Michael "Quick Mick" Doohan

Mooie film en het vervolg met de viertakten ook. De Laguna Seca docu over the tornado, the kentucky kid en the doctor ook...wat niet eigenlijk waar motoren in voorkomen :9~
 
Jawel je wil toch niet zeggen dat ze op het niveau of enigszins in de buurd zitten van nu?
Denk dat ze het niveau hadden van de Pirelli corsa's nu voor op straat.
zelfs het grip niveau van de 990 tijdperk met nu is enorm verbeterd mn. de grip in de bochten en grotere hellingshoek, en zelfs de michelins van vorig jaar zijn enorm verbeterd.
Dus je kan rustig zeggen dat die banden destijds veel minder grip hadden en ik weet nog dat vele coureurs aan het eind de laatst 8 ronden vaak serieuze grip problemen hadden (versleten banden)
Technische vooruitgang valt niet te ontkennen.
Maar om de zeggen dat de high tech van 10-15 jaar geleden slecht was ..nee.

De bandenslijtage toendertijd kwam niet door slechte banden, maar door de hel die uit de 500 cc 2 takt blokken rolde.
Gooi er een moderne band onder, nog steeds geen traction control, en het rubber is misschien nog wel eerder op dan toen. 8-) Wheelspin is uit den boze in de MotoGP.
 
volgen mij zegt hij ook gwoon fuck met italiaans accent. Wat dus klinkt als fack.
Wat betekent het dan?

Quote:

"Fack? Yes, Fack. Since he moved to London Vale has revealed a growing love for the "F" word, delivered with an Italian intonation, like 'sack'! The word obviously doesn't hold the same sting for him that it does for some Anglo-Saxons; presumably it's the Latin derivative of the Gaelic 'Feck'

Dit heb ik geciteerd uit het boek Motogenius.

Edit:

Feck: the bulk; the greater part; a quantity, 1470.

Fek pronounced in Latin also means in the English language Shit.
 
Laatst bewerkt:
Technische vooruitgang valt niet te ontkennen.
Maar om de zeggen dat de high tech van 10-15 jaar geleden slecht was ..nee.

De bandenslijtage toendertijd kwam niet door slechte banden, maar door de hel die uit de 500 cc 2 takt blokken rolde.
Gooi er een moderne band onder, nog steeds geen traction control, en het rubber is misschien nog wel eerder op dan toen. 8-) Wheelspin is uit den boze in de MotoGP.

Weet ik nog zo net niet....Een zekere Michael Doohan (wie??) beweerde dat z'n band minder snel sleet wanneer hij spinnend een bocht uitkwam, dan wanneer hij hem niet liet spinnen. Ik ben best geneigd om een en ander zo maar aan te nemen van Doohan, zonder het zelf te proberen :+
 
Weet ik nog zo net niet....Een zekere Michael Doohan (wie??) beweerde dat z'n band minder snel sleet wanneer hij spinnend een bocht uitkwam, dan wanneer hij hem niet liet spinnen. Ik ben best geneigd om een en ander zo maar aan te nemen van Doohan, zonder het zelf te proberen :+
Garry McCoy lijkt me een goede testrijder daarvoor. :+
 
Weet ik nog zo net niet....Een zekere Michael Doohan (wie??) beweerde dat z'n band minder snel sleet wanneer hij spinnend een bocht uitkwam, dan wanneer hij hem niet liet spinnen. Ik ben best geneigd om een en ander zo maar aan te nemen van Doohan, zonder het zelf te proberen :+


Bekijk dit filmpe over Garry Mccoy maar eens, gaat over waarom hij met z,n band spint.

 
vorige week op e-bay gekocht vanuit Japan.
Jas is 10 jaar oud maar ziet er nieuw uit.
Een echte Nankai
full
 
Technische vooruitgang valt niet te ontkennen.
Maar om de zeggen dat de high tech van 10-15 jaar geleden slecht was ..nee.

De bandenslijtage toendertijd kwam niet door slechte banden, maar door de hel die uit de 500 cc 2 takt blokken rolde.
Gooi er een moderne band onder, nog steeds geen traction control, en het rubber is misschien nog wel eerder op dan toen. 8-) Wheelspin is uit den boze in de MotoGP.

Shoto schreef
Er was veel wheelspin en highsiders doordat de banden verre van het kwalitet zijn zoals nu, en de powerband was vreselijk kort de enigen die daarmee uit de voeten konden kwamen uit Amerika of Australie met dirttrackbaanervaring had ik al gezegd

Jij reageerd op dit stukje wat ik schreef waarin ik zeg dat wheelspin optrad door de korte powerband (lees zoals jij zegt "hel")en de slechte banden(misschien had ik beter slechtere banden dan nu kunnen schrijven want dat bedoel ik)
Eigenlijk zeg je gewoon hetzelfde muv de banden.

Maar voor de volledigheid kan ik een stukje uit m'n kennis delen voor de geintresseerden :) pin me niet vast op exacte jaartallen is al tijdje terug nl. haha

In '91 moesten het minimum gewicht van 500cc's van 100kg naar 130kg verzwaard worden.
Andere situatie dus ook voor de banden en notabene Michelin de beste band destijds besloot ontwikkelingswerk te stoppen maar wel de bestaande banden te blijven maken.
Dat was dus een flinke achteruitgang voor de nieuwe situatie die ontstond Honda en Cagiva bleven de "oude" michelins afnemen terwijl oa. Suzuki Yamaha naar Dunlop overstapte die in ontwikkeling achterliep.
Je kunt dus nagaan dat dit problemen geeft op band technisch gebied.
Rond '93 toen Michelin weer ging ontwikkelen en er weer een strijd tussen leveranciers optrad ging de qualiteit met grote stappen omhoog.
Vooral na '95 kon je het gas gewoon openzetten in de 5e en 6e versnelling op rechte eind zonder wheelspin dat kon je daarvoor vergeten
 
Ik heb ook maar ff mn digitale toestel gepakt om een paar oude foto's opnieuw te schieten lol

DSC_0162.jpg


DSC_0167.jpg


DSC_0169.jpg


DSC_0170.jpg


DSC_0171.jpg


DSC_0173.jpg


DSC_0175.jpg


DSC_0178.jpg


DSC_0181.jpg


DSC_0172.jpg

Als laatst uit '92-'93 het begin van electronica in de GP
Dit is die van Itho die als eerste de boel teste voor invoering het jaar erop voor de rest van de fabrieks Honda rijders.
 
Voor degenen die hem nog in actie willen zien :)

Five-time 500cc Grand Prix Champion Mick Doohan is set to make a Festival of Speed appearance at Goodwood on July 11-13.

The Aussie, who won five consecutive 500 GP titles on the trot between 1994 and 1998, will be riding Leon Haslam’s British Superbike HM Plant Honda Fireblade.

Doohan will be a special guest of Honda as part of a special commemoration by Honda to five decades of racing.

Doohan will also join Cal Crutchlow and John Surtees in a game of Question of Motorsport on the Honda stand during the weekend facing a team of Jenson Button, Leon Haslam and Tommy Robb.

Haslam and Crutchlow will also be riding HM Plant Hondas during the Festival, as will Jim Redman riding Steve Brogan’s 2008 championship leading Superstock Firebalde and John McGuiness who’s piloting his 2007 TT winning machine.
BRON
 
De meningen zijn verdeeld. Een maat van mij vond hem een stuk verdriet, ik was fan van 'm en respecteerde hem omdat hij zichzelf bleef en er geen poppenkast zoals bepaalde niet nader te noemen coureurs van tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
Er is nu 2 miniaturen verkrijgbaar in 1/12 scale , een van Minichamps en 1 van IXO!
Voor de liefhebber.
Ook zijn er nog modellen van 2000 verkrijgbaar Takai and cryveel.
MiniatureDoohan.jpg
 
Ik had de pech dat ik in het Doohan tijdperk begon met volgen de GP500 en dat was erg saai met de dominantie van Doohan. Maar wat een ongeloofelijk goede coureur...respect hoor. Ik had Rossi in zijn beginjaren het wel willen zien opnemen tegen Doohan.
 
Met alle respect maar voor de spanning in de race was hij geen aanwinst.

Misschien zegt het ook wat over het niveau van de concurrentie die hij toen had?

Een absolute held, die ook zijn mannetje stond tegenover Rainey en Schwantz. En Criville. En Biaggi.

Had Rossi graag 1 seizoen tegen Mick zien rijden!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan