8-jes draaien
3. Slalom
4. Uitwijkproef (niet in het gras maar gewoon op het asfalt)
5. De hindernisbaan met wip en heuvels enzovoorts

Hiervoor krijg je overigens geen kortingscertificaat van de verzekering. Ik heb er vorig jaar nog naar gevraagd!!! Informeer even of hier iets aan te doen is. Als jullie kunnen regelen dat er ook andere oefeningen op het programma komen te staan zoals die knee-down oefening of iets waardoor ik WEL dat certificaat met korting krijg dan kom ik graag nog een keer het circuit bezoeken waar mijn knee sliders ontmaagd zijn. :9
 
we moeten het programma nog bespreken dus daar zit nog ruimte in...

onderdelen...enz.enz.

tevens wil ik zeggen, dat wij niet VOOR vrijdag 48 inschrijvingen moeten hebben...als dit een week duurt ook goed...

ik wil alleen aangeven dat 48 plaatsen niet veel zijn....het is zo vol....daarom geven wij alleen als je je inschrijft doe het dan snel...

je krijgt er niet snel spijt van...(mits je met de instelling komt, assen/zandvoort blind trappen)
 
sjee nog een post....

in de dag zelf zit i.i.g. 40 min vrij rijden over het circuit....als je goed bent mag je vrij rijden....en het tempo wat jij lekker vindt!!!

ik kwam in september ook met 220 op het eind van het rechte stuk....aanremmen voor de bocht...achterkantje beetje slinger slinger, er naast zitten, knie over de grond.....

en zo me rondjes gedraaid....helemaal top...ook dat zit er in...dus maken jullie je nou niet zo druk...jullie komen niets te kort, ik beloof je dat je aan het eind van de dag KAPOT bent en VOLDAAN....zonder brokken!!! :)

zo en nou hou ik op....

ik weet een ding 12-05-2002 ga ik lekker :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Ik ben er trouwens niet mee eens ---> wie het eerst komt, die het eerst maalt :( .Als er dadelijk bv een storing is met een netwerk kan diegene die allang op het m-f zit niet mee terwijl een ander die net lid is geworden en nergens last van heeft wel mee kan.Kan er bv gekeken worden naar het aantal posts of hoelang iemand al lid is van m-f.Dat lijkt me veel eerlijker :)
 
Ik ben er trouwens niet mee eens ---> wie het eerst komt, die het eerst maalt :( .Als er dadelijk bv een storing is met een netwerk kan diegene die allang op het m-f zit niet mee terwijl een ander die net lid is geworden en nergens last van heeft wel mee kan.Kan er bv gekeken worden naar het aantal posts of hoelang iemand al lid is van m-f.Dat lijkt me veel eerlijker :)
Juist ja, ik ben het daar ook niet echt mee eens, ik moet morgen ook werken en het risico bestaat dat ik niet om 20:00 achter internet kan zitten om JoKing en mezelf op te geven, dan is het dus mogelijk dat wij als \'oudgedienden\' hier niet mee kunnen terwijl iemand die net een dag is geregged wel mee kan, terwijl het mede dankzij ons is doorgegaan (wij hebben toen de haalbaarheidsinschrijving gedaan, waardoor het mede is doorgegaan)

Ruud en Unstable, ik heb in dat ene forum waarvan ik de naam niet weet ;) (insidersgrap) gepost, zouden jullie dat willen doorlezen aub? Thnx. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan