MFCD, nabespreking

ik ken er natuurlijk niks van maa dat wist je dus je zal me domme opmerking vast ook niet zo erg vinden :)
 
Ik heb één en ander gelezen dat Freebike in de problemen zou kunnen komen door ongeluk.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van Freebike over het gebeuren.

Is Freebike bereid dat te doen?
 
dit is een 160 supercorsa op een 4,25 velg....


En dit 180 op 5.5 velg....openbareweg brand })

op foto helaas niet zo duidelijk te zien ;( edit: nu wel :)

maar geen schaamranden :)

Superbandjes (slijten wel hard), moet er echt verder naast gaan hangen anders slijten de voetsteunen van de Soes :] :] mega grip dus :)

misc.php


ff stukkie dijk en klaverblad, band is dus eigenlijk een beetje te zacht (compound)
 
Laatst bewerkt:
degene die die band rond rijdt krijgt van mij een grote taart... ik ken iemand die onder de 1:30 rijdt op assen (en da's snel), die niet veel verder kwam dat ik... (zelfde band/velg/motor)
Op welke motor?? Ik ken iemand die op een GSX-R1000 de superstock rijdt (en wint), hij heeft vorig jaar het baanrecord voor de superstock naar 1.26.nogwat gebracht. Om onder de 1.30 te komen heb je een lekkere motor nodig..
 
Dat zou ik dus echt enorm geneuzel vinden, als Freebike in de problemen komt. Kunnen zij het helpen dat iemand zich onderuit remt? D'r gaan daar zoveel mensen onderuit.

En daarom de vraag naar een reactie van Freebike...is het geneuzel tenminste duidelijk.
En misschien een wijze les voor heren/dames motorrijd(st)ers :?
 
En daarom de vraag naar een reactie van Freebike...is het geneuzel tenminste duidelijk.
En misschien een wijze les voor heren/dames motorrijd(st)ers :?

Er is er helaas toch ook een dodelijk te val gekomen op Lelystad???
 
Er is er helaas toch ook een dodelijk te val gekomen op Lelystad???

ja vorig jaar. Zoals ik het heb begrepen :? is iemand in de cicane te vroeg en te vlot op het gas gegaan, en een highside heeft gemaakt. Kwam op z,n kop terrecht en brak z,n nek :(
 
Er is er helaas toch ook een dodelijk te val gekomen op Lelystad???

Dat is toch vorig jaar gebeurd.
Lijkt mij dat dat ff los staat van nu.
Er staan nu verschillende verhalen over Max ongeluk in meerdere topics over MFCD.
Zowel Max als freebike hebben (nog) niet gereageerd. Lijkt me niet meer dan logisch dat zij hun verhaal geven ipv allerlei verhalen de wereld in te helpen die misschien meer "kapotmaken" dan nodig is.
 
waar maken ze zo drukte over, weten ze al dat Max gewoon al weer werken is??
 
Beste allemaal,

Ik heb vandaag of morgen een gesprek met de leiding van het Politie Oefencircuit LSOP en weet pas daarna wat te vertellen. Wat Max betreft: ondanks de verschillende waarschuwingen van FastNappie, de instructeur Menno en mijzelf heeft hij toch een verschillende stoppies gemaakt waarvan de laatste verkeerd is uitgevallen en hij voorover klapte. Daarbij heeft hij zijn eigen reeds gehavende motor op zich gekregen. Na afgevoerd te zijn naar het ziekenhuis heeft hij naar eigen zeggen een gebroken elleboog, middenvoetsbeentje en een hersenschudding er aan overgehouden.

Met vriendelijke motorgroet,

Simon Vrijhoff
 
Me schade gevalletje op de MFCD :(
foto1.jpg


foto5.jpg


Me bandjes aan het eind van de dag })
foto2.jpg


foto3.jpg


foto4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch vorig jaar gebeurd.
Lijkt mij dat dat ff los staat van nu.
Er staan nu verschillende verhalen over Max ongeluk in meerdere topics over MFCD.
Zowel Max als freebike hebben (nog) niet gereageerd. Lijkt me niet meer dan logisch dat zij hun verhaal geven ipv allerlei verhalen de wereld in te helpen die misschien meer "kapotmaken" dan nodig is.
Helaas staat dat dus niet los van elkaar (zoals ons gister is duidelijk gemaakt).

Freebike huurt het circuit van de politie en de politie heeft een zeer strak beleid neergezet n.a.v. het dodelijke ongeval van vorig jaar. Dit beleid houdt onder andere in een beperking van de groepsgrootte per instructeur, inhaalverboden en strakke instructies betreffende rijgedrag.

Nu moet Freebike als organisatie zich weer verantwoorden voor een ongeval waar ambulance-inzet voor noodzakelijk was.

Het ongeval vond daarnaast ook nog eens plaats buiten de aangegeven oefengebieden.
 
FF copy/pasten. Het was een hele gave, leerzame dag.
1: wat vond je niet leuk?(+motivatie)
Zie dieptepunt

2: wat vond juist WEL leuk?
Goede instructeurs, goede mix van rijden en techniek. Ik kan me voorstellen dat de meer ervaren rotten meer circuittijd hadden willen hebben maar dat zal uit hun evaluatie wel naar voren komen.

3: wat was jou gaafste moment?
Steppie links en rechts aan de grond
Het aangezicht van de achterband aan het eind van de dag

4: wat was jou diepte punt?
Maximum zijn crash en voornamelijk ook de oorzaak daarvan en (maar dat weten we nog niet) de gevolgen voor MFCD en Freebike.
 
Laatst bewerkt:
die bochten...van jou..daar hoef jij je niet voor te schamen hoor... :) hehehe...

dit is een 160 supercorsa op een 4,25 velg....

degene die die band rond rijdt krijgt van mij een grote taart... ik ken iemand die onder de 1:30 rijdt op assen (en da's snel), die niet veel verder kwam dat ik... (zelfde band/velg/motor)

die band zit erg rond op de velg... kun je ook zien, vergelijk de ronding maar es met andere verbrande bandjes....

kgeloof niet dat ik me vandaag voor mijn bochtsnelheid hoefde te schamen....
 
post uit andere topic:
RogierG
No pain, no pain, no pain...


Door RogierG op 12-05-2002 22:40



1: wat vond je niet leuk?(+motivatie)
Crash v. Maximum. De balk bij de langzame oefeningen... zeer klote...

2: wat vond juist WEL leuk?
Circuitrijden!

3: wat was jou gaafste moment?
Rechterbocht naar rechte stuk steppie aan de grond. Ging errug lekker, jammer dat in de zelfde ronde:

4: wat was jou diepte punt?
Laatste bocht het gras in... keek niet goed... doh...

Al met al erg leerzaam en leuke dag gehad.

Fastnappie, waarom toch inhalen op het rechte eind terwijl er zeer duidelijk af was gesproken dit niet te doen? Ik vond het behoorlijk verwarrend en werd afgesneden van mijn groep...

om even te reageren op het laatst...
jij reed op een triumph tt600 he?

Zo ja...jij reed als het goed 3 volle rondes voor me zonder in je spiegels te kijken...en niet te reageren op diverse aanwijzingen van mij of je wilde stoppen in het haventje...om de snellere groep te laten passeren...

toen heb ik inderdaad op het rechte stuk je even aan de kant laten rijden...om te laten passeren.

het was niet anders...sorry...
misschien was het verstandig geweest om het even anders aan te pakken...maar op dat moment wist ik het even niks anders te bedenken.
 
Op welke motor?? Ik ken iemand die op een GSX-R1000 de superstock rijdt (en wint), hij heeft vorig jaar het baanrecord voor de superstock naar 1.26.nogwat gebracht. Om onder de 1.30 te komen heb je een lekkere motor nodig..
en een goeie coureur...
hij reed toen rond op een honda nogwat... geen idee welk type.
Het is de monteur die toen reed voor joop richter montoren, Just. En als just op een duke op zandvoort net zulke schaamranden houdt, ben ik heel tevreden. Ziet r hooguit wat lullig uit, zo'n strakke rand, iedere keer weer uitleggen enzo... ;)

En volgens mij ben je sneller op assen met een 600 dan met een 1000.
 
En volgens mij ben je sneller op assen met een 600 dan met een 1000.

En waarom dan wel ? Nieuwe 1000cc motoren wegen nagenoeg hetzelfde als de 600tjes.

Lijkt me dus duidelijk dat je met een 1000 heus wel snellere tijden neer kan zetten als een 600.
 
En waarom dan wel ? Nieuwe 1000cc motoren wegen nagenoeg hetzelfde als de 600tjes.

Lijkt me dus duidelijk dat je met een 1000 heus wel snellere tijden neer kan zetten als een 600.
Juist,als je het kan...dat hoge vermogen kunnen maar weinig van ons gewone!!!!!rijders benutten.Maar met een 1000 kunnen de echte harder in de rondte gaan dan met een 600.Toch vind ik het behoorlijk frusterend :( als ik een bocht op zolder uitkomt en een 600racer(is ook wel een racer maar toch) rijd iets bij mij weg omdat hij het gas er vroeger op/kan durf te zetten.Maarja beetje verschil moet er zijn....toch :?
 
goeie banden kopen...
dat heb ik aan den lijve ondervonden...gister...op lelystad...

kon zo vroeg zo verschrikkelijk hard op het gas gaan...dat jij eind snelheid op het rechte eind 10 tot 15 km hoger ligt als de rest...en dan rem ik nog niet eens op het laatste punt...dus misschien nog 5 km erbij...


Juist,als je het kan...dat hoge vermogen kunnen maar weinig van ons gewone!!!!!rijders benutten.Maar met een 1000 kunnen de echte harder in de rondte gaan dan met een 600.Toch vind ik het behoorlijk frusterend :( als ik een bocht op zolder uitkomt en een 600racer(is ook wel een racer maar toch) rijd iets bij mij weg omdat hij het gas er vroeger op/kan durf te zetten.Maarja beetje verschil moet er zijn....toch :?
 
goeie banden kopen...
dat heb ik aan den lijve ondervonden...gister...op lelystad...

kon zo vroeg zo verschrikkelijk hard op het gas gaan...dat jij eind snelheid op het rechte eind 10 tot 15 km hoger ligt als de rest...en dan rem ik nog niet eens op het laatste punt...dus misschien nog 5 km erbij...
Rijd jij harder mer een R1 dan een R6 op een circuit.....?...ech niet....oja ik rijd met super corsa's s2,kan helaas geen shotje nemen van ze na een dagje zolder.
 
Goed...plak ik mijn tekst nog ff hiero..


Wat vond ik niet leuk..

Dat gedoe met die pionnen, waarom niet?
Omdat ik er geen barst van kan...

Organisatie was perfect, instructeur ook. Vooral leuk dat onze eerste oefening meteen een aantal ronden over het circuit was.

Niveau oefeningen:
Ook goed, ook genoeg herhalingen per oefening want de eerste (paar) keer ging sowieso steeds wel iets niet zo lekker.
Zelfs een 'rolling stoppie (tje)' gemaakt (Maar dat was niet de opdracht...)

Maar het leukste was toch wel het rondraggen op het circuit, ik kwam zowaar in mijn element...

Zeer leerzaam, nu maar hopen dat ik sommige dingen
opgepikt heb en niet instinctief het verkeerde blijf doen in een onverwachte situatie.

Ik ga zekere verdere cursusen doen.



Grootste domper natuurlijk de Crash van Milad
(Zowel voor Milad zelf als voor freebike )

O ja, mijn banden lagen echt helemaal aan gort zoals bij bijna iedereen. Ben zelfs voorzichtig naar huis gereden zodat ik het mijn ouwe kon laten zien...hehehe...kijk mam! 8-)

De BT-020's van onze instructeur hadden nergens
last van.





Zo, zelfs voor bananeman mijn tekst ge-edit 8-) Gaat niet vaak gebeuren, gaat automatisch zoals ik het meestal doe...soort van handelsmerk :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
ik rijd met metzler rennsport rs2 achter...en rs1 voor...

en albert kon me inderdaad niet bijhouden...maar dat was een banden kwestie... :)

guz en die andere sm was de enige die me voorbij konden zeiden ze...maar dat kwam omdat mijn bodemspeling meer dan op was...

bij het uit accelereren was ik wel sneller...


Rijd jij harder mer een R1 dan een R6 op een circuit.....?...ech niet....oja ik rijd met super corsa's s2,kan helaas geen shotje nemen van ze na een dagje zolder.
 
oja...en ik had als voordeel dat ik de baan beter kende...incl. de ideale lijnen van het circuitje..

en dat scheelt....

ik heb die hele dag mee gereden met instructeurs...(waaronder veel met simon) en die heeft de lijnen aan mij uitgelegd en laten zien...en dan komt het snel ten goed hoor...

maar voor de rest heb ik me netjes gehouden...moest ook op de groep letten..of alles goed ging!!! de laatste paar bochten heel rustig aan...dat de groep weer mooi kon aansluiten en dat er gewisseld kon worden... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan