SportsPhotography
MF veteraan
Aangezien er al vele grootheden die heden ten dage racen een topic hebben zou 1 van de beste rijders ( zowel qua stijl als mentaliteit ) een eigen topic moeten verdienen.
In 1992 ging Mick er in Assen hard onderuit in dit was eigenlijk het begin van de Michael Doohan die we tot '99 zagen.
Door het gepruts van de doktoren en chirurgen in het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen was Doohan bijna zijn benen kwijt.
Nadat Dr.Costa tijdens een bezoek de geur van afstervend vlees rook nam Costa, Doohan onder zijn hoede.
Wat volgde was een lange lijdensweg naar herstel waarbij Mick met beide benen ingegipst zat met de benen aan elkaar.
Zijn goede been zorgde voor de transplantatie en tijdens het begin van het seizoen '93 was Doohan er weer bij.
Echter zorgde een volgende crash ervoor dat Doohan weer problemen ondervond met zijn been.
Ditmaal was het bot zo sterk verzwakt dat door de constante druk van het pushen op de stepjes zijn onderbeen de vorm had van een banaan en door de crash weer brak.
Na als èèn van de eersten met een Ilizarov ring te hebben gelopen werd al duidelijk dat remmen met dit been niet ging.
Door ingenieus denkwerk tussen Burgess en Costa werd speciaal voor Mick de duimrem ontwikkeld.
Aangezien de kracht in het been ontbrak om snel en hard te remmen, moest het op deze manier.
Ook al was dit een test voor Doohan hing hier veel van af!
Mocht dit experiment mislukken dan was de race carriëre van Doohan over na wat fine tuning aan dit systeem was Doohan terug en hoe.
Met een nieuw aangemeten rijstijl en waarachtig schitterende wedstrijden met o.a Abe,Biaggi,Koscinski, Crafar en vele anderen konden we nog enkele jaren genieten van deze magistrale coureur.
Echter was het in de eerste kwalificatie van de race in Jerez 1999 dat Doohan over de halfnatte kerbstones hard in een hek werd geworpen en voor zijn leven werd gevreesd.
Nadat bekend werd dat Doohan meerdere fracturen had kondigde hij zijn "pensionering" aan.
Dat Doohan al vaker het onmogelijke bewezen had blijkt wel uit het bovenstaande, maar wat dacht je van deze kwalificatie op Assen?
In 1992 ging Mick er in Assen hard onderuit in dit was eigenlijk het begin van de Michael Doohan die we tot '99 zagen.
Door het gepruts van de doktoren en chirurgen in het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen was Doohan bijna zijn benen kwijt.
Nadat Dr.Costa tijdens een bezoek de geur van afstervend vlees rook nam Costa, Doohan onder zijn hoede.
Wat volgde was een lange lijdensweg naar herstel waarbij Mick met beide benen ingegipst zat met de benen aan elkaar.
Zijn goede been zorgde voor de transplantatie en tijdens het begin van het seizoen '93 was Doohan er weer bij.
Echter zorgde een volgende crash ervoor dat Doohan weer problemen ondervond met zijn been.
Ditmaal was het bot zo sterk verzwakt dat door de constante druk van het pushen op de stepjes zijn onderbeen de vorm had van een banaan en door de crash weer brak.
Na als èèn van de eersten met een Ilizarov ring te hebben gelopen werd al duidelijk dat remmen met dit been niet ging.
Door ingenieus denkwerk tussen Burgess en Costa werd speciaal voor Mick de duimrem ontwikkeld.
Aangezien de kracht in het been ontbrak om snel en hard te remmen, moest het op deze manier.
Ook al was dit een test voor Doohan hing hier veel van af!
Mocht dit experiment mislukken dan was de race carriëre van Doohan over na wat fine tuning aan dit systeem was Doohan terug en hoe.
Met een nieuw aangemeten rijstijl en waarachtig schitterende wedstrijden met o.a Abe,Biaggi,Koscinski, Crafar en vele anderen konden we nog enkele jaren genieten van deze magistrale coureur.
Echter was het in de eerste kwalificatie van de race in Jerez 1999 dat Doohan over de halfnatte kerbstones hard in een hek werd geworpen en voor zijn leven werd gevreesd.
Nadat bekend werd dat Doohan meerdere fracturen had kondigde hij zijn "pensionering" aan.
Dat Doohan al vaker het onmogelijke bewezen had blijkt wel uit het bovenstaande, maar wat dacht je van deze kwalificatie op Assen?
Laatst bewerkt: