Michael "Quick Mick" Doohan

Een topcoureur zal altijd willen racen no matters what!
Het is aan de "verstandige mensen" om ze in bescherming te nemen.
En de omstandigheden zo te creeren dat de risico's tot een minimum beperkt worden.
Zoals de topicstarter ook zal beamen vond bijvoorbeeld Doohan Assen ook helemaal niks maar hij reed er wel en voluit ook.

Doohan reed er inderdaad, maar voluit? De races op Assen won hij meestal met maar een kleine marge, terwijl hij regelmatig al in het vliegtuig terug zat met z'n lauwerkrans om z'n nek en de rest nog moest finishen.
No matters what? Volgens mij heeft Chili z'n enige Grandprix gewonnen toen de rest staakte, ivm veiligheid. WSB Philip Island en Magny cours hebben eens een ronde geskipt, ondanks dat Vermeulen in de laatste race nog kans had op de titel. Vanwege vochtigheid en dus veiligheid, op voorspraak van de coureurs. Na de crash van Katoh is er een veiligheidscommissie in het leven geroepen, bestaande uit...topcoureurs om dit soort calamiteiten te voorkomen. Ik denk eigenlijk dat de echte topcoureurs graag willen racen op zo veilig mogelijke banen, anders niet. Al was het alleen maar om niet de rest van het seizoen thuis op de bank hoeven door te brengen door blessures, opgelopen op een onveilige baan.
 
Ik heb hem er regelmatig naast zien liggen in Assen ook in de trainingen zelfs nog 1 op m'n camcorder opgenomen tijdens de training.Dan ben je echt wel voluit aan het rijden als je Mick Doohan heet en er af gaat.
No matters what! die hoef ik toch niet uit te leggen hoop ik?
 
Ach ja, Doohan.

Het eerste wat me te binnen schiet is een uitspraak van Kenny Roberts over Mick Doohan:
"Doohan is so full of shit, his eyes must be brown!"


[me="Tr@x"]die absoluut geen Doohan fan is/was/ooit zal zijn.[/me]
 
Ach ja, Doohan.

Het eerste wat me te binnen schiet is een uitspraak van Kenny Roberts over Mick Doohan:
"Doohan is so full of shit, his eyes must be brown!"


[me="Tr@x"]die absoluut geen Doohan fan is/was/ooit zal zijn.[/me]

Je hebt het nu over .jr toch?
Volgens mij had Doohan ook leuke uitspraken over KR Jr;)
 
Je hebt het nu over .jr toch?
Volgens mij had Doohan ook leuke uitspraken over KR Jr;)

Sr houdt ook meestal wel van pittige uitspraken :Y
Jr had trouwens eerder moeten stoppen....een jaar na zijn wk titel bijvoorbeeld.
Daarna liep en reed hij toch een beetje als een gedemotiveerde drol in het rond. Maar ja, dat is mijn mening. En dan commentaar durven te hebben op een vijfvoudig wereldkampioen met tig records op zijn naam :?
 
En over Biaggi; Hij loopt zo vaak te janken, hij moet zich laten sponsoren door Kleenex.

Biaggi is als rijder ook misselijkmakend.
Zwarte vlag incident en dan nog de race uitrijden met de smoes ik zag de vlag niet yeah right.
Ik denk dat als je Doohan heet het recht hebt om te mogen "zeuren en klagen" :]
 
MickDoohan_RC211V_RHF_1024.jpg
Aparte rijstijl die Doohan, zwaartepunt boven de tank, verkeerde arm in een knik, bij iedere zirkwie training leer je juist die arm licht gestrekt, de andere in een knik.
Want tankslapper = er gelijk af liggen + feedback uit de motor voel je niet goed.

Maar goed, je zou kunnen zeggen dat quick Mick het gelijk aan zijn kant heeft.
Want vast staat dat Doohan een echte grootheid was en is. :}

WB vond het igg niet zo spectaculair indertijd.
250 cc met Biaggi was toen veel spannender. :9~
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad de 125 maar vooral de 250cc waren een lust voor de ogen.
500cc was een beetje F1 ff de start kijken en dan wist je de uitslag al.
Als je het competitie niveau vergelijkt met nu ligt het nu vele malen hoger je kan nu rustig stellen dat alle fietsen die mee rijden om een overwinning kunnen strijden, destijds 10% van het deelnemersveld.
Het verschil tussen tussen de fabrieks en semi fabrieks was enorm en de privateers reden nog langzamer dan de 250cc's.
 
Doohan is wel heilig hier geloof ik?!
Heeft die man ooit wel wat fout gedaan?
Was altijd de schuld van de andere rijder geloof ik.
Biaggi loopt te zeuren roberts is een zeur crivillie kon alleen slipsteamen bla bla :r
 
Doohan is wel heilig hier geloof ik?!
Heeft die man ooit wel wat fout gedaan?
Was altijd de schuld van de andere rijder geloof ik.
Biaggi loopt te zeuren roberts is een zeur crivillie kon alleen slipsteamen bla bla :r

Daarom is het ook het Qick Mick topic ;) hier wordt Mick aanbeden :+

Nee Mick was zelf ook een behoorlijke zeikerd en zeker geen feestneus .......... maar rijden kon/kan ie wel :Y :Y .....zijn prestaties liegen er dan ook niet om.
 
Biaggi Waldmann, Harada, Jacque.......enz :}
Harada die gewoon doorremde in de bocht, dikke strepen zettende. _O-
Waldman van top tot flop. Jean Michel Bayle, de Goorberghjes, Molenaar, Bodelier, Zeelenberg.

En Doohan natuurijk. Ontopic. :+
 
Hoe competitief was die tijd ook al weer 1993 vanaf plaats 11 werd je al gelapt
500cc classification
Pos Rider Manufacturer Time/Retired Grid Points
1 Kevin Schwantz Suzuki 47:39.627 1 25
2 Wayne Rainey Yamaha +1.664 3 20
3 Alex Criville Honda +12.280 6 16
4 Mick Doohan Honda +26.183 7 13
5 Luca Cadalora Yamaha +47.828 4 11
6 Daryl Beattie Honda +54.886 11 10
7 Niall Mackenzie ROC Yamaha +1:02.335 8 9
8 Juan Lopez Mella ROC Yamaha +1:06.680 10 8
9 Sean Emmett Harris Yamaha +1:19.312 20 7
10 Tsutomu Udagawa ROC Yamaha +1:40.054 15 6
11 Corrado Catalano ROC Yamaha +1 Lap 24 5
12 Lucio Pedercini ROC Yamaha +1 Lap 18 4
13 Renato Colleoni ROC Yamaha +1 Lap 14 3
14 José Kuhn ROC Yamaha +1 Lap 23 2
15 Serge David ROC Yamaha +1 Lap 25 1
16 Cees Doorakkers Harris Yamaha +1 Lap 29
17 Kevin Mitchell ROC Yamaha +1 Lap 26
18 Andreas Meklau ROC Yamaha +1 Lap 27
19 Jean d'Orgeix Yamaha +1 Lap
20 Bruno Bonhuil ROC Yamaha +1 Lap 33
Ret Laurent Naveau ROC Yamaha Retirement 16
Ret Jeremy McWilliams Yamaha Retirement 17
Ret Thierry Crine ROC Yamaha Retirement 19
Ret Michael Rudroff Harris Yamaha Retirement 21
Ret Matthew Mladin Cagiva Retirement 12
Ret Simon Crafar Harris Yamaha Retirement 28
Ret Shinichi Itoh Honda Retirement 9
Ret Marco Papa Librenti Retirement 34
Ret Doug Chandler Cagiva Retirement 5
Ret Alan Scott Harris Yamaha Retirement 32
Ret John Reynolds Harris Yamaha Retirement 13
Ret Jean Luc Romanens ROC Yamaha Retirement 30
Ret Alex Barros Suzuki Retirement 2

Beter een competitief veld met 19 rijders dan 33 rijders waarvan 2/3 op een ronde gezet word of meer.
Spijt me wel hoor maar om die 500cc tijd nu te verheerlijken het was mooi en spectaculair maar competitief nope de laatse 10 rijders reden ronde tijden langzamer dan de toenmalige 250cc veld

Of hier in Assen 1990

500cc classification
Pos Rider Manufacturer Time/Retired Points
1 Kevin Schwantz Suzuki 43:35.097 20
2 Wayne Rainey Yamaha +0.636 17
3 Eddie Lawson Yamaha +25.450 15
4 Mick Doohan Honda +44.799 13
5 Niall Mackenzie Suzuki +56.530 11
6 Juan Garriga Yamaha +1:04.564 10
7 Christian Sarron Yamaha +1:06.152 9
8 Pierfrancesco Chili Honda +1:28.150 8
9 Ron Haslam Cagiva +1:43.893 7
10 Alex Barros Cagiva +1 Lap 6
11 Jean Philippe Ruggia Yamaha +1 Lap 5
12 Eddie Laycock Honda +1 Lap 4
13 Cees Doorakkers Honda +1 Lap 3
14 Marco Papa Honda +1 Lap 2
15 Karl Truchsess Honda +2 Laps 1
16 Nicholas Schmassman Honda +2 Laps
17 Eero Kuparinen Honda +3 Laps
18 Randy Mamola Cagiva +4 Laps
Ret Wayne Gardner Honda Retirement
Ret Norihiko Fujiwara Yamaha Retirement
Ret Vittorio Scatola Paton Retirement

En voor de liefhebbers KLIK

I rest my case
 
1 Valentino Rossi Yamaha ITA 44:08.061 25
2 Dani Pedrosa Honda SPA 44:11.951 20
3 Casey Stoner Ducati AUS 44:23.989 16
4 Jorge Lorenzo Yamaha SPA 44:30.555 13
5 Marco Melandri Ducati ITA 44:35.018 11
6 Nicky Hayden Honda USA 44:36.430 10
7 Colin Edwards Yamaha USA 44:37.841 9
8 Toni Elias Ducati SPA 44:38.286 8
9 Loris Capirossi Suzuki ITA 44:39.501 7
10 Shinya Nakano Honda JAP 44:44.030 6
11 Andrea Dovizioso Honda ITA 44:44.307 5
12 James Toseland Yamaha GBR 44:51.252 4
13 Randy de Puniet Honda FRA 44:51.503 3
14 John Hopkins Kawasaki USA 44:53.916 2
15 Sylvain Guintoli Ducati FRA 44:54.391 1

Kijk hier het verschil met 2 weken terug MotoGP China hier hoef ik toch niks aan toe te voegen lijkt me
 
1 Valentino Rossi Yamaha ITA 44:08.061 25
2 Dani Pedrosa Honda SPA 44:11.951 20
3 Casey Stoner Ducati AUS 44:23.989 16
4 Jorge Lorenzo Yamaha SPA 44:30.555 13
5 Marco Melandri Ducati ITA 44:35.018 11
6 Nicky Hayden Honda USA 44:36.430 10
7 Colin Edwards Yamaha USA 44:37.841 9
8 Toni Elias Ducati SPA 44:38.286 8
9 Loris Capirossi Suzuki ITA 44:39.501 7
10 Shinya Nakano Honda JAP 44:44.030 6
11 Andrea Dovizioso Honda ITA 44:44.307 5
12 James Toseland Yamaha GBR 44:51.252 4
13 Randy de Puniet Honda FRA 44:51.503 3
14 John Hopkins Kawasaki USA 44:53.916 2
15 Sylvain Guintoli Ducati FRA 44:54.391 1

Kijk hier het verschil met 2 weken terug MotoGP China hier hoef ik toch niks aan toe te voegen lijkt me

Je hebt het nu enkel over 1990.
Volgens mij reed Doohan t/m '99 heb je die tijden ook?
Een ander verschil zit hem ook nog in de machine die destijds lastiger te rijden was en vergeet niet dat een aantal rijders op 3 pitters rondreden ;)
 
Aparte rijstijl die Doohan, zwaartepunt boven de tank, verkeerde arm in een knik, bij iedere zirkwie training leer je juist die arm licht gestrekt, de andere in een knik.
Want tankslapper = er gelijk af liggen + feedback uit de motor voel je niet goed.

Maar goed, je zou kunnen zeggen dat quick Mick het gelijk aan zijn kant heeft.
Want vast staat dat Doohan een echte grootheid was en is. :}

WB vond het igg niet zo spectaculair indertijd.
250 cc met Biaggi was toen veel spannender. :9~~

Toevallig hadden ze het vandaag over deze rijstijl op eurosport2 en dat Pedrosa volgens Mamola een zelfde rijstijl als Doohan heeft, volgens mij was Doohan ook een held van Pedrosa als ik het goed dus zal hij zijn huiswerk goed gedaan :)
 
Aparte rijstijl die Doohan, zwaartepunt boven de tank, verkeerde arm in een knik, bij iedere zirkwie training leer je juist die arm licht gestrekt, de andere in een knik.
Want tankslapper = er gelijk af liggen + feedback uit de motor voel je niet goed.

Maar goed, je zou kunnen zeggen dat quick Mick het gelijk aan zijn kant heeft.
Want vast staat dat Doohan een echte grootheid was en is. :}

:9~~

Nee hoor, hier toert hij juist op z'n gemakkie rond waarschijnlijk....
 
Nee hoor Doohan had gewoon een lelijke rijstijle/rijstile

curvare-doohan.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad de 125 maar vooral de 250cc waren een lust voor de ogen.
500cc was een beetje F1 ff de start kijken en dan wist je de uitslag al.
Als je het competitie niveau vergelijkt met nu ligt het nu vele malen hoger je kan nu rustig stellen dat alle fietsen die mee rijden om een overwinning kunnen strijden, destijds 10% van het deelnemersveld.Het verschil tussen tussen de fabrieks en semi fabrieks was enorm en de privateers reden nog langzamer dan de 250cc's.


Je hebt het nu enkel over 1990.
Volgens mij reed Doohan t/m '99 heb je die tijden ook?
Een ander verschil zit hem ook nog in de machine die destijds lastiger te rijden was en vergeet niet dat een aantal rijders op 3 pitters rondreden ;)

Goed lezen he
Doohan reed van 1989 tot 1999 de tijden die ik hierboven gaf en die op de link zijn te zien zijn tot 1993 ook de bovenste voorbeeld is van 1993 niet alleen 1990 de tijd die Doohan als 6e toen achter lag op bijvoorbeeld de winnaar is net zoveel als de laatste man nu op de winnaar.
De tijden tot 1999 kun je ook vinden maar valt jou iets niet op de eerste 4 jaar met oa Lawson ,Rainey,Schwants,Gardner ea. finshed hij steeds buiten top 5 echter toen die TOPCOUREURS allemaal stopten was er geen concurrentie meer die overweg konden met een 500cc 2t screamer
En ja honda had verweg de beste motor en geld er waren maar 6 echte fabrieks motoren ook na 1994 zie je weinig verandering in de einduitslag alleen dat de privateers het geld niet meer hadden en stopten rond 1999 dus competitief nope.

Je zou het jaar 1994 nu kunnen vergelijken met, Rossi,Pedrosa,Lorenzo,capirosi stoppen!(zoals toen de de toppers ook) en heel het veld rijdt op een Ducati (omdat deze ook speciale of typische rijeigenschappen nodig heeft).
Om een zelfde type veld te creeren geef je Stoner en Melandri de fabrieksfiets en ondersteuning Elias en Guintoli iets minder materiaal Edwards en Toseland krijgen er een met 10 pk minder en hopkins en vermeulen krijgen de michelin banden van vorig jaar erop 10 andere rijders met nog iets slechter materiaal en de laatste 5 rijders krijgen een fiets of talent zoals toen die langzamer rond gaan dan de 250cc.
Wie zal er kampioen worden denk je?
Niet omdat de rest niet kan rijden maar omdat de typische rijstijl die nodig is voor het karakter die de Duc of de 500cc destijds hadden het beste past bij mensen zoals Stoner
En slechts een handvol machines die competitief zijn.
De jaren na 1994 zijn besteed om de machines ook voor Europese rijders berijdbaar te maken niet zozeer het hoge piek vermogen maar meer doseerbaarheid en grip in de bochten, en daar heeft Doohan zeker geen hinder van gehad.
Dat zie je nu ook Yamaha en Honda willen vermogen dat gedoseerd is en zie daar, veel meer mensen kunnen daarmee uit de voeten en dat maakt niet dat zij mindere coureurs zijn dan Stoner omdat hij wel op een wild en piekerig vermogen beest kan rijden.

Dit was niet bedoeld om TOPcoureur Doohan af te kraken maar om de gasten die de 500cc verheerlijken en het oude was beter toch even duidelijk te maken er van competitie zoals die nu is geen sprake was destijds, dat kan ook omdat de oudste fiets in het veld nog maar een seizoen oud is en daar konden Rossi,Pedrosa vorig jaar met slechtere banden en langzaamste motor sneller mee rond dan menigeen dit jaar rond rijd op betere banden.
En de 2 type machines rijden naast elkaar in het veld niet het een of de ander.
Dus je kan rustig zeggen dat Talent een van de grootste factoren is op dit moment en alle machines competitief zijn.
 
Je vergeet wel dat de machines uit het verleden totaal geen electronica hadden die de coureur hielpen.
Waarom was er zoveel wheelspin en enorm veel highsiders?
Juist traction control is een grote hulp en de zgn slipper clutch vergemakkelijkt het rijden ook voor een groot deel.
Doohan was en is gewoon een topper voor zover ik weet is hij de enige coureur die met een echte kapotte enkel ging racen.
En op het eind van de rit had hij nog steeds problemen met zn enkel die als het ware gefixeerd was en hierdoor kon hij niet eens fatsoenlijk remmen.
Zijn vastberadenheid en innoviteit om oplossingn te bedenken om toch te kunnen racen zijn van een zeldzaam niveau.
Dit mede met de betrokkenheid van Costa en zeker weten ook Burgess hebben ze met aanpassingen een winnaar kunnen maken.
Trouwens voor zover ik weet reed niet iedereen op een screamer de ontwikkeling van de Honda NSR en de input van Doohan zorgden ervoor dat andere coureurs er slecht mee konden rijden.
Want weet je ook nog wat er gebeurde toen Criville kampioen werd?
Juist de big bang kwam weer terug omdat Criville niet met de screamer om kon gaan vervolgens klaagde hij over vermogen en hiermee verneukte hij de hele NSR.
Toen Rossi eenmaal wist wat hij wou was de NSR weer oppermachtig alle machines zijn waarschijnlijk wel competitief maar Honda heeft geen ondersteuning aan Honda's buiten het Repsol team.
Tenminste ze geven te weinig steun, immers geef Dovi een RC212V gelijk als het Repsol team en hij doet voorin mee.
Wat Ducati betreft denk ik dat ze de voorsprong volledig ingeleverd hebben en het testen van de GP9 zegt mijns inziens genoeg.
Stoner wil nu meer vermogen, maar volgens mij is dat de verkeerde keuze.
Vorig jaar reden ze voor het eerst met de 800cc en eigenlijk was iedere race een test om data te verkrijgen met die info kunnen ze nu beter materiaal bouwen waardoor het gat met de rijders op het volgens jou even competitieve materiaal een grotere achterstand hebben dan alle rijders die overstapten van de 990cc naar 800cc.
M.i is er een groter gat tussen bijv Dovi's fiets nu en de Hayden's fiets om maar eens wat te noemen.
 
maar valt jou iets niet op de eerste 4 jaar met oa Lawson ,Rainey,Schwants,Gardner ea. finshed hij steeds buiten top 5 echter toen die TOPCOUREURS allemaal stopten was er geen concurrentie meer die overweg konden met een 500cc 2t screamer
Waine Rainey had het Doohan wellicht lastiger kunnen maken, maar dat zullen we nooit weten.
Schwantz (met een s :?) heeft nog wel 2-3 jaar doorgereden tegen Doohan.
Beiden geblesseerd, maar Doohan gaf alleen maar titel(s) uit handen na een botte val/blessure.e

Cadalora, Biaggi, Capirossi en Barros waren allemaal coureurs die een 500cc konden mennen gezien hun overwinningen. Constant was alleen Doohan. :}

Heb ik het nog even niet over Roberts, het debuut van Norifumie Abe en '1 dags vlieg'Darryl Beatie. Coureurs genoeg. :]
 
Ik vind het best joh we verschillen van mening
Je moet beter leren lezen en je eens wat meer verdiepen in de breedte veel dingen die je ook weer opsomt heb ik lang uit de doeken gedaan en onderbouwt.

Nou eentje nog dan Doohan-Crivile zelfde materiaal jij vind dat Crivile een looser is omdat hij niet met de screamer overweg kan en vraagt om de bigbang en daarom niet kan rijden.
Stoner-Melandri rijden allebei zelfde motor en een screamer Melandri kan niet met de screamer en vraagt ook net als Capirosi vorig jaar naar een bigbang of zoals Ducati het noemt twinpulse versie dus zij kunnen ook niet rijden? Ik denk dat we wel anders gezien hebben toch?

En over de techniek ben ik het bijna helemaal eens een paar dingen kloppen niet zoals jij het zegt maar ZE hebben het nu allemaal daar gaat het om in een competitief veld.

Nou vooruit dan

Je vergeet wel dat de machines uit het verleden totaal geen electronica hadden die de coureur hielpen.
Waarom was er zoveel wheelspin en enorm veel highsiders?
Er was veel wheelspin en highsiders doordat de banden verre van het kwalitet zijn zoals nu, en de powerband was vreselijk kort de enigen die daarmee uit de voeten konden kwamen uit Amerika of Australie met dirttrackbaanervaring had ik al gezegd
Juist traction control is een grote hulp en de zgn slipper clutch vergemakkelijkt het rijden ook voor een groot deel.
Ik ben het eens dat de nieuwe generatie op deze manier te makkelijk kan rijden maar het is wel een vreselijk onderschat iets die laatste 5 seconden word toch door de coureur zelf gedaan het zorgt er wel voor dat er minder fouten flink afgestrafd worden
Ik zelf vind ook dat TC eraf moet en weer een beroep moet worden gedaan op het oude "throttle control" ik heb ooit data in mogen zien van de 500cc en ze hadden maar 5% van de tijd op de baan het gas tot aan de nok open zelfs op het rechte stuk bij te snel openen hadden ze wheelspin mede door kort piek vermogen en slechtere banden

Doohan was en is gewoon een topper voor zover ik weet is hij de enige coureur die met een echte kapotte enkel ging racen.
En op het eind van de rit had hij nog steeds problemen met zn enkel die als het ware gefixeerd was en hierdoor kon hij niet eens fatsoenlijk remmen.
Zijn vastberadenheid en innoviteit om oplossingn te bedenken om toch te kunnen racen zijn van een zeldzaam niveau.
Dit mede met de betrokkenheid van Costa en zeker weten ook Burgess hebben ze met aanpassingen een winnaar kunnen maken.
Ik ben het helemaal met je eens dat Doohan een topcoureur is had ik ook al aagehaald het is niet een afzeik topic maar open je ogen voor de dingen die speelden
Trouwens voor zover ik weet reed niet iedereen op een screamer de ontwikkeling van de Honda NSR en de input van Doohan zorgden ervoor dat andere coureurs er slecht mee konden rijden.
Want weet je ook nog wat er gebeurde toen Criville kampioen werd?
Juist de big bang kwam weer terug omdat Criville niet met de screamer om kon gaan vervolgens klaagde hij over vermogen en hiermee verneukte hij de hele NSR.
Voor 1994of '93 waren er geen Big bang blokken alleen screamers zoals ik ook al aangaf De jaren na 1994 zijn besteed om de machines ook voor Europese rijders berijdbaar te maken niet zozeer het hoge piek vermogen maar meer doseerbaarheid en grip in de bochten LEES Big-Bang uitvoering
Toen Rossi eenmaal wist wat hij wou was de NSR weer oppermachtig alle machines zijn waarschijnlijk wel competitief maar Honda heeft geen ondersteuning aan Honda's buiten het Repsol team.
Tenminste ze geven te weinig steun, immers geef Dovi een RC212V gelijk als het Repsol team en hij doet voorin mee.
Had ik ook al gezegd in deze verkapte vorm "dat kan ook omdat de oudste fiets in het veld (zoals Dovi) nog maar een seizoen oud is en daar konden Rossi,Pedrosa vorig jaar met slechtere banden en langzaamste motor sneller mee rond dan menigeen dit jaar rond rijd op betere banden"
Maar kijk eens naar de Yamaha's Edwards en Toseland hebben echt niet veel minder materiaal dan de echte fabrieks alleen Honda mar dat was toen ook al zo en het voordeel dat ze destijds verweg het beste materiaal hadden en geld

Wat Ducati betreft denk ik dat ze de voorsprong volledig ingeleverd hebben en het testen van de GP9 zegt mijns inziens genoeg.
Dat is racerij 2 jaar terug hadden Rossi en Edwards ook aan het begin van het seizoen mega last van chatter lijkt bij Duc ook problemen aan de voorkant en misschien doordat ze een compromie moeten vinden tussen de screamer nu waar Stoner graag mee rijdt en de twinpulse die de anderen prefereren is ook niet bevordlijk
Stoner wil nu meer vermogen, maar volgens mij is dat de verkeerde keuze.
Daar kun je over twisten ik denk dat gezien zin rijstijl dat past bij een screamer meer vermogen een betere optie is maar eerst die voorkant in orde
Vorig jaar reden ze voor het eerst met de 800cc en eigenlijk was iedere race een test om data te verkrijgen met die info kunnen ze nu beter materiaal bouwen waardoor het gat met de rijders op het volgens jou even competitieve materiaal een grotere achterstand hebben dan alle rijders die overstapten van de 990cc naar 800cc.
M.i is er een groter gat tussen bijv Dovi's fiets nu en de Hayden's fiets om maar eens wat te noemen.
2e keer dat ik het zeg "dat kan ook omdat de oudste fiets in het veld (zoals Dovi) nog maar een seizoen oud is en daar konden Rossi,Pedrosa vorig jaar met slechtere banden en langzaamste motor sneller mee rond dan menigeen dit jaar rond rijd op betere banden"
Maar kijk eens naar de Yamaha's Edwards en Toseland hebben echt niet veel minder materiaal dan de echte fabrieks alleen Honda mar dat was toen ook al zo en het voordeel dat ze destijds verweg het beste materiaal hadden en geld
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan