MG Griso rijders

full


heb je dat ook mee voor de vakantietochten?
 
Je bedoelt een kuipruitje? ;-)

Yep heb ook een navi, maar dan van Garmin:

IMG20070714-1642_%230035.jpg


Op de foto naast het bierblikje ;-) Hier heb ik vanaf 2007 mee gereden (de foto is ook uit 2007), na daarvoor nog kort een 2610 gehad te hebben, die helaas net voor deze vakantie kapot ging. Sinds juni heb ik een 660 omdat die sinds de laatste firmware releases een paar interessante nieuwe features heeft. Op vakantie heb ik ook altijd een klein laptopje mee om routes te maken. We gaan altijd op de bonnefooi, 3 weken, vandaar. Vantevoren weten we dus nooit waar we terecht komen ;-) Dat is voor ons de ultieme motorvakantie.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou daar ook van. Heb de zumo ook al sinds 2007. Die vakanties zijn de mooiste. Mooi ook dat blik bier erbij ;) Dat zegt wel wat over de sfeer.
 
Wij hebben een grote vrienden/vriendinnengroep die motorrijden. Tijdens de vakantietrips in het zuiden komen we elkaar dan wel eens tegen, blijven een paar dagen bij elkaar staan, en dan gaan we weer ieders zijns weegs. Hier kwamen we in Oostenrijk bij Villach de camping opgereden, waar vrienden van ons al stonden. Op deze foto was ik net 2 minuten van de fiets af, en had het 1e biertje al te pakken ;-) Ze hadden de ducati van mijn vriendin al in de verte aan horen komen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere malen de Pilot Power 2 CT gemonteerd, en ben daar erg content mee! Goede grip, en ook in de regen erg goed. De originele montage, de Metzeler Rennsport is geen vergelijk hiermee, dat is echt een meer op het circuit gerichte band, met bijvoorbeeld maar weinig profiel aan de zijkanten.
 
Gisteren zowel de voor- als achterband vervangen. En tevens de 10.000 km beurt laten doen. Dan is de fiets weer gereed voor de volgende 10.000 km. Ik heb er uiteindelijk Pirelli's Scorpion onder laten zetten. Ook met deze band zijn hele goede ervaringen opgedaan. Dat zal ik dan gaan testen. In ieder geval is het profiel dik in orde en loopt goed door vanuit het midden naar de buitenzijde van de band. Voor de rest de normale zaken bij een 10.000 beurt. Nieuw luchtfilter, twee bougies, nieuw oliefilter, verse rem-; koppeling-; motor-; cardan- en versnellingsbakolie. Twee nieuwe pakkingen voor de beide kleppendeksels en voorts alles afgesteld en gecontroleerd (rempads e.d.). Kan er weer 10.000km tegen aan.
full

full
 
Ja, maar je krijgt er wel een bekeuring voor als je dat ding er niet op hebt! En ik heb geen zin om die lui te sponsoren.

Die geringe kans heb je slechts bij een gerichte voertuigcontrole.

En dan nog is die kans klein,...maar bij mij zit hij ook nog. Alhoewel hij bij de Breva niet zo lelijk laag geplaatst is al bij de Griso.

Heb trouwens vandaag net en nieuwe Pilot road 2ct achter gelegd. Pirelli heeft wel een soort offroad profiel zo lijkt het.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat vind ik ook. maar offroads gaan ook goed door de bocht. Ik had de Pirelli niet genomen om dat profiel. Dan staat de Michelin mooi onder de Griso.

Die reflector zou een issue kunnen zijn bij 30.000 per jaar. Maar ik zou me geen zorgen maken.
Na de VFR ombouw tot span heb ik hem er ook nooit meer aan gezet. Na vele km's geen problemen mee gehad.
 
De Pirelli is beslist geen off-road band. Het is wel een profiel met een prima waterafvoer en dat was ook mijn wens. De Michelins zijn ook prima banden dat heb ik ondertussen ook al van diverse mensen vernomen. Het loopvlak moet nog even verder worden opgeruwd voor de volledige grip.
En wat die reflector betreft, mij stoort dat ding niet. De foto is van dichtbij genomen, dus staat wat pregnanter in het beeld. Maar men moet de wet wijzigen en dat ding afschaffen. Het is wat uit de oude doos. Net zoals vroeger dat gele plaatje op het voorspatbord van je brommer. Nederland is een dorp met dorpswegen, in plaats van super snelwegen.
 
Ook ik heb nog even gebruik gemaakt van het mooie weer. Ik woon tussen IJssel en Veluwe, dus dat is mooi rijden. Eind september ook nog ff twee dagen Limburgs heuvelland gehad. Maar ik schat dat het voor 2010 nu wel zo'n beetje gebeurd is.

Nog maar even een piccie dan, ditmaal van zo'n 3 jaar geleden, op de pont van Varenna naar Menaggio. Samen met een maat naar de Guzzi fabriek geweest, we stonden met onze wederhelften op een camping in Domaso aan het Comomeer.

IMG20070726-1633_%230650.jpg


Als je in de buurt van Mandello bent is een fabrieksbezoek echt een aanrader!

IMG20070726-1537_%230612.jpg


IMG20070726-1537_%230613.jpg
 
Ik kreeg een bericht dat het topic meer dan twee weken uit de lucht was. Ik dacht, wat nu? Dus ik typte in: nou en? hahaha. Had dus niets te maken met de foto's van Ervine. Maar wat als dit topic van de winter een maand lang niet gebruikt wordt, wat dan? Verdwijnt het dan automatisch in het vierkante archief?
 
Nee hoor, helemaal niet. Maar ouder dan 14 dagen krijg je dat ouwe wijf haha.
Als je hem in je favorieten zet kan je altijd blijven reageren. Ik vind dit een leuk topic.
Er komt misschien ooit een Griso, maar ben ook blij met de Voxan die ik vanaf juli heb.
 
Geen Griso, maar een Norge. Althans vanaf januari. Moet nu helaas een paar maanden zonder motor doen, omdat hij later geleverd wordt dan aangekondigd. Niet veel MG-rijders op het MF?
 
Terug
Bovenaan Onderaan