MFMM 4 sept, Gaan we weer?

Midnight cruiser

MF veteraan
5 jul 2010
6.280
0
Hilversum
Hallo Allen :W

4 Sept. is er weer een motorforum megameet.

MF Megameeting 4 september 2011!

Vond de vorige keer best een succes :]

MFMM Veenendaal 8 Mei "de herkansing"

XNmAE.jpg



Dus?

Gaan we weer? *O*

Verzamelplaats Parkeerterrein de Forten Tijd 10.30 om nader kennis te maken waarna we om 11.00 als één blok doorrijden naar Veenendaal.

Een aantal zullen nog doorrijden naar de Mac in Amersfoort :]

full




Tips met betrekking tot het rijden in groepen, schaamteloos gekopieerd uit een ander topic :+

* 2. RIJDEN IN GROEPEN

1. Rijd op lange rechte stukken altijd baksteensgewijs en als dat niet kan, vergroot dan de afstand tot je voorligger. Zorg ervoor dat je binnen zichtafstand kunt stilstaan. In bochten trek je je van die baksteenformatie niets aan en rijd je je eigen lijnen. Houd er dus rekening mee dat je voorganger naar de buitenkant van de bocht zal uitwijken om de ideale lijn te rijden.

2. Kijk heel veel in je spiegels. Kijk of degenen die achter je zitten, daar nog steeds zitten. Is dat niet meer het geval, stop dan op een veilige plek! Dat kun je doen zodra je een daarvoor geschikte plek ziet, maar in ieder geval bij de eerstvolgende afslag in de route.

3. Houd voor de zekerheid altijd drie of vier mensen achter je in de gaten.
Als je weet dat iedereen dit doet, hoef je nooit bang te zijn dat je de rest kwijtraakt. Je kunt dus met een gerust hart stoppen om op de achterblijvers te wachten, want je weet dat je voorligger weer op jou wacht, en je de juiste route zal wijzen zodra jij en de achterblijvers er weer aankomen.

4. Maak de groepen niet te groot. Als je met een grote groep op weg bent, spreek dan op bepaalde plaatsen af waar iedereen elkaar weer ziet.

5. Laat een ervaren rijder voorop rijden. Hij leest de route en moet de achterliggers in de gaten houden. De eerste en de laatste rijder moeten de groep bij elkaar houden als men de belangrijke regel van het veelvuldig in de spiegel kijken of de achterliggende rijders nog volgen, vergeet.

6. Houd voldoende afstand. Zeker als je bij de voorrijder rijdt. Hij kan plotseling zien dat hij ergens moet afslaan en zou dus hard kunnen remmen als het een minder ervaren voorrijder is. Hij kan dan beter even doorrijden en omkeren.

7. Als je merkt dat je achterligger vaak voor jou moet remmen in de bochten, of bijna bovenop je zit, laat hem er dan voorbij. Ga even iets langzamer rijden en maak een handgebaar dat hij kan passeren. In alle andere gevallen blijft iedereen op dezelfde plaats in de groep rijden gedurende de rit/dag. Het is aan te bevelen dat de achterrijder een ervaren (groeps)rijder is. Hij is samen met de voorrijder de herdershond. Voor- en achterrijder houden in de gaten of alles goed gaat.

8. Rijd altijd je eigen tempo en neem je eigen verantwoordelijkheid: 100 kilometer door een woonerf: ga er niet achteraan. Is de voorrijder zo stom om door oranje te rijden: niet er achteraan gaan, maar stoppen. Bij inhaalacties: ga niet blind achter je voorganger aan, maar kijk zelf of het kan.

9. Als je in een groep rijdt, word je eerder moe dan normaal. Neem wat vaker een pauze.

Wie gaan er mee. :]

01. Midnight cruiser
02. treckpique
03. sd18 mr. jeckyl & hyde
04. Bitchin
05. CBOnyx
06. Deanevo
07. MTeun-03
08. iv©
09. Duncan
10. HaBSu
11. rsterren
12. frankwijers
13. w84me
14. S-Fury
15. hack
16. lynx84
 
Laatst bewerkt:
Ik kom alleen met mooi weer! Vorige week al in de regen gereden en weet gelijk weer waarom ik daar mee gestopt ben :) voor de rest geen excuus om niet te gaan ;)

Ik weet alleen niet of ik wel via bunnik rij, omdat ik precies van de andere kant kom. Maar dit bekijk ik nog ff..
 
mij weer ovb..
welke fiets ook ovb..
zwaar kutweer.. gewoon op de yamaha.. B| (mag ikkuh mij we dan bij jullie aansluiten O-) )
niet echt mooi weer.. Toxic (de evo) :/
schitterend weer... Daddy Cool (digger) mits hij klaar is. :P
 
Mooi weer is besteld. :Y


Hakkers, je bent natuurlijk niet verplicht om naar Bunnik te komen eerst maar het is natuurlijk wel leuker om gezamenlijk op te rijden en aan te komen :]

Bovendien, wil je niet rijden dan? *O*
 
Mooi weer is besteld. :Y


Hakkers, je bent natuurlijk niet verplicht om naar Bunnik te komen eerst maar het is natuurlijk wel leuker om gezamenlijk op te rijden en aan te komen :]

Bovendien, wil je niet rijden dan? *O*

Ik wil wel rijden, maar snelweg is zo saai ;) maar als het maar een paar kilometer om is dan kom ik daar gewoon heen :)
 
Jawel, maar als we weer verzamelen bij het tankstation, dan zou Hakkers idd een stukkie verder moeten om daar te geraken, de oprit bij Bunnik richting Veenendaal is nogal krap en kort en ze zijn daar momenteel aan het klussen volgens mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan