MG Griso rijders

Stefan en Piotr,

Ik deel jullie gevoel helemaal, vanaf de eerste keer dat ik de Griso zag was het liefde op het eerste gezicht.
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren om een 1100 te kopen, uiteraard ben ik daarvoor ook in Duitsland aan het kijken.
Hebben jullie tips voor mij, en wat zijn ongeveer de kosten voor invoeren en keuren (ik weet dat hier calculatoren voor zijn maar jullie hebben het ervaren)
 
Ik rijd zelf nu meer dan twee jaar Griso, en heb er bijna 30.000 km opgezet nu, met vakanties in Zuid-Europa, etc. De motor bevalt me erg goed. Ik heb er nu Michelin Pilot Powers (de 2CT's) onderzitten, en dat maakt de motor een perfecte stuurfiets, ondanks zijn wat hoge gewicht en lange wielbasis. De motor geeft erg veel vertrouwen en feedback.

Verder geen trammelant gehad, en met de quality-built die MG tegenwoordig levert ook geen wonder.

Ben wel een MG freak, dus voor mij was de keus niet zo moeilijk ;-)

Erwin
 
Ja, wij hebbenover deze :
[http://blog.plus-bouwbedrijf.nl/photos/motor/motor14-10-07/images/DSC_1065.jpg (afbeelding)]
Ik ben 1.80 en heb ik totaal geen last van rug, als ik last van heb dat is last is van de wind boven 150 km/h :) Deze bike rijd goed ook met een vriendin achter op :)

Ondanks de MF oma wil ik toch even vragen of het ruitje die orginele korte versie is en hoe het bevalt.
Trouwens hoe bevalt de Griso eigenlijk tot nu toe?
 
ruitje is niets meer en niets minder dan mooi, verder heeft deze absoluut geen functie.
Voor mij bevalt de Griso tot zo ver zeer goed, ook met iemand achterop voor wat langere afstanden is prima te doen, totaal geen rug problemen. Ik vindt die griso echt een goede fiets.

groetjes
 
ruitje is niets meer en niets minder dan mooi, verder heeft deze absoluut geen functie.
Voor mij bevalt de Griso tot zo ver zeer goed, ook met iemand achterop voor wat langere afstanden is prima te doen, totaal geen rug problemen. Ik vindt die griso echt een goede fiets.

groetjes

Leuk om te horen piotr en veel plezier met je griso. :)
 
Schitterend ding!

Zijn er specifieke slechte of mindere goede dingen aan deze motor? Dan bedoel ik niet qwa rijden, maar mechanische dingen.
 
alle blokken stammen direct af van de legendarische v7. alleen de laatste generatie van 8 kleppers zijn totaal anders gebouwd. Enige wat ze nog gemeen hebben is de 90 graden trans v blok.
 
Ik heb een v11 sport uit 2003. Onlangs heb ik een power commander laten zetten. Rijdt nog beter, motor was beetje arm afgesteld. 1.5 pk erbij en veel beter koppel kromme.
 
Ik heb een v11 sport uit 2003. Onlangs heb ik een power commander laten zetten. Rijdt nog beter, motor was beetje arm afgesteld. 1.5 pk erbij en veel beter koppel kromme.

Ik heb een Ballabio uit 2004. Is totnutoe m,n fijnste Guzzi. Heb er ook een power commander op laten zetten omdat hij nogal hikte bij 3000 rpm (te arm) Kwam ook door het uitlaatkit met andere E-prom. Is wel veel beter maar nog niet helemaal verholpen. Hiervoor had ik een v11 uit `99. deze is wel een stuk stabieler. Denk dat ik er voorlopig wel mee blijf rijden :] Welk type en kleur heb je en zit je ook op het Guzzi-forum?
 
Gewoon v11 sport naked. Ik zit op mgcn.nl en v11lemans.com ook met dezelfde gebruikersnaam. Heb net versnellingolie vervangen nu nog koppeling, maar die zit op een rot plek. Ik kan er moeilijk bij komen. Ik heb mijn motor vorig jaar mei gekocht heb er nu ongeveer 6000km op gereden.
 
Gewoon v11 sport naked. Ik zit op mgcn.nl en v11lemans.com ook met dezelfde gebruikersnaam. Heb net versnellingolie vervangen nu nog koppeling, maar die zit op een rot plek. Ik kan er moeilijk bij komen. Ik heb mijn motor vorig jaar mei gekocht heb er nu ongeveer 6000km op gereden.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je wil vervangen maar ik zou geen olie bij de koppeling doen. :N
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat je wil vervangen maar ik zou geen olie bij de koppeling doen. :N

Versnellingsbak 0,850 Olie "Agip Rotra SAE 80 W/90"

Overbrengingskast(smering conisch koppel)0,370
WAARVAN
0,350 Olie "Agip Rotra MP SAE 80 W/90"
0,020 Olie "Agip Rocol ASO/R"

Is toch dezelfde olie als voor de versnellingsbak? Of stond ik op het punt een dikke fail te begaan?
full
 
Versnellingsbak 0,850 Olie "Agip Rotra SAE 80 W/90"

Overbrengingskast(smering conisch koppel)0,370
WAARVAN
0,350 Olie "Agip Rotra MP SAE 80 W/90"
0,020 Olie "Agip Rocol ASO/R"

Is toch dezelfde olie als voor de versnellingsbak? Of stond ik op het punt een dikke fail te begaan?
[afbeelding]

Waar je nu die steeksleutel op hebt is je hydraulische koppeling. Daar zou ik niet aankomen als ik je was. Heeft dezelfde werking als je rem en is dat potje bij je koppelingshendel. Waar jij het over hebt is de cardan. De haakse overbrenging bij je achterwiel. De onderste bout is je aftap- de middelste je niveau als je motor recht staat en de bovenste met die beluchting is je vulplug. Over het algemeen kun je die Agip Rocol achterwege laten.
 
Versnellingsbak 0,850 Olie "Agip Rotra SAE 80 W/90"

Overbrengingskast(smering conisch koppel)0,370
WAARVAN
0,350 Olie "Agip Rotra MP SAE 80 W/90"
0,020 Olie "Agip Rocol ASO/R"

Is toch dezelfde olie als voor de versnellingsbak? Of stond ik op het punt een dikke fail te begaan?
[afbeelding]
full
 
yup, je hebt helemaal gelijk. Het stond ook fout/verwarrend in de werkplaatshandleiding.

Filling:
• Fill the tank with the prescribed oil taken from a sealed
container;

Dat heeft dus gefokt, ik stond toen echt op het punt om olie erin te gooien. :}
 
Weet niet of je hem al los gedraaid had anders heb je kans op lucht in je systeem. geen ramp maar je moet dan wel ontluchten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan