MFMM - Mega Meeting 2015 II - 6 september

idkqiiexnz8.jpg
 
Jantine heeft haar album gedeeld in de facebook pagina "Wie Rijdt?" staan er iets meer dan 120 :)
 
Ik mis die meetings uit 2008 2009 2010... toen kon er nog wat daar.. nu kan je gelijk je pasje inleveren of een dikke prent.
 
Wat denken jullie nou zelf waarom er zo weinig animo is.
Dit enige en leuke treffen wordt helemaal verziekt door de aanwezigheid van onze dienders die onder de mom van veiligheid alles in de gaten houden. Als ze zo ziekelijk met een lasergun op de rotonde gaan staan en alles gaan filmen. De enige smoes die ze hanteren is dat ze niet willen dat er iets gebeurt maar geloof me ze willen gewoon dat het treffen langzaam sterft.
Wij moeten oppassen dat je niet iets te veel gas geeft en continue maar opletten anders kost het je weer geld. Dat er 2 motordienders tegen elkaar botsen en doorrijden geeft al aan wat voor mentaliteit deze heren hebben. Ik wil wel even vermelden dat ik absoluut niets tegen agenten hebt en dat ze ook best meer mogen verdienen maar daar houd het dan ook wel bij op. Dit evenement moet steeds ergens anders gepland worden zodat de dienders er veel meer werk in moeten stoppen. En dan bedoel ik waar ze de snelheidscamera' s moeten plaatsen en waar ze op strategische plaatsen moeten staan en dergelijke. Let wel ik ben er ook voor dat dit evenement gezellig en vooral veilig moet verlopen. Wat ik in al die jaren nooit heb begrepen is dat er altijd voor de Mac in Veenendaal is gekozen. Er is geen fuck te doen en dat terwijl veel personen juist willen rondlopen, ergens gezellig kunnen zitten en lekker ouwehoeren.
Voor mij is de lol er al flink af en zoekt het wel bij onze oosterburen waar ze voor motorliefhebbers genoeg verzamelplekken hebben waar gezelligheid wel bovenaan staat zonder dat het verziekt wordt door dienders. Daar kunnen onze dienders nog een puntje aan zuigen over hoe het ook anders kan.
Zo dit is mijn verhaal met mijn gevoel over het evenement dat verziekt wordt door dienders en wat jullie ermee doen is aan jullie maar denk er eens over na.
Voor de rest wens ik ieder van jullie veilige kilometers toe en vooral veel plezier.
 
Ook al ben ik maar naar 1 MFMM geweest (begin dit jaar) snap ik je gevoelens heel erg goed. Zelf ga ik ook zeer regelmatig naar onze oosterburen naar meetings daar. Daar zie je ook vaak genoeg wel der polizei rondlopen (auto en motor) en die dienders gaan ook gewoon mee met een rondje langs de motoren lopen even kijken. Dat zou je hier NOOOIT zien denk ik.
 
Hebben jullie denk ik niet goed gekeken, er liepen 2 dienders gewoon te kijken langs de motoren!
Maar wat "wij" als plezier maken ervaren, is voor de gemiddelde koekblikker gevaarlijk.
Begrijp heel goed uit diverse standpunten dat er meer controle is, maar waarom wijken wij dan niet uit naar een circuit als Assen, Zandvoort, Ypenburg (kun je voor een bepaalde prijs huren) of Zolder/Franchorchamps? Op een afgesloten circuit kun je nl. doen wat je wilt zolang je je aan de regels houdt van de eigenaar/beheerder. Dit kan nu eenmaal niet op de openbare weg waar stuntrijden/wheelie/stoppies, burnouts een artikel 5 vormen en je een dikke boete opleveren (vertel even wat het kost, zodra je de boete hebt ontvangen. Was iemand van B'B die gefilmd werd en de boete vast achteraf ontvangt).
Bovendien is het niet zo vreemd, zo lang wij motorrijders ons niet gedragen, de politie ons altijd komt controleren. Verder vondt ik het wel meevallen met een overschot aan blauw. 2 wagentjes en een 2wieler.
Misschien dat de organisatie van MFMM 2016 hier eens over kan nadenken om het op Ypenburg te doen of Lelystad. En in overleg met de blauwbloezen, zodat het allemaal wel veilig verloopt...

Just my 2 cents.
 
Nou Viaantje volgens mij snap je het niet helemaal waar ik op doel. Dat er nu maar zo weinig dienders waren dat zou kunnen maar bij de MM in mei was dat wel anders. Het verhaal waarmee je komt dat je waarom je geen circuit gaat afhuren slaat de plank totaal mis. Er zijn al genoeg rijders die regelmatig naar een circuit gaan maar die hebben totaal andere behoeften dan wat de meeste rijders van mf hebben op zo'n dag. Waar jij mee aankomt zou regelrecht uit de mond van een diender kunnen komen. Begrijp mij niet verkeerd maar ik vind de Mac in Veenendaal ook geen juiste plek maar om de een of andere reden is er altijd wel weer een figuur die het wil aanslingeren terwijl er zoveel betere en vooral gezelliger plaatsen zijn. Wat jij vind over het misdragen van motorrijden vind ik niet op zijn plaats omdat als je het goed bekijkt wat er precies gebeurt je dan praat over dat ze een keer een burn out maken.
Weet niet of je het door hebt maar er is Geen organisatie van MMMF wat ik opzich vreemd vind dat je dat niet weet. Ik zie dat je je begin dit jaar hebt geregistreerd op mf dus je hebt totaal geen beeld over hoe het al jaren speeld en hoe de dienders het simpel gezegd gewoon kapot maken.
 
Laatst bewerkt:
Noem dan eens een alternatief dan?
En waarom zou je je storen aan dienders als je je niet misdraagt?

Beetje opgeblazen dit allemaal... :Z
 
Megameeting op het circuit doen heeft geen zin, dan is het idee van een megameeting weg. Velen willen gewoon motoren kijken, ouwehoeren, koffie drinken een hamburgertje eten. Ja ik vond het vroeger leuker qua sfeer met wheelies en burnouts, maar velen deden dit simpelweg heel gevaarlijk (naast de motor staan en met 1 hand een donut maken terwijl er mensen en kleine kinderen (!) op letterlijk 2 meter afstand stonden).

Ik zit ook wel te denken aan alternatieve locaties, maar dat gaat de MFMM niet de oude maken. Politie Veenendaal weet van de traditie en als we van locatie wisselen lichten ze gewoon hun collega's in. En wat is er nou eigenlijk fout aan de Mac in Veenendaal? Het is centraal, met veel parkeergelegenheid met uitloop naar en om de rotonde waar bijna geen normaal verkeer rijdt. Er is een goede weg voor fotografen om aankomst en vertrek vast te leggen en je kunt er eten en drinken.

Sowieso valt er niet wat spannenders uit te halen. Een andere locatie wil niet zeggen minder politie en meer gestunt. Een parkeerterrein oid afhuren waar dit wel kan heeft geen zin want vergunning, geld en aansprakelijkheid. Niemand wilt dit op zijn naam hebben. Plus de megameeting is gewoon een meeting waar iedereen elkaar treft op een parkeerplaats, niet een officieel door MF georganiseerd evenement met vergunningen om meer dingen te mogen doen. Zo is de MFMM ook nooit bedoeld.
 
De Flux Capacitor van Marty McFly kan dit probleem nog oplossen :)
In de jaren 70 was je de enige uit je dorp die motor reed en daarmee best stoer. Hoe langer de tijd vordert, hoe minder er mag. En daarmee komen na elke MFMM de zelfde vragen terug :Y
 
Mooie uitleg Ruppert! :}
En je hebt wel een punt dat MF geen vergunning op naam wilt.

@Zagetta, in het cursief staan mijn antwoorden op jouw commentaar.

Dat er nu maar zo weinig dienders waren dat zou kunnen maar bij de MM in mei was dat wel anders.
Het ging toch om de laatste meeting, niet de voorjaarsmeeting?

Het verhaal waarmee je komt dat je waarom je geen circuit gaat afhuren slaat de plank totaal mis. Er zijn al genoeg rijders die regelmatig naar een circuit gaan maar die hebben totaal andere behoeften dan wat de meeste rijders van mf hebben op zo'n dag.
Op een afgesloten terrein kun je veel doen, zonder dat veiligheid in het geding komt
Waar jij mee aankomt zou regelrecht uit de mond van een diender kunnen komen.
Een diender is ook mens! En kan ook fervent motorrijder zijn. Maar ben geen diender, en wat zou dat verder uitmaken trouwens?Misschien iets met veiligheid en risico te maken?

Begrijp mij niet verkeerd maar ik vind de Mac in Veenendaal ook geen juiste plek maar om de een of andere reden is er altijd wel weer een figuur die het wil aanslingeren terwijl er zoveel betere en vooral gezelliger plaatsen zijn.
Probeer het dan daar eens te organiseren, maar zoals Ruppert ook al schreef kun je op een andere locatie ook niet stunten !
Wat jij vind over het misdragen van motorrijden vind ik niet op zijn plaats omdat als je het goed bekijkt wat er precies gebeurt je dan praat over dat ze een keer een burn out maken.
Misdragingen zijn dingen die je doet, die niets met motorrijden te maken of de vrijheid van houden van een openbare meeting.

Weet niet of je het door hebt maar er is Geen organisatie van MMMF wat ik opzich vreemd vind dat je dat niet weet. Ik zie dat je je begin dit jaar hebt geregistreerd op mf dus je hebt totaal geen beeld over hoe het al jaren speeld en hoe de dienders het simpel gezegd gewoon kapot maken.
Er is kennelijk wel organisatie, want er is iemand die oproept tot het houden van een meeting. Dit heet toch organiseren van.... En wat maakt het uit wanneer ik mij heb geregistreerd. Er is al jarenlang genoeg te lezen op het forum!.
Maar begrijp nog steeds jouw punt niet dat dienders het zgn. simpel gezeg gewoon kapot maken. Zolang je je normaal en volgens de wet gedraagt, is er toch niets aan de hand. En doe je dat niet, krijg je vanzelf de prent in je brievenbus
 
Laatst bewerkt:
Dat er politie aanwezig is snap ik nog. Maar het zero tollerance beleid is gewoon ruk. Het lijkt meer op een mooie gelegenheid alle foute motoren er uit te picken en vooral veel geld te kunnen verdienen. Als motorrijder ben je gelijk de lul, maar die auto die bijna uit de bocht vloog en vervolgens met piepende banden tot stilstand kwam onder het viaduct omdat er een kindje moest plassen? Hij keek alleen even om en bleef vervolgens lekker met zijn handen over elkaar de aankomende motoren in de gaten houden. De locatie is opzich prima, centraal, een grote parkeerplaats, iets te eten en drinken en een goede aanrijroute en GRATIZZZ.
 
Terug
Bovenaan Onderaan