MF's nieuwste 25kw rijder

Kale Stenger

MF'er
22 nov 2007
38
0
Arnhem
Afgelopen zaterdag mn rijbewijs gehaald en gisteren mn eerste motor.
Een ZXR400 uit '91 met kapotte blok.

(fotos)

z.s.m. repareren en dan de weg op!

:] *O* *O* *O*

Edit: Ben trouwens ook op zoek naar een engels of nederlandstalige werkplaats handboek/service manual voor deze motor. Als je dr een heb die weg kan, of iemand kent die er eentje aanbiedt, laat maar weten. ;)

Hebbes! :P
 
Laatst bewerkt:
die kan je niet afvoeren op kenteken he
alleen op uitdraai.


veel plezier ermee en succes met het sleutelen
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf ook gekeken voor een ZXR 400 maar die konden alleen vanaf '96 of '98 officieel afgevoerd worden dus op kenteken maar dat hebben ze toen tegen mij verteld weet niet of het ook echt klopt.
 
Deze stond al 25kw op kenteken.

Ben wel benieuwd, als ik over 2 jaar deze terugvoer naar z'n originele staat, gaat het dan ook zo moeilijk om weer als gewone motor op kenteken te krijgen?
 
dit moet als het goed is geen probleem zijn.
maar waarom koop je een motor waarvan het blok kapot is, ben je zelf monteur of iets??
 
Als je op papier 25KW hebt staan en je hebt zelf volvermogens rijbewijs en de motor is volvermogen dan maakt het niet uit of je nou op 25KW rijdt of niet.

Dus papier kan gewoon zo blijven staan in het geval zo als ik hier boven beschreef.
 
Laatst bewerkt:
dit moet als het goed is geen probleem zijn.
maar waarom koop je een motor waarvan het blok kapot is, ben je zelf monteur of iets??

M'n broer weet er wel iets van. Desnoods een andere blok erin (heb al een paar voor rond de 200 eurie gezien).
Ik ben voor deze gegaan omdat ik per se een ZXR400 wou, en weinig gevonden in goede staat, juiste kleur en binnen mijn budget. Dat er nog wat werk aan zit vind ik niet erg...kan ik gelijk wat kennis opdoen van deze motor. ;)
 
succes met het probleem vinden, hoop voor je dat het niet te diep in het blok zit. Ik krijg er altijd een beetje een vreemd gevoel bij dat iemand iets weg doet als het stuk is, en dan net doen alsof ze er geen verstand van hebben. Maar je weet het niet, misschien is het iets heel simpels en tour jij straks op een mooie 25kw fiets! Veel plezier ermee.
 
De motor wou niet ontkoppelen, dus hebben we vandaag de koppelingshuis opengehaald. Wat blijkt, had de vorige eigenaar de (op zn engels, weet ff niet hoe die anders heet) "clutch release shaft" verkeerd gemonteerd, waardoor de hele stang naar de kloten is.
ff een ander gehaald bij de sloop en de koppeling doet het weer.

Wel vreemd is dat ie niet in de 1e versnelling te krijgen is, en ook niet verder als 3e versnelling komt...miscchien als de motor draait gaat dat beter.

Helaas geen tijd meer vandaag, dus morgen ff wat benzine erin in en kijken of ie dan wel wil starten. |(
 
Laatst bewerkt:
De ZXR 400 heb ik altijd heel mooi gevonden.
Succes ermee!
Als ie het straks doet, dan ga je daar heel veel plezier mee beleven. :]
 
Koppeling doet het weer. Hij komt nu ook gewoon in de 1e versnelling.
De motor start nu wel, maar slaat na een tijdje af. Ook hoor ik een vreemd piepend geluidje tijdens het starten.

Mn broer is ook al bezig geweest met wat barsten in de kuip te repareren, waarna ik met schuurwerk zal beginnen. Begin volgend jaar wil ik m helemaal groen en zwart hebben. ;)
 
Update

Tank ontluchting schijnt kapot te zijn. Vorige eigenaar had hier een boutje ingestopt om te voorkomen dat de benzine eruit liep.

Ben benieuwd of er nog meer is geprutst.
 
ben inderdaad ook benieuwd wat je dan nog meer tegen gaat komen!
verder veel succes ermee het zijn leuke fietsjes!

gr fritskes
 
Terug
Bovenaan Onderaan