MFCD/Freebike circuitdag: Hier eerst de informatie

TOPPIEEEEEEEEEEEE
Bedankt ssuper organisatie!
hoop dak bij die 48 zit :9~
ziet er tof uit ennuh dat geld verdien ik wel trug van de verzekering.....
zit ik er nie bij dan gaak alsnog ernaartoe..
heb de dag al vrij genomen.....
TOT mei zalk maar zegguh

see ya
 
Altjd hetzelfde bij dergelijke evenementen... Ruim 50 % haakt af, om welke reden dan ook... (Geen verwijt, maar feit :) ) Gelukkig is daar dan enigszins rekening mee gehouden door de organisatie :)
Die 14400 is trouwens incl. alles... Instructors kosten op zandvoort ook nog een aardig centje... Lunch ook... (Dat + 30.000)/48 = voor mij niet meer leuk, voor 1 dagje...

Sorry dat ik het zeg, maar ik haak niet af...
Ik wil graag een dag op het circuitrijden, maar een slap aftreksel van de TOMS hoef ik niet nog een keer te doen. Tis een prima initiatief voor de BEGINNENDE circuitrijder, maar diegene met meer ervaring zullen er niet veel aan hebben. ( mijn mening.) Ga nou niet liggen zeiken over afhaken, want dat heeft er NIKS mee te maken.

Trouwens wat Porky probeert duidelijk te maken dat er voor de meer ervaren circuitrijder ook best goedkoop iets te regelen MOET zijn :P

Sjeeezzz laat ut nou niet uitdraaien op een over en weer geflame.
 
Ohw trouwens Boomboom heeft het idd het beste verwoord. :P

inderdaad hulde voor de organisatoren. De planning ziet er goed uit voor de beginnende circuitracer. Veel leuke oefeningen die we dan na de training hopelijk allemaal onder de knie hebben (met of zonder kneesliders). Daarna kunnen we verder gaan kijken naar Assen/Zandvoort/Zolder/Nurburgring of nog verder weg om nog meer oefening te krijgen.

En tevens word het ook een dagje om elkaar net na de herfst en winter weer een keertje IRL te zien. Beetje bijkletsen tijdens de lunch etc.

Sorry voor de echte circuitbeesten, maar ik denk dat jullie deze keer de beginners moeten laten voorgaan. Maar oefening baart kunst en ik neem aan dat er een aantal wel komen kijken. Daarna zullen er wel een aantal nog de openbare circuits gaan opzoeken (ressen/baars/ppp/zaandam etc.) om daar hun net geleerde kunsten te laten zien.

Ik ga hard proberen om er nog bij te kunnen zijn.
 
Sorry dat ik het zeg, maar ik haak niet af...
Ik wil graag een dag op het circuitrijden, maar een slap aftreksel van de TOMS hoef ik niet nog een keer te doen. Tis een prima initiatief voor de BEGINNENDE circuitrijder, maar diegene met meer ervaring zullen er niet veel aan hebben. ( mijn mening.) Ga nou niet liggen zeiken over afhaken, want dat heeft er NIKS mee te maken.

Trouwens wat Porky probeert duidelijk te maken dat er voor de meer ervaren circuitrijder ook best goedkoop iets te regelen MOET zijn :P

Sjeeezzz laat ut nou niet uitdraaien op een over en weer geflame.
HIJ begrijpt het!
ik hou erover op,dat geflame komt enkel...athans denk ik,doordat als er te weinig animo is,de boel financieel in het honderd loopt.Je moet het nu dus zien als een hulp actie,als je gaat.
 
je heb gelijk helldesker...

ik ga me niet verdedigen op ons eigen initiatief om iets te regelen voor me mede forummer. :)

ik ga geen discussies aan, wij hebben als organisatoren iets aangeboden, en je doet het of WEL of NIET.

ga je mee (heel tof :} )
ga je niet mee (jammer \ '( )

ik wil daarbij ook duidelijk maken dat op het circuit trappen NIET centraal staat in deze dag, dan moet je naar crt (assen) of TOMS.

ook dit is geen aftreksel hiervan....

er komen verschillende dingen aanbod, en we proberen voor ieder wat wils...

en het belangerijkste is wat we voor de dag in oog hebben is dat we mekaar een keertje ontmoeten...en ook nog wat opsteken... :)

graag wil ik ontopic blijven, en porky nogmaals vragen om andere mensen niet negatief aan te vallen omdat die zin hebben om te gaan rijden, en er zin in hebben... :)

niets MOET alles mag...ook op die dag...

alweer zeg ik het wordt een leuke dag.... ;)

Sorry dat ik het zeg, maar ik haak niet af...
Ik wil graag een dag op het circuitrijden, maar een slap aftreksel van de TOMS hoef ik niet nog een keer te doen. Tis een prima initiatief voor de BEGINNENDE circuitrijder, maar diegene met meer ervaring zullen er niet veel aan hebben. ( mijn mening.) Ga nou niet liggen zeiken over afhaken, want dat heeft er NIKS mee te maken.

Trouwens wat Porky probeert duidelijk te maken dat er voor de meer ervaren circuitrijder ook best goedkoop iets te regelen MOET zijn :P

Sjeeezzz laat ut nou niet uitdraaien op een over en weer geflame.
 
Sorry dat ik het zeg, maar ik haak niet af...
Ik wil graag een dag op het circuitrijden, maar een slap aftreksel van de TOMS hoef ik niet nog een keer te doen. Tis een prima initiatief voor de BEGINNENDE circuitrijder, maar diegene met meer ervaring zullen er niet veel aan hebben. ( mijn mening.) Ga nou niet liggen zeiken over afhaken, want dat heeft er NIKS mee te maken.

Trouwens wat Porky probeert duidelijk te maken dat er voor de meer ervaren circuitrijder ook best goedkoop iets te regelen MOET zijn :P

Sjeeezzz laat ut nou niet uitdraaien op een over en weer geflame.
Jeeezzz relax, man... :)
Moet ik nu al m\'n woordjes eerst op een weegschaal leggen?

Voor iedereen die \"haakt af\" als een personal insult opvat: ruim 50% v/d eerste inschrijfronde kan of wil niet, door omstandigheden waar zij geen grip op hebben, door andere verplichtingen, door de keuze van programma dat de organisatie heeft opgesteld of door diverse andere dingen...

Beter zo? ;)

En wat ik bedoel: Ook binnen dit programma zal er heus wel iets meer mogelijk zijn dan wat oefeningetjes die de ervaren rijders allang beheersen... Werd toch ook gevraagd naar ervaring? Als er nog steeds een dergelijke groepenindeling is, kan er voor de meer ervaren rijders besloten worden een wat gevorderd programma aan te houden... Of je blij bent met de circuit-keuze en of de echte racers het programma leuk vinden is een ander verhaal, maar je kan het toch nooit iedereen naar z\'n zin maken...

Er zijn ook bikers die de Nordschleife dé baan vinden, terwijl anderen dit juist weer niks vinden...

Maar je hebt gelijk, het gaat al richting flamen hier, dus laten we ophouden de keuzes die gemaakt zijn door de organisatie ter discussie te stellen en gewoon voor onszelf beslissen of we ons inschrijven of niet. :)
 
Je moet het nu dus zien als een hulp actie,als je gaat.
:P LOL :P
Nóg beter voor de beginners, leuke dag & bekend staan als redder... :+

Kom je nog wel effe langs voor de fun, Porky? Misschien steken we nog wat op van je... :) (Positief bedoeld hoor... Zoals jij rijdt krijg ik nog lang niet voor elkaar :} )
 
Les geven EN betalen?
neu,ik ga ff mijn billen afdrogen,want van dat gelik word ik hitsig!
Maar ff zonder gein en flame,ik gun jullie natuurlijk wel een toffe dag en hopelijk geen regen!
Ik was inderdaad een beetje TE......
Sorry,maar aan de andere kant was de TOMS al slap,dus laat staan.....
En toen had ik ook geen ervaring!
Have FUN!(serieus)
 
snel familie opgetrommeld????

Ik wil toch nog even reageren.

Porky, take it easy.

1. Zandvoort en Assen zijn VEEL duurder dan Lelystad, en het risico is voor ons als beginners te hoog. Neem het maar van me aan, want we hebben ECHT wel info opgevraagd!
2. Zelf heb ik ook onwijs genoten op de TOMS, en dat leek me eerst ook leuker dan dit. Maar na ons bezoek daar ben ik toch heel enthousiast! Het is namelijk toch wel prettig als je wat leert waar je op de gewone weg wat aan hebt (waar de gemiddelde motorrijder 97% van de tijd op rijdt!!)
3. Het is net als de tv...als je de uitzending niks aan vindt, dan kijk je toch gewoon niet?

Zo, moest ik even kwijt. Ik bedoel, we hebben echt veel moeite gedaan om dit voor elkaar te krijgen, en om dan dit allemaal te lezen, dan vind ik niet bar leuk.

Maar goed, ik kan ook aan de ZAC meedoen, en dat zal ik zeker een keer proberen....dan mag je me alle kneepjes van het vak leren! (Niet lullig bedoeld ook hoor!)
 
Les geven EN betalen?
neu,ik ga ff mijn billen afdrogen,want van dat gelik word ik hitsig!
Maar ff zonder gein en flame,ik gun jullie natuurlijk wel een toffe dag en hopelijk geen regen!
Ik was inderdaad een beetje TE......
Sorry,maar aan de andere kant was de TOMS al slap,dus laat staan.....
En toen had ik ook geen ervaring!
Have FUN!(serieus)
Nee joh, niet dokken....

er mogen zoveel mogelijk mensen kijken/praten/gezellig doen...

maar er is maar plek voor 48 motoren..
Die 48 op het terrein rijden... Dus effe parkeren, gezellie babbelen & ons iets buiten het terein nog wat laten zien of zo... :)
The more the merrier, niet dan? :)
[me]muis wil zoveel mogelijk forummers zien op die MFCD...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Les geven EN betalen?
neu,ik ga ff mijn billen afdrogen,want van dat gelik word ik hitsig!
Maar ff zonder gein en flame,ik gun jullie natuurlijk wel een toffe dag en hopelijk geen regen!
Ik was inderdaad een beetje TE......
Sorry,maar aan de andere kant was de TOMS al slap,dus laat staan.....
En toen had ik ook geen ervaring!
Have FUN!(serieus)

Okee dan, thanx! :)

En volgend jaar hoop ik wel iets op Assen/Zandvoort te regelen hoor, hehe! (Racen vind ik ook het einde, maar dat heb je waarschijnlijk wel gelezen in die grote TOMS-topic)
 
OK,maar duud...wel minstens 1x meerijden hoor!Echt....ik wist niet dat dat zo gaaf was,alleen wel onder de grens blijven,anders is het kostbaar!Voor 75,= lidmaatschap kan je altijd binnen stappen!Als de zon schijnt. ;)
 
Hierbij wil ik ook even wat kwijt.Ik ga me zeker inschrijven.En wat ervaring betreft:ik heb hier al eerder gereden als \"ervaren\" vfr-club lid met gemiddeld 40000km per jaar (met de vfr). Inmiddels heb ik al mijn tweede rsv miele.Als je denkt dat je ervaring hebt als je stoppies,wheelies,kneedown etc. kan maken dan kom je hier bedrogen uit want je zult hier dingen leren die je nog nooit hebt gedaan! Ook als voormalig ervaren vfr-rijder moest ik even slikken maar ik heb heel erg veel geleerd!Vooral je ervaring toepassen in het dagelijks verkeer. Wie kan bijv. keren op de weg met een supersportmotor ZONDER zijn voeten op de grond te zetten? Ik bedoel maar.....
Ik zit om 20.00 uur achter de computer.Het is absoluut geen dag om effe te knallen. Ga dan maar naar Assen.Als je ECHT wat wil leren qua motorbeheersing dan moet je zeker naar Lelystad.
Toppie jongens :} :} :} :}
 
dus maar wat letters veranderen!CD was toch circuitdag?
mmmm,gelukkig was ik niet zo naief.
shit,daar ga ik weer!
mzzl,ben weg!
 
dus maar wat letters veranderen!CD was toch circuitdag?
mmmm,gelukkig was ik niet zo naief.
shit,daar ga ik weer!
mzzl,ben weg!

Ik ben helaas net als Porky een beetje teleurgesteld. Ik had gedacht dat het een circuitdag zou worden en dat leek me tof.

Maar het is dus eigenlijk een gewone VRO dag. Heb al eens eerder zoiets gedaan en ik vind het persoonlijk niet zo leuk om te doen.

Veel succes en plezier voor de mensen die wel gaan en hopelijk zit je bij de lucky 48.

Oh ja, meer betalen voor een echte circuitdag vind ik niet erg. Het enige wat ik wel wil is een dagverzekering.
 
nog even voor de statistici: de afgelopen 5 jaar was het perfekt zomerweer in nederland. Wij hebben altijd een zeilwedstrijd gepland in de eerste week van mei en ik ben de laatste 5 jaar perfekt bruin (al zeggen andere rood) geworden in deze week.

Het nederlandse klimaat is dus geen reden om af te haken.

Ik ga vanavond nog vragen wanneer we terugkomen en anders wacht ik lekker af en probeer ik tegen die tijd wel van iemand die zich heeft ingeschreven en een crash heeft gehad oid, zijn dag af te kopen.
 
Mja, \'k kan pork\'s ractie wel begrijpen. als je al volleerd racer bent en je zag al uit naar een echte circuitdag dan kom je hier wel bedrogen uit. Zeker aangezien men eerst nog dacht aan indelen in groepen volgens ervaring en dergelijke.. dit gaat niet door veronderstel ik dan?
Daarentegen denk ik wel dat er hier op\'t forum meer mensen zijn die een dagje oefenen in lelystad veel beter kunnen gebruiken als een écht ragdagje.
Ik kom dus ook als\'k tegen dan weer een motor kan betalen. Is wel pokkever maja, niks aan te doen.

Mag\'k trouwens vragen wtf die freebike ermee te maken heeft? Leveren zij de instructeurs of wat precies?

Er zei ook iemand dat je op de dag zelf wel zal horen of er verzekering mogelijk is en aan welke prijs. Vinnik beetje schandalig. Is toch écht iets wat op voorhand geweten zou mogen zijn. Kan namelijk veel gemoedsrust en geld besparen.
Is die verzekering trouwens enkel voor je eige fiets of ook voor beschadigingen aan\'t circuit?!

Btw, als je dan toch een ganse dag rijvaardigheidstraining houdt.. kon je dan niet effe die fiets met zijwieltjes bijhuren?

Noujah, al bij al doe ik dit veel liever dan een echte circuitdag waar gekken als porky me langs alle kanten voorbijvliegen en waar\'k doodsbang ben dat als ik me bocht wat verkeerd neem er zo\'n gek me wel eens zou kunnen rammen.
 
Prima geregeld heren :)

Ik ben nu 4 avonden op lelystad geweest om wat rondjes te rijden, en ik heb er elke keer weer verschrikkelijk van genoten. En zo\'n cursus heb ik ook al es aan gedacht, is nu dus mooi te combineren.

Mooi trouwens om es een luchtfoto van het circuit te zien. Ik had het toch iets anders in gedachten.

En wat gezegd wordt van de oude garde van de forumbezoekers de eerste kans geven, ben ik helemaal mee eens.
 
Hhe, pooh, daar was ik ook een beetje bang voor tijdens TOMS :)

Die dagverzekering hoor je wel van tevoren, maar aangezien we het zelf nog niet weten, kan ik er geen antwoord op geven...

Freebike levert de instructeurs. Dat was ons probleem, om goede istructeurs te vinden...
Freebike is een instantie die de hele dag voor je verzorgt, dus de instructeurs, het programma (samen met ons natuurlijk) en meer...

Binnenkort hebben we een gesprek met Simon frijthof van Freebike om het een en ander af te stemmen.
Daar hoor je natuurlijk nog van...
 
Vraagje over de verzekering. Is die ook nodig als je zelf al een all-risk verzekering hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan