MFriese 11 stedentocht op de motor

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.031
9.961
Het mooiste stukje Friesland
Ik heb het flauwe vermoeden dat de Friese 11 steden tocht dit jaar door ons pitttoreske dorpje gaat :+ .
Daar waar men normaal rechtdoor gaat kiezen zo’n beetje ALLE motoren om rechtsaf te gaan, dat kan geen toeval zijn.

Nou welkom in us doarp, je bent er doorheen voor je er erg in hebt _O-.

Maak er een mooie dag van en ik hoop dat jullie het droog houden .

Als iemand van mf ‘m gereden heeft zou ik de route wel willen horen/zien.
 
Is de route nog op een dag te doen….. :?

Ik wou binnenkort nog aan mijn motormaat voorstellen om de route gegaan rijden, met z’n tweetjes. Ikzelf heb geen enkele behoefte om in grote groepen mee te rijden. Ook ergens onderin de route op te pakken en als we er genoeg van hebben terug naar huis.
 
Ik zou gisteren al naar Friesland afreizen met mijn dochter, en vanmorgen vroeg na een hotelovernachting in Leeuwarden de tocht starten. Dacht een leuk weekend gepland te hebben, het kaartje had ik al besteld in mei.

Echter gezien de bizar slechte weersvoorspellingen hebben we gisterochtend besloten ervan af te zien. (en nu is het gewoon droog 😡)
Als je interesse hebt kan ik je de route van vandaag opsturen, deze heb ik gisteren gedownload.
 
Is de route nog op een dag te doen….. :?
Makkie.
Als je hem op pinkstermaandag rijd doe je er pak 'm beet 10 uur over.
Je staat meer stil bij stempel posten dan dat je rijd.
Grote groepen dus weinig snelheid.
Doe je het op een willekeurige andere dag ben je in 3 á 4 uurtjes klaar, afhankelijk hoeveel terrasjes je pakt ;)
Het is ±230 km rijden
 
Ik zou gisteren al naar Friesland afreizen met mijn dochter, en vanmorgen vroeg na een hotelovernachting in Leeuwarden de tocht starten. Dacht een leuk weekend gepland te hebben, het kaartje had ik al besteld in mei.

Echter gezien de bizar slechte weersvoorspellingen hebben we gisterochtend besloten ervan af te zien. (en nu is het gewoon droog 😡)
Als je interesse hebt kan ik je de route van vandaag opsturen, deze heb ik gisteren gedownload.
Dank voor het aanbod maar ik heb via routeyou al de route, wellicht niet exact maar tis meer een ronde in Friesland waar ik in ‘70 gewoond heb. Ohja, we gingen met onze leraar leraar Jeen vd Berg regelmatig naar Thialf…. ;) ..mini rondjes van 400 meter.
 
Is de route nog op een dag te doen….. :?

Ik wou binnenkort nog aan mijn motormaat voorstellen om de route gegaan rijden, met z’n tweetjes. Ikzelf heb geen enkele behoefte om in grote groepen mee te rijden. Ook ergens onderin de route op te pakken en als we er genoeg van hebben terug naar huis.
Ik heb hem pas met mijn vrouw gereden, gewoon met een route in de tanktas, was heerlijk weer en leuk gereden.
Het is op een dag denk net te doen, wij hadden de nacht in Assen bij kennissen doorgebracht, eerst Assen-Leeuwarden gedaan en toen tuseen 10 en 11 's-ochtends begonnen, in totaal 3 ruime stops voor koffie, lunch en nogmaals koffie gehouden.

Ergens rond 18.00 boven Leeuwarden was mijn Sena leeg en vond m'n vrouw dat ongezellig, dus naar hotel gereden en volgende ochtend het laatste stukkie van de route afgereden.
Wij zijn niet van het massale, moet er niet aan denken om met/in grote groepen te rijden, touren doen we gewoon het liefst samen, stoppen, plassen, tanken wanneer je het samen wil.
 
Binnenkort maar een nieuw weekend uitkiezen, en dan op eigen houtje.
Ik was wel benieuwd hoe het zou zijn om eens met een grote groep te rijden terwijl er mensen langs de kant staan te kijken, maar niet overal hoeven wachten is me ook wel wat waard.😁
 
Nou er kwam vanmorgen toch wel een flinke bak regen naar beneden maar de “biker-chicks “ van de buren (3-6 jaar :+) , stonden flink te zwaaien mét capuchon op tot aan de neus dichtgeknoopt.

Tja het massale, leuk om te zien en als je rijdt is het mooi. Maar die stops…. nee , om zelf mee te rijden :N
 
Paar keer gereden en in de dorpjes vaak veel jeugd aan de kant die dan een "gas beweging" maakt.
Dan knijp je toch de koppeling in en jaag je hem de begrenzer even in, je blijft tenslotte zelf ook een beetje kind. ;)
Maar het massale is niet mijn ding, veel te druk en je zit meer op het remlicht van de voorganger te letten dan dat je geniet van het rijden.
Rij liever alleen.
 
Laatst bewerkt:
Die elfstedentocht is met gemak in 1 dag te rijden op tweede pinksterdag.
Heb deze tocht al vaker gereden.
Je start lekker vroeg vanuit Leeuwarden om 8:00-8:30-9:00 etc wat je wilt.
En tijd zat die route uit te rij́den.
Ook al is het super druk en moet je ook nog je kaart laten stempelen om 4 uur klaar .
En elfstedentocht medaille ophalen in Leeuwarden.
Eten ergens en dan terug naar huis rijden.
De sfeer is leuk en met mooi weer iedereen buiten met stoeltjes langs de weg motors kijken.
En er staan ook beroeps fotograven bij bochtjes die mooie fotos maken van jouw op de motor.

Kinderen willen vaak je geeft gas etc of racen maar overal is ook veel politie aanwezig.
Omdat er ook nog kaartjes van 2020 waren was er dit jaar geen plek meer vrij voor mij en motorvrienden.

Vroeger haakten tussen door ook niet ingeschreven motor rijders aan in de rij rijdende motoren wat nog meer drukte en chaos veroorzaakte.w
Dan waren er in plaats van 3000 deelnemers opeens wel 10.000 motoren daar in Friesland.
Dat wil die organisatie niet meer.

Maar ik vind het altijd wel mooi .
Btw over de regen vandaag hier plenst het al en er Kwam nog veel meer regen aan.
Het zijn echt zware stortbuien.
Ook die elfsteden route wel gereden in stromende regen maar na tijd en 200 km wetende ik moet erna ook nog naar huis over afsluitdijk door regen is niet leuk.
Dan kan je erna letterlijk al je kleren uitwringen.
 
Laatst bewerkt:
En het weer is slecht.
Niet leuk voor elfsteden tocht rijders vandaag.

Screenshot_20220606-144102.png
 
Ik zou gisteren al naar Friesland afreizen met mijn dochter, en vanmorgen vroeg na een hotelovernachting in Leeuwarden de tocht starten. Dacht een leuk weekend gepland te hebben, het kaartje had ik al besteld in mei.

Echter gezien de bizar slechte weersvoorspellingen hebben we gisterochtend besloten ervan af te zien. (en nu is het gewoon droog 😡)
Als je interesse hebt kan ik je de route van vandaag opsturen, deze heb ik gisteren gedownload.
Zou je mij de route kunnen doorsturen?
Mag ook via de mail roy_72@live.nl
Ga ik ‘m misschien later eens rijden.
Alvast Bedankt, Grt Roy
 
Ik rij hem een keer met mooi weer en geen drukte…medaille hoef ook niet want ik weet zeker dat wij, mijn motormaat en ik eerder afhaken; ga geen 500km ofzo op een dag rijden, uit en thuis dan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan