MFH brengt gezelligheid naar Belgische Ardennen! 20-24 juli

Nosig

MF veteraan
16 aug 2008
14.990
12
Haarlem
MFHnaarArdennen.jpg

Jaja, er is een knoop doorgehakt om toch een paar dagen weer weg te gaan met MFH. Omdat MFH zo’n fantastisch aanleg heeft om niet teveel te l*llen maar juist te doen, hebben ik en Jane (met toestemming van Basz600 en RR-RooieRacer) besloten om de organisatie op te pakken en knopen door te hakken. Voor je het weet is namelijk de zomer alweer voorbij! :P

MFH gaat tussen 20 juli t/m 24 juli 2009 lekker touren in de Belgische Ardennen. Met MFH betekent dit maar gegarandeerd 2 dingen: één en al lol en gezelligheid!


INTRODUCTIE
Gezien het succes van MFH Weekendje Weg naar Bullay (1-3 mei 2009) en de animo in het MFH Weekendje Weg Was Niet Genoeg-topic is hier het vervolg. Wel hebben we daarbij jullie hulp nodig natuurlijk ;)

We vertrekken maandag ochtend 20 juli vanaf BP Halfweg naar de Belgische Ardennen, het plaatsje Durbuy (Weris) om precies te zijn. Er wordt in groepen gereden van 5 maximaal 6 rijders (incl. voorrijder). Een grote stoet over 400 km bij elkaar houden is onmogelijk. Dat lijkt misschien gezelliger, maar een tweetal MFHers hebben al in de praktijk ondervonden dat je op de snelweg toch niet tegen elkaar kan praten! :z

Er wordt een huisje gehuurd (zie verderop voor kosten indicatie) waar we met zijn allen in gaan zitten. We moeten hierbij volledig ‘self-supporting’ zijn. Op dag 1 zal bijvoorbeeld onze groep zorgen dat er boodschappen gedaan worden na aankomst. Gewoon op de motor, we nemen immers genoeg tank/zadel/rugtassen mee met z’n allen. De volgende dag is weer een andere groep aan de beurt etc. Ontbijten is elke groepje zelf verantwoordelijk voor, het makkelijkst is om gelijk in de morgen ergens een broodje te halen met je groep o.i.d (al dan niet gevuld met Shoarma).

Lunch is volgens hetzelfde principe, al zullen we in een latere fase voor 1 of 2 dagen een gezamenlijke lunchlocatie bepalen. In de avond wordt er ge-BBQed of gekookt. Daar hebben een aantal MFHers zich al vrijwillig voor opgegeven. Vanzelfsprekend moet er ook opgeruimd en misschien afgewassen worden, ook hier krijgt een groep een taak voor. Overigens kun je van groep wisselen, maar wie denkt slim en onvolwassen te zijn om op deze manier één of meerdere taken te ontlopen heeft het bij het verkeerde eind ;)

Voor de rest is je groepje vrij om te rijden! Blijf wel als groep bij ‘elkaar’. Gaten laten vallen als gevolg van tempo verschillen of niet in 1x door een verkeerslicht kunnen is wat anders, maar ga niet op eigen houtje de groep opbreken en iets anders doen dan de voorrijder. Van de voorrijder wordt een zekere discipline gevraagd, maar juist meer wordt er meer discipline gevraagd aan de rest van groep. Wellicht dat wij jullie ook van leuke routes kunnen voorzien.

Vrijdag 24 juli is het tijd om terug te gaan. Hier is nog niks concreets over geplanned, maar een idee is om gezamenlijk weer ergens af te spreken (avond eten) om het weekje af te sluiten. Al zou het ons niet verbazen als er een paar de volgende dag zich om 10:00 bij BP Halfweg present melden voor het volgende ritje. *D

OVERNACHTING + OVERNACHTINGKOSTEN
Hier gaan we overnachten:
105134-01-00.jpg

105134-01-04-sal.JPG

105134-01-07-sal.jpg

105134-01-09-ch.jpg

105134-01-014-ch.JPG


Kosten (nog gebasseerd op vorige duurder huisje):
Huur 20/7 – 24/7: €625,- (incl huurverz, huurverz en dossierkosten)
Schoonmaak: €90,-
Gas/Water/Elektra: €50,- (ruim geschat)
Toeristenbelasting: €60,-
Afval: €5,-
Totaal: €830,-
(Er zit ook borg bij, dat regelt de organisatie tenzij iemand reden maakt om zijn/haar bijdrage in te doen ;))

Voor een totaal impressie zie: 3-sterren dorpswoning voor 17 personen te huur in Gouvy

Let op: er zijn wel dekbedden aanwezig, maar geen linnengoed! Neem of een slaapzak mee of dekbedovertrekken. Vergeet ook je kussensloop niet!

Hieronder wordt aangegeven wat er voor alle 15 meegenomen zou moeten worden (als mensen niet met elkaar onder een dekbed willen slapen, stel ik voor dat je je eigen slaapzak meeneemt ) :
- 3 Hoeslaken(s) 1 persoon
- 3 Dekbedovertrek(ken) 1 persoon
- 6 Hoeslaken(s) 2 personen
- 6 Dekbedovertrek(ken) 2 personen
- 15 Kussenslo(o)p(en)

Geef het even door als je geen slaapzak meeneemt, maar een dekbedovertrek, dan weten we wat we kunnen afstrepen!


KOSTEN
Inschrijfgeld, uitgaande van 12 personen, komt neer op €101,25 p.p. Het vriendelijke verzoek om je inschrijfgeld uiterlijk 1 Juli 2009 te betalen aan Jane.

Inschrijfgeld is als volgt tot stand gekomen:
- Huur vakantiehuisje: €830,- /12
- Bijdrage aanhanger & bagage vervoer: €95,- /12
- Bijdrage 10m kabelslot: €50,- /12
- Bijdrage boodschappen/avondeten p.p. : €20,-

Voor extra kosten moet je in ieder geval denken aan:
- Brandstofkosten (richtlijn: 1,5 tank per dag + 2 tanks + 2 tanks terug)
- Lunch
- Drank
- Plus andere kosten die je gaat maken die wij nog niet genoemd hebben :P


DEELNEMERS & BETALINGEN
De volgende deelnemers gaan mee en hebben betaald *O* of nog niet betaald -O-. Groepsindelingen staan nu vermeld onder het kopje programma/planning.
- Jane86 (Organisator) *O*
- Nosig (Organisator) *O*
- 600RR *O*
- TheFox *O*
- MotorThom *O*
- The_Daphne *O*
- Snappie88 *O*
- MrSelected *O*
- Hattori Hanzo *O*
- Nicked *O* (dinsdag & woensdag)
- Impy -O- (maandag t/m woensdag)
- Danique (aanhang Thom), dinsdag t/m vrijdag -O-

Last Minute / Onder Voorbehoud:
- RogerNo1
- Her_Doctor

De mensen die staan vermeldt onder Last Minute / Onder Voorbehoud kunnen een PM sturen naar Jane of mij om je alsnog aan te melden. Uiteraard kan het ook telefonisch worden gedaan, hoe sneller we het weten, des te beter!


PROGRAMMA & GROEPINDELING
MrSelected en MotorThom gaan de heen- en terugreis doen met een auto + aanhanger. Hoewel ze makkelijker bagage kwijt kunnen, kun je voorlopig alléén je slaapzak er in kwijt. Mocht je méér bagage kwijt willen in de auto/aanhanger, doe dit altijd eerst in overleg met MrSelected. Om verwarring te voorkomen heb ik hieronder alleen een beknopte beschrijving per dag gegeven. In het informatie boekje zal de planning wat uitgebreider worden beschreven.

Dag 1
10:00 verzamalen te BP Halfweg. Gezien het aantal mensen dat op dit moment mee rijdt, hebben we besloten om toch als één (motor)groep richting 's Hertogensbosch te vertrekken om daar de lunch bij mijn ouders te nuttigen. Daarna kan nog worden opsplitst in twee groepen, mochten mensen hier een grotere voorkeur voor hebben. Auto+aanhanger vertrekt om 10:30, en de motorgroep vertrekt om 10:45 richting 's-Hertogenbosch. Eventueel hegroeperen we met Thom en Shiva bij pompstation De Lucht aan de A2 (vlakbij afslag Hedel). Aankomst in de Ardennen staat geplanned op 15:30 en in de buurt van ons huisje kunnen we wederom eventueel hergroeperen. Vlak na aankomst kunnen we beginnen met de voorbereidingen voor het avondeten.

Dag 2
De groep zal in tweeën worden gesplitst;
Groep 1 gaat Danique ophalen in ... (bestemming wordt zaterdag bekend gemaakt). Momenteel opgegeven mee te willen gaan:
- Jane86
- Nosig
- MotorThom
- MrSelected

Groep 2 (de rest) gaat toeren in de omgeving.
Op dinsdag in de loop van de ochtend zal Nicked zich bij groep 2 aansluiten.

Dag 3
Impheatus ga na het ontbijt weer terug naar huis en Nicked eind van de middag.
Groep 1 de 'Gezelligste groep'
- 600RR
- MrSelected
- TheFox
- Jane86
- MotorThom (+ Danique)
- Nosig (optioneel naar Groep 2)

Groep 2 de 'Flits-groep'
- Nicked
- The_Daphne
- Snappie88
- Hattori Hanzo
- Nosig (optioneel)

Het is bedoeling op deze dag te gaan paintballen. We willen van tevoren reserveren, dus het is fijn als je aangeeft dat je mee wilt doen!!!
We hebben tot nu toe als gegadigden:
- Jane
- Nofri
- Thom
- Danique
- Alex
- Daphne
- Jouke

Dag 4
Groep 1 de 'Gezelligste groep'
- 600RR
- MrSelected
- TheFox
- Jane86
- MotorThom (+ Danique)
- Nosig (optioneel naar Groep 2)

Groep 2 de 'Flits-groep'
- The_Daphne
- Snappie88
- Hattori Hanzo
- Nosig (optioneel)

Het is de bedoeling deze dag of het challenge parcours wordt gedaan of kayakken. Hedcandy had al aangegeven dat het raften niet veel voorstelt, dus het ligt er natuurlijk net aan wat voor weer het precies is! In de middag gaan we weer terug en sluiten we af met een gezamenlijke lunch onderweg. De verwachting is dat we tussen 18:00 en 19:00 weer in Haarlem zijn.


GPS NAVIGATIE
Een navigatie systeem is geen noodzaak maar wel handig (zeker als we na 's-Hertogenbosch gesplitst richting Ardennen gaan). De volgende deelnemers zijn voorzien van een navigatie systeem (maar wat niet gelijk inhoudt dat ze voorrijders zijn!!!)
- 600RR (status navi??)
- Nosig
- Nicked (dinsdag & woensdag, evet t/m vrijdag te gebruiken door de rest?)
Tip! Schaf een Micheling routekaart aan bij de ANWB van het gebied.


KAMERINDELING
Vrijwel alle (2 persoons) kamers bestaan uit 1x een 2-persoonsbed. Kan zijn dat je dit liever niet hebt en/of onprettig bij voelt, laat het ons dan even weten svp.

Kamer 1: MotorThom + Danique
Kamer 2: Hattori Hanzo + Nicked
Kamer 3: Jane86 + The_Daphne
Kamer 4: MrSelected + TheFox
Kamer 5: 600RR + Snappie88 +2 plekken nog vrij
Kamer 6: Nosig + Impheatus
Uiteraard ben je vrij om in overleg onderling van kamer te wisselen ;)

KOKEN & TAFELDEKKEN & AFWASSEN & BOODSCHAPPEN
Er is een rooster gemaakt waarbij we verwachten dat iedereen zich inzet. Het rooster oor wie/wat/wanneer boodschappen doet, tafel dekt, afwast en kookt zal in het informatie boekje terug te vinden zijn. Voor de afwisseling is dit rooster niet gebasseerd op de groepsindelingen.


BETALINGEN
Inschrijfgeld komt neer op €101,25 per persoon. Gelieve dit bedrag aan Jane te betalen uiterlijk 1 Juli 2009. Na ontvangst is je inschrijving definitief.


VRAGEN
Voor vragen kun je uiteraard dit topic gebruiken. Jane of ik zal je vraag zo snel mogelijk proberen te beantwoorden. Je kunt ons ook altijd even een OB of e-mail sturen!

Met gezellige groeten,
Jane en Nofri
 
Laatst bewerkt:
*O* *O*

Heb zeker interesse :]


edit: ik zie nu pas dat ik in het middelpunt sta van de banner bovenaan :}
 
Laatst bewerkt:
Leuk intiatief :Y

Had het al in mfh gemeld, maar ik ben er niet, en waarschijnlijk ook niet rijvaardig genoeg op dat moment _O-

Dus ook ik zeg: "Veel plezier alvast"

PS

Ik zie het alweer; veel te weinig groen in die bovenste foto :9
 
Hmmm.. dit klinkt wel erg aantrekkelijk!

2 vraagjes,

Hoe zijn de wegen, is het in bergen?
en zoja, kijk je recht naar beneden zonder een hangrail ertussen of.....? (heb hoogtevrees :$ )

En 2, wat zou ik grof geschat kwijt zijn voor alles?
200?

Grtz.
 
Het is voornamelijk in de bergen ja, maar je hebt 't te druk met sturen om naar beneden te kijken :]

Grof geschat denk ik tussen de € 200 en € 300 totaal? En da's vrij ruim, voor Bullay was ik uiteindelijk € 150 kwijt geloof ik.
 
Hmmm.. dit klinkt wel erg aantrekkelijk!

2 vraagjes,

Hoe zijn de wegen, is het in bergen?
en zoja, kijk je recht naar beneden zonder een hangrail ertussen of.....? (heb hoogtevrees :$ )

En 2, wat zou ik grof geschat kwijt zijn voor alles?
200?

Grtz.

Ik ben zelf een paar keer eerder in de provincie Luxemburg in Belgie gweest en het is daar heel uitgestrekt en heuvelachtig en af en toe kom je er een stijl stuk tegen, maar volgens mij valt het allemaal wel mee met ravijnen en dat soort dingen.
Ik denk idd dat we zo rond de 200 euro kwijt zijn, tis natuurlijk ook hoe gek je het zelf maakt met eten en drinken en extra activiteiten enzo.
 
Ik ben zelf een paar keer eerder in de provincie Luxemburg in Belgie gweest en het is daar heel uitgestrekt en heuvelachtig en af en toe kom je er een stijl stuk tegen, maar volgens mij valt het allemaal wel mee met ravijnen en dat soort dingen.
Ik denk idd dat we zo rond de 200 euro kwijt zijn, tis natuurlijk ook hoe gek je het zelf maakt met eten en drinken en extra activiteiten enzo.


Ok..
Nou als het er ongeveer zo als hieronder uit zien, dan heb ik er geen problemen mee...

515_eifel3.jpg
 
midweekje/lang weekend scheelt ook behoorlijk met kosten...

ik moet nog maar even kijken hoe het financieel verloopt, mocht er toch nog wat extra geld blijven liggen kan ik alsnog wel meegaan... wanneer moet je het uiterlijk weten?
 
Zo snel mogelijk lijkt mij, het verbaast me eigenlijk dat we nog zoiets kunnen reserveren :o
 
midweekje/lang weekend scheelt ook behoorlijk met kosten...

ik moet nog maar even kijken hoe het financieel verloopt, mocht er toch nog wat extra geld blijven liggen kan ik alsnog wel meegaan... wanneer moet je het uiterlijk weten?
voor 8 juni staat in de OP ;)


@ jane/nofri,

Belgie staat niet bekend om z'n goede wegen, zijn meestal zelfs echt k*t wegen :/
Is dat in dat heuvelgebied daarzo ook het geval, of zijn t daar heerlijke stuurweggetjes? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan