MG Griso rijders

Hoi,
[Volgende week ga ik spelen met een radiale rem]


Zit er toch standaard op. Of ga je een andere monteren?
Je had het geciteerde stukje net iets té vroeg afgekapt... :o
Ik schreef over de radiale koppelings- en remp pomp...
De hoofd koppelings- en remcylinder, de handvaten aan het stuur... :Y
Die ben ik nu aan het vervangen door pompen, handvaten van Aprilia RSV
 
Okay, snap het maar wat voor verbeteringen verwacht je er dan van? Of doe je het gewoon voor de looks?

Heb trouwens net mijn RVS Zard eronder gezet. Lijkt en klinkt super! Gekocht bij en supersnel geleverd door Wolff (complimentje waard).
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

nee, ik heb er een reden voor. Voor de looks verander ik zoiets niet.
ik vind de koppeling té zwaar bedienen. Dit blijkt bij de vierklepskopmotoren te zijn.
Die hebben een nieuwe éénplaatskoppeling te hebben.
Alleen is het allemaal niet zo heel geweldig geconstueerd, de bediening is te zwaar.
Als je 3 dagen door de alpen knort, heb je geen linkerhand meer over.
Ik ben dan ook géén Swarzenechert...

Nu heb ik er de radiale hoofd(rem en koppelings)cylinders op zitten.
Met een trekveer heb ik de bedieningskracht gemeten.
Met het originele handvat is de bedieningskracht 12 Kg.
Met de radiale Aprilia RSV pomp 10 Kg.
Het meetpunt heb ik dan op díe plek liggen waar ik mijn middel en ring vinger plaats.
De getallen zijn echter niet zo heel belangrijk, het verschil wel. Dat is zo'n 16,6%!
De koppeling heb ik alleen nog maar in de garage kunnen proberen, op de bok.
Die doet 't goed.
De rem kan ik pas gaan testen zodra de sneeuw én het zout weg is. Geduld dus...

Hier is een fotootje van m'n verbouwinkje...
full


Ad B
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd mijn Breva omdat hij zo,n lekker zware koppeling heeft :P ;)

Ik vind het echt niet te zwaar gaan,..
 
De breva heeft een koppeling met 2 platen, de griso 8v een koppeling met 1 plaat. Is dus niet met elkaar te vergelijken. Bij een normaal ritje is het prima te doen maar in de stad, file of een ritje in de heuvels/bergen met veel op- en terugschakelen merk je het echt wel na een tijdje.

Ach, er kleven wel meer nadelen aan een Guzzi maar ik wil de mijne echt niet kwijt.
 
Die velgen zou ik wel op m'n Breva willen...
Ik weet het, bij Lamers staat er één met spaakwielen... $$$$
 
Nog maar eens wat leven in dit topic schoppen.

Heeft iemand al eens een band vervangen van z'n griso en wat heb je er op laten leggen?
 
Hoi,

Ik heb er na m'n originele Metzelers, Michelin Pilot Road 3 op laten leggen.
Geen Metzelers meer omdat ik dat glijworsten vond en ze bij 7000 km op waren.
Michelin Pilot Road 3 omdat ik er goede dingen over gelezen heb.
Omdat deze banden dual compound technology hebben
(zachter rubber aan de buitenzijde, harder rubber in het midden).
Omdat deze banden bij mij een zeker gevoel geven.
Sturen lekker, stabiel en gemakkelijk.
Aan de achterzijde wel een "B" typevariant, deze heeft een stijvere zijwand ivm gewicht Griso.
 
Laatst bewerkt:
Die velgen zou ik wel op m'n Breva willen...
Ik weet het, bij Lamers staat er één met spaakwielen... $$$$
Mooi verbouwsel van rossopuro (voorzover nog niet bekend)

http://www.officinerossopuro.it/index-calibro11.html

Goed gedaan door Rossopuro! Mooi geheel, weinig op aan te merken.
Wat die banden betreft: Heb er nu m'n derde set Pilot Road 2 op zitten..... Ben benieuwd naar wat meer bevindingen m.b.t. Pilot Road 3!
 
Ik heb zelf de Michelin Pilot Power 2 CT eronder liggen, en ben daar zeer content mee. Zeker in vergelijk met de 1e montage Metzelers, die in de regen eigenlijk niets te zoeken hebben.
 
Hee!

Ik ben sinds drie weken de trotse eigenaar van een griso 1100 uit '08.
Heb er al aardig wat kilometers mee gereden en ben er zeer tevreden over. Maar één ding zit ik een beetje mee. Wanneer je de motor ontkoppelt maakt de motor een beetje een rinkelend geluid. Is dit normaal bij de griso of zal ik dit even na moeten laten kijken?
 
De Griso heeft een droge koppeling, en dat rinkelend geluid is daarmee normaal. Als je de motor in zijn vrij zet en de koppeling op laat komen moet het geluid ook weer verdwenen zijn. Als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk altijd ff bij je dealert langs rijden.
 
Ja dat klopt inderdaad, als hij in zijn vrij staat is dat geluid verdwenen. Ik had al zo'n vermoeden dat dit het geval was met die droge koppeling. Maar ik dacht zal het even navragen bij mede griso rijders.
 
Nou, niet helemaal. Toen mijn koppeling lawaai maakte bleek dat de stift tegen de plaat vastzat. Nit goed dus. Na vervanging van het hele spul heb ik geen geluiden meer gehoord, of ik de koppeling nu intrek of niet.
De ducati koppelingen die zo vreselijk rammelen hebben een heel andere constructie dan de griso met enkelvoudige plaat.

Als je de hendel intrekt ontkoppel je het hele spul en hoor je bij een duc de platen over elkaar rammelen. Bij een griso heb je maar 1 plaat dus theoretisch zou het niet mogen rinkelen (?)
 
.... Bij een griso heb je maar 1 plaat dus theoretisch zou het niet mogen rinkelen (?)
Dat klopt niet helemaal...
De 2 kleps blokken hebben 'n tweeplaats koppeling.
Alleen de 4 klepsblokken (b.v Griso 1200 8V of Stelvio) hebben 'n éénplaats koppeling.
Dus de 850 Griso (ik weet niet of deze in Nederland geleverd is...) en de 1100 Griso hebben 'n 2 plaats koppeling.

:W
Ad B
 
Hoi,

nee, ik heb er een reden voor. Voor de looks verander ik zoiets niet.
ik vind de koppeling té zwaar bedienen. Dit blijkt bij de vierklepskopmotoren te zijn.
Die hebben een nieuwe éénplaatskoppeling te hebben.
Alleen is het allemaal niet zo heel geweldig geconstueerd, de bediening is te zwaar.
Als je 3 dagen door de alpen knort, heb je geen linkerhand meer over.
Ik ben dan ook géén Swarzenechert...

Nu heb ik er de radiale hoofd(rem en koppelings)cylinders op zitten.
Met een trekveer heb ik de bedieningskracht gemeten.
Met het originele handvat is de bedieningskracht 12 Kg.
Met de radiale Aprilia RSV pomp 10 Kg.
Het meetpunt heb ik dan op díe plek liggen waar ik mijn middel en ring vinger plaats.
De getallen zijn echter niet zo heel belangrijk, het verschil wel. Dat is zo'n 16,6%!
De koppeling heb ik alleen nog maar in de garage kunnen proberen, op de bok.
Die doet 't goed.
De rem kan ik pas gaan testen zodra de sneeuw én het zout weg is. Geduld dus...

Hier is een fotootje van m'n verbouwinkje...
[afbeelding]

Ad B

En hoe gaat dat remmen nu?
 
Hoi Jasper,

Ik heb nu het een en ander rondgeknord met de Griso voorzien van m'n radiale rem- en koppelingspomp.
De Aprilia koppelingspomp (Brembo) heb ik nu vervangen door een KTM Super Duke koppelingspomp.
Deze is van Magura en werkt nóg beter.
Over de remzijde ben ík zeer tevreden.
Ik heb een groter drukpunt, een groter gebied waarin ik m'n remkracht kan regelen.
Niet één klein keihard drukpunt, zoals met de originele rempomp.
Deze is nu veel beter te doseren.
M'n verbouwing aan m'n Griso is een aanrader.

Ad B
 
Hoi Jasper,

Ik heb nu het een en ander rondgeknord met de Griso voorzien van m'n radiale rem- en koppelingspomp.
De Aprilia koppelingspomp (Brembo) heb ik nu vervangen door een KTM Super Duke koppelingspomp.
Deze is van Magura en werkt nóg beter.
Over de remzijde ben ík zeer tevreden.
Ik heb een groter drukpunt, een groter gebied waarin ik m'n remkracht kan regelen.
Niet één klein keihard drukpunt, zoals met de originele rempomp.
Deze is nu veel beter te doseren.
M'n verbouwing aan m'n Griso is een aanrader.

Ad B

En, hoe gaat het gasgeven nu? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan